- paul_astra
- OP
- 429 mesaje
- din 22 Jul 2010
- Astra 2004 Z17DTH
- Brasov
paul_astra
- Mesaje scrise: 429
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2010
- Mesaj Privat
In primul rand sper ca prin acest topic sa nu fi gresit cu nimic, am cautat mai bine de o ora pe tot forumul, dar nu gasesc decat discuti despre probleme/rezolvari nu si pentru folosirea adecvata a instalatie de climatizare. Citisem undeva odata, pe vremea aceea nu aveam masina cu AC, si nu prea i-am dat mare atentie, acum insa am asa ceva pe masina si nu sunt deloc priceput.
Deci intrebarea este:
Care este metoda cea mai indicata pentru pornirea si folosirea AC-ului, astfel sa mentinem cat mai buna starea intregului sistem de climatizare cat si a motorului. Astazi pe o temperatura de peste 23 grade afara, in masina aveam undeva aproape de 30 grade, poate si mai mult. Am deschis toate usile la masina dar nefiind nici cea mai mica adiere de vant, am asteptat mai bine de 5 minute, am plecat cu masina dar temperatura tot era insuportabila. Am plecat cu geamurile deschise dar parca venea un aer mai cald asa ca am inchis geamurile si pornit AC-ul. Dupa 3-4 minute a ajuns la o temperatura suportabila. Nu am probleme cu AC-ul, functioneaza foarte bine deocamdata, deaceea vreau sa va intreb daca este indicat sa pornesc motorul masinii, lasandu-l la relantii,sa pornesc si AC-ul(climatronicul in cazul meu) si sa astept pana se face o temperatura adecvata in interior.
Deci intrebarea este:
Care este metoda cea mai indicata pentru pornirea si folosirea AC-ului, astfel sa mentinem cat mai buna starea intregului sistem de climatizare cat si a motorului. Astazi pe o temperatura de peste 23 grade afara, in masina aveam undeva aproape de 30 grade, poate si mai mult. Am deschis toate usile la masina dar nefiind nici cea mai mica adiere de vant, am asteptat mai bine de 5 minute, am plecat cu masina dar temperatura tot era insuportabila. Am plecat cu geamurile deschise dar parca venea un aer mai cald asa ca am inchis geamurile si pornit AC-ul. Dupa 3-4 minute a ajuns la o temperatura suportabila. Nu am probleme cu AC-ul, functioneaza foarte bine deocamdata, deaceea vreau sa va intreb daca este indicat sa pornesc motorul masinii, lasandu-l la relantii,sa pornesc si AC-ul(climatronicul in cazul meu) si sa astept pana se face o temperatura adecvata in interior.
- buldozer2
- ***
- 732 mesaje
- din 01 Feb 2011
- Astra 2014 A14NET
- Buzau
buldozer2
- Mesaje scrise: 732
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Feb 2011
- Mesaj Privat
Ideal ar fi ca imediat dupa ce ai ajuns la masina sa deschizi geamurile sa iasa caldura aia insuportabila din ea dupa aceea pornesti clima/ac si inchizi geamurile! Daca vrei sa ajuti instalatia de ac poti merge cu ea pe recirculare cand e foarte cald afara (mai usor raceste aerul din interior care e deja la o temperatura mai mica decat cel fierbinte de afara) Eu personal cand urc in masina deschiz geamurile pun clima pe "auto" si cand iese caldura aia puternica din masina inchid geamurile!
- jE
- *******
- 8,416 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,416
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
Deci, cand masina e foarte incinsa, mai intai o impingi tu frumusel la un loc cu umbra, si o stropesti asa frumos cu niste apa (eventual sfintita?) ca sa se racoreasca. Optional, poti folosi un evantai, ca sa ajuti procesul.
Iar pentru a proteja instalatia de climatizare, cel mai bine e sa o dai jos de pe masina, sa o ambalezi frumos in folie de aia cu bule, si sa o pui undeva, la o temperatura constanta. De exemplu in dormitor, in pat. Tu poti dormi si pe balcon. Si sa nu uiti sa o intorci periodic de pe o parte pe alta, sa nu se deformeze, si sa o stergi cu piele de caprioara.
Terminati, mai oameni buni, cu prostiile. Credeti ca daca in masina sunt 40 grade compresorul se va "strofoca" mai tare? Recomandarea de a nu da drumul la clima din prima, ci de a merge nitel pe ventilatie si cu geamurile deschise nitel nu e pentru a proteja instalatia de clima, ci pentru a va proteja pe voi. Altfel, intrati intr-o masina incinsa (care poate ajunge la 40-50 grade lejer) si dati drumul la clima (adica va vine in piept un jet de aer de ~10 grade). Asta va face candidati perfecti pentru o pneumonie. Subliniez, toata chestia asta are legatura cu a va proteja pe voi, nu a proteja instalatia de clima.
Mai sunt o seama de mituri, ca si iarna sa pornesti clima din cand in cand, ca sa nu se usuce, vezi Doamne, garniturile.... good luck with that, mai ales daca ai climatronic, sa va vad cum porniti voi clima iarna la -10 grade.... Si zic mit pentru ca eu nu am asemenea preocupari, si... instalatie incarcata in 2012, am verificat-o acuma (reincarcat) si concluzia mesterului a fost "nu ti-a pierdut freon"
Iar pentru a proteja instalatia de climatizare, cel mai bine e sa o dai jos de pe masina, sa o ambalezi frumos in folie de aia cu bule, si sa o pui undeva, la o temperatura constanta. De exemplu in dormitor, in pat. Tu poti dormi si pe balcon. Si sa nu uiti sa o intorci periodic de pe o parte pe alta, sa nu se deformeze, si sa o stergi cu piele de caprioara.
Terminati, mai oameni buni, cu prostiile. Credeti ca daca in masina sunt 40 grade compresorul se va "strofoca" mai tare? Recomandarea de a nu da drumul la clima din prima, ci de a merge nitel pe ventilatie si cu geamurile deschise nitel nu e pentru a proteja instalatia de clima, ci pentru a va proteja pe voi. Altfel, intrati intr-o masina incinsa (care poate ajunge la 40-50 grade lejer) si dati drumul la clima (adica va vine in piept un jet de aer de ~10 grade). Asta va face candidati perfecti pentru o pneumonie. Subliniez, toata chestia asta are legatura cu a va proteja pe voi, nu a proteja instalatia de clima.
Mai sunt o seama de mituri, ca si iarna sa pornesti clima din cand in cand, ca sa nu se usuce, vezi Doamne, garniturile.... good luck with that, mai ales daca ai climatronic, sa va vad cum porniti voi clima iarna la -10 grade.... Si zic mit pentru ca eu nu am asemenea preocupari, si... instalatie incarcata in 2012, am verificat-o acuma (reincarcat) si concluzia mesterului a fost "nu ti-a pierdut freon"
- chis cristian
- **
- 264 mesaje
- din 29 Mar 2009
- Omega 2002 y22dth
- Arad
chis cristian
- Mesaje scrise: 264
- Locatie: Arad
- Masina: Omega 2002 y22dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2009
- Mesaj Privat
- increatul
- ****
- 1,636 mesaje
- din 28 Dec 2009
- Astra 2004 Z18XE
- Alta tara
increatul
- Mesaje scrise: 1,636
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2009
- Mesaj Privat
jE a scris:....
)))) Tare.
@paul_astra Descui masina si deschizi toate geamurile. Intri dupa care pornesti motorul, ideal ar fi sa il ai deja pe auto si sa nu fie pe eco. Pleci usurel la drum, si pe masura ce vine aer rece, reduci temperatura si ridici geamurile.
@chis cristian Exista un studiu, dar poate ca e mit, conform caruia pana la 80kmh e mai economic cu geamul deschis, de la 80+ cu AC-ul pornit. Ideea e ca oricum climatronicul consuma mai putin decat AC-ul simplu.
- paul_astra
- OP
- 429 mesaje
- din 22 Jul 2010
- Astra 2004 Z17DTH
- Brasov
paul_astra
- Mesaje scrise: 429
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2010
- Mesaj Privat
Acum am inteles care este treaba, deci climatronicul se poate porni o data cu pornirea masinii fara a avea efecte daunatoare pentru intreaga instalatie de climatizare.
De toate "miturile" avand in vedere sanatarea le-am citit peste tot, dar nu eram foarte sigur pe partea cealalta, cat este de daunatoare pe partea de mecanica/reparatii a instalatiei. Trebuie sa ma gandsesc si la partea asta deoarece nu sunt deloc ieftine unele piese la intretinere sau chiar schimbare.
Multumesc pentru informatii, am sa le urmez asa cum este cel mai bine si sper sa nu am probleme!
De toate "miturile" avand in vedere sanatarea le-am citit peste tot, dar nu eram foarte sigur pe partea cealalta, cat este de daunatoare pe partea de mecanica/reparatii a instalatiei. Trebuie sa ma gandsesc si la partea asta deoarece nu sunt deloc ieftine unele piese la intretinere sau chiar schimbare.
Multumesc pentru informatii, am sa le urmez asa cum este cel mai bine si sper sa nu am probleme!
- jE
- *******
- 8,416 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,416
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
de fapt cand e rece afara e recomandat ca climatronicul sa fie trecut in mod ECO. adica compresor off. Nu de alta, dar daca afara sunt 15 grade compresorul va porni,d esi nu ai nevoie de el. Si la mine diferenta, de exempl, la consum instantaneu la ralanti e de 0.4 l.h (de la 0.9 la 1.3)
Da' asta o faci strict pentru a diminua consumul...
Da' asta o faci strict pentru a diminua consumul...
- Phantom
- **
- 198 mesaje
- din 10 Aug 2008
- Astra 2005 Z14XEP
- Galati
Phantom
- Mesaje scrise: 198
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2005 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Aug 2008
- Mesaj Privat
- increatul
- ****
- 1,636 mesaje
- din 28 Dec 2009
- Astra 2004 Z18XE
- Alta tara
increatul
- Mesaje scrise: 1,636
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2009
- Mesaj Privat
Pentru ca pur si simplu e: http://www.automarket.ro/st...tri-la-45835.html
Dar nu te gandi la o diferenta mare, e o diferenta mica, dar exista.
Dar nu te gandi la o diferenta mare, e o diferenta mica, dar exista.
- vlad-OPC
- ****
- 1,074 mesaje
- din 23 Jan 2011
- Astra 2008 Z16XER
- Bucuresti
vlad-OPC
- Mesaje scrise: 1,074
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2011
- Mesaj Privat
Climatronicul consuma mai putin , la fel cum este AC-urile din casa cu Inverter! Daca simte ca ajunge la temperatura setata / programata reduce puterea sau mai bine zis solicitarea compresorului cu x %. Daca e AC manual, este doar ON/OFF. Compresorul merge la capacitatea maxima mereu cand e pornit, indiferent de temperatura interior/exterior.
In viata reala pe masina - diferenta la benzina e foarte mica. ( e vorba de ml la 100km )
In viata reala pe masina - diferenta la benzina e foarte mica. ( e vorba de ml la 100km )
- increatul
- ****
- 1,636 mesaje
- din 28 Dec 2009
- Astra 2004 Z18XE
- Alta tara
increatul
- Mesaje scrise: 1,636
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2009
- Mesaj Privat
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
Iarna: nu pornesc clima, nu vad de ce as porni-o, ca aer umed si bla bla, schimbi filtrul de polen daca chiar nu face fata, sau in cel mai rau caz, cumperi o punga cu siliciu (nisip pentru matze), 2-3 ciorapi, si ii lasi prin masina....
Racoare: nu pornesc clima, prefer briza de afara pana la o viteza de 80 de km/h, dupa aceea trec pe clima.
Vara: clima obligatoriu, suit in masina, pornit masina, dat drumul la clima, astept vreo 15-20 de secunde sa se faca nitica racoare, pun pe auto si dau drumul la recirculare. Nu recomand folosirea climei/ac-ului daca faceti un traseu de 5 minute.
Mitul cu A/C si 80 km/h (sau cat saracia era) a fost dezbatut la mythbusters, 4 geamuri coborate vs a/c la viteza de mai devreme. Sub acea limita a/c consuma mai mult decat 4 geamuri coborate, peste acel prag masina a/c este mai economic si mai sanatos, nu ti se vor umfla maselele .
LE: consum la relantiu fara clima (motor cald in ambele cazuri) 0.3-0.4 l/ora, cu clima pornita 0.7-0.8.
Racoare: nu pornesc clima, prefer briza de afara pana la o viteza de 80 de km/h, dupa aceea trec pe clima.
Vara: clima obligatoriu, suit in masina, pornit masina, dat drumul la clima, astept vreo 15-20 de secunde sa se faca nitica racoare, pun pe auto si dau drumul la recirculare. Nu recomand folosirea climei/ac-ului daca faceti un traseu de 5 minute.
Mitul cu A/C si 80 km/h (sau cat saracia era) a fost dezbatut la mythbusters, 4 geamuri coborate vs a/c la viteza de mai devreme. Sub acea limita a/c consuma mai mult decat 4 geamuri coborate, peste acel prag masina a/c este mai economic si mai sanatos, nu ti se vor umfla maselele .
LE: consum la relantiu fara clima (motor cald in ambele cazuri) 0.3-0.4 l/ora, cu clima pornita 0.7-0.8.