Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discuții generale
  • eduard33

  • Mesaje scrise: 1,502
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1997 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Teretic am auzit ca e posibil sa montez o turbina de aer pe masina din semnatura...practic nu stiu...si nici principiul de fct al turbinei nu il cunosc din pacate Embarassed ...deci, va intreb pe voi...e posibil sa cresc puterea motorului prin montarea unei turbine?...se poate monta, modifica? si daca da, ce urmari negative sau pozitive ar putea avea...multumesc.


Ultima modificare făcută de eduard33 la Sam 15 Apr, 2006 8:10 pm
Skip ads

  • LEXXX

  • Mesaje scrise: 1,019
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2005

  • Mesaj Privat
La nivel teoretic merge facuta orice modificare care iti poate trece prin minte, la partea practica e mai greu.

Ca sa montezi o turbina trebuie sa modifici/schimbi galeria de evacuare; sa decompresezi motorul, prin schimbarea pistoanelor cu unele cu cap scobit si/sau ceva mai scurte si/sau montarea unei garnituri de chiulasa mai groasa care sa-ti mareasca volumul in cilindri (sau sa schimbi chiulasa cu una care se potriveste si care iti asigura o cilindree mai mare); si sa montezi un sistem intercooler daca vrei sa profiti cu adevarat de turbina.

Turbina in esenta este un compresor, care aspira aer pe care il compreseaza si pe care il trimite mai departe in admisie, astfel la o presiune de 1 bar a turbinei cantitatea de aer care intra in motor este dubla, necesitand si o cantitate similara de combustibil, puterea rezultata fiind aproximativ similara (in cazul unui regim optim de functionare) cu cea dezvoltata de un motor de 3200cmc aspirat (in realitate este si mai mare pentru ca frecarile si puterea disipata ca sa misti componentele motorului sunt aceleasi ca la un motor normal de 1600cmc) (mentionez ca eficienta turbinei nu este constanta, de aici si turbo-lag-ul, si curbele de putere specifice motoarelor turbo, cu curba abrupta dupa aprox 2500rpm). Turbina nu este actionata mecanic de motor ci de gazele de evacuare, folosind energie care oricum se pierde in mod normal. Temperatura de functionare a turbinei este foarte inalta, din cauza turatiei mari de intre 15000-50000 rpm. Intercoolerul este necesar racirii aerului comprimat care iese din turbina, si arata in linii mari ca un radiator de racire dar are dimensiuni ceva mai mici. Acesta nu se incalzeste din cauza caldurii degajate de turbina, ci din cauza comprimarii; ca orice gaz acesta degaza caldura prin comprimare. Intercoolerul poate fi de doua tipuri: air-to-air si air-to-water, primul mai des intalnit raceste aerul cu aer, al doilea ceva mai costisitor, dar mai eficient foloseste un sistem secundar de racire cu lichid al aerului de admisie.

Principiul de functionare a turbinei:

  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Teoretic un setup moderat pentru o trubina iti va da un potential de 160 CP, la cilindreea ta, asta te va costa mai mult de 1500 de Euro in conditiile in care nu am auzit pe nimeni sa o fi facut pana acum la noi (ma refer strict la acest motor si limitarile lui specifice, spatiu cutie ambreaj alimentare cu carburant, intercooler...).
Parerea mea este ca nu se merita in conditiile in care un C20XE care are stoc 150 CP costa in jur de 600 sau un C20LET cu totul(include cutia F28) 1200-1300 si dezvolta 204CP.
  • eduard33

  • Mesaje scrise: 1,502
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1997 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Multumesc roBERT si LEXX..explicatii de nota 20 Wink .
Am schimbat putin titlul subiectului in ideea de a va provoca la o discutie despre un tuning la motorul meu c16se...as dori sa maresc puterea motorului...ce-mi recomandati la un pret rezonabil?...inteleg ca turbo nu prea se merita,avand in vedere costul ridicat...un cip se poate monta?ceva preturi?...mi-a spus o cunostinta ca pot sa micsorez camera de ardere si maresc admisia si evacuarea,crescand puterea motorului cu cca 30 cai...e adevarat?..ce probleme pot interveni?
multumesc.
  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Eu unul as cauta o chiulasa in 16V care sa mearga pe motorul tau insa cred ca va fi nevoie sa schimbi admisia/evacuarea/electronica pentru asta...
Cauta pe forum, s-a mai discutat, despre modificarea puterii motorului, de ex. poti sa tragi paralele intre motorul tau si un C20XE principial este vorba cam despre aceleasi modificari dar la o alta scara.
Atentie fiecare modificare implica un risc din start plus ca va trebui sa te obisnuiesti si cu un un consum mai ridicat la cresterea propusa de tine.
  • LEXXX

  • Mesaje scrise: 1,019
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Am gasit kit de turbo super ieftin pt motorul tau... in conditiile in care dbilas e peste 3000 euro, am gasit la englezoi cu 598 lire:

urbo kit for Opel - Vauxhall C16SE(1.6 8V) engine:

-Turbo Tubular carbon Steel C16SE manifold £160
-Oil flange pipe for bolt in turbocharger(oil-out system) £8
-Oil flange nipple for bolt in turbocharger(oil-in system) £8
-T2 series Turbocharger with internal wastegate £280 (have a option of T25 or high power T34 turbo kit)
-Braided pipe for oil £20
-Niple for oil feed in oil pump £8
-Oi metal pipe for steel sump: £8
-Oil return hose for connect oil pipe of turbo to oil pipe of sump £8
-Elbow flange £20
-Commom dump valve nice sound and visual: £30
-Special AFPR(two fuel setups, special made for get a engine turboed using the standard management system. You can configure a perfect fuel demand before and after boost): £48

Total cost of parts: £598
Packet weight: ~17kg



http://www.mvaux.com/
  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Smile
kitt-urile sunt trimise de catre Matheus Almeida din Brazilia, imagineaza-ti numai cat dureaza pana ajung la noi... am facut eu mai demult o calculatie pentru un set de pistoane forjate... in afara de pretul kitt-ului cand am ajuns la taxele de transport plus vama mi-a trecut Sad...
Skip ads

  1. Home
  2. Discuții generale

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR