vectrapxi
- Mesaje scrise: 36
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
Si-a verificat cineva suspensiile la stand ( in special cele din spate ) ? Ce rezultate se obtin in urma testarii? Se pot identifica problemele tuturor pieselor din ansamblu sau se verifica doar caracteristica amortizoarelor ?
Cit ar costa un astfel de test ?
La Vectra mea am schimbat amortizoarele si bucsile pe spate si totusi suspensia nu se comporta la fel ca cea de pe fata ( zgomot infundat si socuri la trecerea peste obstacolele din tara noastra ).
Cit ar costa un astfel de test ?
La Vectra mea am schimbat amortizoarele si bucsile pe spate si totusi suspensia nu se comporta la fel ca cea de pe fata ( zgomot infundat si socuri la trecerea peste obstacolele din tara noastra ).
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
Testul de amortizoare testeaza comportamentul amortizoarelor, iar in urma testului rezulta un coeficient de "eficacitate" al suspensiei valorile acceptabile sunt pana la 25-30%. Cred ca ar fi bine sa faci un test, am avut surprize cu amortizoare noi, care nu s-au comportat bine. Pe de alta parte bucsile trebuie stranse intr-o anumita pozitie a bratului sau articulatiei din care fac parte in caz contrar se poatre ajunge la o uzura prematura a acestora.
vectrapxi
- Mesaje scrise: 36
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
- Sezran
- ****
- 1,183 mesaje
- din 01 Jun 2004
- Bucuresti
Sezran
- Mesaje scrise: 1,183
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2004
- Mesaj Privat
- eu
- ***
- 712 mesaje
- din 15 Jun 2004
- Astra 2006 Z16XEP
- Bucuresti
eu
- Mesaje scrise: 712
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2004
- Mesaj Privat
Asigura-te ca ti-a dat amortizoare de vectra. Sunt sigur ca pe astra nu se potrivesc de vectra, deci cred ca e valabil si invers.
Ai spus ca ti-ai schimbat amortizoarele spate. Spune-mi si mie un service cu preturi accesibile unde fac treaba buna. (daca tu esti multumit de montaj). Trebuie sa le schimb si eu si ezit pentru ca am citit in tis ca trebuie deconectati senzorii de la ABS si mi-e sa nu mi-i puna la loc cum trebuie.
Ai spus ca ti-ai schimbat amortizoarele spate. Spune-mi si mie un service cu preturi accesibile unde fac treaba buna. (daca tu esti multumit de montaj). Trebuie sa le schimb si eu si ezit pentru ca am citit in tis ca trebuie deconectati senzorii de la ABS si mi-e sa nu mi-i puna la loc cum trebuie.
vectrapxi
- Mesaje scrise: 36
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
Le-am schimbat singur ( Vectra mea nu are ABS ) este o operatie fff simpla. Singura problema a fost la desurubarea piulitelor din portbagaj ( cu autoblocare ) pentru ca au fost intepenite pe filet si capatul axului tesit de unde sa tii contra s-a facut praf. Asa ca masura sigura este sa tai aceste piulite.
Pe de alta parte nu stiu ce legatura ar avea cu senzorii de ABS , probabil in momentul in care desfaci amortizorul sa nu se ridice caroseria in sus si sa se departeze de punte mai mult decit permite lungimea conductorilor senzorilor. Nu o lua de buna ca e doar o parere nu am vazut variante cu ABS.
Daca aveti documentatie poate imi spuneti si mie ce indicativ au amortizoarele de spate pentru Vectra A hatchback motor C16NZ si unde sa ma uit pe amortizoare ca sa vad daca corespund ca m-ati pus pe ginduri.
Pe de alta parte nu stiu ce legatura ar avea cu senzorii de ABS , probabil in momentul in care desfaci amortizorul sa nu se ridice caroseria in sus si sa se departeze de punte mai mult decit permite lungimea conductorilor senzorilor. Nu o lua de buna ca e doar o parere nu am vazut variante cu ABS.
Daca aveti documentatie poate imi spuneti si mie ce indicativ au amortizoarele de spate pentru Vectra A hatchback motor C16NZ si unde sa ma uit pe amortizoare ca sa vad daca corespund ca m-ati pus pe ginduri.
- eu
- ***
- 712 mesaje
- din 15 Jun 2004
- Astra 2006 Z16XEP
- Bucuresti
eu
- Mesaje scrise: 712
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2004
- Mesaj Privat
rivo
- Mesaje scrise: 81
- Locatie:
- Masina: Vectra 1994 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2004
- Mesaj Privat
Vectra mea are ABS.... maine o sa schimb si eu amortizoarele pe spate...dar nu cred ca ma incurca ABS-ul cu ceva...
Am mai dat jos un amortizor..dar nu am fost nevoit sa fac nimic deosebit de complicat..
In legatura cu amortizoarele..voi care credeti ca ar rezista pe drumurile noastre mai bine ..adica pe ulei sau pe gaz... si ca marca ce alegeti..
Cele pe care le schimb (maine ) au fost de Espero se pare...asa am luat masina ...si in loc o sa pun niste unel SACHS (cred ca asa se scrie)...
au costat 2.500.000 ...
Am mai dat jos un amortizor..dar nu am fost nevoit sa fac nimic deosebit de complicat..
In legatura cu amortizoarele..voi care credeti ca ar rezista pe drumurile noastre mai bine ..adica pe ulei sau pe gaz... si ca marca ce alegeti..
Cele pe care le schimb (maine ) au fost de Espero se pare...asa am luat masina ...si in loc o sa pun niste unel SACHS (cred ca asa se scrie)...
au costat 2.500.000 ...
- eu
- ***
- 712 mesaje
- din 15 Jun 2004
- Astra 2006 Z16XEP
- Bucuresti
eu
- Mesaje scrise: 712
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2004
- Mesaj Privat
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
- GL10PEL
- ***
- 779 mesaje
- din 17 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 779
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2006
- Mesaj Privat
Lucian_bv
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2011 A13DTC
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2008
- Mesaj Privat
Salutari tuturor,
am o nelamurire in legatura cu amortizoarele si postez si eu aici chiar daca e un topc mai vechi.
Azi am dus masna la testat amortizoarele pt ca mi se par moi si la sfatul unor mecanici care imi recomandau schimbarea. Pe test a iesit asa: axa fata (67 / 69) si axa spate (50 / 49). La reprezentanta mi s-a spus ca nu e nevoie sa le schimb. Voi ce credeti ? Mersi.
am o nelamurire in legatura cu amortizoarele si postez si eu aici chiar daca e un topc mai vechi.
Azi am dus masna la testat amortizoarele pt ca mi se par moi si la sfatul unor mecanici care imi recomandau schimbarea. Pe test a iesit asa: axa fata (67 / 69) si axa spate (50 / 49). La reprezentanta mi s-a spus ca nu e nevoie sa le schimb. Voi ce credeti ? Mersi.
- livcro
- ******
- 4,575 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,575
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
- zafirul
- ****
- 1,443 mesaje
- din 22 Apr 2004
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
zafirul
- Mesaje scrise: 1,443
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2004
- Mesaj Privat
Lucian,
din experienta mea iti spun ca amortizoarele-s cam duse.
Fa un test pe un drum cu piatra cubica: daca la 60km/h la o frina mai puternica (nu violenta) intra mai usor ABS-ul sau in curba ai senzatia ca e instabila e primul simptom de amortizoare duse.
Eu le-am schimbat pe cele originale pe la vreo 65oooKm (si cred ca am facut o prostie pt ca mai duceau) si la o saptamina am facut 2 teste (unul la DiBas altul la Volvo) si ambele au spus 75% pt ambele punti. Amortizoare vechi de o saptamina.
Deci 50/49 e deja o mica problema...
din experienta mea iti spun ca amortizoarele-s cam duse.
Fa un test pe un drum cu piatra cubica: daca la 60km/h la o frina mai puternica (nu violenta) intra mai usor ABS-ul sau in curba ai senzatia ca e instabila e primul simptom de amortizoare duse.
Eu le-am schimbat pe cele originale pe la vreo 65oooKm (si cred ca am facut o prostie pt ca mai duceau) si la o saptamina am facut 2 teste (unul la DiBas altul la Volvo) si ambele au spus 75% pt ambele punti. Amortizoare vechi de o saptamina.
Deci 50/49 e deja o mica problema...
Lucian_bv
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2011 A13DTC
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2008
- Mesaj Privat
- stocariu
- ***
- 730 mesaje
- din 01 Jul 2006
- Vectra 2003 z18xe
- Bucuresti
stocariu
- Mesaje scrise: 730
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2006
- Mesaj Privat
Lucian_bv a scris:Salutari tuturor,
am o nelamurire in legatura cu amortizoarele si postez si eu aici chiar daca e un topc mai vechi.
Azi am dus masna la testat amortizoarele pt ca mi se par moi si la sfatul unor mecanici care imi recomandau schimbarea. Pe test a iesit asa: axa fata (67 / 69) si axa spate (50 / 49). La reprezentanta mi s-a spus ca nu e nevoie sa le schimb. Voi ce credeti ? Mersi.
am o nelamurire in legatura cu amortizoarele si postez si eu aici chiar daca e un topc mai vechi.
Azi am dus masna la testat amortizoarele pt ca mi se par moi si la sfatul unor mecanici care imi recomandau schimbarea. Pe test a iesit asa: axa fata (67 / 69) si axa spate (50 / 49). La reprezentanta mi s-a spus ca nu e nevoie sa le schimb. Voi ce credeti ? Mersi.
Daca sunt testate dupa metoda Eusama sunt foarte bune maximul este de 70. Acesti indici nu sunt chiar procente cum am crede, mi-a explicat si mie un domn care avea un astfel de stand. Noi noute nu trec de 70 max 80 mai depinde si de restul bucsilor in ce stare sunt.
Alt domn care lucreaza la o statie ITP mi-a explicat ca nici un dispozitiv de acest gen nu a fost aprobat de RAR si treaba cu ele e relativa. Dar eu cred ca e totusi si orientativa. Mi-a sugerat o metoda de verificare: dai cu palma pe suprafata de rulare a anvelopei si daca simti solzzi inseamna ca sunt duse uzeaza cauciucurile neuniform, daca la pipaire e uniform atunci cica e ok.
- GL10PEL
- ***
- 779 mesaje
- din 17 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 779
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2006
- Mesaj Privat
La testerul service-ului Dacia - Prisma din Braila, numarul 60 - 70 sau care o fi el semnifica procentul de contact cu solul (restul de 30 - 40 % este timpul cat roata sta in aer) care ideal ar trebui sa fiu 100%, dar din spusele mecanicilor nici la o masina noua - 0km - nu iese 100%.
Din cate imi aduc aminte, in aceste conditii, daca amortizoarele tale ies peste 50% contact cu solul in timpul testului, poti sa rulezi in conditii sigure pe sosea. Mai este conditia sa nu ai diferenta de 5% (nu sunt sigur dar pe aici) intre rotile de pe aceiasi punte. Daca diferenta e mai mare, comportamentul trenbului de rulare este afectat negativ.
Din cate imi aduc aminte, in aceste conditii, daca amortizoarele tale ies peste 50% contact cu solul in timpul testului, poti sa rulezi in conditii sigure pe sosea. Mai este conditia sa nu ai diferenta de 5% (nu sunt sigur dar pe aici) intre rotile de pe aceiasi punte. Daca diferenta e mai mare, comportamentul trenbului de rulare este afectat negativ.