- dani_dutzy
- OP
- 162 mesaje
- din 29 Mai 2008
- Agila 2001 z12xe
- Alba
dani_dutzy
- Mesaje scrise: 162
- Locatie: Alba
- Masina: Agila 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mai 2008
- Mesaj Privat
salut
am o problema si nu pot sa imi dau cu seama de unde si ce ar putea fi
dau la automat si nu porneste, electromotoru duce "e ca si cand nu am bezina" dar daca o inping 1 m porneste
si am mai observat o data ca am dat sa pornesc si mi sa stans casetofonu si becu de la bezina , dupa care am luat contactu si am dat iara si a pornit dar mai greu
precizez ca am schimbat modulu de aprindere ,bobina si tot asa face
sa aiba vreo influenta ca am pus bord cu turometru?
da si asta nu face tot timpu doar cate o data
daca a mai patit cineva asa si ma poate ajuta cu ori ce va multumesc!
am o problema si nu pot sa imi dau cu seama de unde si ce ar putea fi
dau la automat si nu porneste, electromotoru duce "e ca si cand nu am bezina" dar daca o inping 1 m porneste
si am mai observat o data ca am dat sa pornesc si mi sa stans casetofonu si becu de la bezina , dupa care am luat contactu si am dat iara si a pornit dar mai greu
precizez ca am schimbat modulu de aprindere ,bobina si tot asa face
sa aiba vreo influenta ca am pus bord cu turometru?
da si asta nu face tot timpu doar cate o data
daca a mai patit cineva asa si ma poate ajuta cu ori ce va multumesc!
chircu_bogdan- Suspendat
- 116 mesaje
- din 01 Feb 2010
- Vectra 2003 z18xe
- Teleorman
chircu_bogdan- Mesaje scrise: 116
- Locatie: Teleorman
- Masina: Vectra 2003 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Feb 2010
- Mesaj Privat
- dani_dutzy
- OP
- 162 mesaje
- din 29 Mai 2008
- Agila 2001 z12xe
- Alba
dani_dutzy
- Mesaje scrise: 162
- Locatie: Alba
- Masina: Agila 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mai 2008
- Mesaj Privat
am incercat si cu pedala de acceleratie si tot degeaba
bine cu sarit stiu da o pornesc in pisa doar cand face figura de nu vrea si asta se intampla rar adica de 2 luni si mia facut de vreo 3 da exat cand nu trabuia o data in timisoara de aceia imi fac probleme sa nu ma lase iar pe undeva si sa nu mai pornesca nici inpisa
am fost la electriceni auto si toti au zis sa merg cu ia cand nu porneste ca asa nu poate sa stie de la ce ii. Iar eu daca nus in localitate atunci traba sa o pornesc ca altfel nam cum sa io duc si uite asa astept sa aflu poate a patit cineva asa sau care stie
bine cu sarit stiu da o pornesc in pisa doar cand face figura de nu vrea si asta se intampla rar adica de 2 luni si mia facut de vreo 3 da exat cand nu trabuia o data in timisoara de aceia imi fac probleme sa nu ma lase iar pe undeva si sa nu mai pornesca nici inpisa
am fost la electriceni auto si toti au zis sa merg cu ia cand nu porneste ca asa nu poate sa stie de la ce ii. Iar eu daca nus in localitate atunci traba sa o pornesc ca altfel nam cum sa io duc si uite asa astept sa aflu poate a patit cineva asa sau care stie
chircu_bogdan- Suspendat
- 116 mesaje
- din 01 Feb 2010
- Vectra 2003 z18xe
- Teleorman
chircu_bogdan- Mesaje scrise: 116
- Locatie: Teleorman
- Masina: Vectra 2003 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Feb 2010
- Mesaj Privat
mai poate fi si de la senzorul de temperatura motor, e undeva prins de chiuloasa sau e in termostat. senzorul respectiv nu mai indica bine temperatura si transmite la ECU alte valori . banuiesc ca numai la cald face asa ceva sau numai la rece. daca porneste greu si la cald si la rece greu inseamna ca nu e de la el.
- dani_dutzy
- OP
- 162 mesaje
- din 29 Mai 2008
- Agila 2001 z12xe
- Alba
dani_dutzy
- Mesaje scrise: 162
- Locatie: Alba
- Masina: Agila 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mai 2008
- Mesaj Privat
- dani_dutzy
- OP
- 162 mesaje
- din 29 Mai 2008
- Agila 2001 z12xe
- Alba
dani_dutzy
- Mesaje scrise: 162
- Locatie: Alba
- Masina: Agila 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mai 2008
- Mesaj Privat
bogdan_bc
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Vectra 1992
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2009
- Mesaj Privat
Salut.
Sper ca initiatorul topicului sa nu se supere, am sa descriu problema mea aici ca sa nu mai incep alt topic.
Se da o vectra 1.8i monopunct 1992 (C18NZ).
De o luna am inceput sa am probleme serioase cu masina ( o am de 8 ani). In primul rand a inceput sa nu mai porneasca, deloc. Dadeam la automat, motorul invartea dar nu pornea. Mers la service, concluzia, pompa defecta. Motorul invartea dar benzina nu venea la motor deloc. Schimbat pompa (originala bosch) masina a inceput un alt comportament la fel de ciudat. Acum refuzul de a porni s-a restrans si a fost inlocuit cu oprirea motorului aleator in sarcina in general, mai adaug faptul ca masina scutura puternic. In special in treptele 2 si 3 la apasarea acceleratiei masina face frana de motor puternica (te pune in cap) si apoi scutura si apoi eventual isi da drumul. Acest comportament este total aleator. Pot sa merg 5 km fara sa faca deloc sau 1 km in care sa imi scoate plombele. Am mers inapoi la service, dat pompa Bosch jos, pus cea originala. Am fost trimis la electrician.
Acolo au urmat alte teste , inlocuit injectorul, nici o schimbare, verificat instalatia electrica, nimic in neregula, schimbat bujiile, toate primesc scanteie. Pompa primeste curent dar nu livreaza benzina motorului. Schimbat din nou pompa (una de cielo), acum am revenit la comportamentul pompei bosch, masina porneste dar merge sacadat si moare motorul in sarcina. La repornire motorul o ia imediat. La relanti merge rotund si fara intreruperi.
Azi am fazut un test.... 0 erori. Incredibil !
Acum personalul service-ului crede ca e calculatorul de bord defect. Se pierde softul sau ceva de genul nu am inteles. Am inteles ca se poate rescrie sau inlocui. Am mari dubii ca ar fi asa ceva.
Ce altceva ar putea avea ?
Orice sfat este binevenit.
PS: revizia a fost facuta in februarie si a constat in : ulei, filtru ulei, aer, benzina.
Va multumesc.
Cu stima, Bogdan
Sper ca initiatorul topicului sa nu se supere, am sa descriu problema mea aici ca sa nu mai incep alt topic.
Se da o vectra 1.8i monopunct 1992 (C18NZ).
De o luna am inceput sa am probleme serioase cu masina ( o am de 8 ani). In primul rand a inceput sa nu mai porneasca, deloc. Dadeam la automat, motorul invartea dar nu pornea. Mers la service, concluzia, pompa defecta. Motorul invartea dar benzina nu venea la motor deloc. Schimbat pompa (originala bosch) masina a inceput un alt comportament la fel de ciudat. Acum refuzul de a porni s-a restrans si a fost inlocuit cu oprirea motorului aleator in sarcina in general, mai adaug faptul ca masina scutura puternic. In special in treptele 2 si 3 la apasarea acceleratiei masina face frana de motor puternica (te pune in cap) si apoi scutura si apoi eventual isi da drumul. Acest comportament este total aleator. Pot sa merg 5 km fara sa faca deloc sau 1 km in care sa imi scoate plombele. Am mers inapoi la service, dat pompa Bosch jos, pus cea originala. Am fost trimis la electrician.
Acolo au urmat alte teste , inlocuit injectorul, nici o schimbare, verificat instalatia electrica, nimic in neregula, schimbat bujiile, toate primesc scanteie. Pompa primeste curent dar nu livreaza benzina motorului. Schimbat din nou pompa (una de cielo), acum am revenit la comportamentul pompei bosch, masina porneste dar merge sacadat si moare motorul in sarcina. La repornire motorul o ia imediat. La relanti merge rotund si fara intreruperi.
Azi am fazut un test.... 0 erori. Incredibil !
Acum personalul service-ului crede ca e calculatorul de bord defect. Se pierde softul sau ceva de genul nu am inteles. Am inteles ca se poate rescrie sau inlocui. Am mari dubii ca ar fi asa ceva.
Ce altceva ar putea avea ?
Orice sfat este binevenit.
PS: revizia a fost facuta in februarie si a constat in : ulei, filtru ulei, aer, benzina.
Va multumesc.
