- departe
- OP
- 787 mesaje
- din 23 Dec 2007
- Corsa 2002 Z12XE
- Galati
departe
- Mesaje scrise: 787
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Dec 2007
- Mesaj Privat
Salut dragi colegi..de ceva vreme ma tot chinui sa imi montez un amplificator auto pe corsa C si ma lovesc de problema alimentarii acestuia.Bateria care o am pe masina nu e noua.e cea originala GM si nu stiu cat ma mai tine..am facut o proba cu amplificatorul..cu motorul oprit si nu a mai pornit..am lasat-o 20 min pe redresor a prnit la cheie...in rest nu imi face probleme...M-am tot gandit si din ce am mai citi ..plus ca am un coleg de munca,care mi-a spus ca sa mai pun o baterie suplimentara ptr amplificator ca ar fi utila...
Zis si facut...am gasit o baterie Varta de 45 amperi...si impreuna cu cea de pe masina Gm de 55 amperi..m-am gandit sa le pun in paralel,adica de la cea GM principala duc plus-ul la cea din portbagaj si la amplificator iar la cea din portbagaj pun minusul pe caroserie si trag apoi la minusul de la amplificator!In ideea ca se vor incarca amandoua in timp ce motorul va fi pornit,sper sa nu stric alternatorul sau altceva pe la masina...
Acum,va intreb..ca idee e ok?a mai ioncercat asa ceva pe aici?
Zis si facut...am gasit o baterie Varta de 45 amperi...si impreuna cu cea de pe masina Gm de 55 amperi..m-am gandit sa le pun in paralel,adica de la cea GM principala duc plus-ul la cea din portbagaj si la amplificator iar la cea din portbagaj pun minusul pe caroserie si trag apoi la minusul de la amplificator!In ideea ca se vor incarca amandoua in timp ce motorul va fi pornit,sper sa nu stric alternatorul sau altceva pe la masina...
Acum,va intreb..ca idee e ok?a mai ioncercat asa ceva pe aici?
- SorinXP
- ***
- 590 mesaje
- din 27 Aug 2007
- Astra 2006 z19dt
- Bucuresti
SorinXP
- Mesaje scrise: 590
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2007
- Mesaj Privat
Nu e deloc indicat sa pui 2 acumulatori diferiti pe acelasi incarcator (in cazul tau alternator).
Nici acumulatori de acelasi tip, dar uzati diferit (adica unul mai vechi si unul mai nou).
Alternatorul tau incarca in functie de tensiune (V). Daca unul dintre acumulatori ajunge mai repede la 13,8 - 14,4 cat ar fi normal, releul opreste incarcarea.
Se intampla ca acumulatorii uzati sau deteriorati sa "se puna in scurt", adica plumbul de pe placi cade in partea de jos a acumulatorului si scurt-circuiteaza bornele, deci vei avea un acumulator bun si unul care il omoara pe cel bun.
Daca chiar vrei sa faci un sistem de genul asta, exista montaje profi pentru asa ceva, care au un controller de incarcare pentru al 2lea acumulator, opresc incarcarea in anumite conditii, nu il mai incarca deloc daca tensiunea e mai mica de 9,5 V parca, pentru a proteja restul.
Nu carpi nimic, te va costa mai mult decat crezi.
Nici acumulatori de acelasi tip, dar uzati diferit (adica unul mai vechi si unul mai nou).
Alternatorul tau incarca in functie de tensiune (V). Daca unul dintre acumulatori ajunge mai repede la 13,8 - 14,4 cat ar fi normal, releul opreste incarcarea.
Se intampla ca acumulatorii uzati sau deteriorati sa "se puna in scurt", adica plumbul de pe placi cade in partea de jos a acumulatorului si scurt-circuiteaza bornele, deci vei avea un acumulator bun si unul care il omoara pe cel bun.
Daca chiar vrei sa faci un sistem de genul asta, exista montaje profi pentru asa ceva, care au un controller de incarcare pentru al 2lea acumulator, opresc incarcarea in anumite conditii, nu il mai incarca deloc daca tensiunea e mai mica de 9,5 V parca, pentru a proteja restul.
Nu carpi nimic, te va costa mai mult decat crezi.
- aco_008
- ******
- 4,223 mesaje
- din 11 Mai 2008
- Astra 2004 Z17DTL
- Prahova
aco_008
- Mesaje scrise: 4,223
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2008
- Mesaj Privat
- departe
- OP
- 787 mesaje
- din 23 Dec 2007
- Corsa 2002 Z12XE
- Galati
departe
- Mesaje scrise: 787
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Dec 2007
- Mesaj Privat
- aco_008
- ******
- 4,223 mesaje
- din 11 Mai 2008
- Astra 2004 Z17DTL
- Prahova
aco_008
- Mesaje scrise: 4,223
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2008
- Mesaj Privat
- departe
- OP
- 787 mesaje
- din 23 Dec 2007
- Corsa 2002 Z12XE
- Galati
departe
- Mesaje scrise: 787
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Dec 2007
- Mesaj Privat
- aco_008
- ******
- 4,223 mesaje
- din 11 Mai 2008
- Astra 2004 Z17DTL
- Prahova
aco_008
- Mesaje scrise: 4,223
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2008
- Mesaj Privat
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
- aco_008
- ******
- 4,223 mesaje
- din 11 Mai 2008
- Astra 2004 Z17DTL
- Prahova
aco_008
- Mesaje scrise: 4,223
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2008
- Mesaj Privat
- departe
- OP
- 787 mesaje
- din 23 Dec 2007
- Corsa 2002 Z12XE
- Galati
departe
- Mesaje scrise: 787
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Dec 2007
- Mesaj Privat