- Serban_Astra_X16XEL
- OP
- 11 mesaje
- din 14 Mai 2006
- Astra 1996 X16XEL
- Bucuresti
Serban_Astra_X16XEL
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mai 2006
- Mesaj Privat
Va salut pe toti!
Mi-am creat un cont si am citit o gramada de mesaje, care ar semana cu problema mea.
In primul rand am cautat un Manual de Reparatii pentru un Astra F 1996 Benzina 1.6 16v, si desi pe forum la documentatii scrie ca sunt disponibile, nu l-am gasit. Poate imi dati un link sa-l pot consulta si eu.
Acum cu problemele. De vreo 3-4 saptamani am constatat ca masina a inceput relativ brusc sa mearga prost: mergea "inecata", ca si cum ar merge in 2 sau 3 cilindrii. M-am dus la un service, le-am expus problema, si au zis sa schimbam bujiile. Le-am schimbat, le-au verificat din nou si au constatat ca cele 2 bujii din mijloc se innegreau repede astfel incat nu mai puteau sa dea scanteie. Recomandarea lor: sa fac motorul, garnitura de chiulasa, simeringuri, etc. Am zis ca-s banditi si ca ma duc la altii.
La al doilea service, le-am expus problema, mi-au zis ca trebuiesc schimbate fisele de la bujii. OK, le-am schimbat si pe astea, fara vreun rezultat. Raspunsul lor: trebuie facut motorul (la fel, garnitura de chiulasa, simeringuri, etc).
Intre timp m-am gandit ca e momentul sa o pun pe un tester. Mare surpriza! Nici unul din cele 3 service-uri Opel pe care le stiam (Di-Bas, Erebus, GTT) nu mai au tester, software, etc pentru masina mea -- cica este prea veche. Cei de la Erebus mi-au recomandat sa ma duc la un individ care are un service foarte aproape de ai, insa tester-ul lui nu a reusit sa se lege pe computerul meu. Mi-a verificat tot felul de senzori, nu a umblat la sonda Lamda, si in final mi-a spus ca am o problema cu un avans dereglat. Asta dupa ce initial mi-a zis ca am busita bobina de inductie, pe care am si schimbat-o dealtfel, fara nici un rezultat pozitiv. In plus mi-au curatat si injectoarele si au desfundat nu stiu ce valva (cred ca ceva cu recuperatorul de gaze). In final, tot asa mi-a recomandat sa-i fac motorul (chiulasa, etc). Am zis OK, dar hai sa mai caut tester, poate aflu ceva informatii mai exacte.
Am gasit un service Bosch, langa Erebus, si m-am dus la un test pe computer. Cu 1 an sau 2 in urma mai fusesem la un service Bosch, pe Delea Noua, si reusisera sa se lege cu testerul lor de computerul meu de bord. Acum n-a mai mers. Concluzia lor a fost ca nu neaparat computerul meu este dus, dar ca in orice caz nu vrea sa comunice cu testerul. Au scos bujiile, au constatat si ei ca cele 2 bujii din mijloc sunt mudare, afumate, etc, si au introdus o surubelnita cu o carpa curate in gaura de la bujii sa vedem ce fel de negreala este: ulei. Raspuns: trebuie facut motorul. A ramas sa-mi trimita un deviz. Am uitat sa mentionez ca mi-au facut si compresia, si a iesit OK, cica (15 pe toate, dar nu mi-au facut-o la rece, cum stiam eu).
Intre timp tot n-am renuntat la ideea mea, nu cred ca este de la motor ci mai degraba ceva mai simplu, vreun senzor dus, sonda lambda, etc, poate chiar ECU. Oricm la plecarea de la service-ul Bosch, mi-a spus electricianul ca mi se incinge in masina langa frana de mana, probabil catalizatorul. Mai mult, astazi, an pus mana la teava de esapament, si pute zdravan a benzina. Masina consuma de sparge, enorm, cca 20%.
Istoricul masinii: an de fabricatie 1996, are 156.000 km, am luat-o din Belgia in 2000, de la primul proprietar, cu carnet de intretinere, la 74000km, si dupa aia am mai mers si eu pe afara, deci pe drumuri ca lumea cca 40000km. Practic prin tara a mers nu mai mult de 40000Km. Ulei a servit Aral sintetic si am incercat s-o intretin cat mai bine. N-am avut probleme cu ea decat acum. Mi se pare cam ciudat la regimul asta de exploatare sa se duca motorul. Abia acum, la cca 10 ani de exploatare,, i-am schimbat bateria originala si amortizoarele pe fata.
In principiu mi-e groaza de urmatoare situatie: o duc, ii face motorul si constatam ca nu asta era problema.
Ce pareri aveti?
Ultima modificare făcută de Serban_Astra_X16XEL la Vin 19 Mai, 2006 2:16 pm
Mi-am creat un cont si am citit o gramada de mesaje, care ar semana cu problema mea.
In primul rand am cautat un Manual de Reparatii pentru un Astra F 1996 Benzina 1.6 16v, si desi pe forum la documentatii scrie ca sunt disponibile, nu l-am gasit. Poate imi dati un link sa-l pot consulta si eu.
Acum cu problemele. De vreo 3-4 saptamani am constatat ca masina a inceput relativ brusc sa mearga prost: mergea "inecata", ca si cum ar merge in 2 sau 3 cilindrii. M-am dus la un service, le-am expus problema, si au zis sa schimbam bujiile. Le-am schimbat, le-au verificat din nou si au constatat ca cele 2 bujii din mijloc se innegreau repede astfel incat nu mai puteau sa dea scanteie. Recomandarea lor: sa fac motorul, garnitura de chiulasa, simeringuri, etc. Am zis ca-s banditi si ca ma duc la altii.
La al doilea service, le-am expus problema, mi-au zis ca trebuiesc schimbate fisele de la bujii. OK, le-am schimbat si pe astea, fara vreun rezultat. Raspunsul lor: trebuie facut motorul (la fel, garnitura de chiulasa, simeringuri, etc).
Intre timp m-am gandit ca e momentul sa o pun pe un tester. Mare surpriza! Nici unul din cele 3 service-uri Opel pe care le stiam (Di-Bas, Erebus, GTT) nu mai au tester, software, etc pentru masina mea -- cica este prea veche. Cei de la Erebus mi-au recomandat sa ma duc la un individ care are un service foarte aproape de ai, insa tester-ul lui nu a reusit sa se lege pe computerul meu. Mi-a verificat tot felul de senzori, nu a umblat la sonda Lamda, si in final mi-a spus ca am o problema cu un avans dereglat. Asta dupa ce initial mi-a zis ca am busita bobina de inductie, pe care am si schimbat-o dealtfel, fara nici un rezultat pozitiv. In plus mi-au curatat si injectoarele si au desfundat nu stiu ce valva (cred ca ceva cu recuperatorul de gaze). In final, tot asa mi-a recomandat sa-i fac motorul (chiulasa, etc). Am zis OK, dar hai sa mai caut tester, poate aflu ceva informatii mai exacte.
Am gasit un service Bosch, langa Erebus, si m-am dus la un test pe computer. Cu 1 an sau 2 in urma mai fusesem la un service Bosch, pe Delea Noua, si reusisera sa se lege cu testerul lor de computerul meu de bord. Acum n-a mai mers. Concluzia lor a fost ca nu neaparat computerul meu este dus, dar ca in orice caz nu vrea sa comunice cu testerul. Au scos bujiile, au constatat si ei ca cele 2 bujii din mijloc sunt mudare, afumate, etc, si au introdus o surubelnita cu o carpa curate in gaura de la bujii sa vedem ce fel de negreala este: ulei. Raspuns: trebuie facut motorul. A ramas sa-mi trimita un deviz. Am uitat sa mentionez ca mi-au facut si compresia, si a iesit OK, cica (15 pe toate, dar nu mi-au facut-o la rece, cum stiam eu).
Intre timp tot n-am renuntat la ideea mea, nu cred ca este de la motor ci mai degraba ceva mai simplu, vreun senzor dus, sonda lambda, etc, poate chiar ECU. Oricm la plecarea de la service-ul Bosch, mi-a spus electricianul ca mi se incinge in masina langa frana de mana, probabil catalizatorul. Mai mult, astazi, an pus mana la teava de esapament, si pute zdravan a benzina. Masina consuma de sparge, enorm, cca 20%.
Istoricul masinii: an de fabricatie 1996, are 156.000 km, am luat-o din Belgia in 2000, de la primul proprietar, cu carnet de intretinere, la 74000km, si dupa aia am mai mers si eu pe afara, deci pe drumuri ca lumea cca 40000km. Practic prin tara a mers nu mai mult de 40000Km. Ulei a servit Aral sintetic si am incercat s-o intretin cat mai bine. N-am avut probleme cu ea decat acum. Mi se pare cam ciudat la regimul asta de exploatare sa se duca motorul. Abia acum, la cca 10 ani de exploatare,, i-am schimbat bateria originala si amortizoarele pe fata.
In principiu mi-e groaza de urmatoare situatie: o duc, ii face motorul si constatam ca nu asta era problema.
Ce pareri aveti?
Ultima modificare făcută de Serban_Astra_X16XEL la Vin 19 Mai, 2006 2:16 pm
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- Serban_Astra_X16XEL
- OP
- 11 mesaje
- din 14 Mai 2006
- Astra 1996 X16XEL
- Bucuresti
Serban_Astra_X16XEL
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mai 2006
- Mesaj Privat
Compresia a iesit OK.
Scanteia este OK la toti cilindrii (evident cu fisele si bujiile scoase)
Injectoarele sunt OK, tocmai le-au curatat saptamana trecuta, si i-am bagat si solutie d-aia de curatat injectoarele.
Ramane sa vad care-i treaba cu sonda Lambda, desi nu ma pricep la masini, nu stiu care este -- de-aia am nevoie de TIS sau un manual sa vad si eu exact ce-i sub capota Astrei, schematic.
Si eu sunt de aceeasi parere ca daca ar fi motorul dus, ar fi dus egal. Asa ca ami astept sfaturi, pareri, etc.
Scanteia este OK la toti cilindrii (evident cu fisele si bujiile scoase)
Injectoarele sunt OK, tocmai le-au curatat saptamana trecuta, si i-am bagat si solutie d-aia de curatat injectoarele.
Ramane sa vad care-i treaba cu sonda Lambda, desi nu ma pricep la masini, nu stiu care este -- de-aia am nevoie de TIS sau un manual sa vad si eu exact ce-i sub capota Astrei, schematic.
Si eu sunt de aceeasi parere ca daca ar fi motorul dus, ar fi dus egal. Asa ca ami astept sfaturi, pareri, etc.
- eduard33
- ****
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
manualul de astra F il poti lua free de pe www.clubopel.ro la sectiunea "download"...fa-ti cont si descarca-l de acolo...e complet.
sonda lambda se afla pe saxofon ...tre s-o vezi...e imposibil sa n-o depistezi...iese un fir din ea care merge la ECU.
toate bune
sonda lambda se afla pe saxofon ...tre s-o vezi...e imposibil sa n-o depistezi...iese un fir din ea care merge la ECU.
toate bune
valiauto
- Mesaje scrise: 42
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jan 2005
- Mesaj Privat
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- Serban_Astra_X16XEL
- OP
- 11 mesaje
- din 14 Mai 2006
- Astra 1996 X16XEL
- Bucuresti
Serban_Astra_X16XEL
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mai 2006
- Mesaj Privat
florinike- Suspendat
- 1,582 mesaje
- din 22 Feb 2005
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
florinike- Mesaje scrise: 1,582
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2005
- Mesaj Privat
Pot sa te ajut eu cu TIS .....sau cu manual de astra F 91-98 parca ....Da-mi un PM si vorbim acolo.
Pana una alta...desfa capacul de delcou si vezi daca ai cumva umiditate in interior, verifica toate mufele de pe motor, eventual preventiv da-le cu spray de contacte....Eu am avut o problema in sensu ca nu mai pornea daca o lasam nepornita mai mult de 3 zile....si apoi...incepuse sa mearga in 3 ...in 2....destul de ciudat ca motorul meu nu a avut pana acuma probleme. Dupa ce am vbit cu cineva....si am schimbat delcoul...totul a fost perfect.
E cam nasol cu bujiile alea 2 care se duc.....dar...vezi tu ce si cum.
Pana una alta...desfa capacul de delcou si vezi daca ai cumva umiditate in interior, verifica toate mufele de pe motor, eventual preventiv da-le cu spray de contacte....Eu am avut o problema in sensu ca nu mai pornea daca o lasam nepornita mai mult de 3 zile....si apoi...incepuse sa mearga in 3 ...in 2....destul de ciudat ca motorul meu nu a avut pana acuma probleme. Dupa ce am vbit cu cineva....si am schimbat delcoul...totul a fost perfect.
E cam nasol cu bujiile alea 2 care se duc.....dar...vezi tu ce si cum.
- Serban_Astra_X16XEL
- OP
- 11 mesaje
- din 14 Mai 2006
- Astra 1996 X16XEL
- Bucuresti
Serban_Astra_X16XEL
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mai 2006
- Mesaj Privat
- Serban_Astra_X16XEL
- OP
- 11 mesaje
- din 14 Mai 2006
- Astra 1996 X16XEL
- Bucuresti
Serban_Astra_X16XEL
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mai 2006
- Mesaj Privat
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
uite ce scrie in TIS
http://autos.groups.yahoo.c...bOpel/files/Docs/
x16xel-p0115.pdf
la codul erorii mai scrie:
P0115 - Coolant Temperature Voltage High
l 10 s elapsed time since engine start
l Coolant temperature is less than -35 °C (-31 °F)
(Short circuit to voltage or circuit interruption)
l Above conditions must be fulfilled for at least 2 s .
Replacement Value:
l Up to a time period of 511 s and a maximum temperature of 79.5 °C (174.2 °F)
the control unit takes a replacement value which depends on intake air
temperature and the time since engine start.
otherwise
l The control unit takes 79.5 °C (174.2 °F) as replacement value.
P0115 - Coolant Temperature Voltage Low
l 2 s elapsed time since engine start
l Coolant temperature is greater than 135 °C (275 °F)
(Short circuit to ground)
l Above conditions must be fulfilled for at least 2 s .
Replacement Value:
l Up to a time period of 511 s and a maximum temperature of 79.5 °C (174.2 °F)
the control unit takes a replacement value which depends on intake air
temperature and the time since engine start.
otherwise
l The control unit takes 79.5 °C (174.2 °F) as replacement value.
PS: ai buton de join, pt a te inscrie.
http://autos.groups.yahoo.c...bOpel/files/Docs/
x16xel-p0115.pdf
la codul erorii mai scrie:
P0115 - Coolant Temperature Voltage High
l 10 s elapsed time since engine start
l Coolant temperature is less than -35 °C (-31 °F)
(Short circuit to voltage or circuit interruption)
l Above conditions must be fulfilled for at least 2 s .
Replacement Value:
l Up to a time period of 511 s and a maximum temperature of 79.5 °C (174.2 °F)
the control unit takes a replacement value which depends on intake air
temperature and the time since engine start.
otherwise
l The control unit takes 79.5 °C (174.2 °F) as replacement value.
P0115 - Coolant Temperature Voltage Low
l 2 s elapsed time since engine start
l Coolant temperature is greater than 135 °C (275 °F)
(Short circuit to ground)
l Above conditions must be fulfilled for at least 2 s .
Replacement Value:
l Up to a time period of 511 s and a maximum temperature of 79.5 °C (174.2 °F)
the control unit takes a replacement value which depends on intake air
temperature and the time since engine start.
otherwise
l The control unit takes 79.5 °C (174.2 °F) as replacement value.
PS: ai buton de join, pt a te inscrie.
