- cristi71000
- OP
- 105 mesaje
- din 10 Feb 2007
- Astra
- Bucuresti
cristi71000
- Mesaje scrise: 105
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Feb 2007
- Mesaj Privat
Postez aici pentru ca nu am gasit forum de astra I. Doresc sa achizitionez un Opel Astra I (sau next generation, nu mi-e clara diferenta). Oscilez intre motor 1.6 16V (115CP) si 1.4 (140CP). Mi-a fost recomandat cel de 1.4 CP (turbo) insa as vrea mai multe pareri. Ce dezavantaje are? In mod cert e ceva mai scump, dar asigurarea va fi mai mica avand capacitate mica.
- DJINN
- **
- 399 mesaje
- din 22 Aug 2007
- Astra 2005 z17dth
- Bucuresti
DJINN
- Mesaje scrise: 399
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2007
- Mesaj Privat
- zapp_cosmarul
- **
- 126 mesaje
- din 31 Jan 2008
- Vectra 1998 X25XEI
- Bucuresti
zapp_cosmarul
- Mesaje scrise: 126
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X25XEI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2008
- Mesaj Privat
Diferenta este prea mica la asigurare si la taxe intre cele 2 motorizari la asigurare castigi cel mult cativa zeci de lei la motorizarea mai mica si la impozit e pana in 100 de ron diferenta.
Tot ce conteaza este ce vrei tu si ce stil de condus ai tu, diferenta de putere va fi clar intre ele, insa 1.4 e turbo trebuie sa fii mult mult mai grijuliu cu el sunt sanse daca ai piciorul greu sa consume chiar mai mult decat 1.6. Taxele sunt ultima ta grija bafta
Tot ce conteaza este ce vrei tu si ce stil de condus ai tu, diferenta de putere va fi clar intre ele, insa 1.4 e turbo trebuie sa fii mult mult mai grijuliu cu el sunt sanse daca ai piciorul greu sa consume chiar mai mult decat 1.6. Taxele sunt ultima ta grija bafta
- cristi71000
- OP
- 105 mesaje
- din 10 Feb 2007
- Astra
- Bucuresti
cristi71000
- Mesaje scrise: 105
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Feb 2007
- Mesaj Privat
- Azrael
- **
- 154 mesaje
- din 30 Mar 2010
- Astra 2010 A14NET
- Timis
Azrael
- Mesaje scrise: 154
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2010 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2010
- Mesaj Privat
Eu am un 1.4T de 6 luni. E un motor excelent. O sa incerc sa iti raspund la intrebari:
- Diferenta se simte prin faptul ca ai un cuplu ridicat de la turatii joase. La un aspirat trebuie sa il turezi ca sa obtii ceva din el, la un turbo ai putere si la turatii joase. Motorul trage ok de pe la 2500 si bine de la 3500 ture. Zgomotul e similar, turbina nu se aude... as spune ca un turbo are un zgomot mai mic fiindca nu trebuie sa il turezi. Sub 3k ture nici nu se aude, iar peste 3.5k ture are un sunet sportiv.
Eu iti recomand in 1.4T minim la benzina sau un diesel. Masina e grea, 1.5 tone, si iti trebuie ceva cuplu ca sa te poti bucura de ea.
E un thread deschis despre Astra I aka Astra J aka Astra NG ( toate denumirile se refera la acelasi model ): https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=32592
Are multe pagini, dar acolo e o discutie mai detaliata despre motorizari si chiar si cateva "review-uri".
- Diferenta se simte prin faptul ca ai un cuplu ridicat de la turatii joase. La un aspirat trebuie sa il turezi ca sa obtii ceva din el, la un turbo ai putere si la turatii joase. Motorul trage ok de pe la 2500 si bine de la 3500 ture. Zgomotul e similar, turbina nu se aude... as spune ca un turbo are un zgomot mai mic fiindca nu trebuie sa il turezi. Sub 3k ture nici nu se aude, iar peste 3.5k ture are un sunet sportiv.
Eu iti recomand in 1.4T minim la benzina sau un diesel. Masina e grea, 1.5 tone, si iti trebuie ceva cuplu ca sa te poti bucura de ea.
E un thread deschis despre Astra I aka Astra J aka Astra NG ( toate denumirile se refera la acelasi model ): https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=32592
Are multe pagini, dar acolo e o discutie mai detaliata despre motorizari si chiar si cateva "review-uri".
- kylerul
- ***
- 715 mesaje
- din 19 Mar 2010
- Astra 2010 A14XER
- Bucuresti
kylerul
- Mesaje scrise: 715
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mar 2010
- Mesaj Privat
cristi71000 a scris:Postez aici pentru ca nu am gasit forum de astra I. Doresc sa achizitionez un Opel Astra I (sau next generation, nu mi-e clara diferenta). Oscilez intre motor 1.6 16V (115CP) si 1.4 (140CP). Mi-a fost recomandat cel de 1.4 CP (turbo) insa as vrea mai multe pareri. Ce dezavantaje are? In mod cert e ceva mai scump, dar asigurarea va fi mai mica avand capacitate mica.
de ce nu ai deschis topicul la astra J pentru ca I sau J e aceasi chestie. parerea mea ar fi sa alegi 1.4 turbo pentru ca ai si mai multa putere si cuplu la turatii mici si o sa se simta binisor motorul, pe cand 1.6 115 cai o sa te rogi putin de el in depasiri.
victor80
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2011
- Mesaj Privat
salutare tuturor.
sunt nou pe forum si as dori niste sfaturi de la posesorii de opel astra j, motor 1.4 turbo, 140 cp, intrucat intentionez sa comand in viitorul apropiat o astfel de motorizare.
echiparea la care ma gandesc este cosmo, plus scut metalic si scaune AGR (sau pachet Seat Comfort Pack 2)
Imi poate spune cineva care este diferenta intre scaunele AGR si acest pachet?
referitor la culoare, din economie m-am gandit la albastru royal.
daca are cineva aceasta culoare m-ar interesa cum se comporta la zgarieturi, praf etc
desi au mai fost discutii referitoare la consumul acestui motor, as vrea totusi sa aflu mai multe de la cei care au trecut deja de primii 10.000-15.000 km ( ma intereseaza in special consumul extraurban, daca se poate detaliat pe viteze si turatii, dar si cel urban, in conditiile unui stil de condus normal spre economic)
intrucat pana acum nu am mai condus un motor turbo, ma intereseaza cum ar trebui exploatat acesta pentru a nu afecta turbina si ma refer aici in principal la cate turatii trebuie schimbata viteza. intreb acest lucru deoarece am citit ca unii posesori ai acestui motor merg cu viteze de 100-110 km/h in treapta a sasea, iar mie mi se pare un mers subturat in conditiile in care turbina intra la 1850 rtm/min.
va multumesc.
sunt nou pe forum si as dori niste sfaturi de la posesorii de opel astra j, motor 1.4 turbo, 140 cp, intrucat intentionez sa comand in viitorul apropiat o astfel de motorizare.
echiparea la care ma gandesc este cosmo, plus scut metalic si scaune AGR (sau pachet Seat Comfort Pack 2)
Imi poate spune cineva care este diferenta intre scaunele AGR si acest pachet?
referitor la culoare, din economie m-am gandit la albastru royal.
daca are cineva aceasta culoare m-ar interesa cum se comporta la zgarieturi, praf etc
desi au mai fost discutii referitoare la consumul acestui motor, as vrea totusi sa aflu mai multe de la cei care au trecut deja de primii 10.000-15.000 km ( ma intereseaza in special consumul extraurban, daca se poate detaliat pe viteze si turatii, dar si cel urban, in conditiile unui stil de condus normal spre economic)
intrucat pana acum nu am mai condus un motor turbo, ma intereseaza cum ar trebui exploatat acesta pentru a nu afecta turbina si ma refer aici in principal la cate turatii trebuie schimbata viteza. intreb acest lucru deoarece am citit ca unii posesori ai acestui motor merg cu viteze de 100-110 km/h in treapta a sasea, iar mie mi se pare un mers subturat in conditiile in care turbina intra la 1850 rtm/min.
va multumesc.
- burtal
- ***
- 904 mesaje
- din 28 Aug 2010
- Astra 2011 A14NET
- Bucuresti
burtal
- Mesaje scrise: 904
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2010
- Mesaj Privat
uite threadul de consumuri https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=81089
in a 6a la 100-110km/h motorul e la 2000 de ture la 130-140 in jur de 2500, nu poti sa zici ca e neaparat subturat, oricum a 6 a e de cruizing nu prea se infinge daca esti la 130 in a 6 a si bagi piciorul in gaz.
oricum daca o sa o mentii de pe la 2200 rpm in sus nu cred ca o sa ai probleme cu ea si din cand in cand ii mai dai cateva reprize pana la rosu , si nu uita cand ajungi la destinatie dupa drumuri lungi si solicitante pt turbina sa lasi motorul sa mearga sa scada temperatura turbinei treptat.....1 minut e suficient cred ca oricum odata ajuns in oras o sa stai la stopuri
in a 6a la 100-110km/h motorul e la 2000 de ture la 130-140 in jur de 2500, nu poti sa zici ca e neaparat subturat, oricum a 6 a e de cruizing nu prea se infinge daca esti la 130 in a 6 a si bagi piciorul in gaz.
oricum daca o sa o mentii de pe la 2200 rpm in sus nu cred ca o sa ai probleme cu ea si din cand in cand ii mai dai cateva reprize pana la rosu , si nu uita cand ajungi la destinatie dupa drumuri lungi si solicitante pt turbina sa lasi motorul sa mearga sa scada temperatura turbinei treptat.....1 minut e suficient cred ca oricum odata ajuns in oras o sa stai la stopuri
victor80
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2011
- Mesaj Privat
- Okta43
- ***
- 817 mesaje
- din 15 Aug 2010
- Astra 2010 A14XER
- Dambovita
Okta43
- Mesaje scrise: 817
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2010 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2010
- Mesaj Privat
victor80
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2011
- Mesaj Privat
- burtal
- ***
- 904 mesaje
- din 28 Aug 2010
- Astra 2011 A14NET
- Bucuresti
burtal
- Mesaje scrise: 904
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2010
- Mesaj Privat
pai mai parcurge o data thereadul ala ca am postat si eu pe acolo consumuri. o sa mai fac un drum pana la tulcea wkendul asta si o sa iti zic.....desi nu prea as vrea sa resetez consumul, de la 10000km nu l-am resetat si vreau sa il tin pana spre 15mii, momenetan am aproape 12mii ( cei 2000 km facuti cam 50/50 oras/afara) si consumul afisat e de 9,5% dar nu am prea mai mers cu ea, doar am pornit-o cate o ora pe zi cat o mai curatam de zapada.
oricum eu unul sunt multumit de masina overall asa, chit ca mai are are unele problemute
oricum eu unul sunt multumit de masina overall asa, chit ca mai are are unele problemute
victor80
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2011
- Mesaj Privat
- burtal
- ***
- 904 mesaje
- din 28 Aug 2010
- Astra 2011 A14NET
- Bucuresti
burtal
- Mesaje scrise: 904
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2010
- Mesaj Privat
victor80
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2011
- Mesaj Privat
- burtal
- ***
- 904 mesaje
- din 28 Aug 2010
- Astra 2011 A14NET
- Bucuresti
burtal
- Mesaje scrise: 904
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2010
- Mesaj Privat
victor am urmarit consumul instant si la dus si la intros pret de cativa km pe autostrada.
consumul la dus a fost pe undva pe 7,5 (asta e o medie ochiometrica asa) la 135km pe ora cu consumul cel mai mic vazut de mine fiind 5,8 iar cel mai mare 9,5. plin facut la plecare ,am ars aproape jumate din rezervor(benzina petrom99+) pe cei 300km deci ar veni media pe drum undeva la 10 la suta dar nu am menajat-o deloc in ultima 100de km dupa ce am trecut de Harsova.
la intors estimez, am mai pus de 100 ron benzina de 95(asta doar sa fie acolo pt ca ma puteam intoarce cu benzina din plinul initial) si extimez pe aproximativ aceasi bucati de autostrada un 8 la suta (pt ca eram si mai greu) cu minim de 6 si maxim de 10. cand am ajuns acasa aveam fix jumate de rezervor (deci am ars benzina pusa suplimentar) pe drumul de intors
la ambele "masuratori" s-a folosit cruise controlul asta ca sa nu influentez eu consumul
iaca ti-am facut hatarul, desi nu cred ca sunt relevante consumurile astea pe instant, pt ca nu poti sa faci calculul tu din minte, consumul se modifica tot timpul, si la cea mai mica denivelare sau neregularitate in drum are cate un spike din asta de consum.
consumul la dus a fost pe undva pe 7,5 (asta e o medie ochiometrica asa) la 135km pe ora cu consumul cel mai mic vazut de mine fiind 5,8 iar cel mai mare 9,5. plin facut la plecare ,am ars aproape jumate din rezervor(benzina petrom99+) pe cei 300km deci ar veni media pe drum undeva la 10 la suta dar nu am menajat-o deloc in ultima 100de km dupa ce am trecut de Harsova.
la intors estimez, am mai pus de 100 ron benzina de 95(asta doar sa fie acolo pt ca ma puteam intoarce cu benzina din plinul initial) si extimez pe aproximativ aceasi bucati de autostrada un 8 la suta (pt ca eram si mai greu) cu minim de 6 si maxim de 10. cand am ajuns acasa aveam fix jumate de rezervor (deci am ars benzina pusa suplimentar) pe drumul de intors
la ambele "masuratori" s-a folosit cruise controlul asta ca sa nu influentez eu consumul
iaca ti-am facut hatarul, desi nu cred ca sunt relevante consumurile astea pe instant, pt ca nu poti sa faci calculul tu din minte, consumul se modifica tot timpul, si la cea mai mica denivelare sau neregularitate in drum are cate un spike din asta de consum.
victor80
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2011
- Mesaj Privat
- Kickazz
- **
- 155 mesaje
- din 10 Jul 2011
- Astra 2012
- Bucuresti
Kickazz
- Mesaje scrise: 155
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jul 2011
- Mesaj Privat
- deleted-50234
- ***
- 786 mesaje
- din 21 Jun 2010
deleted-50234
- Mesaje scrise: 786
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jun 2010
- Mesaj Privat