Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Îngrijire și întreținere
  • razvanvl

  • Mesaje scrise: 78
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Buna seara!
Am o intrebare la care nu am gasit un raspuns concret, am citit si posturile pe forum si inca nu sunt complet lamurit!
As vrea sa curat putin motorul de eventualele depuneri.
Momentan masina are ulei Mobil Super 2000 10w40.
Din ce am mai citit prin posturi as vrea sa fac urmatoarea operatiune:
La schimbarea uleiului sa pun ulei Mobil1 Clean High Mileage 10W-40 iar dupa fiecare 1500km sa schimb filtrul de ulei (este destul de ieftin, 10 lei MANN) iar dupa 5000-6000km sa schimb uleiul cu Mobil 1 High Mileage 10w-40 Fully Syntetic si filtru original GM.
Credeti ca aceasta operatiune este una buna? O sa simt ceva imbunatatiri?
Daca aveti si alte precizari va rog sa le postati!
Va multumesc, Razvan!
Skip ads

  • as3dyum

  • Mesaje scrise: 1,037
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Corsa 2006 z13dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Dar de ce vrei sa te obosesti sa schimbi filtrul de ulei la fiecare 1500km?
Nu crezi ca e mai putin greu ca inainte sa dai uleiul vechi jos, sa versi o solutie de curatare motor (ENGINE FLUSH)?



Ai sa spui poate ca nu bagi asa ceva in motor...
Cred ca poti incerca macar o data, si in urma operatiunii bagi uleiul compatibil cu motorul tau!
  • florinianc

  • Mesaje scrise: 1,600
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Chestia prezentata in filmuletul ala nu are de ce sa se intample la un motor la care au fost schimbate consumabilele la timp, respectand anumite standarde. Ca toate reclamele, si aceasta are parte de mari exagerari si aberatii, pentru a convinge posibilul client de eficacitatea asa zisului "produs minune" comercializat. Dupa mine, nu este decat o apa de ploaie pe care dai ceva bani. De ce mai au uleiurile in compozitie un anumit fel de detergenti? Sau ati vazut un motor desfacut, care a functionat cu ulei bun, acesta fiind schimbat la timp, care sa aiba depuneri ca in filmuletul ala? Depunerile alea se faceau la dacie, pe vremea cand de uleiurile alea bune auzeam numai, iar in masini bagam ceea ce se producea la noi ( adica un ulei pe care il confundai usor cu vaselina).
  • as3dyum

  • Mesaje scrise: 1,037
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Corsa 2006 z13dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2007

  • Mesaj Privat
nu caut sa ma contrazic si nici nu comercializez asa ceva...
prietenul uskt2005 il foloseste constant la fiecare schimb cu rezultate bune
nu este cel din reclama dar asemanator lui
eu inca nu l-am folosit - asta seara a ajuns
florinianc a scris: reclamele, si aceasta are parte de mari exagerari si aberatii, pentru a convinge posibilul client de eficacitatea asa zisului "produs minune" comercializat.

deacord cu tine dar exista pe langa strategia de marketing si un partial adevar
florinianc a scris: Dupa mine, nu este decat o apa de ploaie pe care dai ceva bani.

aproximativ 20lei ti se pare mult?
florinianc a scris: De ce mai au uleiurile in compozitie un anumit fel de detergenti?

da, au detergenti dar acestia curata in timp nu imediat... se recomanda la schimbul de ulei in momentul in care treci pe alta gama
florinianc a scris: Depunerile alea se faceau la dacie, pe vremea cand de uleiurile alea bune auzeam numai, iar in masini bagam ceea ce se producea la noi ( adica un ulei pe care il confundai usor cu vaselina).

toate motoarele, unele mai mult altele mai putin, fac depuneri in functie de compatibilitati(ulei - motor) si calitate(marci si tara de provenienta), de asemenea si in functie de motoare
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Uleiurile de curatare sunt special concepute pentru curatare depuneri si sunt cele mai sigure. Ele solva incet si in timp jegul din motor.
Produsele flush care se pun la schimb ulei sunt bune dar in anumite conditii, mai precis motorul sa fie relativ curat fara depuneri crusta neagra. Acesti solventi pot disloca depuneri mari care obtureaza canale si atunci mai rau facem. Se demonteaza capac culbutori si se vede cata mizerie este, daca gasim crusta nu turnam asa ceva.
  • alinsev

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 1998 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Nov 2010

  • Mesaj Privat
salut desi e mult timp de cind s-a scris ultimul post aici vin si eu cu o marturisire ...azi am desfacut capacul culbutori si din pacate e crusta cit cuprinde...acum 3 luni am facut schimbul de ulei cind am cumparat-o din austria si am mai pus si engine flush inainte de schimb , acum o lasai cu capacul desfacut si va intreb cu ce sa curat mai bine crusta aceea sa torn iarasi o solutie din aceea sau sa o curat cu un burete ceva ..astept sfaturi de la voi multzam anticipat Smile daca domnul dancuciureanu ma poate ajuta cu un sfat ii multumesc
  • FLV

  • Mesaje scrise: 163
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Salut,
As dori sa fac un engine flush la un Z16XE si apoi sa pun un ulei mai subtire 5W30, poate reusesc sa fac ceva cu consumul asta de ulei. Pana acum a fost pus in motor numai 10W40 (121k km, sper ca sunt reali ca masina arata f bine), poate cu un engine flush si un ulei subtire reusesc sa deblochez ceva pe acolo si sa nu mai consume asa mult ulei (cel putin 500ml la 1000km).
Imi puteti recomanda ceva pentru engine flush? Imi puteti raspunde si pe pm, ca sa nu se considere reclama.
Sau ca sa evit daune, pot pune direct 5W30 full sintetic chiar daca inainte a fost 10W40 semi-sintetic?
Va multumesc!
  • Nirolf1986

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Eu n-as pune 5W30, mai ales ca vin caldurile.
Mai bine incearca un 5W40 sau 0W40.
Daca zici ca iti papa peste 500ml la 1000 km, te-ai gandit ca s-ar putea sa fie motorul de vina? A mea ia vreo 350 ml la mie... am folosit si 5W40 si 10W40, dar consumul a ramas in mare la fel.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Valabil in principal la Z16XE, Z14XE :
La un asa consum de ulei slabe sanse sa o aduci la normal, va scadea putin si cam atat. Poti pune orice engine flush dar mai de firma cunoscuta gen Wynns, CRC etc. In niciun caz tratament motor !
Ca ulei indicat ar fi unul de curatare 10W40 ca de astea gasesti sau unul subtire 0W40 sau 5W30 ca e mai ieftin. Cu 5W30 clar o sa ai consum ulei posibil si mai mare dar la cat papa al tau mai conteaza...si asa sonda lambda1 e afumata, catalizatorul imbacsit, EGR de schimbat ...
Chestia e ca la operatiune faci o cruce mareee ca deh, speranta moare ultima.

Practic consumul asta nu-l rezolvi decat prin RK motor si asta numai daca ai sanse. Unii scapa ieftin numai cu segmenti, simeringuri+ghid, altii dau banii degeaba la mecanic ca ala nu masoara sa spuna clar ca ai uzura prea mare...mai bine alt motor. Este discutie separata si nu are sens sa ne repetam.
  • FLV

  • Mesaje scrise: 163
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jul 2010

  • Mesaj Privat
scuze de off topic (celalat topic l-am citit in intregime si tot sunt nedumerit)
masina o am cam de un an....de cand am luat-o am pus GM 10w40...am observat ca ia parca mai putin de 500ml....dupa am pus valvoline durablend10w40 (care il am si acum)..si sincer parca era mai bine cu GM. Nu stiu daca a consumat ulei si in germania...de un an e la mine..restul timpului a stat in germania(daca as sti ce marca a pus neamtul?...stiu doar ca era 10w40)...
Clapeta de acceleratie si EGR le-am curatat saptamana trecuta...era imbacsit EGR...dar inca nu aveam eroare in bord (l-am curatat preventiv). Iar catalizatorul cik arata chiar bine, mi-a spus un prieten mecanic care mi-a schimbat racordu flexibil...asadar tind sa cred ca ea consuma ulei nu de mult timp.
Acum sunt un pic derutat...nu stiu daca sa fac engine flush si sa pun 5W30 full sintetic...sunt constient ca va lua mai mult...dar poate isi revine cat de cat... sau sa pun un 10w40 clean si sa-l schimb dupa 5000km. In motor parca e cam devreme sa umblu...nici nu prea inteleg..daca consuma asa mult ulei...cum mai face compresie...ar trebui sa nu mai aiba putere? sau bat campii?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Apor la citit https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=68069
Skip ads

  1. Home
  2. Îngrijire și întreținere

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR