Ruxandra
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2007 1004 pe lant
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2010
- Mesaj Privat
- mario&bandit
- **
- 132 mesaje
- din 04 Feb 2010
- Astra 1999 x 17 dtl
- Alta tara
mario&bandit
- Mesaje scrise: 132
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1999 x 17 dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Feb 2010
- Mesaj Privat
becul cu check engine , indica o problema in gestinea motorului , incepe cu un test , si acolo o sa.ti zica erorile ...pana tunci poti face si testul ,, pseudo agrafa ,, cum il numesc colegii pe forum . asa descoperi eroarea si mergi direct la cauza ,, fenomenului ,, parerea me ca ai debimetru, egr-ul infundat sau sonda lamda
TESTUL PSEUDO AGRAFA :
S-a descoperit ca pe masinile cu motoare din seria "Z" si "Y" (de ex. Z18XE, etc) se pot totusi citi codurile de eroare stocate de ECU fara echipamente de diagnoza (TECH2, laptop cu interfete de test si soft de diagnoza), prin metoda "pseudo-agrafa" (asa i-am zis eu ). Metoda functioneaza la masinile care au becul "masinuta cu cheita", el fiind cel care clipeste si permite citirea codurilor. Pentru a citi codurile de eroare se procedeaza asa:
Trageti frina de mina si scoateti masina din viteza, pentru a nu provoca vreo paguba in eventualitatea in care ati pornit motorul fara sa vreti!
1. Cu motorul oprit (cheia scoasa sau in pozitia I), apasati simultan si tineti apasate pedalele de frina si acceleratie.
2. Rotiti cheia in pozitia II.
3. Becul "masinuta cu cheita" va incepe sa clipeasca semnalizind codurile de eroare. Codurile de eroare sint din 4 cifre. Fiecare cod e afisat o singura data. Intre fiecare cifra a codului e o mica pauza. Intre coduri e o pauza mai lunga. Dupa ce se ajunge la capatul listei de coduri, beculetul ramine aprins si nu mai clipeste. Cifra zero e reprezentata de 10 flash-uri.
Un exemplu:
"*" - martor aprins - flash
"_" - martor stins - pauza
**********_***_****_********** (10 flash-uri pauza 3 flash-uri pauza 4 flash-uri pauza 10 flash-uri -> cod 0340)
Daca nu sint stocate coduri de eroare, beculetul arde continuu/clipeste incontinuu/se stinge.
Pe unele masini (pina acum raportat doar Astra H si Zafira B) codurile de eroare nu sint clipite cu becul "masinuta cu cheita", ci sint afisate pe display-ul de km. sub forma ECNXXXXYY. Codurile de eroare sint XXXX.
Important!
- Aceasta metoda nu permite decit citirea codurilor de eroare, nu si stergerea lor. Pentru stergerea codurilor trebuie folosit un echipament de diagnoza (TECH2, laptop cu interfete de test si soft de diagnoza).
- Aceasta metoda permite un diagnostic rapid, precum si o economie de citiva zeci de lei, dar nu inlocueste un diagnostic facut de un profesionist cu un echipament adecvat, cu citire de parametri, grafice, etc.
da
TESTUL PSEUDO AGRAFA :
S-a descoperit ca pe masinile cu motoare din seria "Z" si "Y" (de ex. Z18XE, etc) se pot totusi citi codurile de eroare stocate de ECU fara echipamente de diagnoza (TECH2, laptop cu interfete de test si soft de diagnoza), prin metoda "pseudo-agrafa" (asa i-am zis eu ). Metoda functioneaza la masinile care au becul "masinuta cu cheita", el fiind cel care clipeste si permite citirea codurilor. Pentru a citi codurile de eroare se procedeaza asa:
Trageti frina de mina si scoateti masina din viteza, pentru a nu provoca vreo paguba in eventualitatea in care ati pornit motorul fara sa vreti!
1. Cu motorul oprit (cheia scoasa sau in pozitia I), apasati simultan si tineti apasate pedalele de frina si acceleratie.
2. Rotiti cheia in pozitia II.
3. Becul "masinuta cu cheita" va incepe sa clipeasca semnalizind codurile de eroare. Codurile de eroare sint din 4 cifre. Fiecare cod e afisat o singura data. Intre fiecare cifra a codului e o mica pauza. Intre coduri e o pauza mai lunga. Dupa ce se ajunge la capatul listei de coduri, beculetul ramine aprins si nu mai clipeste. Cifra zero e reprezentata de 10 flash-uri.
Un exemplu:
"*" - martor aprins - flash
"_" - martor stins - pauza
**********_***_****_********** (10 flash-uri pauza 3 flash-uri pauza 4 flash-uri pauza 10 flash-uri -> cod 0340)
Daca nu sint stocate coduri de eroare, beculetul arde continuu/clipeste incontinuu/se stinge.
Pe unele masini (pina acum raportat doar Astra H si Zafira B) codurile de eroare nu sint clipite cu becul "masinuta cu cheita", ci sint afisate pe display-ul de km. sub forma ECNXXXXYY. Codurile de eroare sint XXXX.
Important!
- Aceasta metoda nu permite decit citirea codurilor de eroare, nu si stergerea lor. Pentru stergerea codurilor trebuie folosit un echipament de diagnoza (TECH2, laptop cu interfete de test si soft de diagnoza).
- Aceasta metoda permite un diagnostic rapid, precum si o economie de citiva zeci de lei, dar nu inlocueste un diagnostic facut de un profesionist cu un echipament adecvat, cu citire de parametri, grafice, etc.
da
- mario&bandit
- **
- 132 mesaje
- din 04 Feb 2010
- Astra 1999 x 17 dtl
- Alta tara
mario&bandit
- Mesaje scrise: 132
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1999 x 17 dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Feb 2010
- Mesaj Privat
inainte de test in service incearca si acest test , citeste erorile date , si posteazala eici , eventual poti cauta singura cu functia cautare ( care nu intodeauna iti arata ce vrei sa stii ) mai trebuie gadilata , aflii despre ce e vorba si mergi mai linistita in service daca e sa schimbi o piesa , ,,mai ascunsa ,, daca e vorba de exemplu de debimetru , in 2 minute l-ai schimbat singura , sau daca nu esti maritata ceri ajutorul colegilor din arges , sigur se ofera multi sa te ajute te asteptam cu raspunsuri si intrebari