- Dac
- OP
- 231 mesaje
- din 07 Feb 2005
- Vectra 1993 C16NZ
- Timisoara
Dac
- Mesaje scrise: 231
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2005
- Mesaj Privat
Salutare Opelisti,
Chiar ziceam ce bine ca nu a trebuit sa mai investesc in masina in ultimul timp, ce fain... dar
S-a fisurat rezervorul: am mers mai tot plin cu el (>3/4 full) vreun 1 an 2. Asta cred ca ar fi cauza ajutata de suspensia putin mai tare si drumurile proaste.
S-a fisurat chiar sub el, unde are un profil de rigidizare - cred ca s-a comportat ca un lighean de plastic care atunci cand e plin si scuturi de el sus-jos flexeaza fundul -> in timp tabla s-a fisurat.
Ce am facut:
- A fost cositorit acum cateva luni (cu cositor de piese elecronice) cica nu putea fi sudat ca are o oala de plastic pe interior (pt spargerea valurilor) si care s-ar topi la sudura; zicea ca ar tine metoda dar nu a tinut - si s-a fisurat din nou, fix in concediu
- de urgenta am folosit sapun (de casa) solutie de moment sa nu pierd benzina si a mers!
Acum ce sa fac?
Sa-l schimb? 3 mil + manopera care la cositorire a fost 1.5 mil (=4.5 mil)
Este alta solutie? Ma gandesc la sudare si intarirea fundului/bazei rezervorului cu o placa/tija? Ar merge?
Daca stiti alte metode si eventual un loc in Timisoara va sunt recunoscator! (as lua unul nou dar sunt dupa concediu si cam bate vantul in buzunare)
Multumesc
Chiar ziceam ce bine ca nu a trebuit sa mai investesc in masina in ultimul timp, ce fain... dar
S-a fisurat rezervorul: am mers mai tot plin cu el (>3/4 full) vreun 1 an 2. Asta cred ca ar fi cauza ajutata de suspensia putin mai tare si drumurile proaste.
S-a fisurat chiar sub el, unde are un profil de rigidizare - cred ca s-a comportat ca un lighean de plastic care atunci cand e plin si scuturi de el sus-jos flexeaza fundul -> in timp tabla s-a fisurat.
Ce am facut:
- A fost cositorit acum cateva luni (cu cositor de piese elecronice) cica nu putea fi sudat ca are o oala de plastic pe interior (pt spargerea valurilor) si care s-ar topi la sudura; zicea ca ar tine metoda dar nu a tinut - si s-a fisurat din nou, fix in concediu
- de urgenta am folosit sapun (de casa) solutie de moment sa nu pierd benzina si a mers!
Acum ce sa fac?
Sa-l schimb? 3 mil + manopera care la cositorire a fost 1.5 mil (=4.5 mil)
Este alta solutie? Ma gandesc la sudare si intarirea fundului/bazei rezervorului cu o placa/tija? Ar merge?
Daca stiti alte metode si eventual un loc in Timisoara va sunt recunoscator! (as lua unul nou dar sunt dupa concediu si cam bate vantul in buzunare)
Multumesc
- nonea
- ****
- 1,098 mesaje
- din 09 Dec 2006
- Astra 1992 c14nz
- Bistrita-Nasaud
nonea
- Mesaje scrise: 1,098
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 1992 c14nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2006
- Mesaj Privat
- summer_life
- *
- 29 mesaje
- din 21 Jul 2007
- Dambovita
summer_life
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Dambovita
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jul 2007
- Mesaj Privat
- soulfly
- **
- 306 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Vectra 1992 c18nz
- Galati
soulfly
- Mesaje scrise: 306
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 1992 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
intr-adevar are o chestie din plastic in interior in care se incadreaza pompa de benzina.nu stiu din ce material este facut rezervorul ,dar m-am chinuit la o vectra sa fac ceva din rezervor,si nu a mers.pana la urma la sh s-a gasit un rezervor care e si acum pe masina .(nu la mine la un prieten)
mai era o solutie:sa tai fundul rezervorului (un patrat de tabla) si sa o inlocuiesti cu alta mai sanatoasa.problema este ca trebuie sa gasesti un sudor bun sa faca treaba,ca sa nu lase pori in sudura.asa ocolesti partea cu plasticul din interior.
mai era o solutie:sa tai fundul rezervorului (un patrat de tabla) si sa o inlocuiesti cu alta mai sanatoasa.problema este ca trebuie sa gasesti un sudor bun sa faca treaba,ca sa nu lase pori in sudura.asa ocolesti partea cu plasticul din interior.
Vick
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1993 c16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2006
- Mesaj Privat
Fara probleme ar trebui sa tina cositorit ,dar facut cu simt de raspundere.Pentru asta ai nevoie de: un ciocan de lipit puternic (2000W)ceva solutie pentru degresat,hartie abraziva,cositor si o bucatica de tabla.
Cureti foarte bine zona cu hartie abraziva,degresezi apoi cositoresti bucatica de tabla de rezervor.Daca nu ai posibilitatea de a cositori poti incerca lipirea cu poxipol.Aceasta operatie am facut-o in urma cu 4 ani la un rezervor de Vectra A si nu a mai avut probleme.
Din descrierea ta cred ca fisura se afla cam in aceeasi zona.Multa bafta!
Cureti foarte bine zona cu hartie abraziva,degresezi apoi cositoresti bucatica de tabla de rezervor.Daca nu ai posibilitatea de a cositori poti incerca lipirea cu poxipol.Aceasta operatie am facut-o in urma cu 4 ani la un rezervor de Vectra A si nu a mai avut probleme.
Din descrierea ta cred ca fisura se afla cam in aceeasi zona.Multa bafta!
- pif
- ****
- 1,312 mesaje
- din 04 Nov 2004
- Vectra 2001 z18xe
- Gaesti/Dambovita
pif
- Mesaje scrise: 1,312
- Locatie: Gaesti/Dambovita
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2004
- Mesaj Privat
Eu am cositorit la dacie aproape tot fundul rezervorului ca il faceam aici peste o luna plesnea in alta parte dar niciodata unde am cositorit nu a cedat. Lucrarea trebuie facuta cu simt de raspundere si de catre un meserias care stie sa lipeasca. Cred ca am mers cu rezervorul lipit vreo 7 ani pana ce m-a lovit unul in spate si mi-a indoit gatul si a trebuit sa-l schimb. Spor la treaba.
- Dac
- OP
- 231 mesaje
- din 07 Feb 2005
- Vectra 1993 C16NZ
- Timisoara
Dac
- Mesaje scrise: 231
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2005
- Mesaj Privat
multumesc de sfaturi
1. decupat si sudat acel patrat: cred ca ar tine dar nu stiu sudor bun si exista si riscuri sa nu iasa perfect
2. mi se pare buna ideea cu cositorirea/poxipol folosind si o placuta de metal/tabla - asa poate s-ar rigidiza zona, dar cand stiu ca a fost cositorit o data si nu a tinut (e o fisura de vreo 2-3 cm chiar pe marginea acelui patrat) si atunci cand o sa am 40-60 kg (de benzina) deasupra care oscileaza/lovesc in acea zona devin circumspect ca va tine.
3. rezervor sh: cat credeti ca ar fi pretul? astea nu ruginesc? la ce ar mai trebui sa fiu atent cand iau unul sh?
mai astept sa vina salarul si atunci o sa vad ce fac, nu exclud nici unul nou ca sa nu mai am bataie de cap. pana atunci sapunul sper sa reziste, oricum acum merg cu f putina benzina
1. decupat si sudat acel patrat: cred ca ar tine dar nu stiu sudor bun si exista si riscuri sa nu iasa perfect
2. mi se pare buna ideea cu cositorirea/poxipol folosind si o placuta de metal/tabla - asa poate s-ar rigidiza zona, dar cand stiu ca a fost cositorit o data si nu a tinut (e o fisura de vreo 2-3 cm chiar pe marginea acelui patrat) si atunci cand o sa am 40-60 kg (de benzina) deasupra care oscileaza/lovesc in acea zona devin circumspect ca va tine.
3. rezervor sh: cat credeti ca ar fi pretul? astea nu ruginesc? la ce ar mai trebui sa fiu atent cand iau unul sh?
mai astept sa vina salarul si atunci o sa vad ce fac, nu exclud nici unul nou ca sa nu mai am bataie de cap. pana atunci sapunul sper sa reziste, oricum acum merg cu f putina benzina
- DB77AAA
- *******
- 6,682 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,682
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
cauta la dezmembrari, cu siguranta vei gasi unul bun si nu foarte scump, daca nu te pricepi sa il montazi, vezi poate ti-l monteaza baietii de la dezmembrari, dar sa stai cu el
rezervor reno 21(masina unei colege) a costat la dezmembrari 50 roni cu tot cu montaj si am mai dat baiatului care l-a montat 10 roni ciubuc........
rezervor reno 21(masina unei colege) a costat la dezmembrari 50 roni cu tot cu montaj si am mai dat baiatului care l-a montat 10 roni ciubuc........
