aldn
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Moldova
- Masina: Zafira 2004 Z16YNG
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mai 2019
- Mesaj Privat
Bunã ziua,
Aș dori sã aud pãrerile dvs în privința acestor erori. Am apãsat accelerația+frâna și mi-a dat codurile 1500 și 1550. Mașinã Opel Zafira 1,6 CNG motor Z16CNG, parcurs 230000 km. De câteva ori motorul s-a oprit în mers la relanti, o datã la semafor. Se merge pe benzinã 95 Petrom. De pornit, pornește din prima cheie. Acum nu se mai accelereazã decât pânã la 2000 rotații. Dupã pornire merge rotund 20-30 de secunde apoi crește turația pânã pe la 1500, dar nu se menține acolo ci scade/se ridicã, are fluctuație.
Descifrarea codului 1500 are 2 interpretãri:
1 - Electronic Throttle Control Malfunction
2 - Vehicle speed senzor intermitment
Pentru 1550 - Forced Idle
Se pare cã a ieșit din funcție motorașul pas cu pas al clapetei de accelerație.
O altã cauzã ar fi disfuncția senzorului de la pedala de accelerație.
Și o alta: trebuie de înlocuit filtrul de combustibil. Pompa de benzinã funcționeazã, se aude.
Cineva mi-a spus cã ar putea fi de vinã ECU.
Voi ce pãrere aveți?
Mulțumesc de sfaturi.
MODEL: Zafira 2004
MOTOR: Z16YNG
Aș dori sã aud pãrerile dvs în privința acestor erori. Am apãsat accelerația+frâna și mi-a dat codurile 1500 și 1550. Mașinã Opel Zafira 1,6 CNG motor Z16CNG, parcurs 230000 km. De câteva ori motorul s-a oprit în mers la relanti, o datã la semafor. Se merge pe benzinã 95 Petrom. De pornit, pornește din prima cheie. Acum nu se mai accelereazã decât pânã la 2000 rotații. Dupã pornire merge rotund 20-30 de secunde apoi crește turația pânã pe la 1500, dar nu se menține acolo ci scade/se ridicã, are fluctuație.
Descifrarea codului 1500 are 2 interpretãri:
1 - Electronic Throttle Control Malfunction
2 - Vehicle speed senzor intermitment
Pentru 1550 - Forced Idle
Se pare cã a ieșit din funcție motorașul pas cu pas al clapetei de accelerație.
O altã cauzã ar fi disfuncția senzorului de la pedala de accelerație.
Și o alta: trebuie de înlocuit filtrul de combustibil. Pompa de benzinã funcționeazã, se aude.
Cineva mi-a spus cã ar putea fi de vinã ECU.
Voi ce pãrere aveți?
Mulțumesc de sfaturi.
MODEL: Zafira 2004
MOTOR: Z16YNG
- therealovy77
- **
- 245 mesaje
- din 31 Mar 2007
- Zafira 2001 Z18XE
- Braila
therealovy77
- Mesaje scrise: 245
- Locatie: Braila
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mar 2007
- Mesaj Privat
Salut. Încearcã întâi sã îi scoți o borna seara (atenție la codul casetofonului sau CD daca e original) și apoi a doua zi sa o pui la loc, sã o pornești și sã o lași la relanti pânã urca apa la 90 grade (fara sa calci pedala de accelerație deloc în acest timp). Apoi o oprești și mai încerci odatã.
Asta, poate ai noroc sa fie doar dereglata și își revine.
Eu am avut la cealaltã mașina a mea (Agila) probleme cu corpul clapeta (avea un pinion cu dinții uzați exact la început și se bâlbâia, dar nu mereu, uneori iei revenea), dar era demontabil, avea cleme.
La Zafira (cel puțin a mea 1.8 / 125CP) corpul clapeta e capsat și nu pot fi inspectate vizual rotitele din interior, doar sã gãsești unul de proba la cineva binevoitor.
Cat despre filtrul de benzina la 1.6 CNG, mai e un topic recent in care am postat eu o schițã și din ea se pare cã nu ar avea filtru extern (poate doar in rezervor).
P.S. Corpul clapeta e curãțat? Sa nu aibã depuneri care blocheazã clapeta.
Asta, poate ai noroc sa fie doar dereglata și își revine.
Eu am avut la cealaltã mașina a mea (Agila) probleme cu corpul clapeta (avea un pinion cu dinții uzați exact la început și se bâlbâia, dar nu mereu, uneori iei revenea), dar era demontabil, avea cleme.
La Zafira (cel puțin a mea 1.8 / 125CP) corpul clapeta e capsat și nu pot fi inspectate vizual rotitele din interior, doar sã gãsești unul de proba la cineva binevoitor.
Cat despre filtrul de benzina la 1.6 CNG, mai e un topic recent in care am postat eu o schițã și din ea se pare cã nu ar avea filtru extern (poate doar in rezervor).
P.S. Corpul clapeta e curãțat? Sa nu aibã depuneri care blocheazã clapeta.
aldn
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Moldova
- Masina: Zafira 2004 Z16YNG
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mai 2019
- Mesaj Privat
Mulțumesc pentru sfat, voi face așa cum spui în seara asta.
Acum câteva ore în urmã î-am pus altã clapetã, am împrumutat-o de la dezmembrare, am spãlat-o, dar problema nu s-a rezolvat.
Se tureazã numai pânã la 2000 de rotații, dupã asta nu pornește. Aștept 10 min, dau cu cheia și pornește iar. Ține 800 rotații,dar dacã o accelerez începe sã fluctueze pentru ca în cele din urmã sã se opreascã. Ieri apãrea pe bord mașinuța cu cheie. Astãzi nu mai apare mașinuța cu cheie. În schimb a apãrut "check engin".
Dacã așa face și cu clapeta schimbatã (colegul avea vre-o 20 de buc. la alegere), înseamnã cã problema nu vine de la clapetã .
De unde vine atunci ?
Filtrul de benzinã ( da, e lângã rezervor) nu a fost schimbat de multã vreme pentru cã mașina a mers mai tot timpul pe gaz natural. Am sã-l verific în urmãtoarele zile. Acum nici pe gaz nu merge.
M-am uitat și în calculatorul ECU. L-am demontat, i-am scos placa din aluminiu din spate tãind cu atenție siliconul. În interior, vizual totul pãrea în regulã (de parcã a ieșit recent din fabricã), toate firele la locul lor, niciunul desprins, nu a ars nimic. Am pus silicon nou și am închis.
Cei care reparã ECU-rile mi-au cerut 100 Eur ca sã-l verifice și sã-l repare chiar dacã se adeverește cã nu trebuie de reparat nimic.
Am sã verific și pedala de accelerație; la cod eroare 1500 scria pe undeva "vehicle speed senzor intermitment", dacã ECU a dat corect codul.
Acum câteva ore în urmã î-am pus altã clapetã, am împrumutat-o de la dezmembrare, am spãlat-o, dar problema nu s-a rezolvat.
Se tureazã numai pânã la 2000 de rotații, dupã asta nu pornește. Aștept 10 min, dau cu cheia și pornește iar. Ține 800 rotații,dar dacã o accelerez începe sã fluctueze pentru ca în cele din urmã sã se opreascã. Ieri apãrea pe bord mașinuța cu cheie. Astãzi nu mai apare mașinuța cu cheie. În schimb a apãrut "check engin".
Dacã așa face și cu clapeta schimbatã (colegul avea vre-o 20 de buc. la alegere), înseamnã cã problema nu vine de la clapetã .
De unde vine atunci ?
Filtrul de benzinã ( da, e lângã rezervor) nu a fost schimbat de multã vreme pentru cã mașina a mers mai tot timpul pe gaz natural. Am sã-l verific în urmãtoarele zile. Acum nici pe gaz nu merge.
M-am uitat și în calculatorul ECU. L-am demontat, i-am scos placa din aluminiu din spate tãind cu atenție siliconul. În interior, vizual totul pãrea în regulã (de parcã a ieșit recent din fabricã), toate firele la locul lor, niciunul desprins, nu a ars nimic. Am pus silicon nou și am închis.
Cei care reparã ECU-rile mi-au cerut 100 Eur ca sã-l verifice și sã-l repare chiar dacã se adeverește cã nu trebuie de reparat nimic.
Am sã verific și pedala de accelerație; la cod eroare 1500 scria pe undeva "vehicle speed senzor intermitment", dacã ECU a dat corect codul.
- therealovy77
- **
- 245 mesaje
- din 31 Mar 2007
- Zafira 2001 Z18XE
- Braila
therealovy77
- Mesaje scrise: 245
- Locatie: Braila
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mar 2007
- Mesaj Privat
- therealovy77
- **
- 245 mesaje
- din 31 Mar 2007
- Zafira 2001 Z18XE
- Braila
therealovy77
- Mesaje scrise: 245
- Locatie: Braila
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mar 2007
- Mesaj Privat
aldn
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Moldova
- Masina: Zafira 2004 Z16YNG
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mai 2019
- Mesaj Privat
Salutare. Azi dimineațã am pus borna bateriei și am pornit mașina.
Primele 2 minute ținea 800 de rotații, motorul lucra rotund, în urmãtoarele 2 min. s-a ridicat la 1000 rotații. Dupã asta a tușit o datã (s-a produs o scurtã întrerupere) dar nu s-a oprit. A continuat 30 de secunde și a mai tușit o datã apoi a continuat alte 30 de secunde. La a 5-a tuse motorul s-a oprit.
Poate cineva sã explice aceste simptome?
Am apãsat frâna + accelerația ca sã vãd încã o datã erorile. Mașinuța cu cheie se aprinde intermitent. Am numãrat de câte ori clipește, sunt aceleași cifre : 1550 și 1500.
Motorul nu pornește decât dupã 10 min sau mai mult.
Am chemat un bãiat cu testerul, mai avea și 2 laptopuri. A conectat unul, arãta cã sonda Lamda nr 2 funcționa la tensiune prea mare: 1,107 mV (parametrii normali fiind între 0,300 - 0,800 mV) Cealaltã sondã Lamda nr 1 de pe catalizator lucra în parametri.
Ca sã confirme rezultatul a încercat cu al doilea computer. Ãsta arãta cã ambele sonde Lamda depãșesc parametrii normali de funcționare.
De aici a tras concluzia cã ECU este defect deoarece interpreteazã diferit datele primite de la sonde/senzori. A cerut 10 eur pentru lucru.
Atunci, dacã mã bazez pe testere, ECU-ul trebuie reparat sau înlocuit. Dacã nu, de mai controlat o datã sondele Lamda.
Primele 2 minute ținea 800 de rotații, motorul lucra rotund, în urmãtoarele 2 min. s-a ridicat la 1000 rotații. Dupã asta a tușit o datã (s-a produs o scurtã întrerupere) dar nu s-a oprit. A continuat 30 de secunde și a mai tușit o datã apoi a continuat alte 30 de secunde. La a 5-a tuse motorul s-a oprit.
Poate cineva sã explice aceste simptome?
Am apãsat frâna + accelerația ca sã vãd încã o datã erorile. Mașinuța cu cheie se aprinde intermitent. Am numãrat de câte ori clipește, sunt aceleași cifre : 1550 și 1500.
Motorul nu pornește decât dupã 10 min sau mai mult.
Am chemat un bãiat cu testerul, mai avea și 2 laptopuri. A conectat unul, arãta cã sonda Lamda nr 2 funcționa la tensiune prea mare: 1,107 mV (parametrii normali fiind între 0,300 - 0,800 mV) Cealaltã sondã Lamda nr 1 de pe catalizator lucra în parametri.
Ca sã confirme rezultatul a încercat cu al doilea computer. Ãsta arãta cã ambele sonde Lamda depãșesc parametrii normali de funcționare.
De aici a tras concluzia cã ECU este defect deoarece interpreteazã diferit datele primite de la sonde/senzori. A cerut 10 eur pentru lucru.
Atunci, dacã mã bazez pe testere, ECU-ul trebuie reparat sau înlocuit. Dacã nu, de mai controlat o datã sondele Lamda.
- therealovy77
- **
- 245 mesaje
- din 31 Mar 2007
- Zafira 2001 Z18XE
- Braila
therealovy77
- Mesaje scrise: 245
- Locatie: Braila
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mar 2007
- Mesaj Privat
Daca nu reusesti nici cu senzorul de pedala, s-ar putea sa ajungi tot la ECU (kit sau unul reprogramat), pe multe site-uri se vorbeste despre el la erorile astea (P1500 si P1550). Uite aici niste olandezi ce se lauda ca vand ECU cu km putini, exact pentru aceste erori (nu le fac reclama, vreau doar sa subliniez ideea):
https://translate.google.ro/...%2Fhome%2Fopelecu
https://translate.google.ro/...%2Fhome%2Fopelecu
aldn
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Moldova
- Masina: Zafira 2004 Z16YNG
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mai 2019
- Mesaj Privat
Pedala accelerație e moartã. Dacã 2 zile în urmã apãsam și se tura la 2000, astãzi nu se tureazã de loc. Relanti-ul începe cu 800, peste câteva minute ajunge la 1200 de rotații și atât. Am desfãcut pedala accelerație. Nimic suspect. În interior e ca nouã.
Tot astãzi am citit pe un forum experiența unui șofer care a avut probleme cam asemãnãtoare. A umblat cu mașina prin ploaie mare, iar un expert i-a sugerat cã ECU-ul lui a tras umezealã. Acum stau și mã gândesc cã și pe aici nu demult a plouat tare, iar când am deschis capotul ... totul era ud, stropii de apã pãtrund de sub motor pentru cã acesta nu are protecție.
Dacã nu se "usucã" într-o sãptãmânã va trebui în cele din urmã schimbat sau reparat.
Mulțumesc pentru link.
Tot astãzi am citit pe un forum experiența unui șofer care a avut probleme cam asemãnãtoare. A umblat cu mașina prin ploaie mare, iar un expert i-a sugerat cã ECU-ul lui a tras umezealã. Acum stau și mã gândesc cã și pe aici nu demult a plouat tare, iar când am deschis capotul ... totul era ud, stropii de apã pãtrund de sub motor pentru cã acesta nu are protecție.
Dacã nu se "usucã" într-o sãptãmânã va trebui în cele din urmã schimbat sau reparat.
Mulțumesc pentru link.
aldn
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Moldova
- Masina: Zafira 2004 Z16YNG
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mai 2019
- Mesaj Privat
aldn
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Moldova
- Masina: Zafira 2004 Z16YNG
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mai 2019
- Mesaj Privat
LLevi127
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jan 2019
- Mesaj Privat
Astfel de probleme aveam si eu, rotile dintate din plastic care sunt acctionate de motorasul clapetei de acceleratie sunt coapte si au dinti rupti, la mine avea si un ax rupt, am cumparat o clapeta de acceleratie second, dar ok, si de atunci nu am nici o problema ( p1500 si p1550 aveam si eu cu rotatia limitata la 2000 dupa ce am rupt axul unei roti in timp ce curatam clapeta, inainte aveam probleme cu relanti la rece 3-4 minute dupa pornire oscila intre 1500 si 500 ) Bafta!
aldn
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Moldova
- Masina: Zafira 2004 Z16YNG
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mai 2019
- Mesaj Privat
Am pus deci la loc (pentru a 3-a oarã) calculatorul.
