Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum să ... ?
  • GL10PEL

  • Mesaje scrise: 779
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Pentru ca mi s-a stricat limitatorul de deschidere al usii de la sofer a Astrei mele si nu am gasit inofrmatii pe forum pentru asa ceva, iata ca fac eu un tuotorial pe tema asta.

Simptomul bolii: usa se misca dupa cum bate vantul.
Cauza: probabil s-a rupt arcul de la limitator. A facut un zgmot puternic cand a crapat.
Rezolvarea.
Decuplati bateria. Avem de-a face cu un senzor de airbag. Coborati geamul, dar nu e obligatoriu.

Am vazut ca mai exista un tutorial numai foto pentru demontat fata de usa, dar nu il consider la fel de explicit, asa ca vin cu detalii.

Se demonteaza fata de usa.
- cu o surubelnita fina scot comenizle pentru oglinzi si geamuri. sunt prinse prin presare. se desprind mufele aferente.


atentie la prinderi, eu am reusit sa rup. o destul de fragil plasticul.

- se scoate masca manerului de usa; se despinde din cleme, tot cu o surublenita fina. se scot cele 4 suruburi ale manerului;

-se scoate masca suruburilor ognlizii; e prinsa in 3 clipsuri; folositi un material moale in puctul de parghie ca sa nu zgariati vopseaua; eu am zgariat-o deja. Sad

- dati spuma antifon la o parte si declupati mufa de la tweter;

- pasul urmator este sa desprindeti corpul manerului de pe fata de usa, numai ca aici nu mai e cum scria in cartea lui Etzold. Manerul este lipit in 11 puncte de fata de usa, fapt care face ca ansamblul final sa arate foarte bine inchegat cu dezavantajul ca e o solutie de unica folosinta. Le-am dezlipit pe fiecare cu greu, unul cate unul.

-acum aveti acces sa scoateti cablul bowden din corpul claptei de deschidere a usii din interior. eu am folosit un zipper de plastic. se poate si altfel, dupa cum descriu mai jos.

- scoateti cele 3 suruburi de la baza fetei de usa;
- desprindeti fata de usa din clipsuri; sunt 5 clipsuri, 2 pe stanga, 2 pe dreapta, si 1 jos, pe langa cale 3 suruburi. priviti poza de mai jos.
- acum fata de usa se mai tine in 6 cleme de metal (eu am caroserie 3 usi, usa mea are 1.5m spre deosebire de caroseriile in 5 usi care o au mai scurta, implicit mai putin cleme), alfate sub banda neagra . eu am tras cu forta de banga neagra ca s-o depsind din cleme, dar n-am procedat corect (s-a curbat), se putea si altfel, am aflat dupa ce am scos-o. Efectiv apucati cu toate mainile si toata foata de fata de usa si impingeti in sus. Va ajuta faptul daca aveti geamul coborat. Ar trebui sa iasa. La mine erau virgine clemele si n-a vrut.
Acum aveti a doua varianta de a scoate cablul bowden din clapeta de deschidere. Cu geamul coborat, deparatati fata de usa de corpul usii, scoateti corpul de plastic (culoare albastra) cu rol de sprijin pentru cablu, apoi scoatei nuca cablului din clapeta.


asa arata o clema



Gata cu fata de usa. Acum sa trecem la limitatorul de cursa.
-demontati difuzorul (3 suruburi + mufa - eu nu am putut sa scot mufa si de frica sa n-o rup si asta l-am lasat atarnand pe acolo, lipit cu magnetul de tabla); nu dezilipiti folia pentru ca are rol vital la aribag-ul lateral; ea izoleaza cameria usii, iar la o schimbare de presiune (adica tamponare sau accident) senzorul de airbag simte si isi declanseaza airbag-ul din scaun... daca aveti.
Eu am dezlipit putin folia in deptul opritorului ca sa explorez in spatele ei, dar nu era totul blocat cu tabla. Asa ca locul de acces e prin gaura de la difuzor. Folia am lipit-o la loc cu prenandez dar si nu a iesit ca noua. La carte spunea ca se lipeste cu banda dublu adeziva. Probabil ca asa e.

- demontati limitatorul de cursa; 2 suruburi pe corpul usii si unul pe stalp; asa arata privit din interiorul usii.

- la mine buba era arcul rupt; in poza, sus este limitatorul cu arcu rupt, iar jos este limitatorul de schimb; l-am luat de la un centru de dezmembrari, de pe o Vauxhall Astra. L-am luat de la usa stanga fata (pasagerul lor), dar mai tarziu am realizat ca se potrivesc de pe stanga pe dreapta; daca citesti pe ele, scrie L pe o parte, iar daca il intorci scrie R.

Se curata, se unge, se monteza in ordine inversa demontarii.

Cel mai mult mi-a scos peri albi banda neagra de la fata de usa, pana am scos-o si apoi dupa vreo 3 tentative s-o montez corect. Apoi pentru faptul ca am dezlipit cele 11 puncte de prindere ale corpului manerului, la asamblarea finala mi-a ramas un luft de 1 mm intre fata de usa si masca manerului. Nu-i mare diferenta, dar pentru ca stiu cum ar fi trebuit sa arate, ma oftic.
  • criss123

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2011

  • Mesaj Privat
foarte bun tutorialul pozele sunt foarte detaliate si de o calitate super.si eu am un zumzait in portiera dreapta fata si trebuie sa vad ce are cred ca s-a desfacut ceva akolo....e enervant zgomotul.......greiere continuu Smile).Felicitari de tutorial inca o data.
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,220
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
si
  • GL10PEL

  • Mesaje scrise: 779
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Mersi.
Ulterior, am mai demondat o data fata usa din alte motive si am remediat si luftul de 1mm.
In loc de lipitura originala in 11 puncte, am montat in vreo trei gauri, suruburi cu piulita si saiba, de 3mm diametru si lungime de vreo 10mm.
  • maryan99

  • Mesaje scrise: 100
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2003 Z17DTL(1,7 CDTI)
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2010

  • Mesaj Privat
foarte bun tutorialul...
felicitari...
Skip ads

  1. Home
  2. Cum să ... ?

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR