Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Help! Am reparat bobina compresorului de a/c si nu cupleaza (toate conditiile sunt indeplinite: temp. ext., presiune freon), mai e ceva pe lantul electric. Stie cineva, la masina din semnatura, unde se afla releul de comanda a compresorului de a/c? Intre releele de pe plansa cu sigurante si relee nu e. Este cumva cel verde, din compartimentul motor, din cutia mare? Sau mai exista relee ascunse in alte locuri? In mod normal calculatorul din aripa stanga, primeste informatii de la toti senzorii si comanda bobina unui releu, care prin intermediul contactelor de putere cupleaza ambreiajul compresorului.
Skip ads

  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Help, chiar nu stie nimeni?
Ingineruleeeeeeee! Parca tu spuneai ca daca dai jos torpedoul gasesti 5 relee.....
  • GabiB77

  • Mesaje scrise: 2,356
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2011 A12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2005

  • Mesaj Privat
In cutia din compartimentul motorului, deasupra de baterie.. Dar nu mai stiu daca e vorba despre cel negru sau cel verde...

Daca nu rezolvi stiu pe cineva care ti-l leaga direct la buton... sau care poate verifica totul daca tu nu-ti dai seama...
  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2004

  • Mesaj Privat
La mine mai este o componenta fixata pe contraaripa stg in spatele proiectorului ...
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Ala e modulul de comanda. Este vorba de fapt de releul de comanda si sunt intr-adevar oarece probleme. Ai rezolvat Idivora ceva pana la urma?
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Nu gasesc releul, am demontat torpedoul si am gasit un soclu galben de releu gol. Asta o fi? Nu stiu, mai sap. O sa trec la sunat fire pe culori pana la urma. Compresorul are 2 fire: unul maron care este masa si unul negru-alb care ar trebui sa mearga pe borna 87 a releului de cuplare, bobina releului fiind actionata de calculatorul din aripa stanga. Borna 30 a releului trebuie sa mearga la +12V printr-o siguranta. Totul e logic si frumos pana la localizarea releului. Si ca sa fie totul mai palpitant, exista 2 relee: unul se numeste Releu A/C (K6 in schema) si unul Releu cuplare compresor A/C (K60).
  • iso

  • Mesaje scrise: 1,347
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Ai incercata sa'l pornesti pe "direct" cu doua fire de la baterie ?
Sa nu fie presostatul(vede presiunea prea mare sau prea mica din instalatie si are trei fire) defect si sa nu'i dea conditia de pornire ... Rolling Eyes
  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2004

  • Mesaj Privat
am vorbit cu cineva la o reprezentanta si am inteles ca in afara de modulul de comanda nu mai este nici un releu, ceva noutati?
  • ANDREI_BAI

  • Mesaje scrise: 161
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1999 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2006

  • Mesaj Privat
Si eu am aceasi problema nu cupleaza compresorul de AC. Cind am luat masina ACul mergea pentru ca era facuta o inprovizatie pe direct si am demontato ca era foarte prost facuta era facuta dor sa mearga aerul. Problema e de la modulul de control din aripa. Eu am vorbit cu cineva si o sa-l fac ACul pe direct, ce parere aveti se merita ?? Am incercat sa pornesc compresorul de AC cu doua fire de la baterie si a cuplat dar cred ca firele l-am pus invers adic plusul l-am pus la minus si minusu la plus ( o avea ceva ?? ).
  • ANDREI_BAI

  • Mesaje scrise: 161
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1999 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2006

  • Mesaj Privat
Asa se intimpla cind te grabesti.
  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Fiind vorba de un electromagnet nu conteaza daca inversezi firele intre ele.
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
@Ingineru: Scuze, am fost in concediu. Nu am rezolvat nimic, dar intre timp m-am mai desteptat un pic: la mine nu exista releu intermediar, cuplarea este dictata de modulul din aripa stanga, asa ca o sa dau jos modulul si o sa vad (in cazul in care nu e capsulat) ce s-a prajit atunci cand s-a pus bobina compresorului (dioda paralel) in scurt. Nu sunt de acord cu trecerea aerului pe direct, decat daca nu exista alta solutie, ori solutie exista: inlocuirea modulului (daca nu se poate repara).
@ANDREI_BAI: tinem legatura, se pare ca ai aceeasi problema ca mine.
@iso: direct de la baterie, acum, dupa eliminarea scurtului, cupleaza.
  • ANDREI_BAI

  • Mesaje scrise: 161
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1999 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2006

  • Mesaj Privat
Eu am rezolvat prblema am fact un circit separat pentru AC si comanda pentru ventilatoare lucrarea a durat vreo 6 ore cu tot cu verificat circuit AC.
Mai intii dea a apela la varianta cu AC pe direct am verificat tot circuitul de AC al masii sa vad daca e vrun fir intrerupt si totul e OK.
AC nu cupla din cauza modulului de climatizare din aripa ori de la ECU si asa ca l-am facu pe direct, am facut un montaji incat sa nu imi dea nici o eroare in bord. Eu sunt multumit de varianta cu ACu pe direct .
Am avut la indemina toate schemele electrice ce tin de AC .

ldivora: modulul din aripa nu este capsulat are 6 suruburi si in el se gasesc 5 relee, un circuit electronic si un fel de procesor
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Merci pentru informatie, nu am apucat sa dau jos modulul.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR