- marius_f
- OP
- 540 mesaje
- din 05 Jun 2008
- Astra 1994 c18nz
- Dolj
marius_f
- Mesaje scrise: 540
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1994 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2008
- Mesaj Privat
salut
masina : opel astra f hatchback 5 usi din '94 , c18nz , servo , abs
stie cineva cum se schimba :
- bucsile brat fata ?
- bieletele antiruliu ? - decat capetele dinspre roata .
a mai facut cineva operatiunea asta ? - acasa
imi trebuie presa pt a comprima arcurile ?
imi trebuie presa pt a scoate / monta bucsile vechi / noi ?
daca a mai facut cineva operatiunea asta il rog sa-mi zica si mie , deoarece mi-au cerut la service pe manopera cat nu fac piesele .
trebuie reglat unghiul de fuga / convergenta dupa schimbarea bucsilor si a bieletelor antiruliu ?
masina : opel astra f hatchback 5 usi din '94 , c18nz , servo , abs
stie cineva cum se schimba :
- bucsile brat fata ?
- bieletele antiruliu ? - decat capetele dinspre roata .
a mai facut cineva operatiunea asta ? - acasa
imi trebuie presa pt a comprima arcurile ?
imi trebuie presa pt a scoate / monta bucsile vechi / noi ?
daca a mai facut cineva operatiunea asta il rog sa-mi zica si mie , deoarece mi-au cerut la service pe manopera cat nu fac piesele .
trebuie reglat unghiul de fuga / convergenta dupa schimbarea bucsilor si a bieletelor antiruliu ?
- StefanTolos
- ******
- 4,220 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,220
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
Se pare ca nu s-a inteles deloc rolul acestei categorii numite 'Cum sa ...',in aceasta categorie nu ar trebui sa venim cu intrebari ci cu postari de tutoriale sau posturi gen ' cum sa ...',adica postezi ceva ce ai facut deja la masina ta si vrei sa expui acele cunostinte dobandite din experienta ta si celorlalti de pe forum,cam asta este ideea acestei categorii,oricum apreciez cel putin ca postarea a fost destul de adecvata la titlu si descriere.
Incercati sa va ghidati dupa manualul de reparatii si intretinere,consider ca la vechimea dumneavoastra pe forum, il aveti deja la dispozitie,sau in cel mai rau caz daca nu va pricepeti,lasati pe cei abilitati sa faca aceste schimbari.
Incercati sa va ghidati dupa manualul de reparatii si intretinere,consider ca la vechimea dumneavoastra pe forum, il aveti deja la dispozitie,sau in cel mai rau caz daca nu va pricepeti,lasati pe cei abilitati sa faca aceste schimbari.
- turbojack
- **
- 124 mesaje
- din 15 Jul 2006
- Cluj
turbojack
- Mesaje scrise: 124
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2006
- Mesaj Privat
Daca ti-au cerut un pret mare ,aveau motive.
Pentru bucsi daca nu ai presa poti apela clasic la dalta si ciocan.Introdusul celor noi va fi mai dificil.Inlocuirea bieletelor antiruliu,la fel cer niste proceduri mai deosebite.
Nu e necesara reglarea geometriei roti.
ps.operatiile cer niste scule specifice.
Pentru bucsi daca nu ai presa poti apela clasic la dalta si ciocan.Introdusul celor noi va fi mai dificil.Inlocuirea bieletelor antiruliu,la fel cer niste proceduri mai deosebite.
Nu e necesara reglarea geometriei roti.
ps.operatiile cer niste scule specifice.
- marius_f
- OP
- 540 mesaje
- din 05 Jun 2008
- Astra 1994 c18nz
- Dolj
marius_f
- Mesaje scrise: 540
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1994 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2008
- Mesaj Privat
pt Stefan Tolos - moderator
credeam ca operatiunile deja rezolvate se trec la sectiunea Tutoriale , iar cele care nu au fost rezolvate sau sunt in curs de rezolvare se pot trece la sectiunea Cum sa
(atata timp cat exista bunavointa din partea celor care le-au rezolvat , sa le si expuna cat mai detaliat)
cel putin eu asa vad :
- ''Tutoriale'' : lucruri rezolvate apoi expuse cat mai clar
- ''Cum sa'' : lucruri in curs de rezolvare ,
Am si manualul , dar acolo nu este expusa aceasta operatiune .
De priceput , nu pot sa zic ca sunt un maestru dar vreau sa invat pt mine.
