- andreigeo
- OP
- 351 mesaje
- din 18 Nov 2009
- Insignia 2010 a20dth
- Bucuresti
andreigeo
- Mesaje scrise: 351
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2010 a20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Nov 2009
- Mesaj Privat
Pentru Vectra-C, discutie aici: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=73576
salutare.
tocmai ce am terminat de montat si activat functia butonului sport. am un astra H, enjoy, care din fabrica nu a venit cu buton sport; aveam doar butonul de deschis/inchis usi, iar in locul unde puteam pune buton sport era liber.
Pentru inceput ca butonul sport sa poata fi inteles de masina, ceasurile din bord(IPC-urile sau ceasurile care indica km/h si turatia) trebuiesc sa fie intr-un fel compatibile cu aceasta functie. Asta trebuie verificat cu TECH2, (la maiandrei in principiu). Apoi, trebuie cumparat blocul de butoane, evident care sa aiba si buton sport inclus, pe langa ce aveti dvs. la masina din fabrica. Acest bloc de butoane costa undeva intre 130-150 ron.
Acum sa incepem pe pasi ce trebuie facut pt. a schimba butonul in sine.
1. Trebuie desfacut bordul din centru, cel cu CD, si cu unitate AC/climatronic. Pentru asta, am confectionat dintr-un umeras doua "U"-uri mai mari, care sa poata intra in orificiile de la CD-ul acesta. Se impinge pana nu mai are unde sa intre, si se simte cum trece de un clapetuta; practic el apasa pe un orpitor.
2. Mai departe, cu o surubelnita, in capul careia am pus un servetel ca sa nu zgarii ornamentele, se forteaza sa intre CD si marginile din stanga, respectiv dreapta, pe rand, dupa care se impinge usor usor afara prin miscari stanga dreapta, unitatea CD, si se dau la o parte antenta si cablul patrat mare din partea stanga.
3. Dupa ce am scos unitatea CD, nu trebuie sa uitam nici de scrumiera. Se scoate din partea stanga rezervorul acela micut, negru, apoi introduceti mana inspre josul scrumierei, si prin tragere inspre dvs. si in sus aceasta iese.
4. Urmeaza sa dam afara acum unitatea AC/climatizare. Aceasta are niste cleme in partea de sus stanga si dreapta. Acestea trebuiesc putin fortate in sus, pentru ca unitatea in sine sa poata iesi afara. Daca nu sa poate scoate unitatea ridicand doar una dintre acesta cleme, se ridica si cea de-a doua, si unitatea iese. Dupa se scot si cablurile din spate.
5. Mai departe, cu cheia torx se desfac cele 2 suruburi indicate in poza.
CHEIA TORX
6. Trebuie sa fiti atent, in partea stanga si dreapta, pe grila, sunt 2 bucati de plastic, care vor sa tina grila cat mai bine. se apasa usor pe ele, in timp ce se trage de grila incepand de jos, de langa partea de unde tocmai ati scos suruburile.
7. Ce vedem in aceasta poza, este grila care tocmai am scos-o dar din spate. Acesta este blocul de butoane care trebuie inlocuit cu cel nou cumparat deja. Pentru a putea scoate acest bloc de butoane, se invart conform pozei cele 2 rotite. Apoi, prin apasare pe plasticul de la gura pe unde intra aer, cu grija unde indica cele 4 sageti, incercam sa scoate blocul de butoane tragand inspre exetrior si in sus.
8. Am desfacut ce tine de partea din mijloc. Acum trecem la ceasuri, bord. Aici, trebuiesc desfacute in stanga si dreapta, sub volan, 2 suruburi, cu surubelinita cap cruce.
9. Apoi cu cheie torx, trebuiesc desfacute alte 2 suruburi, care tin ceasurile in sine.
10. Aici avem mufa cu cabluri din spatele ceasurilor. In poza anterioare daca va uitati in partea de sus stanga a volanului, vedeti un suport de plastic. Acel suport tine mufa din poza curenta. Mai intai scoatem mufa cu totul tragand in lateral stanga de opritorul acela maro. Apoi tragem mufa. Mai departe, pentru a indeparta suportul de plastic de pe mufa in sine, trebuieste largit locasul pe unde intra mufa in suport. Asta se pate face cu 2 surubelnite, cu grija. [eu nu am reusit si am rupt 1 parte, deci 1 opritor nu mi-a mai stat in cale]
11. Aceasta este mufa cea mica, de la blocul de butoane din bordul din mijloc. Are acelasi sistem de mufa introdusa intr-un suport de plastic. Aceasta are doar 1 singur opritor, deci se va scoate mai usor suportul.
12. Si in final vine partea interesanta. Trebuiesc trase cablurile. Pentru asta va trebuiesc 4 pini. Pinii intra in mufa mica pe pozitiile 8 si 17, iar in mufa cea mare pe pozitia 41 si 11. Si merg asa: Firul de pe pozitia 8 se duce in 41, iar cel din 17 se duce in 11.
Acum, daca totul pana aici a fost facut asa cum trebuie, ar trebuie sa vi se aprinda acest beculet.
NU VA GRABITI SA TRAGETI CABLURILE, FARA SA VERIFICATI MAI INTAI DACA IPC(ceasurile)POT INTELEGE CE LE CERETI(comanda butonului sport). ACEASTA SE VERIFICA CU TECH2 LA maiandrei.
VA ASTEPT CU INTREBARI.
o zi buna!
Ultima modificare făcută de andreigeo la Mar 02 Mar, 2010 12:09 am
salutare.
tocmai ce am terminat de montat si activat functia butonului sport. am un astra H, enjoy, care din fabrica nu a venit cu buton sport; aveam doar butonul de deschis/inchis usi, iar in locul unde puteam pune buton sport era liber.
Pentru inceput ca butonul sport sa poata fi inteles de masina, ceasurile din bord(IPC-urile sau ceasurile care indica km/h si turatia) trebuiesc sa fie intr-un fel compatibile cu aceasta functie. Asta trebuie verificat cu TECH2, (la maiandrei in principiu). Apoi, trebuie cumparat blocul de butoane, evident care sa aiba si buton sport inclus, pe langa ce aveti dvs. la masina din fabrica. Acest bloc de butoane costa undeva intre 130-150 ron.
Acum sa incepem pe pasi ce trebuie facut pt. a schimba butonul in sine.
1. Trebuie desfacut bordul din centru, cel cu CD, si cu unitate AC/climatronic. Pentru asta, am confectionat dintr-un umeras doua "U"-uri mai mari, care sa poata intra in orificiile de la CD-ul acesta. Se impinge pana nu mai are unde sa intre, si se simte cum trece de un clapetuta; practic el apasa pe un orpitor.
2. Mai departe, cu o surubelnita, in capul careia am pus un servetel ca sa nu zgarii ornamentele, se forteaza sa intre CD si marginile din stanga, respectiv dreapta, pe rand, dupa care se impinge usor usor afara prin miscari stanga dreapta, unitatea CD, si se dau la o parte antenta si cablul patrat mare din partea stanga.
3. Dupa ce am scos unitatea CD, nu trebuie sa uitam nici de scrumiera. Se scoate din partea stanga rezervorul acela micut, negru, apoi introduceti mana inspre josul scrumierei, si prin tragere inspre dvs. si in sus aceasta iese.
4. Urmeaza sa dam afara acum unitatea AC/climatizare. Aceasta are niste cleme in partea de sus stanga si dreapta. Acestea trebuiesc putin fortate in sus, pentru ca unitatea in sine sa poata iesi afara. Daca nu sa poate scoate unitatea ridicand doar una dintre acesta cleme, se ridica si cea de-a doua, si unitatea iese. Dupa se scot si cablurile din spate.
5. Mai departe, cu cheia torx se desfac cele 2 suruburi indicate in poza.
CHEIA TORX
6. Trebuie sa fiti atent, in partea stanga si dreapta, pe grila, sunt 2 bucati de plastic, care vor sa tina grila cat mai bine. se apasa usor pe ele, in timp ce se trage de grila incepand de jos, de langa partea de unde tocmai ati scos suruburile.
7. Ce vedem in aceasta poza, este grila care tocmai am scos-o dar din spate. Acesta este blocul de butoane care trebuie inlocuit cu cel nou cumparat deja. Pentru a putea scoate acest bloc de butoane, se invart conform pozei cele 2 rotite. Apoi, prin apasare pe plasticul de la gura pe unde intra aer, cu grija unde indica cele 4 sageti, incercam sa scoate blocul de butoane tragand inspre exetrior si in sus.
8. Am desfacut ce tine de partea din mijloc. Acum trecem la ceasuri, bord. Aici, trebuiesc desfacute in stanga si dreapta, sub volan, 2 suruburi, cu surubelinita cap cruce.
9. Apoi cu cheie torx, trebuiesc desfacute alte 2 suruburi, care tin ceasurile in sine.
10. Aici avem mufa cu cabluri din spatele ceasurilor. In poza anterioare daca va uitati in partea de sus stanga a volanului, vedeti un suport de plastic. Acel suport tine mufa din poza curenta. Mai intai scoatem mufa cu totul tragand in lateral stanga de opritorul acela maro. Apoi tragem mufa. Mai departe, pentru a indeparta suportul de plastic de pe mufa in sine, trebuieste largit locasul pe unde intra mufa in suport. Asta se pate face cu 2 surubelnite, cu grija. [eu nu am reusit si am rupt 1 parte, deci 1 opritor nu mi-a mai stat in cale]
11. Aceasta este mufa cea mica, de la blocul de butoane din bordul din mijloc. Are acelasi sistem de mufa introdusa intr-un suport de plastic. Aceasta are doar 1 singur opritor, deci se va scoate mai usor suportul.
12. Si in final vine partea interesanta. Trebuiesc trase cablurile. Pentru asta va trebuiesc 4 pini. Pinii intra in mufa mica pe pozitiile 8 si 17, iar in mufa cea mare pe pozitia 41 si 11. Si merg asa: Firul de pe pozitia 8 se duce in 41, iar cel din 17 se duce in 11.
Acum, daca totul pana aici a fost facut asa cum trebuie, ar trebuie sa vi se aprinda acest beculet.
NU VA GRABITI SA TRAGETI CABLURILE, FARA SA VERIFICATI MAI INTAI DACA IPC(ceasurile)POT INTELEGE CE LE CERETI(comanda butonului sport). ACEASTA SE VERIFICA CU TECH2 LA maiandrei.
VA ASTEPT CU INTREBARI.
o zi buna!
Ultima modificare făcută de andreigeo la Mar 02 Mar, 2010 12:09 am
- andreigeo
- OP
- 351 mesaje
- din 18 Nov 2009
- Insignia 2010 a20dth
- Bucuresti
andreigeo
- Mesaje scrise: 351
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2010 a20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Nov 2009
- Mesaj Privat
Nu am IDS+. masina are arcuri, amortizoare stock. eu am testat-o asa. pe loc, tin masina turata la 2000 de ture, apoi apas butonul sport, si turatie se duce la primul indicator peste 3000, deci in jur de 3250. ACUM, daca vrei sa iti pui IDS+, se poate activa si aceasta functie, de a intari amortizoarele. AICI trebuie sa confirme si maiandrei.
Da dezactiveaza ESP. Scrie pe bord in mijloc Esp off. Adaug o poza zilele viitoare.
o Zi buna!
Da dezactiveaza ESP. Scrie pe bord in mijloc Esp off. Adaug o poza zilele viitoare.
o Zi buna!
- Stefan_BC
- ****
- 2,652 mesaje
- din 19 Oct 2009
- Zafira 2008 Z19DT
- Bacau
Stefan_BC
- Mesaje scrise: 2,652
- Locatie: Bacau
- Masina: Zafira 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2009
- Mesaj Privat
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Salut
Avand IPC-ul (Instrument, ceasuri de bord) care trebuie si urmand tutorialul lui Andrei putem activa butonul Sport, urmarile imediate fiind:
1. Daca ECU motor stie de functia sport, apare o diferentiere in raspunsul pedalei functie de starea ON/OFF. De aceea creste turatia motorului la apasarea butonului. Daca doriti, intram in detalii.
2. Daca masina are ESP, se poate dezactiva apasand butonul sport timp de 4 secunde (parca).
Pentru IDS+ lucrurile se complica: avem nevoie de modul CDC (Continuous Damping Control), amortizoare speciale cu tot cu senzori, cablaraie si probabil altele de care nu imi dau seama acum.
Avand IPC-ul (Instrument, ceasuri de bord) care trebuie si urmand tutorialul lui Andrei putem activa butonul Sport, urmarile imediate fiind:
1. Daca ECU motor stie de functia sport, apare o diferentiere in raspunsul pedalei functie de starea ON/OFF. De aceea creste turatia motorului la apasarea butonului. Daca doriti, intram in detalii.
2. Daca masina are ESP, se poate dezactiva apasand butonul sport timp de 4 secunde (parca).
Pentru IDS+ lucrurile se complica: avem nevoie de modul CDC (Continuous Damping Control), amortizoare speciale cu tot cu senzori, cablaraie si probabil altele de care nu imi dau seama acum.
- Stefan_BC
- ****
- 2,652 mesaje
- din 19 Oct 2009
- Zafira 2008 Z19DT
- Bacau
Stefan_BC
- Mesaje scrise: 2,652
- Locatie: Bacau
- Masina: Zafira 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2009
- Mesaj Privat
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Da, la masina ta se poate.
Motoarele la care ECU stie de buton Sport sunt:
Diesel: Z19DT*, Z13DTH
Benzina: Z16XEP, Z16XER, Z18XE CAN, Z18XER, Z28NE*, Z20LEL/LER/LEH...
Motoare la care ECU NU STIE de buton Sport:
Diesel: Y17DT*, Z17DTL/H, Y20DT*, Y22DT*, Y30DT, Z30DT
Benzina: Z10XE, Z12XE, Z14XE, Z16XE, Z18XE pre-CAN, Z20LET, Z22*
Bineinteles, cele mai vechi decat acestea nu stiu de buton Sport.
Un mare semn de intrebare ramane pentru Z10XEP, Z12XEP, Z14XEP - care au acelasi ECU cu Z20LEL/R/H
Fara buton Sport, raspunsul acceleratiei este aproape liniar. Adica, daca am apasat pedala 20%, ECU "vede" 20%.
Cu buton Sport, raspunsul acceleratiei este mai lin pe Sport OFF si mai abrupt pe Sport ON. Adica, ECU "vede" 10% pe OFF si 40% pe ON.
Cifrele vehiculate mai sus sunt pura fictiune si nu au nicio legatura cu realitatea
Atentie, acest buton nu modifica puterea. Cu pedala la podea aveti fix acelasi raspuns, fix aceeasi putere, fix aceeasi masina.
Ultima modificare făcută de maiandrei la Lun 07 Mai, 2012 6:20 pm, modificat de 4 ori în total
Motoarele la care ECU stie de buton Sport sunt:
Diesel: Z19DT*, Z13DTH
Benzina: Z16XEP, Z16XER, Z18XE CAN, Z18XER, Z28NE*, Z20LEL/LER/LEH...
Motoare la care ECU NU STIE de buton Sport:
Diesel: Y17DT*, Z17DTL/H, Y20DT*, Y22DT*, Y30DT, Z30DT
Benzina: Z10XE, Z12XE, Z14XE, Z16XE, Z18XE pre-CAN, Z20LET, Z22*
Bineinteles, cele mai vechi decat acestea nu stiu de buton Sport.
Un mare semn de intrebare ramane pentru Z10XEP, Z12XEP, Z14XEP - care au acelasi ECU cu Z20LEL/R/H
Fara buton Sport, raspunsul acceleratiei este aproape liniar. Adica, daca am apasat pedala 20%, ECU "vede" 20%.
Cu buton Sport, raspunsul acceleratiei este mai lin pe Sport OFF si mai abrupt pe Sport ON. Adica, ECU "vede" 10% pe OFF si 40% pe ON.
Cifrele vehiculate mai sus sunt pura fictiune si nu au nicio legatura cu realitatea
Atentie, acest buton nu modifica puterea. Cu pedala la podea aveti fix acelasi raspuns, fix aceeasi putere, fix aceeasi masina.
Ultima modificare făcută de maiandrei la Lun 07 Mai, 2012 6:20 pm, modificat de 4 ori în total
- Edwin
- *******
- 5,989 mesaje
- din 27 Nov 2008
- Zafira 2006 z19dt
- Bistrita-Nasaud
Edwin
- Mesaje scrise: 5,989
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Zafira 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2008
- Mesaj Privat
- andreigeo
- OP
- 351 mesaje
- din 18 Nov 2009
- Insignia 2010 a20dth
- Bucuresti
andreigeo
- Mesaje scrise: 351
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2010 a20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Nov 2009
- Mesaj Privat
cel compatibil are un anume alfadigit. iti dau un link unde vezi codurile descoperite pana acuma care sunt compatibile. sunt in josul paginii, pt diesel sunt acestea : UX XR UE ZQ FH YS CJ. verifici cu tech 2 ce versiune ai.
uite link aici oricum http://havver.velemer.hu/node/27
uite link aici oricum http://havver.velemer.hu/node/27
- Edwin
- *******
- 5,989 mesaje
- din 27 Nov 2008
- Zafira 2006 z19dt
- Bistrita-Nasaud
Edwin
- Mesaje scrise: 5,989
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Zafira 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2008
- Mesaj Privat
- andreigeo
- OP
- 351 mesaje
- din 18 Nov 2009
- Insignia 2010 a20dth
- Bucuresti
andreigeo
- Mesaje scrise: 351
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2010 a20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Nov 2009
- Mesaj Privat
Tiaz- Suspendat
- 1,053 mesaje
- din 23 Jan 2009
- Astra 2008 Z 17 DTR
- Bucuresti
Tiaz- Mesaje scrise: 1,053
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2009
- Mesaj Privat
Salut,
Maiandrei am vazut ca in lista cu tipurile de motorizari la care ECU nu recunoaste functia sport este si Z 13 DT.
Masinile cu motorizarea Z 13 DTH si cutie easy-tronic sigur au aceasta functie.
Prin analogie la cele cu cutie normala se poate activa?
Ceasurile de bord pentru cutie manuala ce suporta aceasta functie pot fi montate pe Z 13 DTH?
Multumesc anticipat
Maiandrei am vazut ca in lista cu tipurile de motorizari la care ECU nu recunoaste functia sport este si Z 13 DT.
Masinile cu motorizarea Z 13 DTH si cutie easy-tronic sigur au aceasta functie.
Prin analogie la cele cu cutie normala se poate activa?
Ceasurile de bord pentru cutie manuala ce suporta aceasta functie pot fi montate pe Z 13 DTH?
Multumesc anticipat
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
- Stefan_BC
- ****
- 2,652 mesaje
- din 19 Oct 2009
- Zafira 2008 Z19DT
- Bacau
Stefan_BC
- Mesaje scrise: 2,652
- Locatie: Bacau
- Masina: Zafira 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2009
- Mesaj Privat
- Edwin
- *******
- 5,989 mesaje
- din 27 Nov 2008
- Zafira 2006 z19dt
- Bistrita-Nasaud
Edwin
- Mesaje scrise: 5,989
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Zafira 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2008
- Mesaj Privat
- Edwin
- *******
- 5,989 mesaje
- din 27 Nov 2008
- Zafira 2006 z19dt
- Bistrita-Nasaud
Edwin
- Mesaje scrise: 5,989
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Zafira 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2008
- Mesaj Privat
- CristianTM
- *****
- 3,710 mesaje
- din 15 Mar 2006
- Vectra 2005 Z19DTH
- Timisoara
CristianTM
- Mesaje scrise: 3,710
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mar 2006
- Mesaj Privat
- Edwin
- *******
- 5,989 mesaje
- din 27 Nov 2008
- Zafira 2006 z19dt
- Bistrita-Nasaud
Edwin
- Mesaje scrise: 5,989
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Zafira 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2008
- Mesaj Privat
@CristianTM, mulþumesc. Eram 90% sigur cã merge si cu contactul pus, am vrut doar confirmarea de la cei care au acest buton funcþional. Fãrã contact nu merge deoarece partea din IPC care raspunde de acestã funcþie nu este alimentatã. Acum incerc sã montez acest buton, sper cât de curând sã vãd si eu pe viu cum functioneazã
- andreigeo
- OP
- 351 mesaje
- din 18 Nov 2009
- Insignia 2010 a20dth
- Bucuresti
andreigeo
- Mesaje scrise: 351
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2010 a20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Nov 2009
- Mesaj Privat
- kseba70
- **
- 128 mesaje
- din 14 Apr 2010
- Vectra 1977 Z19DTH
- Mures
kseba70
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 1977 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Apr 2010
- Mesaj Privat
eu il am montat din fabrica + sasiu isd
in momentul cand il activez, in afara faptului ca te baga in scaun indiferent de treapta de viteza, se intaresc amortizoarele, motorul raspunde mai promt la pedala si se tureaza mai mult (decat fara), si directia se simte altfel, iar ca si consum nu mi se para ca ar creste, cu el activat sau dezactivat tot 10,5 l/100km (bucuresti) consuma
oricum pot spune ca este o diferenta mare intre activ/inactiv, parerea mea este ca merita toti baniiii, azi m-am dat cu 2 skode RS pe cheiul damboviteii si le-am facut muci.
senzatiile astea le-am mai simtit in mertanu lui fratimiu un AMG de 320 de cai si cutie cu raporte inverse
in momentul cand il activez, in afara faptului ca te baga in scaun indiferent de treapta de viteza, se intaresc amortizoarele, motorul raspunde mai promt la pedala si se tureaza mai mult (decat fara), si directia se simte altfel, iar ca si consum nu mi se para ca ar creste, cu el activat sau dezactivat tot 10,5 l/100km (bucuresti) consuma
oricum pot spune ca este o diferenta mare intre activ/inactiv, parerea mea este ca merita toti baniiii, azi m-am dat cu 2 skode RS pe cheiul damboviteii si le-am facut muci.
senzatiile astea le-am mai simtit in mertanu lui fratimiu un AMG de 320 de cai si cutie cu raporte inverse
- Edwin
- *******
- 5,989 mesaje
- din 27 Nov 2008
- Zafira 2006 z19dt
- Bistrita-Nasaud
Edwin
- Mesaje scrise: 5,989
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Zafira 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2008
- Mesaj Privat
A venit ºi ziua sã vãd funcþional butonul sport la zafira mea. Mi-a dat ceva "batai de cap" dar pânã la urmã s-a rezolvat. Am ºi facut o probã - 100km - ºi se simte diferenþa intre Sport Off si Sport On. Este o senzatie placutã sã conduci pe "Sport On".
La maºina mea cablajul era tras din fabricã, insã - din pãcate - ceasurile cu index PF nu au recunoscut funcþia sport. Aºadar a trebuit sã caut alte ceasuri ºi pânã la urmã am gãsit. Nu aveau index-ul dintre cele mentionate pe site, dar am fãcut o probã ºi funcþionau ( alpfa codul este TF ).
La activarea cu Tech2 pentru aceastã funcþie sunt trei posibilitaþi: Not Present, Present si Sport Chassis. Cei care nu au masina echipata cu ESP bifeazã pe "Present", cei care au ºi ESP bifeazã pe "Sport chassis". In acest caz se poate decupla si ESP-ul
ªi acum iatã dovada photo:
1. Sport On:
2. ESP Off:
Costul total: 110E. 10E blocul de butoane cu buton sport incorporat, 100E IPC compatibile cu functia sport + o Cola pentru programare cu tech2
La maºina mea cablajul era tras din fabricã, insã - din pãcate - ceasurile cu index PF nu au recunoscut funcþia sport. Aºadar a trebuit sã caut alte ceasuri ºi pânã la urmã am gãsit. Nu aveau index-ul dintre cele mentionate pe site, dar am fãcut o probã ºi funcþionau ( alpfa codul este TF ).
La activarea cu Tech2 pentru aceastã funcþie sunt trei posibilitaþi: Not Present, Present si Sport Chassis. Cei care nu au masina echipata cu ESP bifeazã pe "Present", cei care au ºi ESP bifeazã pe "Sport chassis". In acest caz se poate decupla si ESP-ul
ªi acum iatã dovada photo:
1. Sport On:
2. ESP Off:
Costul total: 110E. 10E blocul de butoane cu buton sport incorporat, 100E IPC compatibile cu functia sport + o Cola pentru programare cu tech2