Cu stima, Bogdan
- CasianJurjonita
- **
- 97 mesaje
- din 12 Oct 2008
- Vectra 2002 2.2 dti
- Caras-Severin
CasianJurjonita
- Mesaje scrise: 97
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Vectra 2002 2.2 dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2008
- Mesaj Privat
- dani_dutzy
- OP
- 162 mesaje
- din 29 Mai 2008
- Agila 2001 z12xe
- Alba
dani_dutzy
- Mesaje scrise: 162
- Locatie: Alba
- Masina: Agila 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mai 2008
- Mesaj Privat
yulyan
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Harghita
- Masina: Vectra 1992 1.8i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2008
- Mesaj Privat
- dani_dutzy
- OP
- 162 mesaje
- din 29 Mai 2008
- Agila 2001 z12xe
- Alba
dani_dutzy
- Mesaje scrise: 162
- Locatie: Alba
- Masina: Agila 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mai 2008
- Mesaj Privat
bogdan_bc
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Vectra 1992
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2009
- Mesaj Privat
Salut.
@corinajurjonita: multumesc pentru gest, am notat nr de telefon si in caz de nevoie voi apela.
@yulyan: test facut cu tester cu mufa exacta, nu cu agrafa. Am gasit test si are softul pt acest motor 1.8i.
Si acum ca sa fac un mic update de la ultimul post.
Masina se comporta la fel, si anume porneste la prima cheie, in sarcina scutura si uneori moare si motorul. Repornirea se realizeaza imediat si motorul porneste. La prima tentativa de pornire de pe loc masina nu are putere necesitand accelerare puternica. In caz contrar motorul moare la o pornire "normala".
Ce s-a mai verificat intre timp : calculatorul de bord + releul de la pompa de benzina verificate prin inlocuire de la alta masina, rezultatul = masina mea functioneaza la fel, de aici am exclus ambele piese.
De asemenea am masurat in mers tensiunea la pompa de benzina si aceasta se pastreaza chiar cand masina scutura violent. Pompa primeste curent tot timpul si face zgomotul specific. Am observat totusi un compartiment ciudat. Daca in rezervor se afla putina benzina (acul pe rosu) motorul merge mai iregulat si scutura mai mult decat in cazul in care in rezervor se afla mai multa benzina (peste 15 litri de ex). De scuturat scutura in ambele cazuri dar se observa un tipar mai clar cand e putina benzina in rezervor. De la ce sa fie ?
Si acum ca sa recapitulez de cand au aparut problemele la masina s-au investigat urmatoarele :
1. pompa de benzina ( schimbata de 3 ori )
2. injectorul ( prin inlocuire de la alta masina )
3. aprinderea electronica ( prin inlocuire de la alta masina )
4. calculatorul de bord CB ( prin inlocuire de la alta masina )
5. releul de la pompa de benzina ( prin inlocuire de la alta masina )
6. tester realizat de peste 5 ori rezultat 0 erori
7. curatat si dat cu spay special de contact toti senzorii de la motor ( ax cu came, sonda lambda, etc)
8. bujii noi au scanteie toate bujiile
9. cablajul electric de la si inspre CB, pompa de benzina - prezinta continuitate in circuit
Si cam atat imi vine in cap. Oficial acum merg pe ghicite. Ce era esential am verificat si nu a fost problema. Acum am sa incerc sa fac rost de senzor ax came nou, sonda lambda, desi daca erau defecte trebuiau sa apara pe tester, care a fost facut si in mers si nu sesizeaza nimic nici cand scutura.
PS: am schimbat si filtrul de benzina
Cu stima, Bogdan
Ultima modificare făcută de bogdan_bc la Lun 11 Oct, 2010 8:36 pm
@corinajurjonita: multumesc pentru gest, am notat nr de telefon si in caz de nevoie voi apela.
@yulyan: test facut cu tester cu mufa exacta, nu cu agrafa. Am gasit test si are softul pt acest motor 1.8i.
Si acum ca sa fac un mic update de la ultimul post.
Masina se comporta la fel, si anume porneste la prima cheie, in sarcina scutura si uneori moare si motorul. Repornirea se realizeaza imediat si motorul porneste. La prima tentativa de pornire de pe loc masina nu are putere necesitand accelerare puternica. In caz contrar motorul moare la o pornire "normala".
Ce s-a mai verificat intre timp : calculatorul de bord + releul de la pompa de benzina verificate prin inlocuire de la alta masina, rezultatul = masina mea functioneaza la fel, de aici am exclus ambele piese.
De asemenea am masurat in mers tensiunea la pompa de benzina si aceasta se pastreaza chiar cand masina scutura violent. Pompa primeste curent tot timpul si face zgomotul specific. Am observat totusi un compartiment ciudat. Daca in rezervor se afla putina benzina (acul pe rosu) motorul merge mai iregulat si scutura mai mult decat in cazul in care in rezervor se afla mai multa benzina (peste 15 litri de ex). De scuturat scutura in ambele cazuri dar se observa un tipar mai clar cand e putina benzina in rezervor. De la ce sa fie ?
Si acum ca sa recapitulez de cand au aparut problemele la masina s-au investigat urmatoarele :
1. pompa de benzina ( schimbata de 3 ori )
2. injectorul ( prin inlocuire de la alta masina )
3. aprinderea electronica ( prin inlocuire de la alta masina )
4. calculatorul de bord CB ( prin inlocuire de la alta masina )
5. releul de la pompa de benzina ( prin inlocuire de la alta masina )
6. tester realizat de peste 5 ori rezultat 0 erori
7. curatat si dat cu spay special de contact toti senzorii de la motor ( ax cu came, sonda lambda, etc)
8. bujii noi au scanteie toate bujiile
9. cablajul electric de la si inspre CB, pompa de benzina - prezinta continuitate in circuit
Si cam atat imi vine in cap. Oficial acum merg pe ghicite. Ce era esential am verificat si nu a fost problema. Acum am sa incerc sa fac rost de senzor ax came nou, sonda lambda, desi daca erau defecte trebuiau sa apara pe tester, care a fost facut si in mers si nu sesizeaza nimic nici cand scutura.
PS: am schimbat si filtrul de benzina
Cu stima, Bogdan
Ultima modificare făcută de bogdan_bc la Lun 11 Oct, 2010 8:36 pm
- dani_dutzy
- OP
- 162 mesaje
- din 29 Mai 2008
- Agila 2001 z12xe
- Alba
dani_dutzy
- Mesaje scrise: 162
- Locatie: Alba
- Masina: Agila 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mai 2008
- Mesaj Privat
bogdan_bc
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Vectra 1992
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2009
- Mesaj Privat
Salut.
Un nou update la acest serial interminabil.
Azi 12.10.2010 am inlocuit complet pe masina un CB + releu pompa de benzina + injector + aprindere electronica + filtrul de benzina (nou inlocuit ieri) + ambele pompe de benzina care le am (cea originala si cea de cielo) + 2 noi teste ( 0 erori evident ) rezultatul = masina are exact acelasi comportament.
Cablajul a fost reverificat din temelii. Nimic necorespunzator.
Toate aceste piese au fost montate in locul pieselor originale de pe masina.
S-a pastrat comportamentul ciudat legat de cantitatea de benzina din rezervor. Cand se apropie de rosu scutura mult mai violent si mai des. Daca alimentez tot scutura dar mai putin si mai rar.
Nu mai am nici o varianta de urmat. Toate elementele esentiale au fost inlocuite. Nici o diferenta
PS: alimentez de la Rompetrol, benzina Efix sau dupa caz Petrom, standard 95
Un nou update la acest serial interminabil.
Azi 12.10.2010 am inlocuit complet pe masina un CB + releu pompa de benzina + injector + aprindere electronica + filtrul de benzina (nou inlocuit ieri) + ambele pompe de benzina care le am (cea originala si cea de cielo) + 2 noi teste ( 0 erori evident ) rezultatul = masina are exact acelasi comportament.
Cablajul a fost reverificat din temelii. Nimic necorespunzator.
Toate aceste piese au fost montate in locul pieselor originale de pe masina.
S-a pastrat comportamentul ciudat legat de cantitatea de benzina din rezervor. Cand se apropie de rosu scutura mult mai violent si mai des. Daca alimentez tot scutura dar mai putin si mai rar.
Nu mai am nici o varianta de urmat. Toate elementele esentiale au fost inlocuite. Nici o diferenta
PS: alimentez de la Rompetrol, benzina Efix sau dupa caz Petrom, standard 95
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
cotusca
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 1994 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jun 2008
- Mesaj Privat
- mariocove
- **
- 329 mesaje
- din 08 Dec 2008
- Vectra 2007 Z18XER
- Bucuresti
mariocove
- Mesaje scrise: 329
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2007 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2008
- Mesaj Privat
Salut ! Pt bogdan_bc,mai ales pt ca nu ai nici o eroare,sfatul meu este sa dai jos rezervorul de benzina si sa il cureti(speli) ft bine si sa sufli si pe toate conductele-furtunele de benzina cu aer comprimat.Eu asa am patit la o masina si degeaba am schimbat "N" pompe de benzina si bujii,de la mizeria din rezervor si de pe conducte a fost.Pornea,mergea un timp apoi dadea in nas.Dupa ce am curatat toata instalatia de alimentare,alta a fost situatia.Nu va zic ce era in rezervor...incearca si varianta asta...
catalin85- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 1993 c14nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2010
- Mesaj Privat