24PAM
- Mesaje scrise: 76
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2001 y22dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Oct 2009
- Mesaj Privat
salutare , am intalnit colegi pe forum care spun ca folosesc "eco" pe timpul verii , dar nu dau explicatii.
ma puteti lamurii si pe mine cate este mai benefic sau ce sa folosesc.
stiu ca atunci cand folosesc "eco" nu functioneaza compresorul de aer conditionat ci doar ventilatorul.
daca folosesc "eco" , baga in habitaclu un miros urat , ca sa fac , trebuie curatat ceva?
masina = vectra b caravan y22dtr climatronic (an 2001)
va multumesc !
ma puteti lamurii si pe mine cate este mai benefic sau ce sa folosesc.
stiu ca atunci cand folosesc "eco" nu functioneaza compresorul de aer conditionat ci doar ventilatorul.
daca folosesc "eco" , baga in habitaclu un miros urat , ca sa fac , trebuie curatat ceva?
masina = vectra b caravan y22dtr climatronic (an 2001)
va multumesc !
- kaiser
- **
- 271 mesaje
- din 17 Oct 2007
- Vectra 2006 Z19DT
- Bucuresti
kaiser
- Mesaje scrise: 271
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2007
- Mesaj Privat
- Gabi.B.HD
- *****
- 3,437 mesaje
- din 15 Mai 2007
- Astra 2011 A16XER
- Hunedoara
Gabi.B.HD
- Mesaje scrise: 3,437
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2007
- Mesaj Privat
Eco vara? Pai care mai e rostul intregii instalatii de ac daca nu o pornesti atunci cand e cald?
Ca sa scapi de mirosul urat, asa cum a spus si @kaiser, trebuie curatata instalatia. Operatiunea se face astfel: scoti filtrul de polen vechi, pornesti climatizarea pe ventilatie (ecu activ, temperatura la lo, ventilatia la 9, directionat la picioare si piept) si pulverizezi spaiul in ventilator prin fanta filtrului de polen.
Operatiunea trebuie facuta cel putin o data pe an, de regula toamna.
Ca sa scapi de mirosul urat, asa cum a spus si @kaiser, trebuie curatata instalatia. Operatiunea se face astfel: scoti filtrul de polen vechi, pornesti climatizarea pe ventilatie (ecu activ, temperatura la lo, ventilatia la 9, directionat la picioare si piept) si pulverizezi spaiul in ventilator prin fanta filtrului de polen.
Operatiunea trebuie facuta cel putin o data pe an, de regula toamna.
- DB77AAA
- *******
- 6,677 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
ECO = Economie, implicit acel buton apasat va duce la oprirea compresorului. Sistemul de climatizare va incerca sa mentina temperatura, chiar daca nu are de unde trage aer rece.
Cunosc o gramada de oameni care nu stiu a folosi sitemul de climatizare. De ecemplu la vectra B pentru a opri AC-ul este suficient sa apesi pe eco. O buna parte din cunostintele mele opresc de tot climatizarea.
Ca sa fiu cat mai on topic. Dupa folosirea AC-ului, cu 3-5 minute inainte de oprire apas ECO. Scap oarecum de acele mirosuri neplacute.
Cunosc o gramada de oameni care nu stiu a folosi sitemul de climatizare. De ecemplu la vectra B pentru a opri AC-ul este suficient sa apesi pe eco. O buna parte din cunostintele mele opresc de tot climatizarea.
Ca sa fiu cat mai on topic. Dupa folosirea AC-ului, cu 3-5 minute inainte de oprire apas ECO. Scap oarecum de acele mirosuri neplacute.
- pirvu_daniel
- ******
- 4,578 mesaje
- din 22 Feb 2008
- Dolj
pirvu_daniel
- Mesaje scrise: 4,578
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2008
- Mesaj Privat
Eu bazandu-ma un pic pe cunostiintele de medicina am gasit alta solutie pentru a disparea mirosul. Incepuse sa se faca simtit si la mine acum vreo 2 saptamani si ma gandeam ca o sa imi pierd timpul sa scap de el. Dar am facut altfel. Am plasat masina strategic in soare cand era extrem de cald. Si am pornit-o de mai multe ori cu butonul pe ECO activat pe treapta 9. Cu mine afara din masina bineinteles. A disparut de tot mirosul.
Butonul ECO poate fi folosit ori de cate ori temperatura de afara e mai mica(sau apropiata) fata de cea pe care o doresti in habitaclu. O exceptie o reprezinta ploaia cand folosirea butonului ECO(si nu a aerului conditionat) duce la aburirea geamurilor.
Butonul ECO poate fi folosit ori de cate ori temperatura de afara e mai mica(sau apropiata) fata de cea pe care o doresti in habitaclu. O exceptie o reprezinta ploaia cand folosirea butonului ECO(si nu a aerului conditionat) duce la aburirea geamurilor.
- Gabi.B.HD
- *****
- 3,437 mesaje
- din 15 Mai 2007
- Astra 2011 A16XER
- Hunedoara
Gabi.B.HD
- Mesaje scrise: 3,437
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2007
- Mesaj Privat
Eu nu butonez climatizarea decat in zilele foarte calde, cand masina a stat mai mult timp in soare. In rest pe "auto" si isi face treaba impecabil. Din august si pana prim mai nu pun mana pe butoane decat daca ploua si am nevoie de dezaburire. In mai bine de 3 ani de cand am masina nu am apasat eco decat cand am facut teste la leduri.
24PAM
- Mesaje scrise: 76
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2001 y22dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Oct 2009
- Mesaj Privat
Gabi , atunci cum conduci (vara), cu geamurile deschse ? ca la mine in masina este f f f cald, nu sunt un impatimit al AC_ului dar totusi la climatizare dau drumul in timpul condusului. iar cum ai spus tu "AUGUST-MAI" se intampla sa fie si iarna , geamurile sunt aburite sau inghetate iar tu folosesti decat "eco"? invata ma si pe mine cum reusesti ca la m ine nu merge .
multumesc !
multumesc !
- Gabi.B.HD
- *****
- 3,437 mesaje
- din 15 Mai 2007
- Astra 2011 A16XER
- Hunedoara
Gabi.B.HD
- Mesaje scrise: 3,437
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2007
- Mesaj Privat
@24PAM
Ai inteles exact pe dos. Am setata temperatura pe 21 grade si activata functia "auto", ceea ce implica folosirea ac-ului dupa cum considera sistemul ca este necesar. Vara, dupa ce masina a stat parcata mai mult timp in soare, reduc ventilatia la 5 sau 6 iar dupa 10-15 minute activez din nou auto. In rest, mai folosesc ocazional dezaburirea.
Implicit, eco este inactiv adica ac-ul functioneaza.
Ai inteles exact pe dos. Am setata temperatura pe 21 grade si activata functia "auto", ceea ce implica folosirea ac-ului dupa cum considera sistemul ca este necesar. Vara, dupa ce masina a stat parcata mai mult timp in soare, reduc ventilatia la 5 sau 6 iar dupa 10-15 minute activez din nou auto. In rest, mai folosesc ocazional dezaburirea.
Implicit, eco este inactiv adica ac-ul functioneaza.
24PAM
- Mesaje scrise: 76
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2001 y22dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Oct 2009
- Mesaj Privat
- pirvu_daniel
- ******
- 4,578 mesaje
- din 22 Feb 2008
- Dolj
pirvu_daniel
- Mesaje scrise: 4,578
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2008
- Mesaj Privat
24PAM, tu avand 2.2 DTi nu prea o sa ai un avantaj la consum prin folosirea butonului Eco. Eventual o uzura mai mica compresorului. Cum spunea foarte bine Gabi tine-l pe Auto. Eu desi am aceeasi putere cu masina lui Gabi, fiind benzinar, cei 101 de cai trag mai greu de masina. Asa ca utilizarea butonului Eco(atunci cand se poate) face sa nu mai fie atat de submotorizata.
Si o mica completare. Daca vara masina a stat in soare cel mai bine parcurgi cateva sute de metri cu geamurile deschise sa iasa aerul fierbinte si apoi dai drumul la climatronic.
Si o mica completare. Daca vara masina a stat in soare cel mai bine parcurgi cateva sute de metri cu geamurile deschise sa iasa aerul fierbinte si apoi dai drumul la climatronic.