Acum sa revenim la tutorial...mașina mea nu a mai fost pornită de 2 ani,am pus o baterie noua,am incercat sa dau de doua ori cheie ,dar nu sa pornesc din prima motorul,am dat la a 3-a cheie și a pornit..La început motorul se oprea după 15 secunde,și am încercat din nou și din nou,până când am văzut martorul in bord ,"motorul cu elice" sau martorul "check engine".Fiind pasionat de marca Opel,normal că am pus repede mana pe Op-Com și am căutat repede codurile de eroare...

P0300 - (1) Detectat rateuri multiple/neregulate
P0301 - (1) Detectat rateuri la cilindrul 1
P0302 - (1) Detectat rateuri la cilindrul 2
Acum pe tester aveam eroare cilindru 1 și 2 rateuri,mers intrerupt și se oprea...am șters erorile și am dat inca o cheie. Acum aveam un motor care mergea în 3 pistoane,și iarăși martorul check engine aprins in bord.
Am pus iarăși Op-Com ul iar de aceasta data,am avut doar cilindru 1 cu rateuri...Asta m-a pus pe gânduri..benzina era de doi ani in rezervor dar totuși a pornit motorul..bujiile nu erau vechi,mai puțin de 5000 km...Am spus sa mai incerc o ultimă dată,când a pornit,s-a auzit motorul tot în 3 pistoane,dar temperatura motorului a ajuns la 60 de grade pentru că am auzit un zgomot gen "pac" ceea ce înseamnă că supapa de sens de la butelia de GPL s-au deschis și motorul funcționa acum pe GPL ( am uitat sa spun că,mașina mea are și instalați GPL Tomasseto Achile) și am fost plăcut surprins sa observ că motorul merge rotund pe GPL,in 4 cilindri.
De aici am dedus că, parametrii pe benzină sunt copiați de ECU pe GPL și că,singura componenta care diferă între alimentarea pe benzina și cea pe gpl este injectorul, instalația pe gaz având rampa ei proprie cu injectoare.De aici a fost simplu,dar a trebuit să îl contactez și pe domnul Dan Cuciureanu,care este " tata lor", (aici pe forum și mereu m-am ajutat și țin să îi mulțumesc frumos!) pentru a confirma bănuiala mea.Dupa confirmare că,cel mai probabil este injectorului de pe cilindru 1 (atenție, cilindru 1 este cel primul cel de langa partea cu,cureaua de accesorii),am căutat pe internet injectoare originale, Bosch cod 0280155965 -de precizat (cum a spus domnul Cuciureanu) că cele de pe CORSA C Z12XE,sunt aceleași cu Z10XE de pe Agila și Asta G ,dar verificați codurile.
După ceva căutări am găsit 4 bucăți cu tot cu rampa de care sunt prinse și am trecut la treabă .
Atasez niste linkuri unde aveți poze și pașii urmato de mine pentru a extrage și înlocui rampa cu tot cu injectoare :
https://workshop-manuals.com/vauxhall/corsa-c/j...xe_z_10_xep_without_air_conditioning_lhd)/
https://www.opelbook.ru/en/c...nzhektorov-benzin
Pe scurt, începeți cu luarea bornelor de la baterie,mai întâi cu borna "-" apoi "+", apoi cu un patent desfaceți și trageți cele două furtunase ce vin in capac culbutor ,după care se va folosi o tubulara in stea,sa desfaceți cele două șuruburi de la capacul de admisie,după aveți alte 4 șuruburi cu aceeași tubulară in stea le veți desface și pe acestea,mare grija pentru că aceste șuruburi sunt prinse în plastic și pot plesni destul de ușor!Cu aceasta ocazie se poate inspecta/curata clapeta accelerație!Apoi aveți mufa de la motorașul pas cu pas de scos se apasă ferm pe lateralul mufei și se trage ușor de ea! Apoi se poate vedea rampa de injectoare pe care este prins un mănunchi de cabluri infasurate,se desprind ușor de pe rampa cu injectoare,apoi veți avea nevoie de un alt imbus in stea cu care veți desface cele două șuruburi care țin rampa de injectoare.
Acum sus in dreapta se poate vedea o teava subțire care alimentează rampa de injectoare,aici veți folosi niste clești cu "nas lung" sau cu multă răbdare veți apasă și ține apăsat pe cele 2 aripioare de plastic care se clipaeaza pe acea țeavă de aluminiu și se trage ușor de furtunul de cauciuc din dreapta pentru a se elibera alimentarea cu benzina a rampei! Foarte important,lăsați mașină repornită o zi și o noapte,pentru că pompa de benzină nu va mai tine presiunea și nu veți pierde benzină când veți desface conexiunea dintre rampa de injectoare și furtunul de cauciuc ce aduce benzina in rampa! Totodată pentru a fi siguri că nu mai exista presiune in rampa de injectoare,aveți în capătul rampei de injectoare un mic capac rotund de plastic care se poate desface ,veți vedea un ventil asemănător ventilului de la o camera de bicicleta,aveți grijă înainte de a apăsa pe el și a elibera presiunea din rampa să puneți cârpe sau un recipient sub el și apoi să îl apăsați încet ,ar trebui sa nu iasă nici în pic de benzina daca mașina nu a fost pornită mai mult de o zi și o noapte,in cazul meu nu am avut presiune acolo.
După ce ne am asigurat că nu mai avem presiune in rampa de injectoare,putem deconecta alimentarea cu benzina a rampei și desfacem ușor cele 2 șuruburi ce țin rampa,apoi tragem ușor în sus de lateralele rampei,in cazul meu,rampa cu injectoare nu a ieșit ușor așa că,la sfaturile oferite de domnul Dan Cuciureanu am folosit vârful unei șurubelnițe plate acoperita cu o cârpă,și am făcut o pârghie cu care am ridicat de sub rampă ușor în sus,mergând langa fiecare injector și încet încet am ridicat de rampa in sus până când am reușit să o scot împreună cu injectoarele.Atentie! In rampa veche veți mai avea benzina,întrucât rampa funcționează precum un "mic rezervor" de benzina pentru injectoare,așa că să fiți atenți cum manipulați rampa după demontare!
Am descoperit că,partea pe unde injectorul pulverizează benzina ori erau efectiv înfundate ori erau murdare,precum puteți vedea in pozele atașate mai jos.
Am luat noua rampa cu injectoare și după ce m am asigurat că nu este nimic rupt sau crăpat am verificat cu mare atenție garniturile "O-ring " din capul injectoarelor și le am uns foarte puțin cu vaselină siliconica!La nevoie se poate folosi și "saliva" dar am preferat sa fac cum se recomandă în manual...De reținut că trebuiesc curățate foarte bine lăcașurile unde vor intra vârfurile injectoarelor! Nu vă grăbiți și aveți grijă ca totul sa fie cat mai curat!
După ce ați curățat bine locul unde vor veni noile injectoare și ati dat de jur împrejur pe garniturile injectoarelor putina vaselină siliconica (atenție ,nu se folosește alt fel de vaselina, indiferent ce va recomandă "profesioniștii de la piese auto"),puneți pe poziții noua rampa asigurandu-va că,vârfurile injectoarelor au intrat în locașurile respective,dar nu împingeți pe injectoare încă!Luați cele 2 șuruburi și le.puneti pe poziții cu degetele și rotitile ușor,daca întâmpinați rezistenta,scoateți și băgați din nou!Foarte important,nu forțați șuruburile!După ce s-au strâns cu degetele(nu va fi loc prea mult acolo)cele două șuruburi,acum puteți apăsa ferm pe injectoare,ținând cont de faptul că sunt din plastic și că nu vor intra efectiv complet în locașurile respective,veți avea impresia că stau cam afara,este normal,după cum a menționat și domnul Dan Cuciureanu,ele se vor "afunda" in timp mai mult.Acum se pot strânge șuruburile ce țin rampa de injectoare,iarăși cu atenție deoarece avem strângere pe piulițe care sunt pe suport de plastic! Respectați strângerile menționate în cele două link -uri postate mai sus pentru strângerile șuruburilor! Bun,acum se poate pune mănunchiul de cabluri (ce sunt înfășurate Intr o banda izolata )pe rampa de injectoare,apoi se pune motorașul pas cu pas,care are și clapeta de accelerație (se inspectează și se curăță daca este nevoie) și se strânge ușor,in cruce respectând strângerile date de producător (atenție,aveți piuliță incastrata in plastic,nu forțați )Acum se conectează înapoi mufa de la motorașul pas cu pas,apoi punem înapoi capacul rotund cu cele două șuruburi,și strângem colierul care se afla în stânga către tubul ce duce la filtrul de aer.Se verifica încă o dată dacă totul este la.locul lui,daca toate șuruburile au fost puse la locul loc și se cuplează bornele la baterie ,mai întâi cea de la "+" apoi cea de la "-".
Acum putem porni motorul și,de reținut ca,la prima pornire veți auzi motorul puțin mai gălăgios,este normal întrucât injectoarele nu au rezerva de benzină în noua rampa de injectoare.In scurt timp,veți auzi motorul cum va fi mai silențios și bineînțeles va merge in 4 cilindri,dacă înainte nu funcționa corect,cum a fost în cazul meu!
Aveți atașat și un link cu sunetul motorului la prima pornire,după ce am înlocuit rampa de injectoare și injectoarele.
https://youtube.com/shorts/g...=P75tjGmG08cNzdap
Link urî și poze :









MODEL: Corsa 2002
MOTOR: Z12XE