- sorin68_ro
- OP
- 71 mesaje
- din 03 Mai 2006
- Vectra 1998 X20DTL
- ploiesti
sorin68_ro
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: ploiesti
- Masina: Vectra 1998 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2006
- Mesaj Privat
Salutare!
am avut adica am prb cu puterea motorului; am constatat ca clapeta de la turbina nu se deschide, adica in momentul in care accelerez peste 3000ture tija care actioneaza clapeta nu se misca decat ff putin cam 3-4mm, si asta nu intotdeauna.
cred ca s-a gripat axul care comanda clapeta din cauza caldurii(zic eu)
cum pot degripa si eu acel ax?
multumesc!
am avut adica am prb cu puterea motorului; am constatat ca clapeta de la turbina nu se deschide, adica in momentul in care accelerez peste 3000ture tija care actioneaza clapeta nu se misca decat ff putin cam 3-4mm, si asta nu intotdeauna.
cred ca s-a gripat axul care comanda clapeta din cauza caldurii(zic eu)
cum pot degripa si eu acel ax?
multumesc!
- dinca_marian
- *
- 35 mesaje
- din 22 Apr 2006
- Bucuresti
dinca_marian
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2006
- Mesaj Privat
- b82bog
- **
- 400 mesaje
- din 19 Sep 2005
- Astra Y17DT
- Bucuresti
b82bog
- Mesaje scrise: 400
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2005
- Mesaj Privat
- sorin68_ro
- OP
- 71 mesaje
- din 03 Mai 2006
- Vectra 1998 X20DTL
- ploiesti
sorin68_ro
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: ploiesti
- Masina: Vectra 1998 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2006
- Mesaj Privat
Salutare!!!
am controlat furtunasele si sunt ok se simte si vacumul pe ele cum trage
in spatele turbinei este o tija metalica care comanda prin intermediul capsulei de vacum axul de la clapeta.
din cauza temp. inalte (gaze de esapament) la care lucreaza, acest ax se blocheaza in timp, si trebuie degripat.
am vb cu un mecanic si zice ca se degripeaza cel mai bine cu lichid de frana si otet.
astazi ma pun pe treaba si va spun ce am rezolvat.
am controlat furtunasele si sunt ok se simte si vacumul pe ele cum trage
in spatele turbinei este o tija metalica care comanda prin intermediul capsulei de vacum axul de la clapeta.
din cauza temp. inalte (gaze de esapament) la care lucreaza, acest ax se blocheaza in timp, si trebuie degripat.
am vb cu un mecanic si zice ca se degripeaza cel mai bine cu lichid de frana si otet.
astazi ma pun pe treaba si va spun ce am rezolvat.
- sorin68_ro
- OP
- 71 mesaje
- din 03 Mai 2006
- Vectra 1998 X20DTL
- ploiesti
sorin68_ro
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: ploiesti
- Masina: Vectra 1998 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2006
- Mesaj Privat
- denilson2160
- **
- 155 mesaje
- din 07 Jan 2005
- Astra 2001 Y 20 DTH
- Constanta
denilson2160
- Mesaje scrise: 155
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2001 Y 20 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jan 2005
- Mesaj Privat
Am constatat ca si la mine cu motorul pornit pe loc turat putin peste 2500 rpm (turatia intrare turbo) acea tija care vine de la capsula vacumatica la turbo nu se misca de loc. E normal ? S-au se misca numai in sarcina ?Apoi am scos furtunul de vacum de la capsula care face legatura cu valva si cu motorul pornit la relanti se simte vacum la furtun deci ar trage membrana de la capsula Si apoi am verificat invers am scos futunul de la valva si am tras cu gura aer si se misca tija. Sa nu creeze valva destul vid ca sa traga membrana de la capsula ?
Am ridicat aceasta problema pentru ca nu prea mai simit turbo acel zvac mai ales la a 2 a si la a 3 a , se tureaza dar nu se infige ca inainte.
______________
Opel astraG , 2001 , y2 0DTH
Am ridicat aceasta problema pentru ca nu prea mai simit turbo acel zvac mai ales la a 2 a si la a 3 a , se tureaza dar nu se infige ca inainte.
______________
Opel astraG , 2001 , y2 0DTH
- dinca_marian
- *
- 35 mesaje
- din 22 Apr 2006
- Bucuresti
dinca_marian
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2006
- Mesaj Privat
ideea e sa observi diferenta atunci cand opresti motorul cat se retrage tija de la turbina si apoi cand pornesti sa se traga usor, apoi ar fi bine de verificat chiar daca se observa o oarecare miscare a tijei daca o suspectezi sa verfici cablurile de vacuum au am avut unul piscat si mergea turbina o deschidea insa nu deajuns pentru ca pierdea vacuum ....
- denilson2160
- **
- 155 mesaje
- din 07 Jan 2005
- Astra 2001 Y 20 DTH
- Constanta
denilson2160
- Mesaje scrise: 155
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2001 Y 20 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jan 2005
- Mesaj Privat
Am verificat la pornire (cineva mi-a pornit motorul) si am constatat ca se deplaseaza tija capsulei destul de mult cred ca este normal apoi la oprit motorul, tija a revenit in pozitia initiala. Deci vaccum are destul si nu cred ca am pierderi de aer. Acum cu motorul pornit cu tija deplasata (in vaccum) vreau sa verific turbo (la 2500 rpm ) daca se mai deplaseaza tija adica daca deschide mai mult . Este normal sa se mai deplaseze , sa fie vizibil ,la accelerare ?
- livcro
- ******
- 4,575 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,575
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
Da, se vede la accelerare. Cica moartea turbinelor o constituie parcursurile scurte in timpul iernii cand motorul nu are timp sa intre in regim termic normal. Sfat de la un mecanic priceput, pt dieselari dar si pt benzinari: cum dai de o portiune de drum care iti permite, cocs tata...se curata mai toate alea: catalizator, turbine, injectoare...dar treba sa ai timp pt cel putin 10 minute de mers turat.
- b82bog
- **
- 400 mesaje
- din 19 Sep 2005
- Astra Y17DT
- Bucuresti
b82bog
- Mesaje scrise: 400
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2005
- Mesaj Privat
- livcro
- ******
- 4,575 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,575
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
- denilson2160
- **
- 155 mesaje
- din 07 Jan 2005
- Astra 2001 Y 20 DTH
- Constanta
denilson2160
- Mesaje scrise: 155
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2001 Y 20 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jan 2005
- Mesaj Privat
Referitor la deplasarea tijei capsulei vacumatice cand turatia motorului ajunge la 2500 rpm si mai mult ( este turatia de turbo pentru motorul meu Y20 DTH) am constatat ca nu se mai misca (deplaseaza) deloc.Este normal ? nu ar trebuie sa deschida mai mult ca sa intre gaze de evacuare si sa imprime o turatie mai mare a paletelor turbinei implcit presiune de supralimentare mai mare, pentru noi simtind acel zvac ca te baga in scaun. La pornirea motorului am observat ca tija este trasa spre capsula si la oprire revine in pozitie initiala.Cu motorul pornit am tras cu mana de tija spre capsula dar nu mai merge deloc. Sa se fi gripat ca la sorin68_ro?
- b82bog
- **
- 400 mesaje
- din 19 Sep 2005
- Astra Y17DT
- Bucuresti
b82bog
- Mesaje scrise: 400
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2005
- Mesaj Privat
- b82bog
- **
- 400 mesaje
- din 19 Sep 2005
- Astra Y17DT
- Bucuresti
b82bog
- Mesaje scrise: 400
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2005
- Mesaj Privat
- denilson2160
- **
- 155 mesaje
- din 07 Jan 2005
- Astra 2001 Y 20 DTH
- Constanta
denilson2160
- Mesaje scrise: 155
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2001 Y 20 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jan 2005
- Mesaj Privat
Comanda valvei regulation (wastegate) cea cu tija, o da valva electropneumatica care creeaza vacumul necesar care actioneaza asupra wastegate si implicit asupra tijei care deschide cantitatea de gaze ce actioneaza asupra paletilor turbinei.Problema este cum se misca tija in timpul functionarii ei. Mie cand pornesc motorul se misca tija spre wastegate si atat ,chiar daca turez nu se mai misca. Am citit pe undeva pe forum ca daca ramane pe pozitia deschisa toate gazele de ardere se duc pe esapament si turbina nu mai creeaza presiunea necesara de efectul turbo , iar daca tija ramane blocata pe inchis apar detonatii. Normal nu ar fi cand accelerezi sa deschida mai mult acea clapeta la turbo? Sau mai clar are 3 etape de functionare ? 1. cand pornesti motorul se deplaseaza , 2.cand accelerezi(efectul turbo) se mai deplaseaza un pic, 3. cand opresti motorul revine in pozitia initiala . Sau numai doua etape :1 si 3.
Poate cineva sa explice cum functioneaza aceasta valva ?
Poate cineva sa explice cum functioneaza aceasta valva ?
- b82bog
- **
- 400 mesaje
- din 19 Sep 2005
- Astra Y17DT
- Bucuresti
b82bog
- Mesaje scrise: 400
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2005
- Mesaj Privat
Buuun!Hai ca s-a facut ceva lumina Eu am probleme, cred, cu ceea ce tine de comandarea turbinei pentru ca de multe ori simt ca nu lucreaza la capacitate maxima. Recomandati-mi si mie pe cineva, chiar si un service pt verificarea acestui circuit pana la turbina, ca tot suntem aci`
Later edit: poater fi de la valva EGR????
Ultima modificare făcută de b82bog la Sam 08 Jul, 2006 8:58 am
Later edit: poater fi de la valva EGR????
Ultima modificare făcută de b82bog la Sam 08 Jul, 2006 8:58 am
- dinca_marian
- *
- 35 mesaje
- din 22 Apr 2006
- Bucuresti
dinca_marian
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2006
- Mesaj Privat
- b82bog
- **
- 400 mesaje
- din 19 Sep 2005
- Astra Y17DT
- Bucuresti
b82bog
- Mesaje scrise: 400
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2005
- Mesaj Privat
- dinca_marian
- *
- 35 mesaje
- din 22 Apr 2006
- Bucuresti
dinca_marian
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2006
- Mesaj Privat
- b82bog
- **
- 400 mesaje
- din 19 Sep 2005
- Astra Y17DT
- Bucuresti
b82bog
- Mesaje scrise: 400
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2005
- Mesaj Privat