- faur_cipri_12
- OP
- 12 mesaje
- din 16 Oct 2006
- Vectra 1995 1.7 TD Isuzu
- Deva
faur_cipri_12
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Deva
- Masina: Vectra 1995 1.7 TD Isuzu
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Oct 2006
- Mesaj Privat
- ovidiuopel
- *
- 23 mesaje
- din 10 Jul 2006
- Vectra 2007 1.9 dth
- Bucuresti
ovidiuopel
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2007 1.9 dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jul 2006
- Mesaj Privat
- AdamOpel
- ****
- 1,015 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,015
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
Nu se poate regla.
Turbo este compus din 2 pale(ca niste ventilatoare) ce se invart unul este angrenat de gazele din esapament si al dolea compreseaza aerul in gura de admisie a motorului.
la turatie mai mica nu ai suficiente presiune la gaze si nu iti poate invarti mai repede paleta,ce scade cantitatea aerului.
nu inteleg de ce vrei sa micsorezi turatia la care intra turbina?
din cauza consumului?
Cand iti intra turbina scade consumul......compreseasa aerul in motor ce face arderea mai "violenta"(mai perfecta).
cu cat masa aerului creste(bogat in oxigen adica aer cat mai rece,nu -) cu atata este explozia mai puternica.
Teoretic s-ar putea obtine intrarea turbine la turatie mai mica prin modificare turbinei... sa pui 1 paleta mai mare sau mai deasa(ar fi greu de realizat dar se pot cumpara gata facute).
ar distruge motorul din cauza fortari pistoanelor la o turatie joasa, si poate nu ti-ar functiona din cauza calculatorului central! (exista adaptoare pt "a prosti" calculatorul central, dar nu-ti se merita te-ar costa f mult).
Turbo este compus din 2 pale(ca niste ventilatoare) ce se invart unul este angrenat de gazele din esapament si al dolea compreseaza aerul in gura de admisie a motorului.
la turatie mai mica nu ai suficiente presiune la gaze si nu iti poate invarti mai repede paleta,ce scade cantitatea aerului.
nu inteleg de ce vrei sa micsorezi turatia la care intra turbina?
din cauza consumului?
Cand iti intra turbina scade consumul......compreseasa aerul in motor ce face arderea mai "violenta"(mai perfecta).
cu cat masa aerului creste(bogat in oxigen adica aer cat mai rece,nu -) cu atata este explozia mai puternica.
Teoretic s-ar putea obtine intrarea turbine la turatie mai mica prin modificare turbinei... sa pui 1 paleta mai mare sau mai deasa(ar fi greu de realizat dar se pot cumpara gata facute).
ar distruge motorul din cauza fortari pistoanelor la o turatie joasa, si poate nu ti-ar functiona din cauza calculatorului central! (exista adaptoare pt "a prosti" calculatorul central, dar nu-ti se merita te-ar costa f mult).
- ealex
- **
- 166 mesaje
- din 02 Nov 2005
- Calibra 1990 C20XE
- Bucuresti
ealex
- Mesaje scrise: 166
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1990 C20XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2005
- Mesaj Privat
pe scurt, la motoare turbo in general se aplica urmatoarea teorie:
adam opel are dreptate ca paletele de pe evacuare sunt legate de cele de la admisie printr-un ax permanent. totusi, cantitatea de aer spre admisie, presiunea, este controlata de ECU in functie de sarcina si turatie. acest lucru se realizeaza in mai multe feluri, eu le scriu pe cele mai comune: geometria variabila (unghiul de atac al paletelor se schimba, exact ca la un elicopter. in functie de unghiul lor baga de loc sau foarte multa presiune) si/sau wastegate. cea din urma este o supapa controlata de ecu, care permite gazelor de evacuare ocolirea turbinei astfel incat ea sa nu creeze presiune in admisie. cu wastegate-ul deschis total, boostul scade la minim (in functie de cat e posibil pe acel model de turbina, gazele lovind inca partial paletele, dar nemai exercitand presiunea obisnuita.
la motoarele pe benzina intalnim si blow off valve (sau variatii cu acelasi scop), pe traseul de admisie, intre turbina si intrarea aerului in motor. acesta are rolul de a da drumul la presiunea din admisie cand aceasta nu mai este necesara; doar interventia ecu-ului asupra wastegate-ului fiind insuficienta.
concluzia: ca sa intre mai devreme, trebuie reprogramat ecu-ul.
daca am gresit ceva, va rog corectati-ma, sunt rupt de oboseala. aici ma refer la turbo-uri moderne. cele vechi au boost controllere mecanice, etc.
adam opel are dreptate ca paletele de pe evacuare sunt legate de cele de la admisie printr-un ax permanent. totusi, cantitatea de aer spre admisie, presiunea, este controlata de ECU in functie de sarcina si turatie. acest lucru se realizeaza in mai multe feluri, eu le scriu pe cele mai comune: geometria variabila (unghiul de atac al paletelor se schimba, exact ca la un elicopter. in functie de unghiul lor baga de loc sau foarte multa presiune) si/sau wastegate. cea din urma este o supapa controlata de ecu, care permite gazelor de evacuare ocolirea turbinei astfel incat ea sa nu creeze presiune in admisie. cu wastegate-ul deschis total, boostul scade la minim (in functie de cat e posibil pe acel model de turbina, gazele lovind inca partial paletele, dar nemai exercitand presiunea obisnuita.
la motoarele pe benzina intalnim si blow off valve (sau variatii cu acelasi scop), pe traseul de admisie, intre turbina si intrarea aerului in motor. acesta are rolul de a da drumul la presiunea din admisie cand aceasta nu mai este necesara; doar interventia ecu-ului asupra wastegate-ului fiind insuficienta.
concluzia: ca sa intre mai devreme, trebuie reprogramat ecu-ul.
daca am gresit ceva, va rog corectati-ma, sunt rupt de oboseala. aici ma refer la turbo-uri moderne. cele vechi au boost controllere mecanice, etc.
Bampi
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2005
- Mesaj Privat
Am un Opel Astra Clasic 1,7 DTI din 2001
In urma cu 1 luna am fost in service pt inlocuit bloc diode la alternator, ocazie cu care acumulatorul a fost deconectat. Dupa plecarea din service, am observat ca s-a modificat turatia la care se simtea ca intra turbo. Cu alte cuvinte, inainte turbo intra pe la 1800 rot/min iar acum intra pe la 2200 rot/min. Intrebarile pe care le pun sunt:
1) are legatura decuplarea acumulatorului cu modificarea turatiilor la care intra turbo?
2) care este turatia la care trebuie sa intre turbo?
3) trebuie sa-mi fac probleme din cauza acestei modificari? (am urmarit si consumul si nu pare sa fie cu mult diferit de cel dinainte.)
In urma cu 1 luna am fost in service pt inlocuit bloc diode la alternator, ocazie cu care acumulatorul a fost deconectat. Dupa plecarea din service, am observat ca s-a modificat turatia la care se simtea ca intra turbo. Cu alte cuvinte, inainte turbo intra pe la 1800 rot/min iar acum intra pe la 2200 rot/min. Intrebarile pe care le pun sunt:
1) are legatura decuplarea acumulatorului cu modificarea turatiilor la care intra turbo?
2) care este turatia la care trebuie sa intre turbo?
3) trebuie sa-mi fac probleme din cauza acestei modificari? (am urmarit si consumul si nu pare sa fie cu mult diferit de cel dinainte.)
- Corsafuhrer
- ***
- 869 mesaje
- din 26 Mai 2006
- Corsa 2003 Y17DT
- Bucuresti
Corsafuhrer
- Mesaje scrise: 869
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2003 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mai 2006
- Mesaj Privat
- Jacks
- **
- 175 mesaje
- din 21 Mai 2005
- Oradea
Jacks
- Mesaje scrise: 175
- Locatie: Oradea
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2005
- Mesaj Privat
- Calibra-Turbo
- **
- 128 mesaje
- din 01 Jun 2005
- Germany
Calibra-Turbo
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Germany
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2005
- Mesaj Privat
concluzia: ca sa intre mai devreme, trebuie reprogramat ecu-ul.
That will not work.When the turbocharger starts to press the air into the engine at low revs and full throttle the wastegate is completly closed and the whole exhaust gas is used to turn the blades of the turbocharger.There is nothing more an ECU can do if you remap it.
- popeye
- **
- 153 mesaje
- din 17 Oct 2006
- Astra 2003 Y17DT
- Tg-Jiu
popeye
- Mesaje scrise: 153
- Locatie: Tg-Jiu
- Masina: Astra 2003 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2006
- Mesaj Privat
De unde stiti voi exact cand intra turbo?
Eu simt un soc pe la 1800 de ture, cand banuiesc ca intra turbina(cred ca si voi faceti la fel). Dar in functie de motorina pe care o bag socul se simte intre 1800 si 2200 de ture...asa ca chestia cu intratul turbinei la xxx ture ramane relativa...vaoi ce ziceti?
Eu simt un soc pe la 1800 de ture, cand banuiesc ca intra turbina(cred ca si voi faceti la fel). Dar in functie de motorina pe care o bag socul se simte intre 1800 si 2200 de ture...asa ca chestia cu intratul turbinei la xxx ture ramane relativa...vaoi ce ziceti?
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
Bampi
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2005
- Mesaj Privat
Salut,
Jacks - am trecut peste o iarna cu temp de -20 grade si nu am simtit modificari la turatia la care intra turbo.
Popeye - asa este, simti ca "se trezeste" motorul. Cat despre calitatea motorinei, desi eu bag motorina buna (sau asa cred ), nu am sesizat modificari la regimul de lucru al turbinei.
Nu sunt bine documentat in ceea ce priveste turbo si tot ce e pe langa el (wastegate.. etc). acum caut informatii, scheme, termeni etc.
Jacks - am trecut peste o iarna cu temp de -20 grade si nu am simtit modificari la turatia la care intra turbo.
Popeye - asa este, simti ca "se trezeste" motorul. Cat despre calitatea motorinei, desi eu bag motorina buna (sau asa cred ), nu am sesizat modificari la regimul de lucru al turbinei.
Nu sunt bine documentat in ceea ce priveste turbo si tot ce e pe langa el (wastegate.. etc). acum caut informatii, scheme, termeni etc.
apachée
- Mesaje scrise: 83
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 1994 C14SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2006
- Mesaj Privat
Pentru a avea supra-alimentare la turatii joase, e nevoie de un sistem de suprea-alimentare mecanic (antrenat de la arborele cotit), adica un compresor... Cei de la VW au facut asa ceva la TFSi, care are un compresor mecanic pana pe la 2000rpm dupa care intra turbina. Asa au reusit sa scoata 171 CP din motorul de Golf V de 1,4l... (scuze pentru "publicitatea" la adresa VW).
apachée
- Mesaje scrise: 83
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 1994 C14SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2006
- Mesaj Privat
Bampi
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2005
- Mesaj Privat
Salut,
Eu nu din cauza consumului vreau sa micsorez turatia la care intra turbina, ci a lipsei de putere. Mi se pare total aiurea sa mergi in localitate (cu 50 km/h), sa stai in viteza 3-a cu 1900-2000 rot/min si sa nu ai putere la motor (pt ca turbo intra dupa 2200).
Si, repet, vreau sa inteleg de ce s-a modificat cu 400rot/min punctul la care intra turbina.
O alta chestie pe care am observat-o de curand - cand pun contactul nu se mai aprinde martorul de la "Exhaust emission" (nu stiu daca lipsa semnalului coincide cu modificarea punctului de intrare turbo)
Trebuie sa vizitez un tester sa aflu care e problema.
Eu nu din cauza consumului vreau sa micsorez turatia la care intra turbina, ci a lipsei de putere. Mi se pare total aiurea sa mergi in localitate (cu 50 km/h), sa stai in viteza 3-a cu 1900-2000 rot/min si sa nu ai putere la motor (pt ca turbo intra dupa 2200).
Si, repet, vreau sa inteleg de ce s-a modificat cu 400rot/min punctul la care intra turbina.
O alta chestie pe care am observat-o de curand - cand pun contactul nu se mai aprinde martorul de la "Exhaust emission" (nu stiu daca lipsa semnalului coincide cu modificarea punctului de intrare turbo)
Trebuie sa vizitez un tester sa aflu care e problema.
alc2
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Sep 2005
- Mesaj Privat
Nu vad la aceasta turbina mecanismul de ajustare al vanelor (asa numita geometrie variabila ).Exact acest mecanism face compensarea debitului scazut al gazelor de evacuare la turatii scazute.....
http://tdiclub.com/TDIFAQ/VNT15PIC3.jpg
http://images.tribe.net/tri...8298-b32868853342
http://www.tas-moto.org/foto/leksykon/0510.jpg
http://tdiclub.com/TDIFAQ/VNT15PIC3.jpg
http://images.tribe.net/tri...8298-b32868853342
http://www.tas-moto.org/foto/leksykon/0510.jpg
- stiuca
- **
- 104 mesaje
- din 06 Jul 2008
- Astra 2000 y17dti
- Prahova
stiuca
- Mesaje scrise: 104
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2000 y17dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jul 2008
- Mesaj Privat
Dupa cum observi in pozele 2 si 3, pe lateral,sunt niste aripioare comandate vacumatic.Aceste aripioare se misca in asa fel incat sa directioneze gazele arse spre paletii turbinei sau pe "langa" in poza 2 este mai concludent.Defapt,giometria variabila,nu se refera la modificatul palelor ca la cele de elicopter,se refera la directionarea gazelor arse,direct in paletii turbinei.
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat