se7en
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Alta tara
- Masina: Insignia 2009
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2009
- Mesaj Privat
Buna domnilor. Am nevoie de un sfat ''prietenesc'' de la cei care sunteti mai in tema sau care ati mai trecut prin asta. Am un Opel astra f 1994 in 3 usi si de curand mi-i s-a aprins martorul de la ulei si imi sta aprins de fiecare data cand se incalzeste motorul. Am mai cautat pe forum si am vazut ca se poate intampla din mai multe motive dar eu va zic ca motivul este uzura motorului (nu poma de ulei, nu sorb infundat , nu ulei de proasta calitate). Cum ar fi mai bine sa procedez? Alt motor (mentionez ca am C16SE, si din cate am vazut sunt destul de rare) sau sa reconditionez arborele cotit la asta si cuzineti de reparatie la cota de rectificare respectiva? O varianta care as lua-o in calcul ar fi un motor C16NZ dar nu prea as vrea sa trec de la 100CP la 74CP. Daca as lua un motor (C16NZ) si as pune admisia (respectiv injectoarele de la mine/multipunct) s-ar potrivi oare? Sau daca as cumpara un 16 valve X16XEL ar merge? Un sfat va rog in primul rand daca merita sa-l fac pe al meu sau sa cumpar altu si la ce pret. Multumesc si o zi buna.
- PALLL
- **
- 482 mesaje
- din 01 Apr 2009
- Astra 1995 1,6 16v x16xel
- Iasi
PALLL
- Mesaje scrise: 482
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1995 1,6 16v x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2009
- Mesaj Privat
se7en
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Alta tara
- Masina: Insignia 2009
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2009
- Mesaj Privat
mihai cj
- Mesaje scrise: 80
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 1992
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2009
- Mesaj Privat
- cornel2cornel
- **
- 145 mesaje
- din 31 Jan 2009
- Astra 1996 x16xel
- Iasi
cornel2cornel
- Mesaje scrise: 145
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1996 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2009
- Mesaj Privat
250 la care mai adaugi ulei si distributie plus manopera de inlocuire motor si taxa de RAR. Inlocuirea motoarelor se face legal intr-un servis autorizat RAR care are si domeniul trecut in acte "inlocuire motoare pt autoturismele xyz......." adica, cu alte cuvinte ajungi la reprezentanta unde mai lasi cateva sute de euro.
In concluzie daca nu ai afectat blocul motor sau vibrochenul nu recomand schimbarea motorului.
In concluzie daca nu ai afectat blocul motor sau vibrochenul nu recomand schimbarea motorului.
- PALLL
- **
- 482 mesaje
- din 01 Apr 2009
- Astra 1995 1,6 16v x16xel
- Iasi
PALLL
- Mesaje scrise: 482
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1995 1,6 16v x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2009
- Mesaj Privat
- danielddd
- ***
- 527 mesaje
- din 26 Nov 2010
- Astra 2002 z16se
- Botosani
danielddd
- Mesaje scrise: 527
- Locatie: Botosani
- Masina: Astra 2002 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2010
- Mesaj Privat
RCarlos- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Oct 2010
- Mesaj Privat
- synapse
- **
- 398 mesaje
- din 21 Jan 2010
- Astra 1993 X16SZ
- Bucuresti
synapse
- Mesaje scrise: 398
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1993 X16SZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2010
- Mesaj Privat
eu as paria ca motorul nu are nimic.e dusa doar sonda de la ulei.am 2 prieteni care au patit asta in aceasta vara.se aprindea becul doar la relanti.schimbat sonda,parca 20 lei,si rezolvata treaba.asa ca domnu...daca nu te-ai luat de operatiune din vara pana acum...nu ai vrea sa incerci asta si apoi sa mai vezi daca schimbi motorul?
- manolache.catalin
- *
- 7 mesaje
- din 19 Jun 2010
- Astra 1994 C16SE
- Bucuresti
manolache.catalin
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1994 C16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2010
- Mesaj Privat
Eu pateam aceeasi chestie tot cu C16SE al meu din 1994.Dupa ce am schimbat cam tot ce se putea schimba,am constatat ca de vina era motorul pentru ca nu avea nici compresia buna si nici presiunea la ulei buna ba chiar f slaba.
Am schimbat motorul cu unul identic si nu mai am nici o problema.Nu se mai aprinde nici un led la ulei la relanti sau deloc.M-a costat cu totul 10mil,schimabrea fiind facuta la cineva cunoscut nu chiar la un necunoscut.
Succes !
Am schimbat motorul cu unul identic si nu mai am nici o problema.Nu se mai aprinde nici un led la ulei la relanti sau deloc.M-a costat cu totul 10mil,schimabrea fiind facuta la cineva cunoscut nu chiar la un necunoscut.
Succes !
- andrey_f_c
- *
- 45 mesaje
- din 26 Aug 2007
- Astra 1993 C14NZ
- Arad
andrey_f_c
- Mesaje scrise: 45
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 1993 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2007
- Mesaj Privat
manolache.catalin a scris:Eu pateam aceeasi chestie tot cu C16SE al meu din 1994.Dupa ce am schimbat cam tot ce se putea schimba,am constatat ca de vina era motorul pentru ca nu avea nici compresia buna si nici presiunea la ulei buna ba chiar f slaba.
Am schimbat motorul cu unul identic si nu mai am nici o problema.Nu se mai aprinde nici un led la ulei la relanti sau deloc.M-a costat cu totul 10mil,schimabrea fiind facuta la cineva cunoscut nu chiar la un necunoscut.
Succes !
Am schimbat motorul cu unul identic si nu mai am nici o problema.Nu se mai aprinde nici un led la ulei la relanti sau deloc.M-a costat cu totul 10mil,schimabrea fiind facuta la cineva cunoscut nu chiar la un necunoscut.
Succes !
doar 10mil ? mi separe putin cam usoara chestia asta.... si ai primit si autorizatia (sau cum se mai numeste) aia de la RAR? Din cate stiu trebuie sa ai omologare pe motor ca sa il poti schimba iar omologarea o primesti doar de la RAR sau service autorizat. Nu te supara pe mine dar aceleasi simtome le am si eu la motor si as vrea sa fac schimbare de motor insa nu stiu daca ma tine buzunarul sa dau vreo 250 euro pe motor si mai vreo 500 euro la RAR pentru schimbare....
- florinianc
- ****
- 1,600 mesaje
- din 04 Jun 2010
- Astra 2006 Z16xep
- Cluj
florinianc
- Mesaje scrise: 1,600
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2010
- Mesaj Privat
Se poate schimba motorul, insa trebuie ca motorul pe care il pui sus sa fie de acelasi tip cu cel pe care il dai jos (ex. c16se se inlocuieste cu c16se, adica motoare identice. Seria nu are nimic de-a face) . Nu este nevoie de chitante sau adeverinte de la vreun service. Totusi este bine sa aveti actele sau copii ale lor de la masina de pe care luati motorul care urmeaza a fi pus pe asina dvs. Asta ca sa nu aveti eventuale surprize neplacute..
Si tinand cont de faptul ca piata este o piata libera si e "criza", se gasesc motoare la diferite preturi. Si eu am schimbat anul trecut un motor de 2,4 diesel pe o alta marca auto, acel auto fiind din 2000, si preturile au fost cam asa :
- motor 300 euro
- uleiuri si filtre 100 euro.
Tin sa precizez ca era o marca mult mai scumpa la intretinere decat orice model de opel.. deci nu vad de ce nu s-ar putea mai ieftin la opel? Trebuie doar sa cautati pana gasiti marfa care va trebuie la pretul care va convine.
Si tinand cont de faptul ca piata este o piata libera si e "criza", se gasesc motoare la diferite preturi. Si eu am schimbat anul trecut un motor de 2,4 diesel pe o alta marca auto, acel auto fiind din 2000, si preturile au fost cam asa :
- motor 300 euro
- uleiuri si filtre 100 euro.
Tin sa precizez ca era o marca mult mai scumpa la intretinere decat orice model de opel.. deci nu vad de ce nu s-ar putea mai ieftin la opel? Trebuie doar sa cautati pana gasiti marfa care va trebuie la pretul care va convine.
- andrey_f_c
- *
- 45 mesaje
- din 26 Aug 2007
- Astra 1993 C14NZ
- Arad
andrey_f_c
- Mesaje scrise: 45
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 1993 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2007
- Mesaj Privat
TDI AUTO
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jan 2011
- Mesaj Privat
Forsa
- Mesaje scrise: 69
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jan 2011
- Mesaj Privat
- dnt_manole
- *
- 29 mesaje
- din 11 Jan 2009
- Astra 1994 c14nz
- Botosani
dnt_manole
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Botosani
- Masina: Astra 1994 c14nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2009
- Mesaj Privat
Salutare tuturor.Eu am facut transplantul in octombrie anul trecut:am schimbat c14nz cu c16se.Am cumparat motorul+ECU+instalatia electrica de la ECU la motor cu exact 1.000lei.De montat l-am montat cu un prieten,deci nu m-a costat decat cateva beri,cafelute si o sticla de vin la final.La rar nu am fost si nici nu ma duc pentru al trece in acte.
- apasaciu
- **
- 337 mesaje
- din 27 Nov 2006
- Astra 1995 X16XEL
- Bucuresti
apasaciu
- Mesaje scrise: 337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2006
- Mesaj Privat
- dnt_manole
- *
- 29 mesaje
- din 11 Jan 2009
- Astra 1994 c14nz
- Botosani
dnt_manole
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Botosani
- Masina: Astra 1994 c14nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2009
- Mesaj Privat
- apasaciu
- **
- 337 mesaje
- din 27 Nov 2006
- Astra 1995 X16XEL
- Bucuresti
apasaciu
- Mesaje scrise: 337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2006
- Mesaj Privat
- dnt_manole
- *
- 29 mesaje
- din 11 Jan 2009
- Astra 1994 c14nz
- Botosani
dnt_manole
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Botosani
- Masina: Astra 1994 c14nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2009
- Mesaj Privat