dbuhus
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Vaslui
- Masina: Astra 1994 X16SZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Sep 2008
- Mesaj Privat
Salut,
pe un Opel Astra cu motor X16SZ, mi-am montat o instalatie GPL, insa am probleme pe care pana acum service-ul care a lucrat la ea, nu a reusit sa le rezolve. Merg zilnic la ei, insa rezultate zero.
Probleme cu care ma confrunt sunt:
1. cand depasesc 50-60 km/h, si debraiez, se opreste motorul. Nu se intampla acelasi lucru la viteze mai mici, decat daca motorul este cald (am parcurs cca 10km).
2. cand sunt la drum intins (in afara localitatii) si din sens opus vin masini (mai deranjante sunt cele mari care fac curenti de aer mai puternici), masina mea da "in bot", adica ma izbeste, ca si cand intra in frana de motor.
3. aceeasi problema ca la punctul 2, apare si atunci cand iau "in bot" curentii facuti de masina in spatele careia sunt.
Care credeti ca ar fi rezolvarea?
Atasez fotografii care ar putea sa ajute. Multumesc!
pe un Opel Astra cu motor X16SZ, mi-am montat o instalatie GPL, insa am probleme pe care pana acum service-ul care a lucrat la ea, nu a reusit sa le rezolve. Merg zilnic la ei, insa rezultate zero.
Probleme cu care ma confrunt sunt:
1. cand depasesc 50-60 km/h, si debraiez, se opreste motorul. Nu se intampla acelasi lucru la viteze mai mici, decat daca motorul este cald (am parcurs cca 10km).
2. cand sunt la drum intins (in afara localitatii) si din sens opus vin masini (mai deranjante sunt cele mari care fac curenti de aer mai puternici), masina mea da "in bot", adica ma izbeste, ca si cand intra in frana de motor.
3. aceeasi problema ca la punctul 2, apare si atunci cand iau "in bot" curentii facuti de masina in spatele careia sunt.
Care credeti ca ar fi rezolvarea?
Atasez fotografii care ar putea sa ajute. Multumesc!
elcodelau
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 1993 x16sz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2007
- Mesaj Privat
Salut nu stiu daca ai rezolvat problema cu masina anuntul tau fiind postat mai demult.Am avut aceiasi problema ca si tine la masina sotiei mele care are motor x16sz.. Se pare ca nu sint compatibile cu instalatia gpl 100% aceste motoare. Cit despre simptomele tale este evident ca apar de la amestecul carburant sarac avind in vedere modul de producere. Poti incerca sa obturezi galeria de admisie cu aer adica furtunul ala gros dintre filtru si carburator ,ai montezi un inel de tabla in interior pentru a micsora debitul de aer. Ar mai putea fi o cauza si functionarea defectuoasa a motorasului de relanti. Nu ai spus nimic despre benzina ai aceleasi probleme ?
corsalex
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Prahova
- Masina: Corsa 2004 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Feb 2009
- Mesaj Privat
elcodelau a scris:Salut nu stiu daca ai rezolvat problema cu masina anuntul tau fiind postat mai demult.Am avut aceiasi problema ca si tine la masina sotiei mele care are motor x16sz.. Se pare ca nu sint compatibile cu instalatia gpl 100% aceste motoare. Cit despre simptomele tale este evident ca apar de la amestecul carburant sarac avind in vedere modul de producere. Poti incerca sa obturezi galeria de admisie cu aer adica furtunul ala gros dintre filtru si carburator ,ai montezi un inel de tabla in interior pentru a micsora debitul de aer. Ar mai putea fi o cauza si functionarea defectuoasa a motorasului de relanti. Nu ai spus nimic despre benzina ai aceleasi probleme ?
depinde ce instalatie a folosit. sau cum a fost reglata...
corsalex
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Prahova
- Masina: Corsa 2004 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Feb 2009
- Mesaj Privat
- Radovan_eu
- ****
- 1,254 mesaje
- din 02 Jun 2008
- Vectra 1997 X16XEL
- Iasi
Radovan_eu
- Mesaje scrise: 1,254
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2008
- Mesaj Privat
- GicaOpel
- **
- 141 mesaje
- din 28 Sep 2008
- Astra 2015 B16XER
- Bucuresti
GicaOpel
- Mesaje scrise: 141
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2015 B16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2008
- Mesaj Privat
- valyd11
- **
- 384 mesaje
- din 16 Dec 2009
- Corsa 2017 B14XER
- Bucuresti
valyd11
- Mesaje scrise: 384
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2017 B14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Dec 2009
- Mesaj Privat
dbuhus
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Vaslui
- Masina: Astra 1994 X16SZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Sep 2008
- Mesaj Privat
Salut,
mi-am rezolvat singur problema, punand la cutia din plastic in care se afla filtrul de aer, un furtun gros de cca 3,5 cm diametru, si curbat astfel incat sa nu ia aer in plin. Orificiul de admisie "vede" partea stanga a masinii (cred ca era mai bine daca era orientat in spate, insa nu am gasit furtun).
