- Sso1079
- OP
- 199 mesaje
- din 06 Aug 2007
- Alta tara
Sso1079
- Mesaje scrise: 199
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2007
- Mesaj Privat
Salut, Club,
Deschid acest subiect, pt ca dupa cateva search-uri, am observat ca la nimeni nu s-a manifestat problema asta ca la mine.
Bun, descrierea deci:
Luat Caravanul din semnatura acu 2 luni din Germania, adus personal de mine.....Pe drum (autostrada) am simtit ca tragea dreapta dar nu foarte pronuntat, dar stiam ca rotile nu-s echilibrate ca incepea sa tremure toata masina de la 120 in sus. Ok, ajung in tara, primul lucru (nici macar nu am ajuns acasa) echilibrat toate rotile + facut directia (unghi fuga, cadere, geometrie - adica tot)+ cunoscandu-i pe baieti, ii rog sa dea si o privire pe sub masina, sa traga un pic de bielete etc.... totul ok.
Plec, ies iar cu ea la drum intins - sa-i dau peste 120, sa vad daca mai tremura - asta a disparut.....ok, problema rezolvata - partial......, dreapta tot tragea dar nu asa tare, si mi-am spus ca e de la inclinatia drumului (stiu ca orice drum tre sa aiba o anumita inclinatie sa nu balteasca apa pe el). Buuun. Revin in oras si observ ca la oprirea la semafoare sau in coloana cand mergi bara la bara (opresti -pornesti succesiv, de mai multe ori), la franare volanul efectiv se roteste inspre dreapta cam juma te de tura (sau mai bine zis - tinand mana pe volan la ora 12 acesta se roteste cam pana la ora 2 sau chiar 3). Mentionez asta, pt ca inainte de Caravanu asta am avul alt Vectra, sedan, si nu am avut aceasta problema nici macar cand drumul era evident inclinat si "era normal" sa simt ca trage un pic dreapta......Am zis ca hai sa merg si la altii sa fac directia, am mers, inclusiv in reprezentanta, dar tot nimic, trage dreapta....(in 2 luni jumate am "reglat"directia de 4 ori)
Deci, daca cineva stie care ar putea fi problema, astept cu interes........
P.S. Mentionez ca am schimbat pneurile cu unele noi noute (DUNLOP), echilibrat, facut directie din nou si problema persista.
Habar nu am ce ar putea fi....
Merci anticipat!
Deschid acest subiect, pt ca dupa cateva search-uri, am observat ca la nimeni nu s-a manifestat problema asta ca la mine.
Bun, descrierea deci:
Luat Caravanul din semnatura acu 2 luni din Germania, adus personal de mine.....Pe drum (autostrada) am simtit ca tragea dreapta dar nu foarte pronuntat, dar stiam ca rotile nu-s echilibrate ca incepea sa tremure toata masina de la 120 in sus. Ok, ajung in tara, primul lucru (nici macar nu am ajuns acasa) echilibrat toate rotile + facut directia (unghi fuga, cadere, geometrie - adica tot)+ cunoscandu-i pe baieti, ii rog sa dea si o privire pe sub masina, sa traga un pic de bielete etc.... totul ok.
Plec, ies iar cu ea la drum intins - sa-i dau peste 120, sa vad daca mai tremura - asta a disparut.....ok, problema rezolvata - partial......, dreapta tot tragea dar nu asa tare, si mi-am spus ca e de la inclinatia drumului (stiu ca orice drum tre sa aiba o anumita inclinatie sa nu balteasca apa pe el). Buuun. Revin in oras si observ ca la oprirea la semafoare sau in coloana cand mergi bara la bara (opresti -pornesti succesiv, de mai multe ori), la franare volanul efectiv se roteste inspre dreapta cam juma te de tura (sau mai bine zis - tinand mana pe volan la ora 12 acesta se roteste cam pana la ora 2 sau chiar 3). Mentionez asta, pt ca inainte de Caravanu asta am avul alt Vectra, sedan, si nu am avut aceasta problema nici macar cand drumul era evident inclinat si "era normal" sa simt ca trage un pic dreapta......Am zis ca hai sa merg si la altii sa fac directia, am mers, inclusiv in reprezentanta, dar tot nimic, trage dreapta....(in 2 luni jumate am "reglat"directia de 4 ori)
Deci, daca cineva stie care ar putea fi problema, astept cu interes........
P.S. Mentionez ca am schimbat pneurile cu unele noi noute (DUNLOP), echilibrat, facut directie din nou si problema persista.
Habar nu am ce ar putea fi....
Merci anticipat!
- DB77AAA
- *******
- 6,682 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,682
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
poate roata de pe dreapta e dezumflata putin sau nu ai tote cauciucurile aceiasi dimmensiune sau uzura
verifica directia cu sfoara(cum se face la dacie), astfel vezi daca ai caroseria(lonjeroanele) deplasata sau unghiul de fuga nereglat
se pune sfoara in spatele roti spate pana in fata rotii fata, si daca sfoara pleaca din spatele rotii spate, atinge fata rotii spate si atinge spatele rotii fata fara sa fie stramba si apoi se inchide putin(spre masina) in fata rotii fata .............. sper ca ai inteles ce am scris eu, daca nu intreba pe un mecanic cum se verifica directia cu sfoara
verifica directia cu sfoara(cum se face la dacie), astfel vezi daca ai caroseria(lonjeroanele) deplasata sau unghiul de fuga nereglat
se pune sfoara in spatele roti spate pana in fata rotii fata, si daca sfoara pleaca din spatele rotii spate, atinge fata rotii spate si atinge spatele rotii fata fara sa fie stramba si apoi se inchide putin(spre masina) in fata rotii fata .............. sper ca ai inteles ce am scris eu, daca nu intreba pe un mecanic cum se verifica directia cu sfoara
- Sso1079
- OP
- 199 mesaje
- din 06 Aug 2007
- Alta tara
Sso1079
- Mesaje scrise: 199
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2007
- Mesaj Privat
DB77AAA a scris::wink: poate roata de pe dreapta e dezumflata putin sau nu ai tote cauciucurile aceiasi dimmensiune sau uzura
verifica directia cu sfoara(cum se face la dacie), astfel vezi daca ai caroseria(lonjeroanele) deplasata sau unghiul de fuga nereglat
se pune sfoara in spatele roti spate pana in fata rotii fata, si daca sfoara pleaca din spatele rotii spate, atinge fata rotii spate si atinge spatele rotii fata fara sa fie stramba si apoi se inchide putin(spre masina) in fata rotii fata .............. sper ca ai inteles ce am scris eu, daca nu intreba pe un mecanic cum se verifica directia cu sfoara
verifica directia cu sfoara(cum se face la dacie), astfel vezi daca ai caroseria(lonjeroanele) deplasata sau unghiul de fuga nereglat
se pune sfoara in spatele roti spate pana in fata rotii fata, si daca sfoara pleaca din spatele rotii spate, atinge fata rotii spate si atinge spatele rotii fata fara sa fie stramba si apoi se inchide putin(spre masina) in fata rotii fata .............. sper ca ai inteles ce am scris eu, daca nu intreba pe un mecanic cum se verifica directia cu sfoara
Pai am pus cauciuce noi Dunlop pe fata, Bridgestone pe spate, au toate aceeasi dimensiune, si sunt umflate toate la fel (2.2 atm) cu acelasi pistol de umflat (adica s-a verificat presiunea la fiecare service la care am fost).
- Mihay
- **
- 194 mesaje
- din 23 Mar 2007
- Astra 2002 Z18XE
- Bucuresti
Mihay
- Mesaje scrise: 194
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2007
- Mesaj Privat
Am masina din semnatura si dupa ce am luat-o am descoperit ca are o tenta de a trage dreapta.
M-am dus, am echilibrat roti, am facut unghiul de fuga dar simptoma nu a disparut. Am zis, asta e, dand vina tot pe inclinatia drumului, numai ca pe timp ce se mai adunau km (gropi, etc.) masina tragea din ce in ce mai mult dreapta.
Am fost si am facut din nou unghiul de fuga, in speranta ca nu fusese facut bine prima data (s-a mai remediat putin, aproape de cum era dupa prima reglare a unghiului de fuga) dar tot tragea dreapta, drept pt care m-am reintors la service-ul (de cartier) la care am facut unghiul de fuga.
Dupa ce ii spun baiatului de acolo ca masina tot trage dreapta, imi baga din nou masina la verificat si zice ca e ok, dar sa incerc sa-i schimb flansele, ca stie el ca s-ar putea sa fie de acolo.
Bun. Zic, hai s-o fac si p-asta ca nu o fi mare pierdere.
Zis si facut + refacut unghiul de fuga.
Dupa aceasta operatie masina nu mai trage nici macar un pic, in nici o parte. Daca e drumul bun si drept isi mentine directia sute de metri fara a tine mana pe volan.
Diferenta intre masina mea si a ta, este ca la mine nu pleca volanul asa de mult cum spui tu. Daca o lasam se ducea asa cate putin in dr., dar fara sa-mi ia volanul din mana.
Poate si la tine este la fel, dar in acelasi timp poate fi si altceva, nu stiu - asta am patit eu.
Bafta!
M-am dus, am echilibrat roti, am facut unghiul de fuga dar simptoma nu a disparut. Am zis, asta e, dand vina tot pe inclinatia drumului, numai ca pe timp ce se mai adunau km (gropi, etc.) masina tragea din ce in ce mai mult dreapta.
Am fost si am facut din nou unghiul de fuga, in speranta ca nu fusese facut bine prima data (s-a mai remediat putin, aproape de cum era dupa prima reglare a unghiului de fuga) dar tot tragea dreapta, drept pt care m-am reintors la service-ul (de cartier) la care am facut unghiul de fuga.
Dupa ce ii spun baiatului de acolo ca masina tot trage dreapta, imi baga din nou masina la verificat si zice ca e ok, dar sa incerc sa-i schimb flansele, ca stie el ca s-ar putea sa fie de acolo.
Bun. Zic, hai s-o fac si p-asta ca nu o fi mare pierdere.
Zis si facut + refacut unghiul de fuga.
Dupa aceasta operatie masina nu mai trage nici macar un pic, in nici o parte. Daca e drumul bun si drept isi mentine directia sute de metri fara a tine mana pe volan.
Diferenta intre masina mea si a ta, este ca la mine nu pleca volanul asa de mult cum spui tu. Daca o lasam se ducea asa cate putin in dr., dar fara sa-mi ia volanul din mana.
Poate si la tine este la fel, dar in acelasi timp poate fi si altceva, nu stiu - asta am patit eu.
Bafta!
miricolos
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2009
- Mesaj Privat
Am un opel vectra b din 95 adus din germania in noiembrie 2008 . M-a lovit un destept cu masina de serviciu in partea dreapta fata si de atunci am numai probleme ..... am schimbat suspensie fata, bielete directie, capete de bara pe ambele parti si rulment fata dreapta + fuzeta . Problema mea este ca nu pot sa-i fac directia , roata din dreapta sta un pic aplecata in interior si este o diferenta de 5 mm intre roti (la paralelism) Adica roata din dreapta sta un pic (5mm) spre dreapta. Ce as putea sa-i fac sau asta se datoreaza meseriasilor aia care au reparat-o prima data cand am lovit-o. Astept mesaje si sugesti de la voi. Sper sa ma ajutati.
- StefanTolos
- ******
- 4,220 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,220
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
Tiaz- Suspendat
- 1,053 mesaje
- din 23 Jan 2009
- Astra 2008 Z 17 DTR
- Bucuresti
Tiaz- Mesaje scrise: 1,053
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2009
- Mesaj Privat
miricolos
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2009
- Mesaj Privat
Tiaz a scris:Cand spui ca ai schimbat suspensia te referi la amortizoare(telesccoape)?
E mai mult decat posibil ca telescopul sa se fi strambat din lovitura si din acest motiv roata iti sta aplecata.
E mai mult decat posibil ca telescopul sa se fi strambat din lovitura si din acest motiv roata iti sta aplecata.
este schimbat tot flanse rulmenti arc amortizoare pe ambele parti si roata din dreapta tot sta aplecata
miricolos
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2009
- Mesaj Privat
Tiaz- Suspendat
- 1,053 mesaje
- din 23 Jan 2009
- Astra 2008 Z 17 DTR
- Bucuresti
Tiaz- Mesaje scrise: 1,053
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2009
- Mesaj Privat
miricolos
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2009
- Mesaj Privat
Tiaz- Suspendat
- 1,053 mesaje
- din 23 Jan 2009
- Astra 2008 Z 17 DTR
- Bucuresti
Tiaz- Mesaje scrise: 1,053
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2009
- Mesaj Privat
miricolos a scris:Am un opel vectra b din 95 adus din germania in noiembrie 2008 . M-a lovit un destept cu masina de serviciu in partea dreapta fata si de atunci am numai probleme ....
E adevarat ca tu ai spus in partea dreapta fata, dar dupa ai scris ca ai schimbat suspensia si prin deductie logica am crezut ca masina a primit lovitura si in roata.
- nicutacu74
- *
- 9 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Prahova
nicutacu74
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Prahova
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
neamtu
- Mesaje scrise: 59
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2008
- Mesaj Privat
Mihay a scris:Am masina din semnatura si dupa ce am luat-o am descoperit ca are o tenta de a trage dreapta.
M-am dus, am echilibrat roti, am facut unghiul de fuga dar simptoma nu a disparut. Am zis, asta e, dand vina tot pe inclinatia drumului, numai ca pe timp ce se mai adunau km (gropi, etc.) masina tragea din ce in ce mai mult dreapta.
Am fost si am facut din nou unghiul de fuga, in speranta ca nu fusese facut bine prima data (s-a mai remediat putin, aproape de cum era dupa prima reglare a unghiului de fuga) dar tot tragea dreapta, drept pt care m-am reintors la service-ul (de cartier) la care am facut unghiul de fuga.
Dupa ce ii spun baiatului de acolo ca masina tot trage dreapta, imi baga din nou masina la verificat si zice ca e ok, dar sa incerc sa-i schimb flansele, ca stie el ca s-ar putea sa fie de acolo.
Bun. Zic, hai s-o fac si p-asta ca nu o fi mare pierdere.
Zis si facut + refacut unghiul de fuga.
Dupa aceasta operatie masina nu mai trage nici macar un pic, in nici o parte. Daca e drumul bun si drept isi mentine directia sute de metri fara a tine mana pe volan.
Diferenta intre masina mea si a ta, este ca la mine nu pleca volanul asa de mult cum spui tu. Daca o lasam se ducea asa cate putin in dr., dar fara sa-mi ia volanul din mana.
Poate si la tine este la fel, dar in acelasi timp poate fi si altceva, nu stiu - asta am patit eu.
Bafta!
M-am dus, am echilibrat roti, am facut unghiul de fuga dar simptoma nu a disparut. Am zis, asta e, dand vina tot pe inclinatia drumului, numai ca pe timp ce se mai adunau km (gropi, etc.) masina tragea din ce in ce mai mult dreapta.
Am fost si am facut din nou unghiul de fuga, in speranta ca nu fusese facut bine prima data (s-a mai remediat putin, aproape de cum era dupa prima reglare a unghiului de fuga) dar tot tragea dreapta, drept pt care m-am reintors la service-ul (de cartier) la care am facut unghiul de fuga.
Dupa ce ii spun baiatului de acolo ca masina tot trage dreapta, imi baga din nou masina la verificat si zice ca e ok, dar sa incerc sa-i schimb flansele, ca stie el ca s-ar putea sa fie de acolo.
Bun. Zic, hai s-o fac si p-asta ca nu o fi mare pierdere.
Zis si facut + refacut unghiul de fuga.
Dupa aceasta operatie masina nu mai trage nici macar un pic, in nici o parte. Daca e drumul bun si drept isi mentine directia sute de metri fara a tine mana pe volan.
Diferenta intre masina mea si a ta, este ca la mine nu pleca volanul asa de mult cum spui tu. Daca o lasam se ducea asa cate putin in dr., dar fara sa-mi ia volanul din mana.
Poate si la tine este la fel, dar in acelasi timp poate fi si altceva, nu stiu - asta am patit eu.
Bafta!
Poate totusi mai urmareste cineva discutia......."flansele" despre care zici sunt flansele amortizoare nu?