- secarianu
- OP
- 885 mesaje
- din 13 Mar 2007
- Omega 2001 Y22DTH
- Constanta
secarianu
- Mesaje scrise: 885
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 2001 Y22DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2007
- Mesaj Privat
Salutari de la mare! Se pare ca din pricina problemei mele mai vechi....autoaccelerarea pe ulei, mi se formeaza presiune pe instalatia de racire, a.i. imi refuleaza la busonul vasului de expansiune. Motorul este Y22DTH pe OMEGA B2. Dupa multe teste si inlocuiri de termostate si pompe de apa, am ajuns la concluzia ca este nevoie de demontarea chiulasei si verificarea de catre un specialist. Intrebarea mea este daca inainte de a o demonta, pot verifica cumva daca este intradevar FISURATA, iar aceasta fisura se dilata la cald, atunci cand imi face presiune? Si daca stiti cam cat ar ajunge una si de unde sa o iau sa nu imi iau vreo teapa? Manopera am inteles ca ar ajunge 500 lei la un garaj iar chiulasa vreo 800 lei, adaugand si garnitura inca 200 lei si altele. Ce anume ar mai trebui inlocuit daca tot desfac, sau verificat, garnituri ceva? Rog ajutor din partea voastra!
- boditza
- ***
- 765 mesaje
- din 28 Sep 2006
- Dolj
boditza
- Mesaje scrise: 765
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2006
- Mesaj Privat
nu stiu eu prea multe in legatura cu asta, dar cred ca mai bine ar fi sa o verifici cumva pe masina daca este fisurata sau nu.. daca o dai jos nu prea mai vad cum o poti verifica.
alta idee ar fi de ce crezi ca ar fi fisurata? se poate sa se fi dus garnitura de chiulasa si sa fi facut un canal prin care nu intra apa ci ies gaze in apa. la dacie am avut problema asta si a fost garnitura de chiulasa dar a trebuit sa fac si fata dreapta la chiulasa caci de obicei se deformeaza chiulasa prima si arde garnitura
alta idee ar fi de ce crezi ca ar fi fisurata? se poate sa se fi dus garnitura de chiulasa si sa fi facut un canal prin care nu intra apa ci ies gaze in apa. la dacie am avut problema asta si a fost garnitura de chiulasa dar a trebuit sa fac si fata dreapta la chiulasa caci de obicei se deformeaza chiulasa prima si arde garnitura
- secarianu
- OP
- 885 mesaje
- din 13 Mar 2007
- Omega 2001 Y22DTH
- Constanta
secarianu
- Mesaje scrise: 885
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 2001 Y22DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2007
- Mesaj Privat
Mda, tare imi e mie ca nu cumva "mecanicii" din service sa nu fi schimbat prezoanele cu altele noi asa cum scrie in carte si sa se fi alungit vreounul...
http://www.elitecat.cz/Imag...F010/14682800.PDF
http://www.elitecat.cz/Imag...F010/14682800.PDF
- nashu_lucian
- **
- 423 mesaje
- din 20 Aug 2008
- Omega FOREVER
- Hunedoara
nashu_lucian
- Mesaje scrise: 423
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Omega FOREVER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Aug 2008
- Mesaj Privat
- boditza
- ***
- 765 mesaje
- din 28 Sep 2006
- Dolj
boditza
- Mesaje scrise: 765
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2006
- Mesaj Privat
- deleted-11331
- ***
- 761 mesaje
- din 03 Nov 2007
deleted-11331
- Mesaje scrise: 761
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2007
- Mesaj Privat
- secarianu
- OP
- 885 mesaje
- din 13 Mar 2007
- Omega 2001 Y22DTH
- Constanta
secarianu
- Mesaje scrise: 885
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 2001 Y22DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2007
- Mesaj Privat
Am desfacut singur astazi chiulasa, si iata ce am descoperit...
... dupa cum puteti observa, garnitura nu are tot atatea canale precum au chiulasa si blocul, deci astfel neavand apa cum sa circule, formand presiune.
Se pare ca asa sunt ele facute, sa aiba numai cateva gauri pentru circularea apei. Ciudat!
Acum ramane sa curat foarte bine canalele blocului si a chiulasei si sa inlocuiesc garnitura. Cu ce credeti ca ar merge inlaturate depunerile de calcar/antigel pietrificat din chiulasa si rugina din bloc? Eu ma gandeam la detartrant si o periuta fina sa intre pe canale, iar dupa montare sa pun o solutie ca sa curete la presiune la relanti.
Ultima modificare făcută de secarianu la Vin 18 Jun, 2010 8:12 pm
... dupa cum puteti observa, garnitura nu are tot atatea canale precum au chiulasa si blocul, deci astfel neavand apa cum sa circule, formand presiune.
Se pare ca asa sunt ele facute, sa aiba numai cateva gauri pentru circularea apei. Ciudat!
Acum ramane sa curat foarte bine canalele blocului si a chiulasei si sa inlocuiesc garnitura. Cu ce credeti ca ar merge inlaturate depunerile de calcar/antigel pietrificat din chiulasa si rugina din bloc? Eu ma gandeam la detartrant si o periuta fina sa intre pe canale, iar dupa montare sa pun o solutie ca sa curete la presiune la relanti.
Ultima modificare făcută de secarianu la Vin 18 Jun, 2010 8:12 pm
- omega y22dth
- ***
- 586 mesaje
- din 17 Nov 2006
- Zafira 2017 1.6DTJ
- Bucuresti
omega y22dth
- Mesaje scrise: 586
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2017 1.6DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Nov 2006
- Mesaj Privat
- deleted-11331
- ***
- 761 mesaje
- din 03 Nov 2007
deleted-11331
- Mesaje scrise: 761
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2007
- Mesaj Privat
- secarianu
- OP
- 885 mesaje
- din 13 Mar 2007
- Omega 2001 Y22DTH
- Constanta
secarianu
- Mesaje scrise: 885
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 2001 Y22DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2007
- Mesaj Privat
Azi astept sa dea jos supapele la un service, ca eu nu am reusit, si dupa merg sa o rectific. GArnitura voi lua dupa ce vad cat a luat din chiulasa. NOrmal se masoara cu o prisma. Acum va trebui sa inlocuiesc si patina intinzatoare a latului ce duce la axa cu came fiindca e cam uzata si mi s-a si crapat bachelita la scoaterea chiulasei. Apropo, chiulasa era practic intepenita de bloc, ne-am chinuit 3 baieti ca sa o scoatem cu 2 rangi. Asa ca va trebui sa scot capacul distributiei ca sa schimb patina si voi vedea in ce stare sunt si celelalte ghidaje/patine. La blocarea arborelui normal trebuie pus un cui special in locul senzorului de turatie ca sa il blocheze, insa am inteles ca se poate si altfel (prin cuplarea in viteza si demarare usoara) insa necesita pricepere asa ca voi apela la un amic. Sa auzim de mai bine!
- deleted-11331
- ***
- 761 mesaje
- din 03 Nov 2007
deleted-11331
- Mesaje scrise: 761
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2007
- Mesaj Privat
- boditza
- ***
- 765 mesaje
- din 28 Sep 2006
- Dolj
boditza
- Mesaje scrise: 765
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2006
- Mesaj Privat
- nashu_lucian
- **
- 423 mesaje
- din 20 Aug 2008
- Omega FOREVER
- Hunedoara
nashu_lucian
- Mesaje scrise: 423
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Omega FOREVER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Aug 2008
- Mesaj Privat
stefan26
- Mesaje scrise: 87
- Locatie: Braila
- Masina: Omega 2003 Y22DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jan 2007
- Mesaj Privat
Parerea mea este ca te chinui pe banii tai sa repari motoare. Pune unul sh in stare buna si scapi de probleme. Nu avem mecanici calificati sa iti repare un motor, incat sa nu mai ai probleme cu el 150000 - 200000 km. Dupa 50000 - 80000 km cam crapa motorul reparat. Eu am incercat sa repar, si apoi am inceput sa cumpar motoare sh.E diferenta mare. La cel reparat mi-a suflat garnitura de chiuloasa, scapa ulei pe la baie, pe la capacul de la distributie, pe la pompa de injectie + gaze in carterul motor + compresie slabuta. La asta sh, l-am luat cu tot cu masina busita pe la 110.000, l-am schimbat cu tot cu pompa injectie + turbo, i-am facut un chiptuning la masina la 146 hp, si merge mai bine decat mergea cand am cumparat masina.
- secarianu
- OP
- 885 mesaje
- din 13 Mar 2007
- Omega 2001 Y22DTH
- Constanta
secarianu
- Mesaje scrise: 885
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 2001 Y22DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2007
- Mesaj Privat
- OMEGA B 1995
- **
- 180 mesaje
- din 21 Mai 2007
- Omega 1994 X20XEV
- Neamt
OMEGA B 1995
- Mesaje scrise: 180
- Locatie: Neamt
- Masina: Omega 1994 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2007
- Mesaj Privat
- boditza
- ***
- 765 mesaje
- din 28 Sep 2006
- Dolj
boditza
- Mesaje scrise: 765
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2006
- Mesaj Privat
- deleted-11331
- ***
- 761 mesaje
- din 03 Nov 2007
deleted-11331
- Mesaje scrise: 761
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2007
- Mesaj Privat
- OMEGA B 1995
- **
- 180 mesaje
- din 21 Mai 2007
- Omega 1994 X20XEV
- Neamt
OMEGA B 1995
- Mesaje scrise: 180
- Locatie: Neamt
- Masina: Omega 1994 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2007
- Mesaj Privat
- secarianu
- OP
- 885 mesaje
- din 13 Mar 2007
- Omega 2001 Y22DTH
- Constanta
secarianu
- Mesaje scrise: 885
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 2001 Y22DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2007
- Mesaj Privat
Am inlocuit si garnitura de la capacul distributiei (150 lei) dand jos distributia si punand-o la punct din nou (NU era pusa bine oricum de meseriasii de la Bosch), garnitura de la carter (85 lei) care era uzata rau nemaiavand cauciucul acela acolo unde trebuie, suruburi noi la baia de ulei (5 lei bucata) precum si silicon pe acestea de calitate (elring 26 lei). Insumand doar piesele m-am dus aproape de 1000 lei, insa satisfactia e mare fiindca am vazut si am asistat mecanicul care mi-a facut lucrarea. Maine urmeaza cateva probe prin oras si in afara lui, urmand ca in weekend sa decolez pe A2.
Voi pune poze maine ca sa vedeti ce au putut face cei din service: in loc sa imi spuna ca trebuie sa schimbe si garniturile astea, a dat cu silicon acolo unde trebuia sa fie cauciuc pe ea, adica in dreptul pompei de apa si alte zone.
Voi pune poze maine ca sa vedeti ce au putut face cei din service: in loc sa imi spuna ca trebuie sa schimbe si garniturile astea, a dat cu silicon acolo unde trebuia sa fie cauciuc pe ea, adica in dreptul pompei de apa si alte zone.