- nicurusu75
- OP
- 12 mesaje
- din 22 Mai 2010
- Zafira 2002 Z18XE
- Constanta
nicurusu75
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Constanta
- Masina: Zafira 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mai 2010
- Mesaj Privat
Va salut sunt nou printre voi dar am o rugaminte daca ma puteti ajuta ... in urma cu vreo 5 saptamani am facut o reparatie a pompei la un pompagiu cunoscut de la noi si in continuare am aceleasi scurgeri de motorina la pompa. Mentionez ca am un motor de 2,5 TD motor bmw 525 . Care ar putea fi motivul acestor scurgeri ?
- boditza
- ***
- 765 mesaje
- din 28 Sep 2006
- Dolj
boditza
- Mesaje scrise: 765
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2006
- Mesaj Privat
- cata
- **
- 292 mesaje
- din 06 Jun 2007
cata
- Mesaje scrise: 292
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2007
- Mesaj Privat
de obicei pierderile de motorina la aceste motoare se datoreaza capacului superior al pompei de injectie . Se poate vedea f usor cu motorul pornit . Se pune mina in dreptul imbinarii dintre capacul superior si corpul pompei de injectie , si daca este unsuros sigur pierde pe la garnitura de sus .Pt al schimba se zgiriie usor o linie continua cu o surubelnita pe laterala pompei de sus pina jos , in asa fel incit sa se poate reveni in pozitia initiala de reglaj. Reglarea transversala a capacului pompei in limita pe care o permit suruburile ajusteaza debitul de motorina , deplasarea acestuia inspre sofer marind debitul .Am spus acest lucru deoarece dupa demontarea capacului superior al pompei sigur se va deregla .Se demonteaza cele 4 suruburi torx dupa care se ridica partea de sus si devine vizibila garnitura de etansare ,care de obicei pompagii nu o schimba ci o umple cu silicon .pt ca asa stiu ei meserie .Garnitura se poate comanda dupa codul pompei ,sau se poate inlocui f bine cu un oring de cauciuc pe dimensiune folosit la filtrele de ulei , eu unul am folosit unul de ARO .La remontare se procedeaza in ordine inversa fara sa se stringa tare suruburile capacului , si avind grija ca tija electromagnetului de acceleratie sa intre in ghidajul axului pompei .SE va incerca sa se pozitioneze capacul superior al pompei in pozitia initiala , si se va porni motorul .Daca acesta nu raspunde la acceleratie capacul superior trebuie deplasat inspre sofer ,daca motorul se accelereaza singur debitul este prea mare si trebuie deplasat inspre fata .Sper ca am fost cit de cit de folos
- nicurusu75
- OP
- 12 mesaje
- din 22 Mai 2010
- Zafira 2002 Z18XE
- Constanta
nicurusu75
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Constanta
- Masina: Zafira 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mai 2010
- Mesaj Privat
...ba da Boditza ar mormait el ceva atunci , astept sa treaca sarbatorile astea si dupa aia direct peste el ma duc , l-as schimba dar alti bani alta distractie as am zis sa mai incerc inca odata la el.....
- Cata ai fost foarte explicit dar nu este domeniul meu stiu in mare cam ce face acel capac prin deplasarea lui dar scurgerile mi se par undeva pe sub pompa sau in lateral dar oricum ma duc in prima saptamana din luna asta...
- Cata ai fost foarte explicit dar nu este domeniul meu stiu in mare cam ce face acel capac prin deplasarea lui dar scurgerile mi se par undeva pe sub pompa sau in lateral dar oricum ma duc in prima saptamana din luna asta...
- nicurusu75
- OP
- 12 mesaje
- din 22 Mai 2010
- Zafira 2002 Z18XE
- Constanta
nicurusu75
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Constanta
- Masina: Zafira 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mai 2010
- Mesaj Privat
va multumesc oricum , remediat problema de-abia acum ... in lateralul pompei cu motorul exista pe pompa un capac prins in doua suruburi , undeva in partea de jos garnitura acestui capac nu tinea si am inlocuit garnitura plus atast silicon de inalta temperatura , inlocuit si suruburile ptr. ca cele originale erau ptr montare/demontare cu cap special , acum totul este in regula ..... se poate inchide discutia.