- Serban_Astra_X16XEL
- OP
- 11 mesaje
- din 14 Mai 2006
- Astra 1996 X16XEL
- Bucuresti
Serban_Astra_X16XEL
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mai 2006
- Mesaj Privat
- Serban_Astra_X16XEL
- OP
- 11 mesaje
- din 14 Mai 2006
- Astra 1996 X16XEL
- Bucuresti
Serban_Astra_X16XEL
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mai 2006
- Mesaj Privat
S-a rezolvat. O sa incerc sa dau si detalii, ca sa beneficieze si altii din astfel de patanii.
M-am dus in seara respectiva, inarmat cu ce am fost rugat sa cumpar: 1 set nou de bujii, 1 sonda lambda (200 RON, OpelShop Viitorului), 1 Senzor de Temperatura (50 RON, OpelShop).
Le-am inlocuit, motorul se auzea mai bine, dar nu OK. Am scos fisele de la bujii si la 2-3 nu era mare diferenta cu ele scoase. Drept care, am zis sa eliminam injectoarele din peisajul de necunoscute. S-au schimbat injectoarele de la 2-3 la 1-4 si invers. Rezultat: la fel; concluzie: injectoarele OK, problema e din cilindrii. La un moment dat i-a venit ideea sa schimbe fisele de la 2-3 care ieseau din Bobina de Inductie, intre ele. BINGO! Asta era. Masina a inceput sa toarca. Am iesit cu ea pe cheiul Dambovitei, a bagat 160km/h, mergea traznet. (Am uitat sa precizez ca i-a facut si compresia la rece si era egala si f. buna pe toti 4 cilindrii).
CONCLUZIA FINALA: dupa mers la nu stiu cate service-uri, cu adunaturi de incapabil, si toti cu recomandarea de a-i face motorul, iata ca feeling-ul meu, ca era o problema electrica s-a confirmat. Masina merge acum ca acum 6 ani cand am luat-o din Bruxelles. Probabil ca au avut un cuvant de spus si sonda Lambda nou cat si noul senzor de temperatura.
Multumesc pentru suport si sfaturi.
M-am dus in seara respectiva, inarmat cu ce am fost rugat sa cumpar: 1 set nou de bujii, 1 sonda lambda (200 RON, OpelShop Viitorului), 1 Senzor de Temperatura (50 RON, OpelShop).
Le-am inlocuit, motorul se auzea mai bine, dar nu OK. Am scos fisele de la bujii si la 2-3 nu era mare diferenta cu ele scoase. Drept care, am zis sa eliminam injectoarele din peisajul de necunoscute. S-au schimbat injectoarele de la 2-3 la 1-4 si invers. Rezultat: la fel; concluzie: injectoarele OK, problema e din cilindrii. La un moment dat i-a venit ideea sa schimbe fisele de la 2-3 care ieseau din Bobina de Inductie, intre ele. BINGO! Asta era. Masina a inceput sa toarca. Am iesit cu ea pe cheiul Dambovitei, a bagat 160km/h, mergea traznet. (Am uitat sa precizez ca i-a facut si compresia la rece si era egala si f. buna pe toti 4 cilindrii).
CONCLUZIA FINALA: dupa mers la nu stiu cate service-uri, cu adunaturi de incapabil, si toti cu recomandarea de a-i face motorul, iata ca feeling-ul meu, ca era o problema electrica s-a confirmat. Masina merge acum ca acum 6 ani cand am luat-o din Bruxelles. Probabil ca au avut un cuvant de spus si sonda Lambda nou cat si noul senzor de temperatura.
Multumesc pentru suport si sfaturi.
- livcro
- ******
- 4,575 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,575
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
Cine mama dracu a facut mishto de tine si ti-a inversat fisele. Am mai auzit o chestie din asta la un smenar de masini...s-a dus in shrot...sau cum i-o zice la targ de masini in de...si a inceput sa se tocmeasca...a vrut sa se uite la motor si , fara sa vada proprietarul i-a inversat 2 fise la bujii...si apoi i-a zis sa ii faca o proba la cald...normal, motorul mergea ffff rau...si asa a reusit sa ii scoata pretul la jumate la masina...