- DanMarinescu
- OP
- 5 mesaje
- din 08 Mai 2017
- Giurgiu
DanMarinescu
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Giurgiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2017
- Mesaj Privat
Salut!
Stiu ca poate s-a discutat acest subiect de n ori de acest forum, dar sunt pe punctul de a-mi cumpara o masina si cea care ma tenteaza cel mai mult este Opel Vectra B, insa nu stiu ce motor sa imi aleg. Masina va fi folosita pentru iesit prin oras in Giurgiu, dus pe distante mici, o data pe luna un drum Giurgiu-Brasov (dus intors) plus drumuri prin Brasov, tot pentru plimbat in general.
Sunt curios sa aud si parerile voastre si sa vad cateva opinii despre fiecare motor. Pe mine ma atrage cel de 1.8 benzina 125cp, insa nu stiu daca e cea mai fericita alegere din punctul de vedere al consumului. Bugetul ar fi undeva la 2000EUR, sunt dispus chiar si la alte variante de masini, dar trebuie sa fie in 4 usi si un portbagaj destul de ok, tinand cont ca ma voi duce la facultate cu masina si voi avea nevoie de spatiu pentru bagaje.
De asemenea, m-am gandit la o Mazda 6 din 2002-2003, le-am vazut pe piata tot in jurul pretului de 2000 de euro si mi-a placut cam tot la ea, dar nu stiu cat de scumpa e la intretinere.
Stiu ca poate s-a discutat acest subiect de n ori de acest forum, dar sunt pe punctul de a-mi cumpara o masina si cea care ma tenteaza cel mai mult este Opel Vectra B, insa nu stiu ce motor sa imi aleg. Masina va fi folosita pentru iesit prin oras in Giurgiu, dus pe distante mici, o data pe luna un drum Giurgiu-Brasov (dus intors) plus drumuri prin Brasov, tot pentru plimbat in general.
Sunt curios sa aud si parerile voastre si sa vad cateva opinii despre fiecare motor. Pe mine ma atrage cel de 1.8 benzina 125cp, insa nu stiu daca e cea mai fericita alegere din punctul de vedere al consumului. Bugetul ar fi undeva la 2000EUR, sunt dispus chiar si la alte variante de masini, dar trebuie sa fie in 4 usi si un portbagaj destul de ok, tinand cont ca ma voi duce la facultate cu masina si voi avea nevoie de spatiu pentru bagaje.
De asemenea, m-am gandit la o Mazda 6 din 2002-2003, le-am vazut pe piata tot in jurul pretului de 2000 de euro si mi-a placut cam tot la ea, dar nu stiu cat de scumpa e la intretinere.
- sandu_race
- **
- 459 mesaje
- din 02 Mar 2008
- Vectra 1996 x16xel
- Alta tara
sandu_race
- Mesaje scrise: 459
- Locatie: Alta tara
- Masina: Vectra 1996 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2008
- Mesaj Privat
Oho , si inca cat s-a discutat pe tema asta , majoritatea fiind subiectivi sau strict convinsi ca anume model sau motorizare e oarecum perfecta .
Referitor la Vectra B .... motor mic inseamna si consum mai mic ( am specificat MAI mic ca diferenta e fix pix daca nu faci km. multi cat sa si simti ) , dar daca pui pe masina ceva mai multa greutate incepe sa creasca si consumul de il compari cu motoare mari , detin 1,6 x16xel si 2,0 x20xev si consumul incarcat e acelasi ... 1,6 in oras ( Bucuresti ) 10,5-11 % , 2,0 in oras ( prin Finlanda e mult mai liber ) 10,5 - 11 %
1,6 autostrada 100 Km/h 7,5 % ( 140 - 150 Km/h 13,5 % ) , 2,0 autostrada 120 Km/h 7,5 ( 80-90 Km/h 6,5 -7 % ) Datele sunt cele afisate de MID .
Am avut anul trecut o vectra B cu motorul de 1,8 ( Z18xe 125 cp ) , cea mai sprintena dar oarecum pretentios motorul ( doua sonde lamda , ECU pe galeria de admisie se incalzeste pana crapa dar na toate au cate o hiba ( x16xel de exemplu cica haleste ulei la greu ) .
Daca ai nevoie de spatiu cred ca e ok un break cu motorul de 1,8 125 cp sau mazda ca oricum e mai spatioasa .
Cel mai simplu e sa alegi ce iti place si ce te aranjeaza financiar ( implicand intretinere , consum , fiabilitate ) dar pentru asta alege un model si cauta pe forum pareri despre , cu siguranta o sa te luminezi in privinta fiecarui model -motorizare .
Asta e o parere , strict parerea mea , cei care chiar stiu si pot sa dea detalii mai multe ma pot corecta daca am gresit .
Referitor la Vectra B .... motor mic inseamna si consum mai mic ( am specificat MAI mic ca diferenta e fix pix daca nu faci km. multi cat sa si simti ) , dar daca pui pe masina ceva mai multa greutate incepe sa creasca si consumul de il compari cu motoare mari , detin 1,6 x16xel si 2,0 x20xev si consumul incarcat e acelasi ... 1,6 in oras ( Bucuresti ) 10,5-11 % , 2,0 in oras ( prin Finlanda e mult mai liber ) 10,5 - 11 %
1,6 autostrada 100 Km/h 7,5 % ( 140 - 150 Km/h 13,5 % ) , 2,0 autostrada 120 Km/h 7,5 ( 80-90 Km/h 6,5 -7 % ) Datele sunt cele afisate de MID .
Am avut anul trecut o vectra B cu motorul de 1,8 ( Z18xe 125 cp ) , cea mai sprintena dar oarecum pretentios motorul ( doua sonde lamda , ECU pe galeria de admisie se incalzeste pana crapa dar na toate au cate o hiba ( x16xel de exemplu cica haleste ulei la greu ) .
Daca ai nevoie de spatiu cred ca e ok un break cu motorul de 1,8 125 cp sau mazda ca oricum e mai spatioasa .
Cel mai simplu e sa alegi ce iti place si ce te aranjeaza financiar ( implicand intretinere , consum , fiabilitate ) dar pentru asta alege un model si cauta pe forum pareri despre , cu siguranta o sa te luminezi in privinta fiecarui model -motorizare .
Asta e o parere , strict parerea mea , cei care chiar stiu si pot sa dea detalii mai multe ma pot corecta daca am gresit .
- DanMarinescu
- OP
- 5 mesaje
- din 08 Mai 2017
- Giurgiu
DanMarinescu
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Giurgiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2017
- Mesaj Privat
Multumesc mult pentru raspuns, voiam sa aflu parerile unui posesor de Vectra B, o sa ma mai gandesc intre timp. Ceea ce ma face sa nu aleg mazda este costul pieselor, 400 si ceva de lei un kit de distributie fata de 170-200 cum am gasit la opel si 200 si ceva cum am pe masina actuala, o Laguna 2 1.9 dci 107 cp.
- razvan_d86
- **
- 75 mesaje
- din 26 Jun 2015
- Vectra 2001 Z18XE
- Bihor
razvan_d86
- Mesaje scrise: 75
- Locatie: Bihor
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2015
- Mesaj Privat
De consumat, toate pe benzina consuma destul de mult. Daca umbli mult, pui GPL pe ea si ai rezolvat problema. Cu 70 ron faci un plin (33 L , cu butelie in locul rotii de rezerva), din punctul meu de vedere GPL e cea mai rentabila solutie.
Ca posesor de Vectra B Z18XE pot spune ca eu sunt multumit de masina.
Preturile consumabilelor sunt acceptabile, insa unii senzori sunt cam scumpi.
kit distributie cu pompa de apa ~450 ron (contitech)
Filtru Ulei ~10 ron
Filtru aer ~15 ron
Schimb ulei ~80 ron
Kit ambreiaj + rulment ~800 ron (Luk)
Unii senzori sunt cam scumpi (trebuie pusi pe original ca nu prea se impaca bine cu cei aftermarket):
Senzor ax cu came ~270 ron (vdo)
Debitmetru ~500 ron (vdo)
Sonda lambda ~350 ron
Bobina inductie ~250 ron aftermarket (original 550 ron) (asta fct bine si aftermarket)
Cateva probleme generale in cazul acestui model (in special electronica):
ECU - pozitionat langa compartimentul motor, deci exista sanse mare sa cedeze din cauza caldurii
Calculator ABS -unele lipituri cedeaza (cost de reparatie mic)
Climatronic-pica ceva tranzistori (cost de reparatie mic)
Ax volan (se simte o bataie in volan la trecerea prin gropi)- cedeaza ceva bucsa si trebuie rectificat axul si inlocuita bucsa, mult de lucru pana desfaci tot
Clapeta de acceleratie problematica (relanti oscilant la rece, dupa ce se incalzeste merge bine)- are ceva senzor incapsulat in ea, daca cedeaza se inlocuieste clapeta (pret foarte mare pt piesa noua ~1200 ron)-poti merge cu ea si asa daca nu te deranjeaza relatiul oscilant la rece
Faruri xenon- lumineaza slab (lupe cam mici si posibil matuite/arse din cauza vechimi); aici poti trece la faruri normale la un pret destul de mic
Cateva erori- la care nu am identificat cauza (p0170, etc)
Rugina - care apare la aripile spate, usi partea de jos, praguri
+
puntea independenta spate - nu e un minus, doar ca te costa un pic mai mult sa schimbi toate bucsile
Pentru mine motorul de 1.8, 125cp e suficient de puternic, spatiul interior este destul de mare, portbagaj incapator.
De unele din problemele de mai sus m-am lovit si eu (senzor ax came, bobina, calc. abs, ax volan, clapeta acceleratie, faruri xenon ). Masina perfecta in 2000euro nu o sa gasesti asa ca verific-o bine inainte sa o cumperi, sa aiba cat mai putine probleme.
Ca posesor de Vectra B Z18XE pot spune ca eu sunt multumit de masina.
Preturile consumabilelor sunt acceptabile, insa unii senzori sunt cam scumpi.
kit distributie cu pompa de apa ~450 ron (contitech)
Filtru Ulei ~10 ron
Filtru aer ~15 ron
Schimb ulei ~80 ron
Kit ambreiaj + rulment ~800 ron (Luk)
Unii senzori sunt cam scumpi (trebuie pusi pe original ca nu prea se impaca bine cu cei aftermarket):
Senzor ax cu came ~270 ron (vdo)
Debitmetru ~500 ron (vdo)
Sonda lambda ~350 ron
Bobina inductie ~250 ron aftermarket (original 550 ron) (asta fct bine si aftermarket)
Cateva probleme generale in cazul acestui model (in special electronica):
ECU - pozitionat langa compartimentul motor, deci exista sanse mare sa cedeze din cauza caldurii
Calculator ABS -unele lipituri cedeaza (cost de reparatie mic)
Climatronic-pica ceva tranzistori (cost de reparatie mic)
Ax volan (se simte o bataie in volan la trecerea prin gropi)- cedeaza ceva bucsa si trebuie rectificat axul si inlocuita bucsa, mult de lucru pana desfaci tot
Clapeta de acceleratie problematica (relanti oscilant la rece, dupa ce se incalzeste merge bine)- are ceva senzor incapsulat in ea, daca cedeaza se inlocuieste clapeta (pret foarte mare pt piesa noua ~1200 ron)-poti merge cu ea si asa daca nu te deranjeaza relatiul oscilant la rece
Faruri xenon- lumineaza slab (lupe cam mici si posibil matuite/arse din cauza vechimi); aici poti trece la faruri normale la un pret destul de mic
Cateva erori- la care nu am identificat cauza (p0170, etc)
Rugina - care apare la aripile spate, usi partea de jos, praguri
+
puntea independenta spate - nu e un minus, doar ca te costa un pic mai mult sa schimbi toate bucsile
Pentru mine motorul de 1.8, 125cp e suficient de puternic, spatiul interior este destul de mare, portbagaj incapator.
De unele din problemele de mai sus m-am lovit si eu (senzor ax came, bobina, calc. abs, ax volan, clapeta acceleratie, faruri xenon ). Masina perfecta in 2000euro nu o sa gasesti asa ca verific-o bine inainte sa o cumperi, sa aiba cat mai putine probleme.
- DanMarinescu
- OP
- 5 mesaje
- din 08 Mai 2017
- Giurgiu
DanMarinescu
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Giurgiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2017
- Mesaj Privat
Sunt convins ca masina perfecta nu o voi gasi decat in reprezentanta, dar in bugetul acesta este singura masina care imi face cu ochiul si care pare usor de intretinut. Ma bate gandul sa plec in Germania sa o iau de acolo, ce parere aveti despre asta?
In alta ordine de idei, cam la ce ar trebui sa ma uit la ea cand o cumpar?
La versiunea z16xe mai apare problema cu ECU?
In alta ordine de idei, cam la ce ar trebui sa ma uit la ea cand o cumpar?
La versiunea z16xe mai apare problema cu ECU?
- razvan_d86
- **
- 75 mesaje
- din 26 Jun 2015
- Vectra 2001 Z18XE
- Bihor
razvan_d86
- Mesaje scrise: 75
- Locatie: Bihor
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2015
- Mesaj Privat
Problema cu ECU o gasesti si la z16xe. Inspecteaza masina vizual si apoi mergi cu ea sa vezi cum se comporta. Verifici cum merge/ suna motorul , daca se aud batai suspecte (de exemplu tacheti) , te uiti la caseta de directie sa nu aiba scurgeri de ulei, esapament innegrit si uleios ar putea indica consum ulei (desi cateva sute de ml de la un schimb la altul nu ar fi o problema).
Ai deja o lista cu problemele specifice acestor modele.
In cazul meu, masina avea urmatoare simptome( aveam stocate si coduri de eroare):
-Senzor ax cu came- nu se tureaza mai mult de 4000 rpm
-Bobina - merge intrerup (uneori in 3 pistoane)
-Clapeta de acceleratie- desi am curatat-o tot am relanti instabil, lipsa de putere, merge 'infundat' la rece, in primele 2-3 minute (nu are erori stocate)
-Calculator abs- nu functioneaza abs, martor abs aprins tot timpul
-Lupe faruri xenon arse- luminau foarte slab pe jos
-Ambreiaj uzat - prinde foarte sus (in cel mai rau caz patineaza)
Din ce am citit pe forum:
-ECU- lipsa putere dupa ce se incalzeste( asta in general, ca pot fi o multime de simptome)
-Debitmetru - masina nu are putere / turometrul oscileaza tare la relanti mai ales cu motorul rece
-Tranzistori climatronic- functioneaza doar o singura treapta; daca are erori stocare, in momentul in care opresti motorul, climatronicul afiseaza 2 liniute.
Ai deja o lista cu problemele specifice acestor modele.
In cazul meu, masina avea urmatoare simptome( aveam stocate si coduri de eroare):
-Senzor ax cu came- nu se tureaza mai mult de 4000 rpm
-Bobina - merge intrerup (uneori in 3 pistoane)
-Clapeta de acceleratie- desi am curatat-o tot am relanti instabil, lipsa de putere, merge 'infundat' la rece, in primele 2-3 minute (nu are erori stocate)
-Calculator abs- nu functioneaza abs, martor abs aprins tot timpul
-Lupe faruri xenon arse- luminau foarte slab pe jos
-Ambreiaj uzat - prinde foarte sus (in cel mai rau caz patineaza)
Din ce am citit pe forum:
-ECU- lipsa putere dupa ce se incalzeste( asta in general, ca pot fi o multime de simptome)
-Debitmetru - masina nu are putere / turometrul oscileaza tare la relanti mai ales cu motorul rece
-Tranzistori climatronic- functioneaza doar o singura treapta; daca are erori stocare, in momentul in care opresti motorul, climatronicul afiseaza 2 liniute.
- DanMarinescu
- OP
- 5 mesaje
- din 08 Mai 2017
- Giurgiu
DanMarinescu
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Giurgiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2017
- Mesaj Privat