Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discuții generale
  • MIMul

  • Mesaje scrise: 536
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Am deschis acesta discutie pentru a afla cum e sa ai traciune spate iarna.Nu am avut niciodata masina cu traciune spate(doar am condus,dar nu iarna).Cum e cu drumurile de pe la munte cu tractiune spate?E greu sa mergi chiar daca ai masina echipata de iarna(cauciucuri de iarna,lanturi).Pe viitor as vrea sa imi cumpar o masina cu traciune spate si vreau sa ma informez de acum daca imi va fi greu sau usor.Apropo,iarna trecuta l-am vazut pe un nene cu un Mercedes ML 320 4MATIC(4x4) blocat pe drum in oras,nu pe cine stie ce deal pe la munte.
Te ajuta mult sa ai ESP si TC iarna?Multumesc anticipat eventualelor raspunsuri.Sper sa ma lamuresc din raspusurile(eventuale) ale acestei discutii.Numai bine.
Skip ads

  • Kmc0smin

  • Mesaje scrise: 569
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Feb 2008

  • Mesaj Privat
esp si tc ajuta iarna, pt k exista posibilitatea ghetii si datorita lor masina nu o ia intr-o directie si se mentine pe directia drumului.
  • robytza

  • Mesaje scrise: 1,087
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: GT 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2007

  • Mesaj Privat
salut. eu am tractiune spate si e ok iarna daca nu faci pe desteptul cand dai de zapada sau gheata. fata de tractiunea spate trebuie sa-ti tensionezi muschii ceva mai mult si sa ai o atentie mai sporita... si neaparat la tractiunea spate trebuie sa ai echipata masina cu cauciucuri foarte bune de iarna si lanturi pentru situatiile mai grele... atentie la curbe trebuie mentinuta viteza cat de se poate de constanta si mai mica (nu se accelereaza sau franeaza pe curbe deoarece va fugi spatele instant) . sistemele electronice te ajuta si ele dar 30 % revine soferului pentru corectii si manevre corespunzatoare.
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,437
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Ca fost posesor de masina cu propulsie, pot sa iti spun ca aceasta este net superioara tractiunii. In schimb, este mai pretentioasa la stilul de condus si mai ales la starea tehnica. @robytza a punctat foarte bine partea cu trecerea prin curbe. Accelerarea cu rotile virate va genera intotdeauna o supravirare indiferent daca drumul este alunecos sau nu iar asta nu este neaparat un dezavantaj iar electronica te ajuta mult.
Cat priveste drumurile de munte, o masina cu propulsie va urca mai usor o rampa iar greutatea suplimentara din masia o va ajuta. In schimb, va trece mult mai greu prin nameti sau noroaie pentru ca nu le poate sparge.
Daca ar exista posibilitatea sa pot alege intre 2 masini care au ca singura diferenta puntea motrica, as alege pe cea cu propulsie in detrimentul tractiunii.
  • dragosh_sotto

  • Mesaje scrise: 55
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1992 C18NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Si eu am vrut sa probez tractiunea spate(un bmw 525d automat), si m-am dus pe o un drum de munte, si cu DTC-ul activat am urcat pana sus cu acceleratia in capat, fara probleme. Dar tot atunci am probat si opelul meu si un audi a6, opelul meu n-a avut nicio sansa, cu totul ca am pneuri de iarna, si nici a6-le n-a fost mai presus, cu tot cu ESP-ul activat. Deci, eu spun ca daca ai tractiune spate si ESP/DTC activat n-o sa ai mai multe probleme decat cu tractiunea fata, e doar parerea mea.
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,544
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Conteaza foarte mult anvelopele. Iarna trecuta am impins la un Mercedes E-Classe Caravan cu anvelope de vara de mi-a venit rau (i-am strambat si stema din varf in timp ce o manevram cu mana pe acolo Very Happy ). Dupa ce am terminat cu el, nu am avut nici o problema sa urc pe acolo cu Vectra cu anvelope de iarna. A se nota ca Vectra era benzinara, deci destul de usoara pe puntea fata.
  • sever iulian

  • Mesaje scrise: 1,325
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Insignia 2017 B20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2006

  • Mesaj Privat
pe drum acoperit cu gheata/zapada unchiul meu cu mercedes e-classe mergea cu un sac de nisip in portbagaj(e si sofer profesionist aproape de pensionare). chiar si asa de vre-o 2 ori a intrat in zapada de pe marginea soselei.
  • MIMul

  • Mesaje scrise: 536
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Deci m-am convins. Am sa aleg tractiunea spate, adica un BMW 318, 320 e46 sau un Opel Omega. Iarna asta o sa ma prinda cu tractiune fata(e mai bine pentru mine ca sunt incepator), dar oricum si cu tractiune fata si cu spate nu sunt genul de om care sa ma dau Schumacher la volan pentru ca am umblat mult prin lumea asta si am vazut foarte multe accidente grave (decapitati sau care au ars de vii in masina si nu a avut nimeni curajul sa intervina, am fost neputinciosi).
@ dodo_13: Cum ai spus si tu conteaza foarte mult si daca e masina echipata si "piesa" dintre scaun si volan conteaza foarte mult. Iti dai seama cat de penibil e sa vezi un Mercedes ML 320 4MATIC blocat pe o strada in oras. Va multumesc tuturor pentru sfaturile oferite. Numai bine...and DRIVE SAFE (Fierul nu iarta pe nimeni,oricat ai fi de experimentat).
  • phyton

  • Mesaje scrise: 232
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Ford Granada 2200, tractiune spate, banda 2 linga axul drumului pe timp de iarna, prins crusta de zapada/gheata, adevarat drift necontrolat...
  • robytza

  • Mesaje scrise: 1,087
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: GT 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2007

  • Mesaj Privat
MIMule daca esti incepator iti recomand sa mai ramai pe tractiune fatza pana la vreo 4 ani experienta. parerea mea
  • Byke

  • Mesaje scrise: 3,358
  • Locatie: Cluj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2007

  • Mesaj Privat
MiMule, iti recomand si eu ceva: peste tot ai scris "traciune" in loc de "tracþiune", ultima fiind varianta corecta. Multam, scuze si drumuri bune, inzapezite.
  • MIMul

  • Mesaje scrise: 536
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2008

  • Mesaj Privat
@Byke: multumesc ca m-ai avertizat. Acum nu mai pot sa modific, imi cer scuze tuturor. Drumuri bune!

Lasa ca am modificat eu. LDivora
  • andrei006

  • Mesaje scrise: 897
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mar 2006

  • Mesaj Privat
Ca fost detinator de ml320 pot sa-ti pun ca nu am ramas niciodata in zapada(cu 4 cauciucuri de iarna fulda) si l-am testat in zapda de 30-40-50 de cm. In schimb cu esp dezactivat nu ai foarte multe sanse sa nu te rasucesti in curba.
Ps: am mers si cu un e220, hidramat si s-a descurcat iarna trecuta ok in bucuresti, cu anvelope all season. Fara esp era o adevarata durere.
  • Mircea KDT

  • Mesaje scrise: 336
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2005

  • Mesaj Privat
tot ce trebuie sa ai sunt anvelope de iarna. nu conteaza ca ai tractiune spate.
daca aveti posibilitatea faceti un experiment. luati o masina 4x4 cu anvelope de vara si incercati sa urcati o panta, cu zapada/polei!
  • stelea

  • Mesaje scrise: 1,721
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Frontera 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Eu de cand am luat permisul am condus masini numai cu tractiune spate, masini clasice (fara ABS, ESP, ASR, ETC... Very Happy ) si nu am ramas blocat niciodata, nici in noroi, nici in zapada. Dupa vreo 10 ani am luat o masina cu tractiune fata, si am facut acident pe polei Sad . Am incercat sa o redresez (reflexul!) la fel ca la tractiune spate.
Pot sa spun ca prefer tractiunea spate in detrimentul tractiunii fata. Din pacate multi producatori au renuntat la tractiunea spate.

P.S. Exista situatii in care electronica mai mult incurca decat sa ajute. E bine ca aceste sisteme sa se poata decupla.
  • octav13

  • Mesaje scrise: 2,057
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 2003 y 22 dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Nov 2006

  • Mesaj Privat
inainte de a avea tc...and stuff,am condus dacie..care nu avea decat cauciucuri de iarna si "elementul" dintre volan si scaun...element pe ai caror umeri se afla intreaga responsabilitate.
indiferent de cate sisteme beneficiaza masina,daca "elementul" e cu capu'n nori si nu stie sa dozeze acceleratia(aici dizalul e rege datorita cuplului)nu va putea trece prin troiene.
sfatul meu este:rulati cat mai liniar,fara a brusca acceleratia,frana si directia;pastrati o distanta dubla fata de masina din fata(asta in cazul in care nu sesizeaza vreun "smeker" aka bou,care sa se infiltreze in fata voastra).
echipati masinile cu cauciucuri de iarna(cel putin pe puntea motoare daca nu toate).
sa aveti un surplus de combustibil atat in rezervor cat si intr-o canistra;
asigurati ca parbrizul sa fie intotdeauna curat si uscat(solutia de spalat pt iarna ajuta la o dezaburire mai rapida)
folositi frana de motor(dar nu retrogradati brusc)eliberati ambreiajul incet.
in coborarile pe suprafete de drum acoperit cu gheata sau zapada,pastrati viteza a 2,la fel procedati si in urcarile abrupte...nu se schimba treptele de viteza.....decat daca portiunea de drum devine dreapta...
Bafta!
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,418
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
octav13 a scris:......
echipati masinile cu cauciucuri de iarna(cel putin pe puntea motoare daca nu toate).
....


Eu v-as recomanda sa faceti un efort si sa puneti gume de iarna pe toate 4 rotile. De ce? foarte simplu:
Sambata seara am mers la Bv. De la Padurea Bogatii pana in Bv drumul a fost acoperit de zapada in proportie de 40-50%, din cauza viscolului (treceau baietii cu lamele, dar... in 5 minute se rezolva problema). Masina personala, gume de iarna, Dunlop, in al treilea sezon. Mers cu 80-90 km/h, depasiri, no problem.
Miercuri am venit de la Bucuresti pe Bv, am intrat pe Paraul Rece. Masina de firma, gume de iarna pe fata, gume de vara sau all seazon pe spate. Pe jos zapada cam apoasa (ningea). In 2 ace de par, la 20-30 km/h, am simtit ca imi pleaca spatele la plimbare. Vorba unui coleg, senzatii tari la viteze mici
  • zafirul

  • Mesaje scrise: 1,443
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Tocmai d-aia Michelin recomanda ca: in cazul in care ai doar 2 cauciucuri de iarna sa le montezi PE PUNTEA SPATE!. Daca ai tractiune fata si respecti asta, mai ai sansa de a redresa masina din directie si/sau acceleratie...
  • Tzepozzz

  • Mesaje scrise: 795
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 Y 17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2007

  • Mesaj Privat
daca n-ai cauciucuri de iarna pe fata te duci sanie pentru ca nu mai ai directie deloc, plus ca nu pleci de pe loc daca esti impotmolit in zapada
  • biela-manivela

  • Mesaje scrise: 2,900
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Concluzia este ca ori iti pui patru opinci de iarna ori patru opinci de vara. Nu trebuie sa le amesteci.
Skip ads

  1. Home
  2. Discuții generale

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR