- Daniel
- OP
- 2,853 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,853
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- VectraDTI
- ***
- 685 mesaje
- din 10 Dec 2004
- Bucuresti
VectraDTI
- Mesaje scrise: 685
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2004
- Mesaj Privat
- Mircea KDT
- **
- 336 mesaje
- din 11 Jan 2005
- Bucuresti
Mircea KDT
- Mesaje scrise: 336
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2005
- Mesaj Privat
- Thanatos
- ****
- 1,108 mesaje
- din 24 Aug 2004
- Vectra 2000 X18XE1
- constanta - dk
Thanatos
- Mesaje scrise: 1,108
- Locatie: constanta - dk
- Masina: Vectra 2000 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2004
- Mesaj Privat
- DnI
- **
- 236 mesaje
- din 01 Aug 2004
- Astra 2009 z19dth
- Bucuresti
DnI
- Mesaje scrise: 236
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2009 z19dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2004
- Mesaj Privat
- Corneliu Panait
- **
- 268 mesaje
- din 25 Nov 2004
- Zafira 2003 Z18XE
- Constanta
Corneliu Panait
- Mesaje scrise: 268
- Locatie: Constanta
- Masina: Zafira 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2004
- Mesaj Privat
ULEIUL din cutie NU se schimba, doar se completeaza. Daca vrei musai sa-l schimbi, singura posibilitate este demontarea capacului inferior al cutiei de viteze, prins in multe suruburi si cu garnitura speciala, normal. Daca te gandesti ca dupa reansamblare va curge permanent ulei pe acolo, cred ca vei renunta la idee.
Pentru a completa ulei la cutie, se desface surubul aflat in partea stanga a motorului, langa planetara, putin dreapta sus (cum vezi planetara), apoi se completeaza ulei cu un bidon in care ati infipt un furtun. Se baga ulei pana cand incepe sa curga putin. Asta-i toata intretinerea cutiei de viteze. Mai multe interventii "dauneaza grav sanatatii"
Pentru a completa ulei la cutie, se desface surubul aflat in partea stanga a motorului, langa planetara, putin dreapta sus (cum vezi planetara), apoi se completeaza ulei cu un bidon in care ati infipt un furtun. Se baga ulei pana cand incepe sa curga putin. Asta-i toata intretinerea cutiei de viteze. Mai multe interventii "dauneaza grav sanatatii"
- Mircea KDT
- **
- 336 mesaje
- din 11 Jan 2005
- Bucuresti
Mircea KDT
- Mesaje scrise: 336
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2005
- Mesaj Privat
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
Eu cutie de Opel uzata inainte de 500k nu am vazut (ma refer la masinile cu motoare "normale" cu cutii originale)
Intr-adevar Opel NU recomanda schimbarea uleiului si de aceea nu a prevazut nici buson de scurgere...
Personal sunt de parere ca o schimbare a uleiului "pe la jumatatea duratei de viata a masinii" nu e inutila, pentru asta cel mai simplu e sa dai jos "capacul" cutiei (circa 12 suruburi...), astfel eliminarea uleiului uzat este completa si in plus, poti sa si vizualizezi starea pinioanelor (daca te pricepi suficient astfel incat acest lucru sa-ti spuna ceva...)
Dar e OBLIGATORIU ca uleiul de schimb sa fie CEL PUTIN de aceeasi calitate ca cel de fabrica, si asta pe bune, nu conform juramintelor tipilor de la garaj care sunt in stare sa pretinda ca au facut coada la Esso la rafinarie, in Anglia, special pentru tine si numai ca sa te multumeasca
Intr-adevar Opel NU recomanda schimbarea uleiului si de aceea nu a prevazut nici buson de scurgere...
Personal sunt de parere ca o schimbare a uleiului "pe la jumatatea duratei de viata a masinii" nu e inutila, pentru asta cel mai simplu e sa dai jos "capacul" cutiei (circa 12 suruburi...), astfel eliminarea uleiului uzat este completa si in plus, poti sa si vizualizezi starea pinioanelor (daca te pricepi suficient astfel incat acest lucru sa-ti spuna ceva...)
Dar e OBLIGATORIU ca uleiul de schimb sa fie CEL PUTIN de aceeasi calitate ca cel de fabrica, si asta pe bune, nu conform juramintelor tipilor de la garaj care sunt in stare sa pretinda ca au facut coada la Esso la rafinarie, in Anglia, special pentru tine si numai ca sa te multumeasca
- Daniel
- OP
- 2,853 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,853
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- Corvin
- **
- 193 mesaje
- din 18 Mar 2005
- Bucuresti
Corvin
- Mesaje scrise: 193
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2005
- Mesaj Privat
teoretic nu are ce sa se uzeze la el , doar daca s-au uzat componentele din cutie si este span sau stiu eu ce bucati de pinioane sau sincroane in ulei . Insa ar trebui sa faca cutia urat
Daca nu e prevazut cu buson de scurgere , eu cred ca nu are sens sa te obosesti sau sa iti bat capul cu asta .
Imi amintesc ca la un moment dat am cumparat o cutie ptr un Porsche 924 ca aia veche se stricase
Si mecanicul a refuzat sa imi inlocuiasca uleiul din ea , afirmand ca orice ulei de cutie as cumpara de pe piata romaneasca, ar fi , chiar nou , inferior la ce era deja in cutia de Porsche . Probabil era ulei original de la Porsche sau cel putin era un ulei pus in Germania ....
Cum uleiul din cutie nu etse supus la mari variatii de temperatura , nu exista riscul de a-si schimba proprietatile ...
Just my 2 cents thoughts ...
Corvin
Daca nu e prevazut cu buson de scurgere , eu cred ca nu are sens sa te obosesti sau sa iti bat capul cu asta .
Imi amintesc ca la un moment dat am cumparat o cutie ptr un Porsche 924 ca aia veche se stricase
Si mecanicul a refuzat sa imi inlocuiasca uleiul din ea , afirmand ca orice ulei de cutie as cumpara de pe piata romaneasca, ar fi , chiar nou , inferior la ce era deja in cutia de Porsche . Probabil era ulei original de la Porsche sau cel putin era un ulei pus in Germania ....
Cum uleiul din cutie nu etse supus la mari variatii de temperatura , nu exista riscul de a-si schimba proprietatile ...
Just my 2 cents thoughts ...
Corvin
- Corneliu Panait
- **
- 268 mesaje
- din 25 Nov 2004
- Zafira 2003 Z18XE
- Constanta
Corneliu Panait
- Mesaje scrise: 268
- Locatie: Constanta
- Masina: Zafira 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2004
- Mesaj Privat
Corneliule, eu am mi-am completat uleiul in cutie si nu-mi curge nici o picatura dupa ce-am pus totul la loc.
Nu mai speria oamenii.
Cine trebuie sa-si completeze uleiul sa o faca ca altfel cutia se uzeaza mult mai repede.....
Nu mai speria oamenii.
Cine trebuie sa-si completeze uleiul sa o faca ca altfel cutia se uzeaza mult mai repede.....
Draga Mircea, eu spuneam ceva de INLOCUIT, tu raspunzi ca ai COMPLETAT...e diferenta a draku de mare. Si eu am completat ulei in cutie, cam 300 ml si totul e OK. Nu completarea iti va face greutati, ci desfacerea capacului inferior de la cutie pentru inlocuirea TOTALA a uleiului de tansmisie. Ca sa fiu mai bine inteles, iata sfatul meu:
COMPLETATI fara griji, dar feriti-va de INLOCUIREA TOTALA.
- VectraDTI
- ***
- 685 mesaje
- din 10 Dec 2004
- Bucuresti
VectraDTI
- Mesaje scrise: 685
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2004
- Mesaj Privat
Aloooo! Uleiul din cutie NU SE SCHIMBA! Doar se completeaza, atunci cand e cazul (daca te uiti in manual o sa vezi periodic, la un anumit interval - nu mai tin minte exact - verificare ulei cutie.).
La masina ta nu ai nici un motiv sa schimbi uleiul decat daca ti-ai batut joc de cutie pana acum, dar daca ajungi la schimbat uleiul din acest motiv problema e mult mai mare (pinioane roase,etc.)
btw...pe fosta Ascona, am pus pe butuci doua F15, deci treaba cu 500k km cam scartzaie.
La masina ta nu ai nici un motiv sa schimbi uleiul decat daca ti-ai batut joc de cutie pana acum, dar daca ajungi la schimbat uleiul din acest motiv problema e mult mai mare (pinioane roase,etc.)
btw...pe fosta Ascona, am pus pe butuci doua F15, deci treaba cu 500k km cam scartzaie.
- Mircea KDT
- **
- 336 mesaje
- din 11 Jan 2005
- Bucuresti
Mircea KDT
- Mesaje scrise: 336
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2005
- Mesaj Privat
- Kappy
- **
- 325 mesaje
- din 23 Feb 2005
- Vectra 1993 C20NE
- Bucuresti
Kappy
- Mesaje scrise: 325
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2005
- Mesaj Privat
Daca omu vrea sa schimbe uleiu in cutie lasatil sa sil schimbe(un sfat 2 acolo ca nu ar trebui sal schimbe e de ajuns).
Eu cand am cumparat astra prin 99 am constatat ,dupa vreo 3 luni, ca nu avea pic de ulei in cutie, si asta cand mam hotarat sal schimb . Am fost , am cumparat 2l de ulei (atat imi spusesera aia ca intra in cutie), am desfacut busonu de pe lateral si mam apucat sa pun ulei ca am zis ca poate poate mai e ceva pe acolo; si uite cum a trebuit sa bag eu in cutie amandioi litrii de ulei
Aaaa.. si o alta treaba: cand scoti planetara din cutie nuti curge ulei?
Si oricum decat sa completezi(cu mai mult ulei de la noi) uleiul pus de opel se face acolo o amestecatura de nu mai iese nimic bun, se distrug amandoua uleiurile......parerea mea
Eu cand am cumparat astra prin 99 am constatat ,dupa vreo 3 luni, ca nu avea pic de ulei in cutie, si asta cand mam hotarat sal schimb . Am fost , am cumparat 2l de ulei (atat imi spusesera aia ca intra in cutie), am desfacut busonu de pe lateral si mam apucat sa pun ulei ca am zis ca poate poate mai e ceva pe acolo; si uite cum a trebuit sa bag eu in cutie amandioi litrii de ulei
Aaaa.. si o alta treaba: cand scoti planetara din cutie nuti curge ulei?
Si oricum decat sa completezi(cu mai mult ulei de la noi) uleiul pus de opel se face acolo o amestecatura de nu mai iese nimic bun, se distrug amandoua uleiurile......parerea mea
- Florin c
- **
- 235 mesaje
- din 14 Dec 2004
- Astra 2007 Z17DTH
- Constanta
Florin c
- Mesaje scrise: 235
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2007 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Dec 2004
- Mesaj Privat
Mon cher! Uleiul din cutie nu se schimba decat in cazuri extreme. Tot ce ai de facut tu, este sa-ti iei un ulei ptr. cutie de buna calitate(exclus t80 sau alte timpenii de astea) si mergi la un atelier specializat sa-ti completezi. Nici eu hnu stiam, si la fel la majoritatea dupa ce am cumparat masina am cumparat 2 litri de ulei ca sa-l schimb, si cand colo!!! Uleiul se COPMPLETEAZA. Pentru shpanul care rezulta din functionare , pe fundul cutiei sunt amplasati la distan6te egale niste mici magneti care colecteaza impuritatile care numai metalice, si asta este tot. BAFTA!
- Kappy
- **
- 325 mesaje
- din 23 Feb 2005
- Vectra 1993 C20NE
- Bucuresti
Kappy
- Mesaje scrise: 325
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2005
- Mesaj Privat
- mirciulica
- **
- 78 mesaje
- din 16 Feb 2005
- baia mare
mirciulica
- Mesaje scrise: 78
- Locatie: baia mare
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2005
- Mesaj Privat
- arthurro
- ***
- 832 mesaje
- din 15 Aug 2004
- Omega 1996 X20XEV
- Miami Florida
arthurro
- Mesaje scrise: 832
- Locatie: Miami Florida
- Masina: Omega 1996 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2004
- Mesaj Privat
am si eu o problema pe tema asta. am completat uleiul in cutie dupa ce am schimbat motorul lipseau cam 700 g dar nu asta e important. deci ulei are. Cateodata chiar daca apas pana la fund ambreiajul tot caraie la marchariere. Si daca repet miscarea scot si bag in viteza la fel caraie. Dar asta nu se intampla mereu numai cand vrea ea. Sa fie oare inelul de sincro?
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
arthurro a scris:am si eu o problema pe tema asta. am completat uleiul in cutie dupa ce am schimbat motorul lipseau cam 700 g dar nu asta e important. deci ulei are. Cateodata chiar daca apas pana la fund ambreiajul tot caraie la marchariere. Si daca repet miscarea scot si bag in viteza la fel caraie. Dar asta nu se intampla mereu numai cand vrea ea. Sa fie oare inelul de sincro?
Cutia F16 care este montata pe motorul tau C20SEH sau pe fostul tau motor C20NE nu este sincronizata(nu are inel "sincro"n) pe treapta marsarierre, spre deosebire de F28(GETRAG)-Vectra/Calibra Turbo "care este".
La tine problema este de la cablul de ambreaj care se poate sa nu fie bine reglat sau de la placa de presiune (care da semne de oboseala)...
- arthurro
- ***
- 832 mesaje
- din 15 Aug 2004
- Omega 1996 X20XEV
- Miami Florida
arthurro
- Mesaje scrise: 832
- Locatie: Miami Florida
- Masina: Omega 1996 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2004
- Mesaj Privat