Dimineața pornesc motorul, acesta lucreazã liniștit cât este rece/cãldicel vre-o 4-5 min. de la 800 la 1000 de ture, iar când se încãlzește puțin (probabil pânã la 30 de grade) se oprește brusc !
Nu mai poate fi pornit decât dupâ ce se rãcește, dupã 5-10 min.
Concluzia mea:
Se pare cã fenomenul are legãturã directã cu încãlzirea motorului.
Cum se încãlzește puțin, se oprește.
Ce sã fie asta?
Dimineața pornesc motorul, acesta lucreazã liniștit cât este rece/cãldicel vre-o 4-5 min. de la 800 la 1000 de ture, iar când se încãlzește puțin (probabil pânã la 30 de grade) se oprește brusc !
Nu mai poate fi pornit decât dupâ ce se rãcește, dupã 5-10 min.
Concluzia mea:
Se pare cã fenomenul are legãturã directã cu încãlzirea motorului.
Cum se încãlzește puțin, se oprește.
Ce sã fie asta?
- mariustintea
- ***
- 628 mesaje
- din 12 Apr 2013
- Meriva 2007 z17dth
- Brasov
mariustintea
- Mesaje scrise: 628
- Locatie: Brasov
- Masina: Meriva 2007 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2013
- Mesaj Privat
- therealovy77
- **
- 245 mesaje
- din 31 Mar 2007
- Zafira 2001 Z18XE
- Braila
therealovy77
- Mesaje scrise: 245
- Locatie: Braila
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mar 2007
- Mesaj Privat
Fa testul cu rãcirea și dacã se imbunatateste ceva citește puțin și aici (daca engleza e suficientã):
https://www.digital-kaos.co....that-wont-rev-up-!
Pe undeva in acest topic omul spune cã a trimis ecu la verificat și i-au fost returnat cã ok, dar totuși a rezolvat prin înlocuirea lui.
Ar fi bine sa testezi cu un alt ECU cu (sau kit ecu), cã poate face belele doar pe motor (la cald si cu vibrații).
Daca nu, cautã sau cere (sigur te va ajuta cineva) o schema cu legãturile dintre ecu și pedala și throttle body și verifica continuitatea lor pe masina, sa nu ai fire întrerupte (șoareci) sau lipsa vreo tensiune (siguranțe sau mufe oxidate).
La altceva nu mã pot gândi.
https://www.digital-kaos.co....that-wont-rev-up-!
Pe undeva in acest topic omul spune cã a trimis ecu la verificat și i-au fost returnat cã ok, dar totuși a rezolvat prin înlocuirea lui.
Ar fi bine sa testezi cu un alt ECU cu (sau kit ecu), cã poate face belele doar pe motor (la cald si cu vibrații).
Daca nu, cautã sau cere (sigur te va ajuta cineva) o schema cu legãturile dintre ecu și pedala și throttle body și verifica continuitatea lor pe masina, sa nu ai fire întrerupte (șoareci) sau lipsa vreo tensiune (siguranțe sau mufe oxidate).
La altceva nu mã pot gândi.
aldn
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Moldova
- Masina: Zafira 2004 Z16YNG
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mai 2019
- Mesaj Privat
Am gãsit în sfârșit cauza de ce ECU se aflã în LIMP HOME MODE.
Un prieten, auzind de problemã, mi-a dat compresometrul și mi-a zis sã mãsor presiunea la compresie.
Astãzi am mãsurat: la cilindrul 1 = 15 bari, la 2=15 bari, la 3=2 bari, la 4=15 bari.
La cilindrul 3 : 2 bari !
Am picurat puțin ulei și am mãsurat încã o datã: tot 2 bari.
Prin urmare, daca presiunea nu s-a schimbat, înseamnã cã existã scãpãri la valvã, scaunul valvei,
ghidul valvei, la chiulasã sau garnitura de chiulasã. (dacã presiunea era sã fie mai mare a doua oarã, atunci trebuia de segmentat pistonul)
Ce sã-i faci ... , la așa parcurs putea fi și mai rãu. Am sã desfac sã vãd cilindrul 3.
De aceea ECU se include în modul LIMP HOME, dã comandã/eroare la Clapetã și blocheazã pedala accelerație. Iar în alte cazuri deconecteazã pompa sau nu permite pornirea motorului.
Un prieten, auzind de problemã, mi-a dat compresometrul și mi-a zis sã mãsor presiunea la compresie.
Astãzi am mãsurat: la cilindrul 1 = 15 bari, la 2=15 bari, la 3=2 bari, la 4=15 bari.
La cilindrul 3 : 2 bari !
Am picurat puțin ulei și am mãsurat încã o datã: tot 2 bari.
Prin urmare, daca presiunea nu s-a schimbat, înseamnã cã existã scãpãri la valvã, scaunul valvei,
ghidul valvei, la chiulasã sau garnitura de chiulasã. (dacã presiunea era sã fie mai mare a doua oarã, atunci trebuia de segmentat pistonul)
Ce sã-i faci ... , la așa parcurs putea fi și mai rãu. Am sã desfac sã vãd cilindrul 3.
De aceea ECU se include în modul LIMP HOME, dã comandã/eroare la Clapetã și blocheazã pedala accelerație. Iar în alte cazuri deconecteazã pompa sau nu permite pornirea motorului.
- mariustintea
- ***
- 628 mesaje
- din 12 Apr 2013
- Meriva 2007 z17dth
- Brasov
mariustintea
- Mesaje scrise: 628
- Locatie: Brasov
- Masina: Meriva 2007 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2013
- Mesaj Privat
Eu totuși nu cred sã fie probleme de compresie ( sau dacã or fi, nu la diferența asta) . Motorul trebuia sã meargã în 3 cilindri, sã de-a eroare de misfire pe cil. 3, nu cred cã intrã în limitare și dã eroare de clapetã și pedalã ( sã zicem cã taie accelerația, dar de ce sã de-a eroare dacã ECU face asta? logic nu?).Poate mã înșel eu.
- therealovy77
- **
- 245 mesaje
- din 31 Mar 2007
- Zafira 2001 Z18XE
- Braila
therealovy77
- Mesaje scrise: 245
- Locatie: Braila
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mar 2007
- Mesaj Privat
aldn
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Moldova
- Masina: Zafira 2004 Z16YNG
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mai 2019
- Mesaj Privat
Cu eroarea P0303 misfire în cilindrul 3 am mers 1 an (sau 10 000 km). Check-ul ba apãrea / ba dispãrea când mergeam pe metan și dispãrea când treceam la benzinã. Tot țineam sã ajung într-o zi la injectoarele de gaz și sã-l schimb pe cel de la cilindrul 3, mã gândeam cã ãsta nu se închide și-n cilindru suflã. Întretimp mașina mergea bine pe benzinã. Vara trecutã presiunea compresie era de 15 bari la cilindrii 1,2, 4 și de 14,5 la al 3-lea.
Deoarece abaterea de presiune dintre cilindri era mai micã de 1 bar, nu am acordat mare atenție acestei erori P0303. Deaceea nu am menționat-o în topic.
Acum însã nici pe benzinã nu mai merge. În schimb, odatã cu efectuarea testului de compresie de astãzi s-a ajuns în sfârșit (sau poate la timpul cel mai potrivit) la rãdãcina problemei.
Deoarece abaterea de presiune dintre cilindri era mai micã de 1 bar, nu am acordat mare atenție acestei erori P0303. Deaceea nu am menționat-o în topic.
Acum însã nici pe benzinã nu mai merge. În schimb, odatã cu efectuarea testului de compresie de astãzi s-a ajuns în sfârșit (sau poate la timpul cel mai potrivit) la rãdãcina problemei.
aldn
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Moldova
- Masina: Zafira 2004 Z16YNG
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mai 2019
- Mesaj Privat
Ca sã va spun care a fost finalul.
Mi-am fãcut socoteala cât ar costa reparația/învierea motorului: 16 valve noi (110 eur), segmenți pistoane CNG (64 eur) + 4 pistoane noi CNG (110-135 eur/buc), garniturile chiuloasa, admisie,evacuare, capac (73 eur), ulei GM (20 eur/4lit.), altã chiulasã (150 eur) pentru cã scaunele valvelor cu siguranțã sunt uzate. Total 857-957 eur doar piesele. Plus manopera: 400-500 eur.
În plus, de la cutia de viteze se aude un "click-clack" când dau înapoi și când schimb sã dau înainte. Costã 250 eur de pus altã cutie.
S-ar ajunge de la 1500 eur la 1700 eur.
Da, și ar mai fi totuși ceva de fãcut la ECU, în cel mai fericit caz o reprogramare.
Apoi ar urma recondiționarea casetei de direcție (100 eur)
Iar pânã la iarnã și o altã baterie (50 eur)
Cam asta mã aștepta, dacã ....
Dacã nu aș fi pus-o în vânzare.Toți îmi propuneau 1000 eur., dar a venit o doamnã de la o 100 de km depãrtare și mi-a dat 1300 eur. Cred cã asta a fost soluția înțeleaptã, deși mi-e cam trist.
Am ținut mult la mașinuțã. Cu 55 Roni parcurgeam 450 km distanțã pânã la București: eu, soția, 2 copii plus bagajele (0,12 bani/km).
Pânã la ea am segmentat (dupã 150 000 km parcurși) motorul la mașina precedentã; era un diesel 2,5 Hyundai H-1 . A costat foarte mult.
Acum însã ..., nu mai doresc sã fac motoare. Vorba aceia a lui Ion Creangã: "Tot pâțitu-i priceput"
Mulțumesc mult pentru cã ați scris pãreri și sfaturi.
Mi-am fãcut socoteala cât ar costa reparația/învierea motorului: 16 valve noi (110 eur), segmenți pistoane CNG (64 eur) + 4 pistoane noi CNG (110-135 eur/buc), garniturile chiuloasa, admisie,evacuare, capac (73 eur), ulei GM (20 eur/4lit.), altã chiulasã (150 eur) pentru cã scaunele valvelor cu siguranțã sunt uzate. Total 857-957 eur doar piesele. Plus manopera: 400-500 eur.
În plus, de la cutia de viteze se aude un "click-clack" când dau înapoi și când schimb sã dau înainte. Costã 250 eur de pus altã cutie.
S-ar ajunge de la 1500 eur la 1700 eur.
Da, și ar mai fi totuși ceva de fãcut la ECU, în cel mai fericit caz o reprogramare.
Apoi ar urma recondiționarea casetei de direcție (100 eur)
Iar pânã la iarnã și o altã baterie (50 eur)
Cam asta mã aștepta, dacã ....
Dacã nu aș fi pus-o în vânzare.Toți îmi propuneau 1000 eur., dar a venit o doamnã de la o 100 de km depãrtare și mi-a dat 1300 eur. Cred cã asta a fost soluția înțeleaptã, deși mi-e cam trist.
Am ținut mult la mașinuțã. Cu 55 Roni parcurgeam 450 km distanțã pânã la București: eu, soția, 2 copii plus bagajele (0,12 bani/km).
Pânã la ea am segmentat (dupã 150 000 km parcurși) motorul la mașina precedentã; era un diesel 2,5 Hyundai H-1 . A costat foarte mult.
Acum însã ..., nu mai doresc sã fac motoare. Vorba aceia a lui Ion Creangã: "Tot pâțitu-i priceput"
Mulțumesc mult pentru cã ați scris pãreri și sfaturi.