- zeuslove21
- OP
- 51 mesaje
- din 24 Jul 2008
- Omega 1984 sa
- Bacau
zeuslove21
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Bacau
- Masina: Omega 1984 sa
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2008
- Mesaj Privat
Salutare. Scenariul horror de mai jos s-a intamplat unei Vectra A, X16SZ, 1.6i.Ca fiecare dintre noi, probabil, uitam de indicatorul temperaturii de la apa. Ca vorba, aia de ce sa te uiti, daca n-ai nici o banuiala, si nu se aprinde nici un bec. La mine s-a aprins un bec, galben, cu ceva fulgere pe el, dar mi-am imaginat ca e de la vreo chestie electrica (fise, bujii). Am mai patit asta, mi s-a spus clar ca e de la partea electrica, sau cum zicea un nene la orice problema, sunt "defectiuni electronice la motor" .Pe naiba. Era apa care trecuse de orice limita a bunului simt si a temperaturilor normale. Dupa gradatia de 100, urmeaza o mica pauza, apoi un patrat rosu. Indicatorul meu era mai la dreapta patratului .Acuma, pas cu pas :
a) Plecat dimineata din punctul A in punctul B (vreo 3-4km), fara pb. Stationat 30 de min.
b) Plecat din punctul B in punctul C (vreo 4-5 km). Cand am ajuns in punctul C se aprinsese becul cu fulgere, dar la apa NU m-am uitat. Am considerat ca e ceva electric. Stationat 40-50 de min.
c) Plecat din punctul C in punctul D.(vreo 4-6 km) Nu bec aprins, nu nimic. Stationat 20 de min.
d) Plecat din punctul D spre locul catastrofei (max 1km). Becul cu fulgere aprins, in sfarsit m-am uitat la apa si era peste marcajul cu rosu. In 50 de m am tras intr-o parcare si am oprit imediat motorul. Am desfacut putin busonul de la rezervorul ala de apa. Sub forma de vapori s-au scurs cam 1 - 1.5 l de antigel cu apa, moment in care bineinteles ca totul bolborosea pe acolo, si era ca la sauna. Am asteptat 1.5h sa se raceasca, am dat un tel si sfatuit de un mecanic, am completat apa si am tras masina in service (traversand iar orasul). Cand am ajuns, temperatura indica spre 100 de grade (cam 98-99), iar am stat, iar s-a racit putin, am pornit motorul cu mecanicul sa constatam faptele, la fel face. Simptome :
1. Termocupla nu porneste.
2. Furtunul de sus la radiator e incins, ala de jos e rece. Radiatorul tot asa.
3. Nu am auzit sa bolboroseasca in borcanul ala apa, pana nu am deschis busonul (daca era altfel cica era arsa garnitura de chiulasa).
4. Cand se incinge motorul (turat la 2500-3000 de ture, cam in 5 minute) temperatura apei creste continuu, si se simte un miros ca de la discul de ambreiaj, probabil ulei dar, nu pot defini exact a ce miroase, ca n-am cu ce sa compar.
Am citit pe aici ca ar putea fi :
1. Termostat blocat, nu deschide pe la 95 de grade, cum ar fi normal.
2. Radiator infundat, nu circula apa prin el suficient.
3. Pompa de apa defecta sau montata incorect.
4. Garnitura de chiulasa arsa.
5. Termocupla decedata, motorul nu are racire suficienta.
Mentionez ca de vreo 2 sapt i-am facut distributia la masina, si pana azi n-am avut pb, dar e adevarat ca nici nu am facut drumuri lungi, doar ture prin oras.
De asemenea, inainte de operatia cu pricina, termocupla mergea, la nevoie, termostatul deschidea, radiatorul era ok banuiesc, pt ca apa nu fierbea niciodata, de fapt cam 96-97 de grade e maximul pe care l-am vazut vreodata, si ca masina NU scoate fum alb (chiulasa arsa).
Parerea mea e ca ori e termostatul (care e antic si nebagat vreodata in seama) ori pompa de apa (care e noua, schimbata la distributie). Conteaza insa si parerile voastre, daca le aveti, as vrea sa le aud. Aaaa...da, intrebarile:
a) Cam ce credeti ca nu functioneaza acolo, din ce am descris mai sus?
b) E posibil sa fi stricat ceva pe la motor din cauza temperaturii excesive a apei?
a) Plecat dimineata din punctul A in punctul B (vreo 3-4km), fara pb. Stationat 30 de min.
b) Plecat din punctul B in punctul C (vreo 4-5 km). Cand am ajuns in punctul C se aprinsese becul cu fulgere, dar la apa NU m-am uitat. Am considerat ca e ceva electric. Stationat 40-50 de min.
c) Plecat din punctul C in punctul D.(vreo 4-6 km) Nu bec aprins, nu nimic. Stationat 20 de min.
d) Plecat din punctul D spre locul catastrofei (max 1km). Becul cu fulgere aprins, in sfarsit m-am uitat la apa si era peste marcajul cu rosu. In 50 de m am tras intr-o parcare si am oprit imediat motorul. Am desfacut putin busonul de la rezervorul ala de apa. Sub forma de vapori s-au scurs cam 1 - 1.5 l de antigel cu apa, moment in care bineinteles ca totul bolborosea pe acolo, si era ca la sauna. Am asteptat 1.5h sa se raceasca, am dat un tel si sfatuit de un mecanic, am completat apa si am tras masina in service (traversand iar orasul). Cand am ajuns, temperatura indica spre 100 de grade (cam 98-99), iar am stat, iar s-a racit putin, am pornit motorul cu mecanicul sa constatam faptele, la fel face. Simptome :
1. Termocupla nu porneste.
2. Furtunul de sus la radiator e incins, ala de jos e rece. Radiatorul tot asa.
3. Nu am auzit sa bolboroseasca in borcanul ala apa, pana nu am deschis busonul (daca era altfel cica era arsa garnitura de chiulasa).
4. Cand se incinge motorul (turat la 2500-3000 de ture, cam in 5 minute) temperatura apei creste continuu, si se simte un miros ca de la discul de ambreiaj, probabil ulei dar, nu pot defini exact a ce miroase, ca n-am cu ce sa compar.
Am citit pe aici ca ar putea fi :
1. Termostat blocat, nu deschide pe la 95 de grade, cum ar fi normal.
2. Radiator infundat, nu circula apa prin el suficient.
3. Pompa de apa defecta sau montata incorect.
4. Garnitura de chiulasa arsa.
5. Termocupla decedata, motorul nu are racire suficienta.
Mentionez ca de vreo 2 sapt i-am facut distributia la masina, si pana azi n-am avut pb, dar e adevarat ca nici nu am facut drumuri lungi, doar ture prin oras.
De asemenea, inainte de operatia cu pricina, termocupla mergea, la nevoie, termostatul deschidea, radiatorul era ok banuiesc, pt ca apa nu fierbea niciodata, de fapt cam 96-97 de grade e maximul pe care l-am vazut vreodata, si ca masina NU scoate fum alb (chiulasa arsa).
Parerea mea e ca ori e termostatul (care e antic si nebagat vreodata in seama) ori pompa de apa (care e noua, schimbata la distributie). Conteaza insa si parerile voastre, daca le aveti, as vrea sa le aud. Aaaa...da, intrebarile:
a) Cam ce credeti ca nu functioneaza acolo, din ce am descris mai sus?
b) E posibil sa fi stricat ceva pe la motor din cauza temperaturii excesive a apei?
- DB77AAA
- *******
- 6,682 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,682
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
- zeuslove21
- OP
- 51 mesaje
- din 24 Jul 2008
- Omega 1984 sa
- Bacau
zeuslove21
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Bacau
- Masina: Omega 1984 sa
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2008
- Mesaj Privat
DB77AAA a scris:Foarte tare descrierea.
Uitate daca vine/pleaca apa din vasul de expansiune sau daca iti circula apa prin radiator. Ma gandesc la pompa de apa defecta,
Uitate daca vine/pleaca apa din vasul de expansiune sau daca iti circula apa prin radiator. Ma gandesc la pompa de apa defecta,
Multumesc pt apreciere . Momentan masina e in service, nu am cum sa verific, dar ultima "proba" a fost facuta cu busonul de la apa deschis, nu am auzit sa bolboroseasca, parea sa ramana nivelul apei constant, pana a inceput sa clocoteasca, moment in care (dintr-o intarziere de 2 secunde la oprirea motorului) a apucat sa "tuseasca" odata si sa arunce apa afara, prin gatul ala de la vasul de expansiune (care n-avea capac). Nu sunt sigur daca ti-am raspuns sau nu la intrebare.
- Gabi.B.HD
- *****
- 3,437 mesaje
- din 15 Mai 2007
- Astra 2011 A16XER
- Hunedoara
Gabi.B.HD
- Mesaje scrise: 3,437
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2007
- Mesaj Privat
- zeuslove21
- OP
- 51 mesaje
- din 24 Jul 2008
- Omega 1984 sa
- Bacau
zeuslove21
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Bacau
- Masina: Omega 1984 sa
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2008
- Mesaj Privat
Gabi.B.HD a scris:Daca era termostatul blocat, nu se incalzea furtunul catre radiator. Raman pompa de apa sau radiatorul. Si ca tot am ajuns la pompa de apa, cureaua care o actioneaza in ce stare e?
In cele mai multe cazuri, garnitura de chiuloasa este victima colaterala.
In cele mai multe cazuri, garnitura de chiuloasa este victima colaterala.
Cureaua cu pricina e noua, a fost schimbata acum 2 saptamani. Daca ar fi pompa de apa, variantele ar fi : defecta din fabricatie sau montata prost.
Dar termostatul unde vine pe furtunul ala? Langa radiator, sau langa motor? Ca la Dacie shtiam unde e, dar la asta n-am vazut niciodata.
- Gabi.B.HD
- *****
- 3,437 mesaje
- din 15 Mai 2007
- Astra 2011 A16XER
- Hunedoara
Gabi.B.HD
- Mesaje scrise: 3,437
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2007
- Mesaj Privat
- zeuslove21
- OP
- 51 mesaje
- din 24 Jul 2008
- Omega 1984 sa
- Bacau
zeuslove21
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Bacau
- Masina: Omega 1984 sa
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2008
- Mesaj Privat
Gabi.B.HD a scris:Nu stiu cum este exact la motorul tau dar furtunul ala ar trebui sa aiba un capat in carcasa termostatului si altul in radiator.
La motorul tau se face aerisire? Cum ai umblat la pompa de curand, aerul din instalatie poate cauza problemele.
La motorul tau se face aerisire? Cum ai umblat la pompa de curand, aerul din instalatie poate cauza problemele.
Capatul din radiator l-am vazut, dar unde anume intra in partea cealalta, nu pot sa-ti zic. Din cate shtiu eu, circuitul de apa se aeriseste automat, cu motorul functionand si capacul deschis, sau nici nu sunt sigur ca tb sa fie capacul deschis. Parca nu vreau sa cred ca nu mi-au aerisit mecanicii instalatia, cand au facut operatia cu pricina. Nu de alta, dar am lucrat mai multe chestii la ei : schimbare disc ambreiaj, capete planetare, schimb de ulei, antigel, etc, si nu am avut pb cu ce mi-au facut pana acum.
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
- zeuslove21
- OP
- 51 mesaje
- din 24 Jul 2008
- Omega 1984 sa
- Bacau
zeuslove21
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Bacau
- Masina: Omega 1984 sa
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2008
- Mesaj Privat
marian_sro a scris:eu spun 90% termostat blocat pe inchis.mai alea ca e antic.restul de 10% pompa de apa si radiator.
termocupla e alta poveste.si aia trebuie schimbata.
problema e ca termostatul e dupa distributie si mai platesti odata manopera.trebuia sa il schimbi odata cu distributia.
termocupla e alta poveste.si aia trebuie schimbata.
problema e ca termostatul e dupa distributie si mai platesti odata manopera.trebuia sa il schimbi odata cu distributia.
Si eu inclin spre varianta cu termostatul. Cu ce nu sunt insa de acord e sa repet plata pt manopera la distributie. Cei care au facut treaba asta,
la fel cum au realizat ca trebe schimbata si nush ce curea, trebuia sa realizeze ca trebe schimbat si termostatul. Eu am platit odata si piesele si manopera, "scaparile" lor nu se pot face pe cheltuiala mea. Sa vedem insa..ca sunt sanse 50% sa se ocupe de masina azi, ca cica nu e mecanicul sef pe acolo, dar poate se va ocupa iar vreun ucenic de masina. Sper sa nu o desfac si a treia oara.
- zeuslove21
- OP
- 51 mesaje
- din 24 Jul 2008
- Omega 1984 sa
- Bacau
zeuslove21
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Bacau
- Masina: Omega 1984 sa
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2008
- Mesaj Privat
Heh. Am scapat ieftin, am uitat sa va mai zic concluzia : era termostatul. Printr-o stranie coincidenta, a crapat la cateva zile dupa ce am facut distributia, probabil ca s-a aplicat aici eterna poveste cu piesele noi, care suprasolicita piesele vechi, prin performante mai mari. Probabil ca se pierde echilibrul existent daca intr-un ansamblu ce X piese, dependente una de alta, se schimba doar partial. In fine, e totul ok acuma, incep sa ma gandesc la cosmetizare, in speta, o vopsire partiala, din cauza unor pb care le voi posta in alta intrebare. Multumesc celor care s-au deranjat sa-mi raspunda.