Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,853
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
salutare ! ma confrunt cu o mare dilema. vreau sa schimb uleiul din cutia de viteze si nu stiu pe unde. m-am invartiti pe langa cutie si nu are nici un dop. singura gaura e unde e bagata sonda. ma ajuta cineva...? e Y20 DTH din 2001
Skip ads

  • VectraDTI

  • Mesaje scrise: 685
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Halt! De ce vrei sa schimbi uleiul la cutie?
  • Mircea KDT

  • Mesaje scrise: 336
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Nu poti sa-l schimbi singur. Du-te la un service. Iti trebuie o "device", pentru uleiul trebuie urcat acolo printr-un furtun si "impins". Mi-e greu sa-ti explic.
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
se schimba NU.

mai cauta posturi despre subiect pe forum. (sunt mai multe)
  • DnI

  • Mesaje scrise: 236
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2009 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2004

  • Mesaj Privat
iti trebuie o "dracovenie" ca sa urci uleiul in cutie !!

nu te baga pentru ca risti sa-ti curga in cap Smile
la un mic atelier/garaj cu 100-150.000 scapi si nici nu te mai murdaresti.
  • Corneliu Panait

  • Mesaje scrise: 268
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2004

  • Mesaj Privat
ULEIUL din cutie NU se schimba, doar se completeaza. Daca vrei musai sa-l schimbi, singura posibilitate este demontarea capacului inferior al cutiei de viteze, prins in multe suruburi si cu garnitura speciala, normal. Daca te gandesti ca dupa reansamblare va curge permanent ulei pe acolo, cred ca vei renunta la idee.
Pentru a completa ulei la cutie, se desface surubul aflat in partea stanga a motorului, langa planetara, putin dreapta sus (cum vezi planetara), apoi se completeaza ulei cu un bidon in care ati infipt un furtun. Se baga ulei pana cand incepe sa curga putin. Asta-i toata intretinerea cutiei de viteze. Mai multe interventii "dauneaza grav sanatatii"
  • Mircea KDT

  • Mesaje scrise: 336
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Corneliule, eu am mi-am completat uleiul in cutie si nu-mi curge nici o picatura dupa ce-am pus totul la loc.
Nu mai speria oamenii.
Cine trebuie sa-si completeze uleiul sa o faca ca altfel cutia se uzeaza mult mai repede.....
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Eu cutie de Opel uzata inainte de 500k nu am vazut (ma refer la masinile cu motoare "normale" cu cutii originale) Wink
Intr-adevar Opel NU recomanda schimbarea uleiului si de aceea nu a prevazut nici buson de scurgere...
Personal sunt de parere ca o schimbare a uleiului "pe la jumatatea duratei de viata a masinii" nu e inutila, pentru asta cel mai simplu e sa dai jos "capacul" cutiei (circa 12 suruburi...), astfel eliminarea uleiului uzat este completa si in plus, poti sa si vizualizezi starea pinioanelor (daca te pricepi suficient astfel incat acest lucru sa-ti spuna ceva...)
Dar e OBLIGATORIU ca uleiul de schimb sa fie CEL PUTIN de aceeasi calitate ca cel de fabrica, si asta pe bune, nu conform juramintelor tipilor de la garaj care sunt in stare sa pretinda ca au facut coada la Esso la rafinarie, in Anglia, special pentru tine si numai ca sa te multumeasca Rolling Eyes
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,853
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
ma gandeam si eu ca trebuie schimbat. ca se mai uzeaza si el:Smile))
masina are 70.000 km.
merci pt raspunsuri:))
  • Corvin

  • Mesaje scrise: 193
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2005

  • Mesaj Privat
teoretic nu are ce sa se uzeze la el , doar daca s-au uzat componentele din cutie si este span sau stiu eu ce bucati de pinioane sau sincroane in ulei . Insa ar trebui sa faca cutia urat
Daca nu e prevazut cu buson de scurgere , eu cred ca nu are sens sa te obosesti sau sa iti bat capul cu asta .
Imi amintesc ca la un moment dat am cumparat o cutie ptr un Porsche 924 ca aia veche se stricase
Si mecanicul a refuzat sa imi inlocuiasca uleiul din ea , afirmand ca orice ulei de cutie as cumpara de pe piata romaneasca, ar fi , chiar nou , inferior la ce era deja in cutia de Porsche . Probabil era ulei original de la Porsche sau cel putin era un ulei pus in Germania ....

Cum uleiul din cutie nu etse supus la mari variatii de temperatura , nu exista riscul de a-si schimba proprietatile ...

Just my 2 cents thoughts ...
Corvin
  • Corneliu Panait

  • Mesaje scrise: 268
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Corneliule, eu am mi-am completat uleiul in cutie si nu-mi curge nici o picatura dupa ce-am pus totul la loc.
Nu mai speria oamenii.
Cine trebuie sa-si completeze uleiul sa o faca ca altfel cutia se uzeaza mult mai repede.....


Draga Mircea, eu spuneam ceva de INLOCUIT, tu raspunzi ca ai COMPLETAT...e diferenta a draku de mare. Si eu am completat ulei in cutie, cam 300 ml si totul e OK. Nu completarea iti va face greutati, ci desfacerea capacului inferior de la cutie pentru inlocuirea TOTALA a uleiului de tansmisie. Ca sa fiu mai bine inteles, iata sfatul meu:
COMPLETATI fara griji, dar feriti-va de INLOCUIREA TOTALA.
  • VectraDTI

  • Mesaje scrise: 685
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Aloooo! Very Happy Uleiul din cutie NU SE SCHIMBA! Doar se completeaza, atunci cand e cazul (daca te uiti in manual o sa vezi periodic, la un anumit interval - nu mai tin minte exact - verificare ulei cutie.).
La masina ta nu ai nici un motiv sa schimbi uleiul decat daca ti-ai batut joc de cutie pana acum, dar daca ajungi la schimbat uleiul din acest motiv problema e mult mai mare (pinioane roase,etc.)
btw...pe fosta Ascona, am pus pe butuci doua F15, deci treaba cu 500k km cam scartzaie.
  • Mircea KDT

  • Mesaje scrise: 336
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Corneliu, eu la completat m-am referit. A fost o confuzie de-a mea ca nu am citit exact.

La completat cred ca s-a referit si Daniel autorul primului post, ca nu vad de ce ar trebui sa-si schimbe uleiul...
  • Kappy

  • Mesaje scrise: 325
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Daca omu vrea sa schimbe uleiu in cutie lasatil sa sil schimbe(un sfat 2 acolo ca nu ar trebui sal schimbe e de ajuns).
Eu cand am cumparat astra prin 99 am constatat ,dupa vreo 3 luni, ca nu avea pic de ulei in cutie, si asta cand mam hotarat sal schimb Smile . Am fost , am cumparat 2l de ulei (atat imi spusesera aia ca intra in cutie), am desfacut busonu de pe lateral si mam apucat sa pun ulei ca am zis ca poate poate mai e ceva pe acolo; si uite cum a trebuit sa bag eu in cutie amandioi litrii de ulei Very Happy

Aaaa.. si o alta treaba: cand scoti planetara din cutie nuti curge ulei?

Si oricum decat sa completezi(cu mai mult ulei de la noi) uleiul pus de opel se face acolo o amestecatura de nu mai iese nimic bun, se distrug amandoua uleiurile......parerea mea
  • Florin c

  • Mesaje scrise: 235
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2007 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Mon cher! Uleiul din cutie nu se schimba decat in cazuri extreme. Tot ce ai de facut tu, este sa-ti iei un ulei ptr. cutie de buna calitate(exclus t80 sau alte timpenii de astea) si mergi la un atelier specializat sa-ti completezi. Nici eu hnu stiam, si la fel la majoritatea dupa ce am cumparat masina am cumparat 2 litri de ulei ca sa-l schimb, si cand colo!!! Uleiul se COPMPLETEAZA. Pentru shpanul care rezulta din functionare , pe fundul cutiei sunt amplasati la distan6te egale niste mici magneti care colecteaza impuritatile care numai metalice, si asta este tot. BAFTA!
  • Kappy

  • Mesaje scrise: 325
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Da man dar eu am zis ca atunci cand am vrut sa completez/schimb miau intrat 2litri in cutie. Nu trebuia sai pun? Si sa merg in continuare fara ulei?
  • mirciulica

  • Mesaje scrise: 78
  • Locatie: baia mare
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2005

  • Mesaj Privat
azi sunt programat la "doctor". se aude un huruit din cutie si "doctorul" a zis sa mai completez ulei. o sa va zic maine ce si cum.
  • arthurro

  • Mesaje scrise: 832
  • Locatie: Miami Florida
  • Masina: Omega 1996 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Aug 2004

  • Mesaj Privat
am si eu o problema pe tema asta. am completat uleiul in cutie dupa ce am schimbat motorul lipseau cam 700 g dar nu asta e important. deci ulei are. Cateodata chiar daca apas pana la fund ambreiajul tot caraie la marchariere. Si daca repet miscarea scot si bag in viteza la fel caraie. Dar asta nu se intampla mereu numai cand vrea ea. Sa fie oare inelul de sincro?
  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2004

  • Mesaj Privat
arthurro a scris:am si eu o problema pe tema asta. am completat uleiul in cutie dupa ce am schimbat motorul lipseau cam 700 g dar nu asta e important. deci ulei are. Cateodata chiar daca apas pana la fund ambreiajul tot caraie la marchariere. Si daca repet miscarea scot si bag in viteza la fel caraie. Dar asta nu se intampla mereu numai cand vrea ea. Sa fie oare inelul de sincro?

Cutia F16 care este montata pe motorul tau C20SEH sau pe fostul tau motor C20NE nu este sincronizata(nu are inel "sincro"n) pe treapta marsarierre, spre deosebire de F28(GETRAG)-Vectra/Calibra Turbo "care este".
La tine problema este de la cablul de ambreaj care se poate sa nu fie bine reglat sau de la placa de presiune (care da semne de oboseala)...
  • arthurro

  • Mesaje scrise: 832
  • Locatie: Miami Florida
  • Masina: Omega 1996 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Aug 2004

  • Mesaj Privat
aha ok. am sa ma uit la cablu. daca e placa... n-am ce-i face. Cutia e F18 de pe c20ne
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR