- ady_d33jay
- OP
- 12 mesaje
- din 12 Mai 2009
- Astra 2007
- Bihor
ady_d33jay
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2009
- Mesaj Privat
Va Salut Cu Respect !
Despre ce e vb :
Masina e un Opel Astra Classic II - 1,7 CDTI, din 2007 - pana acuma sunt foarte multumit de ea !
Bateria am schimbat-o anul trecut cand am si cumparat masina.
Cei de la Reprezentanta mi-au pus o baterie noua, marca BOSCH, de 70Ah!
Problema sta in felul urmator :
Am observat ca bateria nu sta incarcata de pe o zi pe alta!
Am masurat tensiunea :
Cu motorul pornit la relanti: 13,3 V
A doua zi dimineata am masurat cu motorul oprit si-mi indica nu mai mult de 11,7 V sau 11,8 V , si culmea ca si asa porneste masina, dar mai greu putin, in fine...
Din cate am citit pe instructiunile bateriei tre sa aiba cel putin 12,5 V o baterie incarcata ca sa pornesti
Instalatia electrica a masinii e perfecta, nu am avut, nici, nu am probleme cu alternatorul, electromotorul, etc
Daca am treaba ziua cu masina, si pornesc la intervale de cate 1-2 ore se vede ca e incarcata bateria si porneste la sfert de cheie, dar nu-mi dau seama de ce dupa o zi pe alta scade tensiunea sub 12 V!
Pt a vedea daca am consumatori ascunsi, o sa iau borna (+) dupa ce opresc masina, si o las asa peste noapte, iar a doua zi masor sa vad daca a scazut tensiunea!
Ce cauze ar putea fi ?
E posibil sa fi scazut nivelul electrolitului? Daca o sa completez cu apa distilata o sa remediez problema ?
Cum verific daca e defecta bateria/elementii din ea ? Un electrician mi-a mai spus asa : se scoate dopurile de la elementii bateriei si se verifica daca nu cumva vreunu face bule in timp ce se porneste la automat? E corect?
Ce parere aveti : merita sa o schimb bateria?
Ce baterie sa-i pun ? Rog sa-mi spuna cineva ce marca sa aleg si de cati Ah maximi admisi sa fie !
Multumesc !
Despre ce e vb :
Masina e un Opel Astra Classic II - 1,7 CDTI, din 2007 - pana acuma sunt foarte multumit de ea !
Bateria am schimbat-o anul trecut cand am si cumparat masina.
Cei de la Reprezentanta mi-au pus o baterie noua, marca BOSCH, de 70Ah!
Problema sta in felul urmator :
Am observat ca bateria nu sta incarcata de pe o zi pe alta!
Am masurat tensiunea :
Cu motorul pornit la relanti: 13,3 V
A doua zi dimineata am masurat cu motorul oprit si-mi indica nu mai mult de 11,7 V sau 11,8 V , si culmea ca si asa porneste masina, dar mai greu putin, in fine...
Din cate am citit pe instructiunile bateriei tre sa aiba cel putin 12,5 V o baterie incarcata ca sa pornesti
Instalatia electrica a masinii e perfecta, nu am avut, nici, nu am probleme cu alternatorul, electromotorul, etc
Daca am treaba ziua cu masina, si pornesc la intervale de cate 1-2 ore se vede ca e incarcata bateria si porneste la sfert de cheie, dar nu-mi dau seama de ce dupa o zi pe alta scade tensiunea sub 12 V!
Pt a vedea daca am consumatori ascunsi, o sa iau borna (+) dupa ce opresc masina, si o las asa peste noapte, iar a doua zi masor sa vad daca a scazut tensiunea!
Ce cauze ar putea fi ?
E posibil sa fi scazut nivelul electrolitului? Daca o sa completez cu apa distilata o sa remediez problema ?
Cum verific daca e defecta bateria/elementii din ea ? Un electrician mi-a mai spus asa : se scoate dopurile de la elementii bateriei si se verifica daca nu cumva vreunu face bule in timp ce se porneste la automat? E corect?
Ce parere aveti : merita sa o schimb bateria?
Ce baterie sa-i pun ? Rog sa-mi spuna cineva ce marca sa aleg si de cati Ah maximi admisi sa fie !
Multumesc !
- victor_gl
- ****
- 1,039 mesaje
- din 22 Mar 2009
- Astra 2005 z 1,7 dtl
- Galati
victor_gl
- Mesaje scrise: 1,039
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2005 z 1,7 dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2009
- Mesaj Privat
- one_just_dany
- **
- 56 mesaje
- din 18 Apr 2010
- Astra 2000
- Alba
one_just_dany
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Alba
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Apr 2010
- Mesaj Privat
- ady_d33jay
- OP
- 12 mesaje
- din 12 Mai 2009
- Astra 2007
- Bihor
ady_d33jay
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2009
- Mesaj Privat
si a mea bateria e tot bosh silver, da' nush dc nu sta incarcata
cred ca o fi problema alternatorul totusi, pt ca azi am masurat din nou tensiunea si mi-a urcat pana la 13,5 V la relanti,
iar la turatie [2000-3000 ture sigur au fost], nu a urcat mai mult de 13,63 V, ceea ce m-a suparat cel mai mult
din cate am citit pe forum tre sa urce pana la 14,4 V, sa fie ceva diode din alternator arse ?
la bord mi se stinge becul de la baterie, cum am pornit
cred ca o fi problema alternatorul totusi, pt ca azi am masurat din nou tensiunea si mi-a urcat pana la 13,5 V la relanti,
iar la turatie [2000-3000 ture sigur au fost], nu a urcat mai mult de 13,63 V, ceea ce m-a suparat cel mai mult
din cate am citit pe forum tre sa urce pana la 14,4 V, sa fie ceva diode din alternator arse ?
la bord mi se stinge becul de la baterie, cum am pornit
- calin1945
- ***
- 997 mesaje
- din 28 Aug 2008
- Vectra 2005 z18xe
- Timis
calin1945
- Mesaje scrise: 997
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2005 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2008
- Mesaj Privat
ady_d33jay a scris:si a mea bateria e tot bosh silver, da' nush dc nu sta incarcata
cred ca o fi problema alternatorul totusi, pt ca azi am masurat din nou tensiunea si mi-a urcat pana la 13,5 V la relanti,
iar la turatie [2000-3000 ture sigur au fost], nu a urcat mai mult de 13,63 V, ceea ce m-a suparat cel mai mult
din cate am citit pe forum tre sa urce pana la 14,4 V, sa fie ceva diode din alternator arse ?
la bord mi se stinge becul de la baterie, cum am pornit
cred ca o fi problema alternatorul totusi, pt ca azi am masurat din nou tensiunea si mi-a urcat pana la 13,5 V la relanti,
iar la turatie [2000-3000 ture sigur au fost], nu a urcat mai mult de 13,63 V, ceea ce m-a suparat cel mai mult
din cate am citit pe forum tre sa urce pana la 14,4 V, sa fie ceva diode din alternator arse ?
la bord mi se stinge becul de la baterie, cum am pornit
Incearca cel mai sigur sa inlocuiesti bateria...., mai mult ca sigur are un element pe scurt, de aia nu tine curent si nici nu incarca suficient...lasa in pace diodele si alternatorul....
Daca peste noapte fara borne montate "pierde curent" este o baterie "terminata"....cere si tu de la o cunostinta o baterie imprumut pt 2 zile si o sa vezi ce si cum....
- one_just_dany
- **
- 56 mesaje
- din 18 Apr 2010
- Astra 2000
- Alba
one_just_dany
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Alba
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Apr 2010
- Mesaj Privat
melinet86
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2010
- Mesaj Privat
Ca sa fii sigur ia bateria de pe masina, pune-o la un redresor(daca are destul acid e bine, daca nu mergi si cumpara elecrolit de la magazin si completeaza), da-i dopurile jos, si dupa aproximativ o ora te uiti sa vezi daca fierbe acidul in toate locurile, daca fierbe in toate nu e din cauza bateriei, daca nu fierbe asa o sa patesti cu ea si in iarna cu siguranta o sa trebuiasca sa iti cumperi alta baterie!
- victor_gl
- ****
- 1,039 mesaje
- din 22 Mar 2009
- Astra 2005 z 1,7 dtl
- Galati
victor_gl
- Mesaje scrise: 1,039
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2005 z 1,7 dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2009
- Mesaj Privat
- dorin-b
- ****
- 1,820 mesaje
- din 06 Sep 2007
- Astra 2000 Y20DTH
- Sibiu
dorin-b
- Mesaje scrise: 1,820
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2007
- Mesaj Privat
- ady_d33jay
- OP
- 12 mesaje
- din 12 Mai 2009
- Astra 2007
- Bihor
ady_d33jay
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2009
- Mesaj Privat
- curca daniel
- *
- 39 mesaje
- din 09 Aug 2008
- Astra 2005 z17dtl
- Teleorman
curca daniel
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2005 z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Aug 2008
- Mesaj Privat
Salut! Pentru inceput,motorul nu se opreste daca scoti bateria,dar nu este indicat sa o faci ,asa ca primul pas pe care trebuie sa-l faci : da o fuga la o reprezentanta care vinde baterii si fa-i bateriei o verificare amanuntita,nivel electrolit,cum incarca alternatorul (14.1---14.3 ar trebui), sa desfaca fiecare surub de la fiecare element al bateriei sa verifice cu densimetrul lichidul,apoi daca nu este bateria , verifica alternatorul,posibil puntea cu diode si releul de incarcare. Ti-am spus toate astea fiindca asa am patit si eu,pornea f greu si bateria avea o juma de an ,dar am verifcat-o si nu a fost cazul sa i schimb ,asa ca puntea si releul,oricum este mai ieftiun decat o baterie,asa ca multa bafta!
- dorin-b
- ****
- 1,820 mesaje
- din 06 Sep 2007
- Astra 2000 Y20DTH
- Sibiu
dorin-b
- Mesaje scrise: 1,820
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2007
- Mesaj Privat
in mod normal bateria este folosita pentru pornirea motorului si pentru a mentine cateva functii in momentul in care motorul este oprit (memorie radio, inchidere centralizata, alarma, semnalizare parcare, monitorizare autovehicul, etc). Teoretic, dupa pornirea motorului, poti da bateria jos si sa o vinzi daca te gandesti ca nu mai opresti motorul niciodata. Sfatul meu este sa rogi un prieten/coleg/vecin, care are o baterie buna sau care stie sigur ca alternatorul lui incarca normal, sa te ajute cu o proba. Fie cu bateria lui pe masina ta sau cu bateria ta pe masina lui facand astfel masuratori in comparatie. Astfel poti sa-ti dai seama daca problema este de la baterie sau alternator.
- virgil grigoras
- **
- 358 mesaje
- din 26 Jan 2010
- Astra y20dth
- Galati
virgil grigoras
- Mesaje scrise: 358
- Locatie: Galati
- Masina: Astra y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jan 2010
- Mesaj Privat
domnilor nu dati niciodata bateria jos cu motorul functionand, se arde tot pe acolo, bateria are si rolul de stabilizator de tensiune(una era la dacie, alta e aici)
cu motorul pornit verifici incarcarea la bornele bateriei si tre sa aiba valorile scrise de colegul victor mai sus si in relanti si la turatii mari
daca valorile sunt mai mici inseamna ca e de vina diode, carbuni, mai rar stator sau rotor(alternator) sau releu de incarcare, dar pt astea da eroare, sigur
daca incarcarea e buna si bateria nu tine curentul, ori e batrana , ori e un consumator care fura curent in stationare
cu motorul pornit verifici incarcarea la bornele bateriei si tre sa aiba valorile scrise de colegul victor mai sus si in relanti si la turatii mari
daca valorile sunt mai mici inseamna ca e de vina diode, carbuni, mai rar stator sau rotor(alternator) sau releu de incarcare, dar pt astea da eroare, sigur
daca incarcarea e buna si bateria nu tine curentul, ori e batrana , ori e un consumator care fura curent in stationare
vikh
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Dec 2011
- Mesaj Privat
salut! am un astra h 17 dth, de la un timp am observat k imi curge bateria, am si 2 erori: 38008 si 62102 (sper k nu am gresit). am intrat in setari sa verific cat incarca si nu imi arata mai mult de 14.3 ceea ce cred k e normal din cate am mai citit si la alti colegi de forum care ziceau k intre 14 si 14.5 ar fi normal sa incarce. prima eroare ar fi de la buji, dar mi-au fost verificate in service si sunt ok iar cea de-a doua de la releul de incarcare ,alternator... spuneti-mi va rog din ce cauza pot aparea aceste probleme, bateria dusa sau ceva pe la alternator. va multumesc!
- andrei_alik
- ****
- 1,064 mesaje
- din 23 Jul 2010
- Vectra 1998 x16xel
- Bucuresti
andrei_alik
- Mesaje scrise: 1,064
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2010
- Mesaj Privat
vikh
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Dec 2011
- Mesaj Privat
releul de la bujiile incandescente ar fi problema de la eroarea 38008, dar ce se intampla cu bateria? de ce curge daca totusi releul de incarcare functioneaza in parametrii normali? eu am masina din 2010 si sincer nu am intampinat probleme cu ea pana acum, bateria banuiesc k nu e f veche tinand cont k nu e originala a masinii iar masina e 2005. imi cer scuze daca pun intrebari banale, dar cu mecanica si tot ce tine de masina sunt la inceput
- andrei_alik
- ****
- 1,064 mesaje
- din 23 Jul 2010
- Vectra 1998 x16xel
- Bucuresti
andrei_alik
- Mesaje scrise: 1,064
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2010
- Mesaj Privat
pate e spata bateria undeva.Daca nu e sparta atunci un element sau poate doi sunt dusi /.scoate dopurile si o sa vezi care clocotesc cu mototul pornit( nu trebuie sa faca asta).Daca nu se aprinde martorul in bord atunci e ok.Orice valoare de incarcare in afara parametrilor este semnalata de ecu prin martor
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- electronistul21
- **
- 270 mesaje
- din 02 Feb 2011
- Astra 2009 z14xep
- Galati
electronistul21
- Mesaje scrise: 270
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2009 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Feb 2011
- Mesaj Privat
daca tensiunea de incarcare este 14,3 si totusi bateria curge este semn ca aceasta este sulfatata.au indicat corect colegii simptomele (fierbere,scaderea nivelului electrolitului).cel mai indicat este sa o inlocuiti,va va face probleme mai grave in cel mai scurt timp(partea cu corodarea este cea mai usoara).