Oricum , daca vrei poti sa il inchizi . Eu vroiam , in cazul in care reusesc sa le schimb singur , sa fac un Tutorial pe seama asta .
salut
credeam ca operatiunile deja rezolvate se trec la sectiunea Tutoriale , iar cele care nu au fost rezolvate sau sunt in curs de rezolvare se pot trece la sectiunea Cum sa
(atata timp cat exista bunavointa din partea celor care le-au rezolvat , sa le si expuna cat mai detaliat)
cel putin eu asa vad :
- ''Tutoriale'' : lucruri rezolvate apoi expuse cat mai clar
- ''Cum sa'' : lucruri in curs de rezolvare ,
Am si manualul , dar acolo nu este expusa aceasta operatiune .
De priceput , nu pot sa zic ca sunt un maestru dar vreau sa invat pt mine.
Oricum , daca vrei poti sa il inchizi . Eu vroiam , in cazul in care reusesc sa le schimb singur , sa fac un Tutorial pe seama asta .
salut
- StefanTolos
- ******
- 4,220 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,220
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
Rautate,rautate,rautate......................omule eu nu am spus ca-l inchid dupa cum observi am editat si titlul ,cine a spus ca ti-l inchide ,de ce imi arunci vorbe in gura aiurea,daca te simti in stare asteptam tutorialul sau cum sa.... sunt la fel,desii logica ta este una ok, prezentata mai sus,dar acest lucru inseamna timp si mult prea multa munca depusa,ulterior,sa ai spor si va doresc o zi buna in continuare.
- Radovan_eu
- ****
- 1,254 mesaje
- din 02 Jun 2008
- Vectra 1997 X16XEL
- Iasi
Radovan_eu
- Mesaje scrise: 1,254
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2008
- Mesaj Privat
Salut, o sa incerc sa-ti explic eu cum am schimbat bucsele mari din partea din spate a bratului inferior la astra f a unui coleg de serviciu.
Trec peste ridicat masina, scos roata, asigurat masina pe un butuc (sa nu o lasi doar pe cric), scoti siguranta de la pivot si apoi desfaci piulita - desfaci surubul de la bucsa spate si apoi pe cel de la bucsa fata, scoti pivotul din fuzeta (daca nu iese, baga o surubelnita in fanta ce o sa o vezi acolo unde intra axul pivotului in fuzeta), tragi de brat intai de la pivot apoi de la suruburile bucselor si o sa iasa. Ai grija cand impingi fuzeta spre exterior sa nu impingi prea tare si sa scoti planetara din locasul ei din partea cutiei de viteze. Banuiesc ca bucsele vor fi rupte asa ca baga o surubelnuita solida in centrul bucsei si rupe de tot cele 2 aripioare de cauciuc apoi cu un dorn sau ceva plat si un ciocan scoti restul bucsei din brat, incearca sa nu u rupi, te v-a ajuta sa bagi bucsa noua cu ajutorul celei vechi. Sa tii minte pozitia bucsei in brat, bucsa are un umar, vezi pe care parte a bratului este si pune-o pe cea noua la fel. Dupa ce scoti bucsa, e bine sa ai o menghina in care sa bagi bratul - bucsa noua si bucsa veche in aceasta ordine, centrezi toate aceste piese in menhina si apoi incepi sa strangi, v-a intra fara probleme. Daca nu ai menghina, probabil ca o sa functioneze si metoda CIOCANULUI, adica bati cu ciocanul in bucsa veche pusa peste cea noua. La montarea bratului faci operatiunea in sens invers, ca sa-ti fier usor, baga intai surubul in bucsa mare si apoi cel din bucsa mica si pivot. AAA, daca si bucsele mici din fata sunt defecte se pot schimba tot cu ajutorul unei menghine, un segment de teava de diametrul bucsei mici si un cap de tubulara de 13. Manopera nu am facut-o eu ci am vazut la un service, pui multa vaselina siliconica pe bucsa si apoi strangi in mengina.
Spuneai ceva de bielete antiruliu dar cred ca te referi la bieletele de directie daca spui ca au probleme cele din partea rotii, mai exact cap de bara. Daca e asa cum spun, le poti schimba singur cu ajutorul unor chei fixe, nu stiu sigur de cat, cu o cheie tii de partea mai lunga a bieletei de directie, arata ca o teava pe care o sa vezi niste laturi hexagonale pe care pui cheia iar in capatul ei gasesti o piulita ce are rol de blocare a capului de bara (cea care vine bagata in fuzeta), pe aceasta piulita pui alta cheie si invarti pana se deblocheaza dupa care scoti piulita capului de bara din fuzeta( corpul ce are pe el discul de frana si pe care se monteaza roata) si incerci sa depresezi capul de bara ce arata ca un pivot defapt cu o presa speciala sau bati cu un ciocan in locul in care este fixat capul de bara dar bati in lateral, o sa iasa dupa cateva batai repetate. dupa ce scopti capul de bara din fuzeta, desfiletezi capul de bara din bieleta de directie(acea teava mai lunga ce iese din caseta de directie, la desfiletare sa fii atent si sa numeri spirele pana cand scoti de tot capul de bara pentru ca capul de bara nou il vei infileta cu acelasi numar de spire. operatia de remontare este bineinteles in ordine inversa decat la demontare. RECOMAND REGLAREA UNGHIURILOR DUPA MONTAREA CAPURILOR SAU CAPETELOR DE BARA chiar daca numeri spirele.
Daca te referi la bieletele antiruliu,(cele ce tin bara stabilizatoare de bratul inferior) aici e foarte simplu de schimbat, desfaci piulitele si scoti bieletele, pentru ati usura munca, e bine ca ambele roti fata sa fie suspendate.
Sper sa intelegi cate ceva din ce am scris aici si sa vii cu noutai, bafta si spor la lucru. Nu e asa complicat pe cat pare.
Trec peste ridicat masina, scos roata, asigurat masina pe un butuc (sa nu o lasi doar pe cric), scoti siguranta de la pivot si apoi desfaci piulita - desfaci surubul de la bucsa spate si apoi pe cel de la bucsa fata, scoti pivotul din fuzeta (daca nu iese, baga o surubelnita in fanta ce o sa o vezi acolo unde intra axul pivotului in fuzeta), tragi de brat intai de la pivot apoi de la suruburile bucselor si o sa iasa. Ai grija cand impingi fuzeta spre exterior sa nu impingi prea tare si sa scoti planetara din locasul ei din partea cutiei de viteze. Banuiesc ca bucsele vor fi rupte asa ca baga o surubelnuita solida in centrul bucsei si rupe de tot cele 2 aripioare de cauciuc apoi cu un dorn sau ceva plat si un ciocan scoti restul bucsei din brat, incearca sa nu u rupi, te v-a ajuta sa bagi bucsa noua cu ajutorul celei vechi. Sa tii minte pozitia bucsei in brat, bucsa are un umar, vezi pe care parte a bratului este si pune-o pe cea noua la fel. Dupa ce scoti bucsa, e bine sa ai o menghina in care sa bagi bratul - bucsa noua si bucsa veche in aceasta ordine, centrezi toate aceste piese in menhina si apoi incepi sa strangi, v-a intra fara probleme. Daca nu ai menghina, probabil ca o sa functioneze si metoda CIOCANULUI, adica bati cu ciocanul in bucsa veche pusa peste cea noua. La montarea bratului faci operatiunea in sens invers, ca sa-ti fier usor, baga intai surubul in bucsa mare si apoi cel din bucsa mica si pivot. AAA, daca si bucsele mici din fata sunt defecte se pot schimba tot cu ajutorul unei menghine, un segment de teava de diametrul bucsei mici si un cap de tubulara de 13. Manopera nu am facut-o eu ci am vazut la un service, pui multa vaselina siliconica pe bucsa si apoi strangi in mengina.
Spuneai ceva de bielete antiruliu dar cred ca te referi la bieletele de directie daca spui ca au probleme cele din partea rotii, mai exact cap de bara. Daca e asa cum spun, le poti schimba singur cu ajutorul unor chei fixe, nu stiu sigur de cat, cu o cheie tii de partea mai lunga a bieletei de directie, arata ca o teava pe care o sa vezi niste laturi hexagonale pe care pui cheia iar in capatul ei gasesti o piulita ce are rol de blocare a capului de bara (cea care vine bagata in fuzeta), pe aceasta piulita pui alta cheie si invarti pana se deblocheaza dupa care scoti piulita capului de bara din fuzeta( corpul ce are pe el discul de frana si pe care se monteaza roata) si incerci sa depresezi capul de bara ce arata ca un pivot defapt cu o presa speciala sau bati cu un ciocan in locul in care este fixat capul de bara dar bati in lateral, o sa iasa dupa cateva batai repetate. dupa ce scopti capul de bara din fuzeta, desfiletezi capul de bara din bieleta de directie(acea teava mai lunga ce iese din caseta de directie, la desfiletare sa fii atent si sa numeri spirele pana cand scoti de tot capul de bara pentru ca capul de bara nou il vei infileta cu acelasi numar de spire. operatia de remontare este bineinteles in ordine inversa decat la demontare. RECOMAND REGLAREA UNGHIURILOR DUPA MONTAREA CAPURILOR SAU CAPETELOR DE BARA chiar daca numeri spirele.
Daca te referi la bieletele antiruliu,(cele ce tin bara stabilizatoare de bratul inferior) aici e foarte simplu de schimbat, desfaci piulitele si scoti bieletele, pentru ati usura munca, e bine ca ambele roti fata sa fie suspendate.
Sper sa intelegi cate ceva din ce am scris aici si sa vii cu noutai, bafta si spor la lucru. Nu e asa complicat pe cat pare.
liliachiu
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Botosani
- Masina: Astra 1994 z5752
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Oct 2013
- Mesaj Privat