Acum insa, alta problema mi-a atras atentia, si anume, ca nu-mi mai merge socul automat, adica:
implicit, porneste pe benzina, si atunci cand depaseste un numar de turatii, (cred ca 2000 rot/min) trece automat pe gaz. Pornirea fiind pe benzina, socul automat facea astfel incat in debutul pornirii (daca se poate spune asa), tura putin mai mult motorul, aducandu-l apoi lent la relanti. Acum insa, dupa o folosire de circa 5000 Km cu gaz, socul automat nu mai functioneaza. In consecinta (pornesc pe benzina) daca nu am grija sa imping foarte putin pedala de acceleratie dupa vreo secunda de la pornere, ma pot astepta la oprirea motorului (nu se accelereaza automat).
Care ar fi problema?Multumesc!
mi-am rezolvat singur problema, punand la cutia din plastic in care se afla filtrul de aer, un furtun gros de cca 3,5 cm diametru, si curbat astfel incat sa nu ia aer in plin. Orificiul de admisie "vede" partea stanga a masinii (cred ca era mai bine daca era orientat in spate, insa nu am gasit furtun).
Acum insa, alta problema mi-a atras atentia, si anume, ca nu-mi mai merge socul automat, adica:
implicit, porneste pe benzina, si atunci cand depaseste un numar de turatii, (cred ca 2000 rot/min) trece automat pe gaz. Pornirea fiind pe benzina, socul automat facea astfel incat in debutul pornirii (daca se poate spune asa), tura putin mai mult motorul, aducandu-l apoi lent la relanti. Acum insa, dupa o folosire de circa 5000 Km cu gaz, socul automat nu mai functioneaza. In consecinta (pornesc pe benzina) daca nu am grija sa imping foarte putin pedala de acceleratie dupa vreo secunda de la pornere, ma pot astepta la oprirea motorului (nu se accelereaza automat).
Care ar fi problema?Multumesc!
elcodelau
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 1993 x16sz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2007
- Mesaj Privat
Care ar fi problema?Multumesc![/quote] problema este ca in momentul in care treci pe gaz calculatorul deja intra in regim de avarie aprinzind becul galben .
Vreun cod de eroare ai stocat ? In mers dupa ce porneste motorul la 4-5 min nu ti se aprinde beculetul galben check engine? Verifica daca functioneaza acel modul lambda pentru gaz. Exista posibilitatea sa se fi gripat motorasul de ralanti dar nu cred (rezolvarea ar fi sa il demontezi si sa il cureti intrun recipient cu decarburol),pe benzina functinoneaza normal adica revine la relanti dupa cee ai mers cu motorul turat sau trepideaza (se bilbaie motorul) cind iei piciorul de pe acceleratie.?
Eu am renuntat la socul electronic ,l-am decuplat de la mufa am potrivit pistonasul acela intr-o pozitie(turatie) care imi asigura un relanti convenabil si pe benzina si pe gaz.
Vreun cod de eroare ai stocat ? In mers dupa ce porneste motorul la 4-5 min nu ti se aprinde beculetul galben check engine? Verifica daca functioneaza acel modul lambda pentru gaz. Exista posibilitatea sa se fi gripat motorasul de ralanti dar nu cred (rezolvarea ar fi sa il demontezi si sa il cureti intrun recipient cu decarburol),pe benzina functinoneaza normal adica revine la relanti dupa cee ai mers cu motorul turat sau trepideaza (se bilbaie motorul) cind iei piciorul de pe acceleratie.?
Eu am renuntat la socul electronic ,l-am decuplat de la mufa am potrivit pistonasul acela intr-o pozitie(turatie) care imi asigura un relanti convenabil si pe benzina si pe gaz.
dbuhus
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Vaslui
- Masina: Astra 1994 X16SZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Sep 2008
- Mesaj Privat
In mers dupa ce porneste motorul la 4-5 min nu ti se aprinde beculetul galben check engine?
Da, este adevarat! Se aprinde aprinde becul galben. Stiu ca nu este normal, insa cei care mi-au montat instalatia au spus ca ar fi de la amestecul de gaz/aer, si ca nu e o problema. Mi-ar placea sa stiu exact din ce cauza se aprinde, si ce ar trebui facut sa ramana permanent stins.
Verifica daca functioneaza acel modul lambda pentru gaz.
Cum as putea sa verific? Ce trebuie sa observ la el?
Exista posibilitatea sa se fi gripat motorasul de ralanti dar nu cred (rezolvarea ar fi sa il demontezi si sa il cureti intrun recipient cu decarburol),pe benzina functinoneaza normal adica revine la relanti dupa cee ai mers cu motorul turat sau trepideaza (se bilbaie motorul) cind iei piciorul de pe acceleratie.?
Il demontaz, dar mi-ar trebui mai multe detalii despre poyitia lui si cum se desface. Pe benzina, daca turez, revine la o turatie cumva la limita de a se opri, deci cam balbaie.
Vreun cod de eroare ai stocat ?
Nu am stocat niciun cod de eroare. Nu am facut niciodata testul agrafa. O sa-l fac astazi sau maine, si revin.
Multumesc!
dbuhus
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Vaslui
- Masina: Astra 1994 X16SZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Sep 2008
- Mesaj Privat
- valyd11
- **
- 384 mesaje
- din 16 Dec 2009
- Corsa 2017 B14XER
- Bucuresti
valyd11
- Mesaje scrise: 384
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2017 B14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Dec 2009
- Mesaj Privat
elcodelau
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 1993 x16sz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2007
- Mesaj Privat
Nu sint eu expert prea mare in domeniu dar din ce am documentat si citit pina acum pentru motoarele cu injectie nu este recomndat sa montezi o asemenea instalatie cum este in cazul tau si al meu. Recomandat este la motoarele cu aprindere secventiala deoarece respectiva intalatie de gaz are calculator de injectie si senzori proprii, si mai merge bine la daciile cu carburator care nu au computer de injectie. De ce? Simplu la montaj ei conecteaza pe pompa de benzina si pe injector un releu . In momentul in care motorul functioneaza pe gas imediat se aprinde becul galben si codul ''injector voltage to low'' ,dupa indelungi modificari si ajustari pe care le face calculatorul incercind sa compenseze amestecul carburant el se plafoneaza iar landa iti da eroarea repectiva.
Eu spun asa daca instalatia asta de gaz nu se poate conecta cu computerul de injectie al masinii ca impreuna sa poata corecta amestecul carburant nu o sa functioneze niciodata bine motorul asa cum merge pe benzina.
Sau cum majoritatea instalatorilor de gpl procedeaza scot mufa de la socul automat il potrivesc intr-o pozitie convenabila pentru gaz de ralanti si apoi fac reglajul din vaporizator si gata mestere dai o tura !
Scoate pentru 15 minute borna de plus de la baterie ,pe urma scoate afara comutatorul ala (milano parca era) din mufa lui si ar trebui sa porneasca pe benzina . Mergi cu masina vreo 45-50 de km si forjeaz-o la demaraje in trepte de viteza .Asta ar trebui sa o faca sa isi revina socul electronic . Astept raspuns la mersul pe benzina
Eu spun asa daca instalatia asta de gaz nu se poate conecta cu computerul de injectie al masinii ca impreuna sa poata corecta amestecul carburant nu o sa functioneze niciodata bine motorul asa cum merge pe benzina.
Sau cum majoritatea instalatorilor de gpl procedeaza scot mufa de la socul automat il potrivesc intr-o pozitie convenabila pentru gaz de ralanti si apoi fac reglajul din vaporizator si gata mestere dai o tura !
Scoate pentru 15 minute borna de plus de la baterie ,pe urma scoate afara comutatorul ala (milano parca era) din mufa lui si ar trebui sa porneasca pe benzina . Mergi cu masina vreo 45-50 de km si forjeaz-o la demaraje in trepte de viteza .Asta ar trebui sa o faca sa isi revina socul electronic . Astept raspuns la mersul pe benzina
Valcikm
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Alta tara
- Masina: Vectra 1994 X16SZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2010
- Mesaj Privat
elcodelau a scris:Nu sint eu expert prea mare in domeniu dar din ce am documentat si citit pina acum pentru motoarele cu injectie nu este recomndat sa montezi o asemenea instalatie cum este in cazul tau si al meu. Recomandat este la motoarele cu aprindere secventiala deoarece respectiva intalatie de gaz are calculator de injectie si senzori proprii, si mai merge bine la daciile cu carburator care nu au computer de injectie. De ce? Simplu la montaj ei conecteaza pe pompa de benzina si pe injector un releu . In momentul in care motorul functioneaza pe gas imediat se aprinde becul galben si codul ''injector voltage to low'' ,dupa indelungi modificari si ajustari pe care le face calculatorul incercind sa compenseze amestecul carburant el se plafoneaza iar landa iti da eroarea repectiva.
Eu spun asa daca instalatia asta de gaz nu se poate conecta cu computerul de injectie al masinii ca impreuna sa poata corecta amestecul carburant nu o sa functioneze niciodata bine motorul asa cum merge pe benzina.
Sau cum majoritatea instalatorilor de gpl procedeaza scot mufa de la socul automat il potrivesc intr-o pozitie convenabila pentru gaz de ralanti si apoi fac reglajul din vaporizator si gata mestere dai o tura !
Scoate pentru 15 minute borna de plus de la baterie ,pe urma scoate afara comutatorul ala (milano parca era) din mufa lui si ar trebui sa porneasca pe benzina . Mergi cu masina vreo 45-50 de km si forjeaz-o la demaraje in trepte de viteza .Asta ar trebui sa o faca sa isi revina socul electronic . Astept raspuns la mersul pe benzina
Eu spun asa daca instalatia asta de gaz nu se poate conecta cu computerul de injectie al masinii ca impreuna sa poata corecta amestecul carburant nu o sa functioneze niciodata bine motorul asa cum merge pe benzina.
Sau cum majoritatea instalatorilor de gpl procedeaza scot mufa de la socul automat il potrivesc intr-o pozitie convenabila pentru gaz de ralanti si apoi fac reglajul din vaporizator si gata mestere dai o tura !
Scoate pentru 15 minute borna de plus de la baterie ,pe urma scoate afara comutatorul ala (milano parca era) din mufa lui si ar trebui sa porneasca pe benzina . Mergi cu masina vreo 45-50 de km si forjeaz-o la demaraje in trepte de viteza .Asta ar trebui sa o faca sa isi revina socul electronic . Astept raspuns la mersul pe benzina
Salut la toti ! am si eu o vectra a cu motor x16sz pe gas si de vre-o 2 zile am si eu probleme la gas si anume pozitia de relanti nu merge, ba chiar se opreste motorul, cind se incalzeste bine poate sa nu se opreasca dar este instabil si variaza turatiile de ralanti stau in jurul la 0.5 .
Unde se afla socul automat si cum arata el?
Sonda lambda este aceesi care este si pe benzina sau este alta si se afla in alta parte?
Daca pornesc motorul pe gaz becul galben nu se stinge deloc, in unele cazuri se stinge dar rar. care e problema?
La testul cu agrafa imi arata eroarea 25 dar acesta eroare o am demult, atunci pe gas mergea bine.
daca pornesc motorul pe benzina si trec din mers pe gaz nu se aprinde becul galben, in timpul deplasarii poate sa se aprinda dar peste citeva secunde se stinge
La mine de la benzina la gas se trece cu ajutorul unui intrerupator (ca informatie suplimentara), e posibil sa nu aiba socul automat?
- valyd11
- **
- 384 mesaje
- din 16 Dec 2009
- Corsa 2017 B14XER
- Bucuresti
valyd11
- Mesaje scrise: 384
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2017 B14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Dec 2009
- Mesaj Privat
Valcikm
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Alta tara
- Masina: Vectra 1994 X16SZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2010
- Mesaj Privat
- valyd11
- **
- 384 mesaje
- din 16 Dec 2009
- Corsa 2017 B14XER
- Bucuresti
valyd11
- Mesaje scrise: 384
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2017 B14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Dec 2009
- Mesaj Privat
nutzu4pub
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 1995 x16sz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2008
- Mesaj Privat
Salutare! Am si eu un 1.6 sz cu gaz cu aceeasi problema...cand debraiez da sa imi moara motorul..relantiul scade la 500 dupa care se aude un sunet ciudat de pe la releu cred..si revine pana in zona 800-900...din cate am inteles de la diverse ateliere....nu este indicat sa incercam sa micsoram ca sa zic acel orificiu de aer care intra in clapeta de acceleratie deoarece forteaza plamanul si se pot strica unele garnituri..nu am inteles exact..cert este ca tot caut si eu solutii la aceasta problema si nu gasesc un om sa-mi zica si mie cum sa rezolv problema..fara sa stric altceva