planetara
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2010
- Mesaj Privat
salut!
sunt nou pe forum si nou posesor de vectra B (x20DTL)
am masina de 2 zile, si am omservat ca pe MID imi arata ca nu am freon, bun...
Problema 1: compresorul stat tot timpul cuplat, si daca am si daca nu clima pornita (dar se invarte mai incet)
Problema 2: am schimbat casetofonul cel original cu altul cumparat de mn... dupa ce am facut aceasta operatiune nu mi se mai aprinde lumina de la temperatura de la clima...imi arata temperatura insa nu mai este luminata
va rog ajutatima!
cu stima!
sunt nou pe forum si nou posesor de vectra B (x20DTL)
am masina de 2 zile, si am omservat ca pe MID imi arata ca nu am freon, bun...
Problema 1: compresorul stat tot timpul cuplat, si daca am si daca nu clima pornita (dar se invarte mai incet)
Problema 2: am schimbat casetofonul cel original cu altul cumparat de mn... dupa ce am facut aceasta operatiune nu mi se mai aprinde lumina de la temperatura de la clima...imi arata temperatura insa nu mai este luminata
va rog ajutatima!
cu stima!
planetara
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2010
- Mesaj Privat
DRAGOS77- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1998 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jan 2010
- Mesaj Privat
planetara
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2010
- Mesaj Privat
- scatalingeo
- *
- 9 mesaje
- din 06 Mar 2009
- Vectra 1998 x20dth
- Tulcea
scatalingeo
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Tulcea
- Masina: Vectra 1998 x20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2009
- Mesaj Privat
SaLLa
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Oct 2010
- Mesaj Privat
ZoomZero
- Mesaje scrise: 84
- Locatie: Harghita
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jan 2008
- Mesaj Privat
Compresorul se gripeazza daca ramane fara ulei... daca ramane fara ulei probabil nu ai nici freon.
Poti verifica daca are freon.
Atentie: Operatiunea o faci pe raspunderea ta. Nu sunt raspunzator pentru nici o dauna produsa masinii si/sau sanatatii tale!
Cauta busoanele de inarcare freon (sunt doua langa filtrul de aer) desurubeaza capacul negru la unul din ele, ia un betigas de plastic subtire dar mai tare, PUNE-TI MANUSI DE PROTECTIE A MUNCII imbraca-te cu ceva cu maneca lunga, de prefereat o geaca si apoi apasa scurt biluta. GRIJA MARE sa nu ajunga freonul la piele sub nici o forma (nici in ochi, urechi etc... )
Daca se aude un suflu puternic are freon, intrebarea e daca e suficient tinanad cont ca compresorul porneste doar daca freonule suficient. Singura metoda sa verifici e sa-l duci la cineva care se ocupa cu incarcarea acestor sisteme. El ti-l va pune pe vacuum 30 minute la -10 bar. Daca ai furtun/teava crapatase observa. Ceea ce se intampla sa nu iasa la vacum e daca ai o fisura mica la imbinari (teava cu furtun.. spun din experienta). Vezi ca daca ai freon aparatul il recupereaza in proportie de 80%, dupa vacuum urmeaza reincarcarea. Omul ar trebuie sa-ti ia bani numai pe diferenta in special daca ti-a recuperat pest jumatate din cantitate.. la tine parca intra 900g de freon.
Bafta!
Poti verifica daca are freon.
Atentie: Operatiunea o faci pe raspunderea ta. Nu sunt raspunzator pentru nici o dauna produsa masinii si/sau sanatatii tale!
Cauta busoanele de inarcare freon (sunt doua langa filtrul de aer) desurubeaza capacul negru la unul din ele, ia un betigas de plastic subtire dar mai tare, PUNE-TI MANUSI DE PROTECTIE A MUNCII imbraca-te cu ceva cu maneca lunga, de prefereat o geaca si apoi apasa scurt biluta. GRIJA MARE sa nu ajunga freonul la piele sub nici o forma (nici in ochi, urechi etc... )
Daca se aude un suflu puternic are freon, intrebarea e daca e suficient tinanad cont ca compresorul porneste doar daca freonule suficient. Singura metoda sa verifici e sa-l duci la cineva care se ocupa cu incarcarea acestor sisteme. El ti-l va pune pe vacuum 30 minute la -10 bar. Daca ai furtun/teava crapatase observa. Ceea ce se intampla sa nu iasa la vacum e daca ai o fisura mica la imbinari (teava cu furtun.. spun din experienta). Vezi ca daca ai freon aparatul il recupereaza in proportie de 80%, dupa vacuum urmeaza reincarcarea. Omul ar trebuie sa-ti ia bani numai pe diferenta in special daca ti-a recuperat pest jumatate din cantitate.. la tine parca intra 900g de freon.
Bafta!
SaLLa
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Oct 2010
- Mesaj Privat
deci haideti sa o luam logic!Compresorul se gripeza doar daca:ramai fara ulei sau nu lai mai pornit de mult timp!chestia cu ramasu fara ulei mai rar ca ar trebui sa pice sub masina.Compresorul tau daca era gripat cand porneai masina indiferent ca aveai clima pornita sau oprita trebuia sa scartaie urat rau de tot si nu ai fi putut sa mergi cu el asa doar daca dadeai jos cureaua care trece pe rola lui deci anulam chestia cu gripatu!cel mai bine ar fi sa te duci sa faci o verificare a instalatiei a conductelor sa nu cumva sa ai vreo conducta sparta,fai o verificare o incarcare freon cu vidare instalatie si abs tot tacamu.Daca esti din Bucuresti te pot ajuta!
planetara
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2010
- Mesaj Privat
SaLLa
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Oct 2010
- Mesaj Privat
- CatalinVectra
- *
- 28 mesaje
- din 31 Oct 2010
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
CatalinVectra
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Oct 2010
- Mesaj Privat
Scuze pentru ca postez aici. Am o problema si banuiesc ca e vorba de compresor. Pornesc masina si dau drumul la clima pe 24-25 de grade. Masina merge ok, incepe sa bage caldura (cand se incalzeste apa), insa dupa ceva timp incepe sa vibreze foarte tare radiatorul de freon. Este un zgomot destul de puternic care se aude din masina. Daca apas pe butonul Eco (care banuiesc ca opreste compresorul), se opreste si zgomotul. Eu banuiesc ca este vorba de rulmentii de la compresor. Cum pot afla cu siguranta ce are? Cand am luat masina (sambata trecuta) am verificat daca merge AC-ul si baga aer rece. Am inceput sa folosesc butonul Eco abia dupa ce a aparut problema cu zgomotul. Mi-ar fi de ajutor niste pareri. Multumesc.
- cristiandvd
- **
- 383 mesaje
- din 15 Sep 2008
- Bucuresti
cristiandvd
- Mesaje scrise: 383
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Sep 2008
- Mesaj Privat
planetara
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2010
- Mesaj Privat
- CapellaCt
- ****
- 1,593 mesaje
- din 27 Nov 2007
- Vectra 2004 Z18XE
- Deutschland
CapellaCt
- Mesaje scrise: 1,593
- Locatie: Deutschland
- Masina: Vectra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2007
- Mesaj Privat
planetara
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2010
- Mesaj Privat
- turbojack
- **
- 124 mesaje
- din 15 Jul 2006
- Cluj
turbojack
- Mesaje scrise: 124
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2006
- Mesaj Privat
CatalinVectra a scris:... incepe sa vibreze foarte tare radiatorul de freon. Este un zgomot destul de puternic care se aude din masina. Daca apas pe butonul Eco....
Daca te referi la condensator,adica radiatorul atasat celui de racire ,este posibil sa fie un suport fixare,sau ventilatorul de racire cu pale rupte,suport rupt/desprins etc.
Un rulment cuplaj compresor defect/cu joc se observa usor prin observarea curelei accesorii in timpul mersului.
andreicristea- Suspendat
- 112 mesaje
- din 14 Dec 2009
- Vectra 2003 y20dth
- Bucuresti
andreicristea- Mesaje scrise: 112
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Dec 2009
- Mesaj Privat
planetara
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2010
- Mesaj Privat
- CapellaCt
- ****
- 1,593 mesaje
- din 27 Nov 2007
- Vectra 2004 Z18XE
- Deutschland
CapellaCt
- Mesaje scrise: 1,593
- Locatie: Deutschland
- Masina: Vectra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2007
- Mesaj Privat
planetara
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2010
- Mesaj Privat
bun...deci acel mesaj care imi apare mie pe MID este de fapt legat de lichidul de racire la motor...sau mai bine zis senzorul din vasul de expansiune...
ca sa fiu putin mai explicit...am schimbat vasul de expansiune...insa senzorul (de forma unui cui) nu a intrat foarte bine in vasul de expansiune...este posibil sa fie din cauza vasului sau sa dus senzorul
ca sa fiu putin mai explicit...am schimbat vasul de expansiune...insa senzorul (de forma unui cui) nu a intrat foarte bine in vasul de expansiune...este posibil sa fie din cauza vasului sau sa dus senzorul