pianistul
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Aug 2010
- Mesaj Privat
am schimbat pompa de ulei si pinionul care sa defectat dintr'o data ,se invartea in gol si nu m'ai asigura ungerea facand un zgomot infernal, am pus de la dezmembrari,deci nu noi . dupa ce a facut operatiunile astea mecanicul a constatat ca in relanti se aprinde ledul rosu de la ulei iar cand merg cu ea deci o accelerez cat de cat acesta se stinge. mecanicul spune ca trebuie schimbati si cuzinetii ,insa eu nu sunt deacord cu el , ce legatura are acestia cu ledul? poate cineva din voi care cunoaste la motoarele de 1,7 DTI opel astra poate sa'mi spuna c'am ce ar fi cu adevarat. mecanicul sigur ca vrea de lucru dar asta nu inseamna sa schimb toate piesele de pe masina fie bune fie rele. multumesc anticipat.
AndreiGMF
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 1995 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Apr 2009
- Mesaj Privat
Este o chestiune delicata...
Ai mers mult timp dupa ce nu ai mai avut ungere? (unde mai pui ca ai zis ceva si de zgomote) De ce intreb lucrul asta...fiindca exista sanse reale ca mecanicul tau sa aiba dreptate. Functionarea motorului fara ulei implica probleme majore la mecanismul biela - manivela (arbore cotit - pistoane), rezultatele fiind clare, schimbarea cuzinetilor, prelucrarea la strung special al arborelui pentru a ajunge la o noua cota de reparatie respectiv R1, R2... adica cheltuieli in plus.
Mai pe inteles...a mers fara ungere, s-au incalzit cuzinetii, materialul din care sunt construiti este de o duritate mai mica comparativ cu arborele cotit, s-au format aschii, chiar niste canale superficiale sau mai profunde pe "pata"(zona de contact a cuzinetului cu manetonul arborelui cotit) cuzinetului si pelicula de ulei care se formeaza la ungere este insuficienta, implicit presiunea din circuitul de ungere este sub valoarea optima.
Poate vin colegii cu ceva completari...
Bafta multa.
Andrei (tot nemtean ca si tine dar aclimatizat in Brasov de 8 ani )
Ai mers mult timp dupa ce nu ai mai avut ungere? (unde mai pui ca ai zis ceva si de zgomote) De ce intreb lucrul asta...fiindca exista sanse reale ca mecanicul tau sa aiba dreptate. Functionarea motorului fara ulei implica probleme majore la mecanismul biela - manivela (arbore cotit - pistoane), rezultatele fiind clare, schimbarea cuzinetilor, prelucrarea la strung special al arborelui pentru a ajunge la o noua cota de reparatie respectiv R1, R2... adica cheltuieli in plus.
Mai pe inteles...a mers fara ungere, s-au incalzit cuzinetii, materialul din care sunt construiti este de o duritate mai mica comparativ cu arborele cotit, s-au format aschii, chiar niste canale superficiale sau mai profunde pe "pata"(zona de contact a cuzinetului cu manetonul arborelui cotit) cuzinetului si pelicula de ulei care se formeaza la ungere este insuficienta, implicit presiunea din circuitul de ungere este sub valoarea optima.
Poate vin colegii cu ceva completari...
Bafta multa.
Andrei (tot nemtean ca si tine dar aclimatizat in Brasov de 8 ani )
- alx78
- ***
- 604 mesaje
- din 26 Apr 2010
- Astra 2001 y17dt
- Buzau
alx78
- Mesaje scrise: 604
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2010
- Mesaj Privat
pianistul a scris:am schimbat pompa de ulei si pinionul care sa defectat dintr'o data ,se invartea in gol si nu m'ai asigura ungerea facand un zgomot infernal, am pus de la dezmembrari,deci nu noi . dupa ce a facut operatiunile astea mecanicul a constatat ca in relanti se aprinde ledul rosu de la ulei iar cand merg cu ea deci o accelerez cat de cat acesta se stinge. mecanicul spune ca trebuie schimbati si cuzinetii ,insa eu nu sunt deacord cu el , ce legatura are acestia cu ledul? poate cineva din voi care cunoaste la motoarele de 1,7 DTI opel astra poate sa'mi spuna c'am ce ar fi cu adevarat. mecanicul sigur ca vrea de lucru dar asta nu inseamna sa schimb toate piesele de pe masina fie bune fie rele. multumesc anticipat.
daca se aprinde becul la relanti, nu e de bine. eu am patit-o asta iarna, si nu am avut altceva de facut decat sa schimb mototul, ca era mai ieftin decat sa-l repar pe cel vechi. problema e ca cuzinetii o sa se invarta cu tot cu arbore. totusi tre sa desfaci motorul se vezi ce e acolo mai exact