Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Îngrijire și întreținere
  • EMRSN

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 1992
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Salut,

Ma poate ajuta cineva cu informatii despre un service/tinichigerie in Cluj unde as putea sa imi izolez pragurile si aripile pentru iarna? Am intrebat in cateva locuri dar nu se ocupa cu asa ceva (ciudat devreme ce fac lucrari de tinichigerie).
O alta varianta ar fi sa o izolez eu dar toate rampele pe care le stiam s-au desfiintat. Stie cine unde as putea gasi una "la liber"?

Merci de ajutor.
Skip ads

  • Sileticu

  • Mesaje scrise: 371
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 1996 x17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Poti face singur, eu am facut acasa, nu am avut nevoie de rampa (nu am avut nevoie de taiat sudat tabla pt ca nu am avut rugina, doar curatat, degresat, antifonat...). Am saltat masina pe doi chituci pentru siguranta, pe aceeasi parte. Am dat aripa fata jos, demontat clapita rezervor , scos mansonul de cauciuc si... timp/rabdare sa ai si vreme frumoasa.Pe fiecare parte am stat cam doua zile (am dat si trei straturi de grund). Urmeaza sa bag ulei in praguri, ultima data am bagat in primavara.
  • Shiva

  • Mesaje scrise: 1,977
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Ce grund, vopsea si alte solutii ai folosit?
  • Sileticu

  • Mesaje scrise: 371
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 1996 x17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Shiva a scris:Ce grund, vopsea si alte solutii ai folosit?


Grund... habar n-am , am avut cumparat de vreo doi ani, se usuca rapid. Am curatat cu peria de sarma; pentru locurile inguste, unde peria nu avea acces, mi-am confectionat o "scula" dintr-o bucata de sufa, de cca 30cm lungime, am indoit-o in doua, cele doua varfuri libere ale acesteia fiind zona cu care am curatat (in prealabil am desfacut fiecare sarma din cele doua capete), seamana cu o pensula.Apoi am spalat cu diluant zonele curatate,in mai multe randuri. Am aplicat straturile de grund. Dupa uscare, in zona busonului de la rezervor, am aplicat vaselina pe toata suprafata interioara a aripei, la fel in zona de prindere a aripilor fata de praguri. Pe exteriorul pragurilor (nu pe partea vizibila si de pe care te poti murdari) am aplicat cu o pensula ulei. Dupa ce acesta se va imbiba cu praf ii mai dau un rand de ulei. Se astupa gaurile de scurgere din parguri si se baga ulei (cam 1,5 L/prag, mai mult e mai bine).Se desfac plasticurile din portbagaj si se spriteaza ulei si pe aripile spate, el o sa curga tot in prag.Se face la fel pe ambele parti, apoi se parcheaza masina pe locuri inclinate (botul sus/jos, partea laterala stanga/dreapta sus/jos) ca uleiul din praguri sa ude peretii interiori.Apoi se scoate (scurge) uleiul din praguri , inclusiv toate dopurile.

Indicat ar fi fost si antifon peste grund dar acesta se usuca mai greu
  • florinianc

  • Mesaje scrise: 1,600
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
La aripi si interiorul usilor, unde zici de stropit cu ulei, stiam ca se face cu parafina topita... Aia se intareste zi izoleaza ff bine, nu lasa umezeala sa patrunda, si nu se prinde nici praful, cum se prinde de ulei. Ca un fel de autovapant mai usor.
  • Shiva

  • Mesaje scrise: 1,977
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
florinianc a scris:La aripi si interiorul usilor, unde zici de stropit cu ulei, stiam ca se face cu parafina topita... Aia se intareste zi izoleaza ff bine, nu lasa umezeala sa patrunda, si nu se prinde nici praful, cum se prinde de ulei. Ca un fel de autovapant mai usor.

Vara nu se topeste? Si de unde se poate achizitiona?

Io am rugina "perforanta" in zona bateriei. Mi-e clar ca in zona mancata e nevoie de sudura dar in rest as vrea sa fac singura operatia, fiind una de interior, unde izolatia primeaza esteticului. Si de-asta nu stiu cu ce ar fi mai bine sa izolez/tratez/vopsesc.
  • Sileticu

  • Mesaje scrise: 371
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 1996 x17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Nu se topeste. Eu cand am dat aripile fata jos aveam parafina pe interiorul lor (m-am mirat), am lasat-o.Nu stiu de unde poti gasi parafina. Unde ai gaura aia trebuie sa cureti rugina (taie cu o foarfeca de tabla/panza bomfaier) si pune o tabla deasupra gaurii, sa o prinzi in nituri (se gaseau odata niste clesti speciali de pus nituri, sigur se comercializeaza si acum)
  • Shiva

  • Mesaje scrise: 1,977
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Cateva nelamuriri. Daca pui ulei in praguri, lasi masina in diverse pozitii ca sa se "unga" tot. Dar parafina n-o sa se intareasca inainte de a acoperi tot interiorul?
Cred ca s-ar putea folosi si ceara cu care e izolat fundul masinii, daca pretul e convenabil.

La mine, prima zona gasita cu probleme:

Surubul/filetul cel mai din dreapta sus e tot mancat de rugina de jur imprejur (s-a rupt o zona in jurul lui).


Aici, semicercul din jurul surubului/filetului din dreapta mi se pare facut de rugina. Celelalte 3 gauri par a fi facute din fabrica dar nu stiu de ce. Cert este ca face parte din sasiu si e destul de gros fierul in carne. Ma gandesc ca ar fi mai vizibila zona daca dau aripa jos.
  • EMRSN

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 1992
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Sileticu a scris:Poti face singur, eu am facut acasa, nu am avut nevoie de rampa (nu am avut nevoie de taiat sudat tabla pt ca nu am avut rugina, doar curatat, degresat, antifonat...). Am saltat masina pe doi chituci pentru siguranta, pe aceeasi parte. Am dat aripa fata jos, demontat clapita rezervor , scos mansonul de cauciuc si... timp/rabdare sa ai si vreme frumoasa.Pe fiecare parte am stat cam doua zile (am dat si trei straturi de grund). Urmeaza sa bag ulei in praguri, ultima data am bagat in primavara.


Merci de informatii dar nu prea am inteles cum ai facut cu chitucii. Ai ridicat-o pe o parte cum se facea cu Daciile?
  • EMRSN

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 1992
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Shiva a scris:Cateva nelamuriri. Daca pui ulei in praguri, lasi masina in diverse pozitii ca sa se "unga" tot. Dar parafina n-o sa se intareasca inainte de a acoperi tot interiorul?
Cred ca s-ar putea folosi si ceara cu care e izolat fundul masinii, daca pretul e convenabil.

La mine, prima zona gasita cu probleme:

Surubul/filetul cel mai din dreapta sus e tot mancat de rugina de jur imprejur (s-a rupt o zona in jurul lui).


Aici, semicercul din jurul surubului/filetului din dreapta mi se pare facut de rugina. Celelalte 3 gauri par a fi facute din fabrica dar nu stiu de ce. Cert este ca face parte din sasiu si e destul de gros fierul in carne. Ma gandesc ca ar fi mai vizibila zona daca dau aripa jos.


Din cate stiu eu ceara este fierbinte cand se aplica si este pulverizata cu un pistol special - asemanator cu cel de vopsit.
Din cate vad eu in imagini problema este in zona bateriei. Si eu am o problema asemanatoare. Pana sa ajung sa fac ceva in privinta asta am uns bine locul cu ulei si deocamdata lucrurile nu au mai evouluat.
  • Shiva

  • Mesaje scrise: 1,977
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Noi am pus vaselina, ca asta aveam la indemana. Ma gandesc si la o husa prinsa sub grila si de marginea cu cheder, peste baterie, care sa dreneze apa direct in zona de evacuare.
  • Sileticu

  • Mesaje scrise: 371
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 1996 x17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Merci de informatii dar nu prea am inteles cum ai facut cu chitucii. Ai ridicat-o pe o parte cum se facea cu Daciile?[/quote]

Da , ridicata pe cate o parte pe chituci pentru mult mai multa stabilitate (de pe cric poate sa cada)
  • EMRSN

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 1992
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
EMRSN a scris:Salut,

Ma poate ajuta cineva cu informatii despre un service/tinichigerie in Cluj unde as putea sa imi izolez pragurile si aripile pentru iarna? Am intrebat in cateva locuri dar nu se ocupa cu asa ceva (ciudat devreme ce fac lucrari de tinichigerie).
O alta varianta ar fi sa o izolez eu dar toate rampele pe care le stiam s-au desfiintat. Stie cine unde as putea gasi una "la liber"?

Merci de ajutor.


Pentru cei care sunt interesati de o astfel de operatie se poate face la Norberti Service, Marasti, Str. Calan nr.9. Sper ca nu se considera reclama dar nu am alta legatura cu ei decat cea de client si in aceasta calitate ii recomand cu placere.
Pana la urma acolo mi-am antifonat pragurile si aripile pentru ca mi-au inspirat incredere de la inceput. Patronul este o persoana serioasa si am fost foarte multumit de lucrare.
Operatii efectuate:
- izolare/antifonare exterior praguri cu insonorizant. In interior se pare ca ar trebui izolate in momentul montarii pentru ca dupa e un pic mai greu. In consecinta am renuntat la aceasta operatie pentru ca mi se parea oarecum tardiva.
- izolare/antifonare exterior aripi (oala rotii) spate cu insonorizant
- izolare/antifonare aripi spate, prin portbagaj, cu o ceva asemanator cerii
Toata treaba asta m-a costat 250 lei si am luat masina dupa 2 zile. Nu au fost necesare alte lucrari de tinicherie pentru ca deja schimbasem pragurile si segmentele de aripa spate la un carpaci din Floresti care nu s-a obosit sa sudeze peticele din oala rotii ci le-a prins cu suruburi.
Initial mi s-a parut scump dar dupa ce am vazut ca tot ce se demontase era pus perfect inapoi plus remedierea unor mici defectiuni (fara costuri suplimentare) nu mi-a parut rau de loc. Daca mai pui la socoteala si ca respecta termenele date e chiar foarte bine.
Idem pentru lucrarile de mecanica.
Pentru cine e interesat se ocupa si de tuning.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/vie...p;highlight=ceara
  • lucretiu mincu

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2006 Z13dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Buna ziua! Fiind chimist, si posesor auto din 1976, cu permisiunea dvs va dau un sfat.Facet un amestec din ulei de in si ulei de motor, bun, cel ars e acid, amestec de 3/1 si sprituiti in spatele aripilor, praguri,unde vreti. In cateva zile, uleiul de in polimerizeaza si se formeaza o pelicula extrem de aderenta, care se curata doar cu flexul.Am folosit la Dacii si n-am avut probleme cu rugina. Ulei de in se gaseste la flacoane de 1litru, pe toate drumurile.Neplacut, e mirosul de in care tine cateva zile.
  • WEE

  • Mesaje scrise: 45
  • Locatie: Prahova
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Sep 2010

  • Mesaj Privat
am folosit antifon cauciucat sa dau pe sub corsa mea acum inainte de iarna
  • Shiva

  • Mesaje scrise: 1,977
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
WEE a scris:am folosit antifon cauciucat sa dau pe sub corsa mea acum inainte de iarna

Ceva detalii despre producator, poze, impresii, ce-ai gasit pe sub masina .... Embarassed
  • Alex001

  • Mesaje scrise: 233
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2011

  • Mesaj Privat
salut
ma poate ajuta si pe mine cineva cu un sfat?vreau sa ma apuc sa imi izolez pragurile la masina (astra g) si nu sunt foarte sigur cum dau jos partea aia de plastic ce le acopera....
am vazut ca sunt prinse cu ceva cleme si alea nu stiu cum sa le desfac..
mersi
  • bebitzabbs

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2011

  • Mesaj Privat
desfaci din cleme mai intai capetele pragurilor, si apoi impingi pragul in spate. bafta.
  • JohnBranch

  • Mesaje scrise: 293
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Pentru antifonare pot sã dau și un strat de grund înainte sã aplic antifonul pe aripi? Ele au doar masticul ãla din fabricã și mã gândeam sã le îmbunãtãțesc puțin protecția. Renunț la grund și merg doar pe antifon? Sau le aplic pe amândouã?
Skip ads

  1. Home
  2. Îngrijire și întreținere

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR