- zeuslove21
- OP
- 51 mesaje
- din 24 Jul 2008
- Omega 1984 sa
- Bacau
zeuslove21
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Bacau
- Masina: Omega 1984 sa
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2008
- Mesaj Privat
a) Plecat dimineata din punctul A in punctul B (vreo 3-4km), fara pb. Stationat 30 de min.
b) Plecat din punctul B in punctul C (vreo 4-5 km). Cand am ajuns in punctul C se aprinsese becul cu fulgere, dar la apa NU m-am uitat. Am considerat ca e ceva electric. Stationat 40-50 de min.
c) Plecat din punctul C in punctul D.(vreo 4-6 km) Nu bec aprins, nu nimic. Stationat 20 de min.
d) Plecat din punctul D spre locul catastrofei (max 1km). Becul cu fulgere aprins, in sfarsit m-am uitat la apa si era peste marcajul cu rosu. In 50 de m am tras intr-o parcare si am oprit imediat motorul. Am desfacut putin busonul de la rezervorul ala de apa. Sub forma de vapori s-au scurs cam 1 - 1.5 l de antigel cu apa, moment in care bineinteles ca totul bolborosea pe acolo, si era ca la sauna. Am asteptat 1.5h sa se raceasca, am dat un tel si sfatuit de un mecanic, am completat apa si am tras masina in service (traversand iar orasul). Cand am ajuns, temperatura indica spre 100 de grade (cam 98-99), iar am stat, iar s-a racit putin, am pornit motorul cu mecanicul sa constatam faptele, la fel face. Simptome :
1. Termocupla nu porneste.
2. Furtunul de sus la radiator e incins, ala de jos e rece. Radiatorul tot asa.
3. Nu am auzit sa bolboroseasca in borcanul ala apa, pana nu am deschis busonul (daca era altfel cica era arsa garnitura de chiulasa).
4. Cand se incinge motorul (turat la 2500-3000 de ture, cam in 5 minute) temperatura apei creste continuu, si se simte un miros ca de la discul de ambreiaj, probabil ulei dar, nu pot defini exact a ce miroase, ca n-am cu ce sa compar.
Am citit pe aici ca ar putea fi :
1. Termostat blocat, nu deschide pe la 95 de grade, cum ar fi normal.
2. Radiator infundat, nu circula apa prin el suficient.
3. Pompa de apa defecta sau montata incorect.
4. Garnitura de chiulasa arsa.
5. Termocupla decedata, motorul nu are racire suficienta.
Mentionez ca de vreo 2 sapt i-am facut distributia la masina, si pana azi n-am avut pb, dar e adevarat ca nici nu am facut drumuri lungi, doar ture prin oras.
De asemenea, inainte de operatia cu pricina, termocupla mergea, la nevoie, termostatul deschidea, radiatorul era ok banuiesc, pt ca apa nu fierbea niciodata, de fapt cam 96-97 de grade e maximul pe care l-am vazut vreodata, si ca masina NU scoate fum alb (chiulasa arsa).
Parerea mea e ca ori e termostatul (care e antic si nebagat vreodata in seama) ori pompa de apa (care e noua, schimbata la distributie). Conteaza insa si parerile voastre, daca le aveti, as vrea sa le aud. Aaaa...da, intrebarile:
a) Cam ce credeti ca nu functioneaza acolo, din ce am descris mai sus?
b) E posibil sa fi stricat ceva pe la motor din cauza temperaturii excesive a apei?
- DB77AAA
- *******
- 6,648 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,648
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
- zeuslove21
- OP
- 51 mesaje
- din 24 Jul 2008
- Omega 1984 sa
- Bacau
zeuslove21
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Bacau
- Masina: Omega 1984 sa
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2008
- Mesaj Privat
Uitate daca vine/pleaca apa din vasul de expansiune sau daca iti circula apa prin radiator. Ma gandesc la pompa de apa defecta,
Multumesc pt apreciere 😂 . Momentan masina e in service, nu am cum sa verific, dar ultima "proba" a fost facuta cu busonul de la apa deschis, nu am auzit sa bolboroseasca, parea sa ramana nivelul apei constant, pana a inceput sa clocoteasca, moment in care (dintr-o intarziere de 2 secunde la oprirea motorului) a apucat sa "tuseasca" odata si sa arunce apa afara, prin gatul ala de la vasul de expansiune (care n-avea capac). Nu sunt sigur daca ti-am raspuns sau nu la intrebare.
- Gabi.B.HD
- *****
- 3,436 mesaje
- din 15 Mai 2007
- Astra 2011 A16XER
- Hunedoara
Gabi.B.HD
- Mesaje scrise: 3,436
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2007
- Mesaj Privat
- zeuslove21
- OP
- 51 mesaje
- din 24 Jul 2008
- Omega 1984 sa
- Bacau
zeuslove21
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Bacau
- Masina: Omega 1984 sa
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2008
- Mesaj Privat
In cele mai multe cazuri, garnitura de chiuloasa este victima colaterala.
Cureaua cu pricina e noua, a fost schimbata acum 2 saptamani. Daca ar fi pompa de apa, variantele ar fi : defecta din fabricatie sau montata prost.
Dar termostatul unde vine pe furtunul ala? Langa radiator, sau langa motor? Ca la Dacie shtiam unde e, dar la asta n-am vazut niciodata.
- Gabi.B.HD
- *****
- 3,436 mesaje
- din 15 Mai 2007
- Astra 2011 A16XER
- Hunedoara
Gabi.B.HD
- Mesaje scrise: 3,436
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2007
- Mesaj Privat
- zeuslove21
- OP
- 51 mesaje
- din 24 Jul 2008
- Omega 1984 sa
- Bacau
zeuslove21
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Bacau
- Masina: Omega 1984 sa
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2008
- Mesaj Privat
La motorul tau se face aerisire? Cum ai umblat la pompa de curand, aerul din instalatie poate cauza problemele.
Capatul din radiator l-am vazut, dar unde anume intra in partea cealalta, nu pot sa-ti zic. Din cate shtiu eu, circuitul de apa se aeriseste automat, cu motorul functionand si capacul deschis, sau nici nu sunt sigur ca tb sa fie capacul deschis. Parca nu vreau sa cred ca nu mi-au aerisit mecanicii instalatia, cand au facut operatia cu pricina. Nu de alta, dar am lucrat mai multe chestii la ei : schimbare disc ambreiaj, capete planetare, schimb de ulei, antigel, etc, si nu am avut pb cu ce mi-au facut pana acum.
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
- zeuslove21
- OP
- 51 mesaje
- din 24 Jul 2008
- Omega 1984 sa
- Bacau
zeuslove21
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Bacau
- Masina: Omega 1984 sa
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2008
- Mesaj Privat
termocupla e alta poveste.si aia trebuie schimbata.
problema e ca termostatul e dupa distributie si mai platesti odata manopera.trebuia sa il schimbi odata cu distributia.
Si eu inclin spre varianta cu termostatul. Cu ce nu sunt insa de acord e sa repet plata pt manopera la distributie. Cei care au facut treaba asta,
la fel cum au realizat ca trebe schimbata si nush ce curea, trebuia sa realizeze ca trebe schimbat si termostatul. Eu am platit odata si piesele si manopera, "scaparile" lor nu se pot face pe cheltuiala mea. Sa vedem insa..ca sunt sanse 50% sa se ocupe de masina azi, ca cica nu e mecanicul sef pe acolo, dar poate se va ocupa iar vreun ucenic de masina. Sper sa nu o desfac si a treia oara.
- zeuslove21
- OP
- 51 mesaje
- din 24 Jul 2008
- Omega 1984 sa
- Bacau
zeuslove21
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Bacau
- Masina: Omega 1984 sa
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2008
- Mesaj Privat