- Dragon Warrior
- **
- 159 mesaje
- din 25 Jul 2007
- Corsa 1995 C12NZ
- Alta tara
Dragon Warrior
- Mesaje scrise: 159
- Locatie: Alta tara
- Masina: Corsa 1995 C12NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jul 2007
- Mesaj Privat
- Dac
- OP
- 231 mesaje
- din 07 Feb 2005
- Vectra 1993 C16NZ
- Timisoara
Dac
- Mesaje scrise: 231
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2005
- Mesaj Privat
Dragon Warrior a scris:Asa-i ca intotdeauna cand faceai plinul umpleai rezevorul pana la buza, eventual mai scuturai putin masina ca sa mai intre ceva benzina? Daca ai facut asa pana acum, renunta la obiceiul asta. Baga benzina pana sare pompa prima data si te opresti.
tare faza cu scuturatul masinii ca sa mai intre
si ai dreptate ca faceam plinul si mai lasam sa intre inca ceva dupa ce sarea pompa prima data - nu cred insa ca a fost pana la buza da' ii faceam plinul bine...
la obiceiul cu "plinu bine" am renuntat dupa ce s-a fisurat prima data si a fost cositorit - de atunci nu am mai mers cu el cu mai mult de 30-40 de litri, mai tot timpul fiind sub jumate plin, dar tot s-a fisurat prin acelasi loc, prin cositor.
parerea mea e ca nu ar fi trebuit sa se fisureze mai ales din cauza ca e plin!
asa cum zice si Dragon Warrior aviz amatorilor: nu faceti plinul tot timpul, nu faceti plinul pana la buza ca puteti avea parte de o surpriza ca mine.
ps: faceam plinul tot timpul ca sa vad consumul...
- DB77AAA
- *******
- 6,682 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,682
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
pai nu cred ca are ce ssa se intample cand faceti plinul......
rezervorul trebuie sa indeplineasca anumite masuri de siguranta si sa nu stea sub presiune doar dect daca e rezervor gpl
teoretic ar trevui sa elimine vapori, astea mai noi au un sistem de reciclare al vaporilor daca nu ma insel
se verifica asa: cand desfaci busonul nu trebuie sa se auda nici fas nici pas, adica aerul din rezervor nu este sub presiune scazuta sau ridicata fata de cea atmosferica
rezervorul trebuie sa indeplineasca anumite masuri de siguranta si sa nu stea sub presiune doar dect daca e rezervor gpl
teoretic ar trevui sa elimine vapori, astea mai noi au un sistem de reciclare al vaporilor daca nu ma insel
se verifica asa: cand desfaci busonul nu trebuie sa se auda nici fas nici pas, adica aerul din rezervor nu este sub presiune scazuta sau ridicata fata de cea atmosferica
- Dragon Warrior
- **
- 159 mesaje
- din 25 Jul 2007
- Corsa 1995 C12NZ
- Alta tara
Dragon Warrior
- Mesaje scrise: 159
- Locatie: Alta tara
- Masina: Corsa 1995 C12NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jul 2007
- Mesaj Privat
Nu e devarat. Trebuie sa faca un fasait. Pentru ca suspapa aia nu are rolul sa tina presiunea din rezervor egala cu presiunea atmosferica. Are doar rolul de inlaturarea suprapresiunii ca sa nu cedeze rezervorul la imbinari. Altfel e chiar periculos sa cedeze vapori de benzina in atmosfera.
Deci atata timp cat diferenta de presiune nu este periculoasa, supapa aia ramane inchisa.
Deci atata timp cat diferenta de presiune nu este periculoasa, supapa aia ramane inchisa.
- soulfly
- **
- 306 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Vectra 1992 c18nz
- Galati
soulfly
- Mesaje scrise: 306
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 1992 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
Dragon Warrior a scris:Nu e devarat. Trebuie sa faca un fasait. Pentru ca suspapa aia nu are rolul sa tina presiunea din rezervor egala cu presiunea atmosferica. Are doar rolul de inlaturarea suprapresiunii ca sa nu cedeze rezervorul la imbinari. Altfel e chiar periculos sa cedeze vapori de benzina in atmosfera.
Deci atata timp cat diferenta de presiune nu este periculoasa, supapa aia ramane inchisa.
Deci atata timp cat diferenta de presiune nu este periculoasa, supapa aia ramane inchisa.
corect! si la mine face fas , pas cand desfac busonul mai ales atunci cand am mai putin de jumatate rezervorul ( adica mai tot timpul ) si nu sunt probleme...
- elegance
- *****
- 3,083 mesaje
- din 31 Jul 2006
- Astra 2000 Y 17 DT
- Cluj
elegance
- Mesaje scrise: 3,083
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2000 Y 17 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2006
- Mesaj Privat
Dac a scris:
[...]3 mil + manopera care la cositorire a fost 1.5 mil [...]
[...]3 mil + manopera care la cositorire a fost 1.5 mil [...]
Stai sa inteleg... tu ai cheltuit deja 1,5 milioane incercand sa il carpesti si acuma vrei alte solutii romanesti? O sa ajungi in final la peste 3 mil cheltuite si nu o sa te tina prea mult. 3 mil pt un rezervor nou nu mi se pare asa mult. Eu as cumpara alt rezervor fara sa stau prea mult pe ganduri si stiu ca nu mai am treaba cu el 15 ani.
- 21kta
- **
- 108 mesaje
- din 18 Oct 2010
- Astra 2001 z16xe
- Iasi
21kta
- Mesaje scrise: 108
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2010
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- *******
- 6,682 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,682
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat