freeware- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Sep 2009
- Mesaj Privat
Salutari la toata lumea intai.
Va urmaresc de ceva timp, insa pana acum nu am ajuns sa va si scriu. Dar, m-am gandit sa o fac acum, mai ales ca nu am gasit nimic legat de noua gaselnita lansata de Opel la Geneva, anul asta.
Forma lucrurilor care vor veni: conceptul Opel Flextreme GT/E
Geneva/Rüsselsheim. Opel îºi va dezvãlui conceptul Flextreme GT/E la a 80-a ediþie a Salonului Auto de la Geneva (4 - 14 martie) aducând încã o acreditare a statutului de lider al tehnologiei ecologice deþinut de companie. Designul expresiv ºi performanþa eco eficientã se reunesc, totul fiind proiectat cu precizie germanã.
Electricitatea joacã un rol principal în cadrul strategiei Opel de a obþine o independenþã mai mare faþã de combustibilii fosili. Conceptul Opel Flextreme GT/E, ce are o lungime de 4,7 metri, ilustreazã cum tehnologia propulsiei electrice cu autonomie extinsã (E-REV) poate fi utilizatã la autovehiculele de dimensiuni mari sau medii, precum ºi la autovehicule compacte, cum este viitorul Ampera. Opel denumeºte aceastã strategie „e-mobilitate nelimitatã”. Ea constã în adaptarea sistemului de propulsie de înaltã eficienþã E-REV ºi depãºirea limitelor impuse de alimentarea exclusivã de la baterie, fiind destinatã autovehiculelor din toate segmentele pieþei auto. Flextreme GT/E demonstreazã cã, pentru a beneficia de emisii zero de CO2 în stilul Opel, dimensiunea nu conteazã. Graþie designului, conceptul Opel Flextreme GT/E îndeplineºte coeficientul aerodinamic propus de numai 0,22, care ajutã la atingerea unei viteze de peste 200 km/h, precum ºi la conservarea energiei ºi extinderea autonomiei de deplasare. Trãsãturile de excepþie includ o gardã la sol joasã ºi o structurã latã, lumini faþã ºi spate în formã de aripã, partea frontalã ºi grila radiatorului distinctive, montanþi C cu design cursiv ºi o caroserie puternicã, cu forme sculpturale.
„Conceptul Flextreme GT/E prefigureazã lucrurile care vor veni în viitor de la Opel”, a declarat Frank Weber, Vice-Preºedinte Planificare Organizaþionalã ºi Produs. „Îndrãzneþ, expresiv ºi extrem de eficient, acesta reprezintã strategia de produs pe care o vom utiliza pentru toate autovehiculele noastre viitoare, de dimensiuni mari sau mici, din toate segmentele pieþei.”
Designul exterior exprimã eficienþa prin emoþie
Proporþiile joase, asemãnãtoare unui coupé, ale Flextreme GT/E exploreazã potenþialul de dezvoltare al noului limbaj de design al Opel, care îmbinã mãiestria sculpturalã cu precizia germanã, într-un ansamblu optimizat pentru eficienþã aerodinamicã. Partea frontalã cu caracteristici de design simple include o linie joasã a capotei ºi o secþiune extinsã în faþã, încadratã de farurile cu LED-uri în formã de aripã, semnãtura mãrcii. Acestea sunt sculptate adânc în aripile faþã ºi în linia capotei. Noua grilã a radiatorului de formã trapezoidalã este îngustã, dar îndrãzneaþã. Bara cromatã proeminentã în formã de aripã poartã o emblemã Opel de dimensiuni mari, care are ºi rolul de prizã pentru încãrcarea pachetului de baterii al conceptului Flextreme GT/E. Partea superioarã a grilei radiatorului este utilizatã pentru admisia aerului de rãcire, cea inferioarã fiind acoperitã cu un panou translucid. Absenþa unor fante de admisie suplimentare permite o parte frontalã joasã, aerodinamicã, asigurând ºi respectarea cerinþelor viitoare de protecþie a pietonilor. Capota sculpturalã, cu linia centralã purtând semnãtura Opel, are pe ambele laturi fante longitudinale înguste, pentru a asigura evacuarea aerului din compartimentul motor. Aripile puternice ºi pasajele roþilor se curbeazã în caroserie, înspre spate.
Profilul conceptului Flextreme GT/E se distinge prin montanþii C inovatori, scurtaþi. Acest design cursiv permite extinderea în spate a geamurilor sub linia arcuitã a acoperiºului, accentuând liniile fluide ale lateralului caroseriei. Caracterul dinamic al autovehiculului este subliniat ºi mai mult prin prezenþa motivului lamei, caracteristic mãrcii Opel, acum o linie curbatã impetuoasã care porneºte de la baza montantului C cãtre partea inferioarã a aripii faþã. Accesul în habitaclu este facilitat de uºile spate cu balamale posterioare, o evoluþie a conceptului Opel FlexDoors prezent la noua generaþie a monovolumului Meriva. Pentru a pãstra un aspect armonios al exteriorului, toate mânerele uºilor au fost înlocuite cu senzori de luminã. Când sunt acoperiþi de mâna ºoferului sau a unui pasager, aceºtia deschid uºile. Pentru a reduce rezistenþa, oglinzile exterioare de pe uºile din faþã au fost, de asemenea, înlocuite cu mici camere video amplasate la baza montanþilor A. Linia spatelui include pasajele sculpturale ale roþilor, care subliniazã ºi mai mult garda la sol joasã ºi structura latã a conceptului Flextreme GT/E. Aspectul de coupé este completat de un hayon cu unghi de înclinare foarte mare, care integreazã blocurile optice spate în formã de aripã, cu LED-uri, preluând forma farurilor. La fel ca în cazul modelului Insignia Sports Tourer, hayonul are un design curbat în pãrþile laterale, fapt care asigurã un acces mai bun la portbagaj. Luneta adâncitã este uºor convexã, pentru a îmbunãtãþi aerodinamica. Transparenþa panoului de sticlã fixat în centrul acoperiºului poate fi adaptatã pentru a permite razelor soarelui sã încãlzeascã interiorul în timpul iernii, dar cãpãtând o nuanþã închisã, pentru a menþine rãcoarea în timpul verii. Un canal amplasat în marginea inferioarã a acoperiºului are rolul de a rãci suplimentar bateria ºi componentele electronice.
Gestionarea aerodinamicii ºi reducerea greutãþii
Aspectul expresiv al conceptului Flextreme GT/E se îmbinã cu eficienþa execuþiei detaliilor de design. Datoritã pãrþii frontale de dimensiuni mici, înãlþimii reduse a acoperiºului (1308 mm) ºi pãrþii de sub caroserie plate ºi acoperite, autovehiculul taie aerul cu turbulenþe minime. Aerodinamica a fost optimizatã printr-o serie de mãsuri. Jantele din aliaj de 21 inch sunt relativ înguste, pentru a reduce rezistenþa la înaintare, utilizându-se pneuri 195/45, cu rezistenþã redusã la rulare. Inserþiile simple, montate la nivel, ajutã de asemenea la minimizarea curenþilor de aer. Admisia frontalã de aer minimã îmbunãtãþeºte circulaþia aerului în faþa autovehiculului, iar partea de sub caroserie se curbeazã în sus cãtre spate, pentru a reduce ºi mai mult rezistenþa la înaintare. Conceptul Flextreme GT/E experimenteazã, de asemenea, potenþialul modificãrii active a formei. La viteze mai mari de 50 km/h, un panou vertical se extinde din fanta pentru evacuarea aerului aflatã în spatele pasajelor roþilor spate. Aceste spoilere laterale de 350 mm lungime direcþioneazã curenþii de aer de mare vitezã în jurul spatelui autovehiculului, reducând ºi mai mult turbulenþele. Printre mãsurile de reducere a greutãþii caroseriei se pot aminti utilizarea unor panouri exterioare uºoare, din material compozit cu conþinut de carbon, geamuri cu policarbonat ºi componente structurale din aliaje ale aluminiului. Comparativ cu materialele convenþionale, acestea asigurã o reducere a greutãþii cu 40%, care contribuie la scãderea consumului de energie ºi la sporirea autonomiei autovehiculului.
Propulsia inovatoare
Acest concept eficient este dotat, de asemenea, cu sistemul de propulsie inovator E-REV al GM, care a fost deja dezvoltat pentru modelul Opel Ampera. Flextreme GT/E demonstreazã versatilitatea acestei tehnologii utilizând-o pentru un autovehicul mai mare, de dimensiuni medii. Deºi are dimensiuni mai mari ºi vitezã maximã de peste 200 de kilometri la orã, conceptul Flextreme GT/E este proiectat pentru a asigura performanþe similare celor ale Ampera: o autonomie de funcþionare de pânã la 60 de kilometri pe baza energiei asigurate de baterie, cu zero emisii de CO2, ºi o autonomie totalã de peste 500 de kilometri. Consumul mediu de carburant este estimat la 1,6 l/100 km, cu emisii de CO2 sub 40 g/km. Spre deosebire de un autovehicul hibrid, roþile conceptului sunt tot timpul acþionate electric. Pentru cãlãtorii de pânã la 60 de kilometri, energia este asiguratã de un pachet de baterii litiu-ion în formã literei T, amplasat sub podea ºi scaunele din spate. Totuºi, spre deosebire de un autovehicul electric acþionat doar de baterie, conceptul Flextreme GT/E eliminã orice grijã privind autonomia de deplasare ºi teama de a rãmâne fãrã sursã de energie. Micul generator/motor pe benzinã produce curent electric fãrã discontinuitãþi, în cazul în care resursele bateriei sunt scãzute. Astfel, autonomia este extinsã peste 500 de kilometri, pânã în momentul în care se poate reîncãrca bateria prin conectare la reþeaua de electricitate sau se poate face realimentarea cu carburant a autovehiculului. Motorul unitãþii de propulsie electrice genereazã instantaneu un cuplu substanþial de 370 Nm, ce asigurã performanþe de excepþie ºi o accelerare proiectatã de la zero la 100 km/h în mai puþin de nouã secunde.
Conceptul Flextreme GT/E reprezintã încã o etapã în strategia Opel aflatã în curs, de electrificare a autovehiculelor, care include un portofoliu vast de produse ce utilizeazã tehnologiile cu acumulatori, cu autonomie extinsã, cu propulsie hibridã ºi cu celule de carburant.
Opel Flextreme GT/E Concept: Date tehnice
Tip propulsie electrica, tractiune pe puntea fata
Sistem de baterii: Litiu-ion (spinel mangan)
Energie electrica 16 kWh
Tensiune nominala 350 V
Sistem de incarcare integrat 3,3 kW
Timp de incarcare completa (priza de 230 V) < 3 ore
Unitate de propulsie electrica: Putere maxima 120 kW / Cuplu 370 Nm
Generator: Putere maxima 53 kW
Tip de motor Motor 1,4 l cu ardere interna, pe benzina, 4 cilindri
Autonomie in modul electric 60 km
Autonomie completa, functia de extindere a autonomiei activata > 500 km
Emisii de CO2, ciclu mixt (est.): 40 g/km
Accelerare de la 0 la 100 km/h: 9 secunde
Viteza maxima: 200 km/h
Lungime totala (mm) 4762
Inaltime (mm) 1308
Latime (mm) 1871
Va urmaresc de ceva timp, insa pana acum nu am ajuns sa va si scriu. Dar, m-am gandit sa o fac acum, mai ales ca nu am gasit nimic legat de noua gaselnita lansata de Opel la Geneva, anul asta.
Forma lucrurilor care vor veni: conceptul Opel Flextreme GT/E
Geneva/Rüsselsheim. Opel îºi va dezvãlui conceptul Flextreme GT/E la a 80-a ediþie a Salonului Auto de la Geneva (4 - 14 martie) aducând încã o acreditare a statutului de lider al tehnologiei ecologice deþinut de companie. Designul expresiv ºi performanþa eco eficientã se reunesc, totul fiind proiectat cu precizie germanã.
Electricitatea joacã un rol principal în cadrul strategiei Opel de a obþine o independenþã mai mare faþã de combustibilii fosili. Conceptul Opel Flextreme GT/E, ce are o lungime de 4,7 metri, ilustreazã cum tehnologia propulsiei electrice cu autonomie extinsã (E-REV) poate fi utilizatã la autovehiculele de dimensiuni mari sau medii, precum ºi la autovehicule compacte, cum este viitorul Ampera. Opel denumeºte aceastã strategie „e-mobilitate nelimitatã”. Ea constã în adaptarea sistemului de propulsie de înaltã eficienþã E-REV ºi depãºirea limitelor impuse de alimentarea exclusivã de la baterie, fiind destinatã autovehiculelor din toate segmentele pieþei auto. Flextreme GT/E demonstreazã cã, pentru a beneficia de emisii zero de CO2 în stilul Opel, dimensiunea nu conteazã. Graþie designului, conceptul Opel Flextreme GT/E îndeplineºte coeficientul aerodinamic propus de numai 0,22, care ajutã la atingerea unei viteze de peste 200 km/h, precum ºi la conservarea energiei ºi extinderea autonomiei de deplasare. Trãsãturile de excepþie includ o gardã la sol joasã ºi o structurã latã, lumini faþã ºi spate în formã de aripã, partea frontalã ºi grila radiatorului distinctive, montanþi C cu design cursiv ºi o caroserie puternicã, cu forme sculpturale.
„Conceptul Flextreme GT/E prefigureazã lucrurile care vor veni în viitor de la Opel”, a declarat Frank Weber, Vice-Preºedinte Planificare Organizaþionalã ºi Produs. „Îndrãzneþ, expresiv ºi extrem de eficient, acesta reprezintã strategia de produs pe care o vom utiliza pentru toate autovehiculele noastre viitoare, de dimensiuni mari sau mici, din toate segmentele pieþei.”
Designul exterior exprimã eficienþa prin emoþie
Proporþiile joase, asemãnãtoare unui coupé, ale Flextreme GT/E exploreazã potenþialul de dezvoltare al noului limbaj de design al Opel, care îmbinã mãiestria sculpturalã cu precizia germanã, într-un ansamblu optimizat pentru eficienþã aerodinamicã. Partea frontalã cu caracteristici de design simple include o linie joasã a capotei ºi o secþiune extinsã în faþã, încadratã de farurile cu LED-uri în formã de aripã, semnãtura mãrcii. Acestea sunt sculptate adânc în aripile faþã ºi în linia capotei. Noua grilã a radiatorului de formã trapezoidalã este îngustã, dar îndrãzneaþã. Bara cromatã proeminentã în formã de aripã poartã o emblemã Opel de dimensiuni mari, care are ºi rolul de prizã pentru încãrcarea pachetului de baterii al conceptului Flextreme GT/E. Partea superioarã a grilei radiatorului este utilizatã pentru admisia aerului de rãcire, cea inferioarã fiind acoperitã cu un panou translucid. Absenþa unor fante de admisie suplimentare permite o parte frontalã joasã, aerodinamicã, asigurând ºi respectarea cerinþelor viitoare de protecþie a pietonilor. Capota sculpturalã, cu linia centralã purtând semnãtura Opel, are pe ambele laturi fante longitudinale înguste, pentru a asigura evacuarea aerului din compartimentul motor. Aripile puternice ºi pasajele roþilor se curbeazã în caroserie, înspre spate.
Profilul conceptului Flextreme GT/E se distinge prin montanþii C inovatori, scurtaþi. Acest design cursiv permite extinderea în spate a geamurilor sub linia arcuitã a acoperiºului, accentuând liniile fluide ale lateralului caroseriei. Caracterul dinamic al autovehiculului este subliniat ºi mai mult prin prezenþa motivului lamei, caracteristic mãrcii Opel, acum o linie curbatã impetuoasã care porneºte de la baza montantului C cãtre partea inferioarã a aripii faþã. Accesul în habitaclu este facilitat de uºile spate cu balamale posterioare, o evoluþie a conceptului Opel FlexDoors prezent la noua generaþie a monovolumului Meriva. Pentru a pãstra un aspect armonios al exteriorului, toate mânerele uºilor au fost înlocuite cu senzori de luminã. Când sunt acoperiþi de mâna ºoferului sau a unui pasager, aceºtia deschid uºile. Pentru a reduce rezistenþa, oglinzile exterioare de pe uºile din faþã au fost, de asemenea, înlocuite cu mici camere video amplasate la baza montanþilor A. Linia spatelui include pasajele sculpturale ale roþilor, care subliniazã ºi mai mult garda la sol joasã ºi structura latã a conceptului Flextreme GT/E. Aspectul de coupé este completat de un hayon cu unghi de înclinare foarte mare, care integreazã blocurile optice spate în formã de aripã, cu LED-uri, preluând forma farurilor. La fel ca în cazul modelului Insignia Sports Tourer, hayonul are un design curbat în pãrþile laterale, fapt care asigurã un acces mai bun la portbagaj. Luneta adâncitã este uºor convexã, pentru a îmbunãtãþi aerodinamica. Transparenþa panoului de sticlã fixat în centrul acoperiºului poate fi adaptatã pentru a permite razelor soarelui sã încãlzeascã interiorul în timpul iernii, dar cãpãtând o nuanþã închisã, pentru a menþine rãcoarea în timpul verii. Un canal amplasat în marginea inferioarã a acoperiºului are rolul de a rãci suplimentar bateria ºi componentele electronice.
Gestionarea aerodinamicii ºi reducerea greutãþii
Aspectul expresiv al conceptului Flextreme GT/E se îmbinã cu eficienþa execuþiei detaliilor de design. Datoritã pãrþii frontale de dimensiuni mici, înãlþimii reduse a acoperiºului (1308 mm) ºi pãrþii de sub caroserie plate ºi acoperite, autovehiculul taie aerul cu turbulenþe minime. Aerodinamica a fost optimizatã printr-o serie de mãsuri. Jantele din aliaj de 21 inch sunt relativ înguste, pentru a reduce rezistenþa la înaintare, utilizându-se pneuri 195/45, cu rezistenþã redusã la rulare. Inserþiile simple, montate la nivel, ajutã de asemenea la minimizarea curenþilor de aer. Admisia frontalã de aer minimã îmbunãtãþeºte circulaþia aerului în faþa autovehiculului, iar partea de sub caroserie se curbeazã în sus cãtre spate, pentru a reduce ºi mai mult rezistenþa la înaintare. Conceptul Flextreme GT/E experimenteazã, de asemenea, potenþialul modificãrii active a formei. La viteze mai mari de 50 km/h, un panou vertical se extinde din fanta pentru evacuarea aerului aflatã în spatele pasajelor roþilor spate. Aceste spoilere laterale de 350 mm lungime direcþioneazã curenþii de aer de mare vitezã în jurul spatelui autovehiculului, reducând ºi mai mult turbulenþele. Printre mãsurile de reducere a greutãþii caroseriei se pot aminti utilizarea unor panouri exterioare uºoare, din material compozit cu conþinut de carbon, geamuri cu policarbonat ºi componente structurale din aliaje ale aluminiului. Comparativ cu materialele convenþionale, acestea asigurã o reducere a greutãþii cu 40%, care contribuie la scãderea consumului de energie ºi la sporirea autonomiei autovehiculului.
Propulsia inovatoare
Acest concept eficient este dotat, de asemenea, cu sistemul de propulsie inovator E-REV al GM, care a fost deja dezvoltat pentru modelul Opel Ampera. Flextreme GT/E demonstreazã versatilitatea acestei tehnologii utilizând-o pentru un autovehicul mai mare, de dimensiuni medii. Deºi are dimensiuni mai mari ºi vitezã maximã de peste 200 de kilometri la orã, conceptul Flextreme GT/E este proiectat pentru a asigura performanþe similare celor ale Ampera: o autonomie de funcþionare de pânã la 60 de kilometri pe baza energiei asigurate de baterie, cu zero emisii de CO2, ºi o autonomie totalã de peste 500 de kilometri. Consumul mediu de carburant este estimat la 1,6 l/100 km, cu emisii de CO2 sub 40 g/km. Spre deosebire de un autovehicul hibrid, roþile conceptului sunt tot timpul acþionate electric. Pentru cãlãtorii de pânã la 60 de kilometri, energia este asiguratã de un pachet de baterii litiu-ion în formã literei T, amplasat sub podea ºi scaunele din spate. Totuºi, spre deosebire de un autovehicul electric acþionat doar de baterie, conceptul Flextreme GT/E eliminã orice grijã privind autonomia de deplasare ºi teama de a rãmâne fãrã sursã de energie. Micul generator/motor pe benzinã produce curent electric fãrã discontinuitãþi, în cazul în care resursele bateriei sunt scãzute. Astfel, autonomia este extinsã peste 500 de kilometri, pânã în momentul în care se poate reîncãrca bateria prin conectare la reþeaua de electricitate sau se poate face realimentarea cu carburant a autovehiculului. Motorul unitãþii de propulsie electrice genereazã instantaneu un cuplu substanþial de 370 Nm, ce asigurã performanþe de excepþie ºi o accelerare proiectatã de la zero la 100 km/h în mai puþin de nouã secunde.
Conceptul Flextreme GT/E reprezintã încã o etapã în strategia Opel aflatã în curs, de electrificare a autovehiculelor, care include un portofoliu vast de produse ce utilizeazã tehnologiile cu acumulatori, cu autonomie extinsã, cu propulsie hibridã ºi cu celule de carburant.
Opel Flextreme GT/E Concept: Date tehnice
Tip propulsie electrica, tractiune pe puntea fata
Sistem de baterii: Litiu-ion (spinel mangan)
Energie electrica 16 kWh
Tensiune nominala 350 V
Sistem de incarcare integrat 3,3 kW
Timp de incarcare completa (priza de 230 V) < 3 ore
Unitate de propulsie electrica: Putere maxima 120 kW / Cuplu 370 Nm
Generator: Putere maxima 53 kW
Tip de motor Motor 1,4 l cu ardere interna, pe benzina, 4 cilindri
Autonomie in modul electric 60 km
Autonomie completa, functia de extindere a autonomiei activata > 500 km
Emisii de CO2, ciclu mixt (est.): 40 g/km
Accelerare de la 0 la 100 km/h: 9 secunde
Viteza maxima: 200 km/h
Lungime totala (mm) 4762
Inaltime (mm) 1308
Latime (mm) 1871
- 89dam
- ****
- 1,152 mesaje
- din 03 Feb 2008
- Astra 2006 z16xep
- Brasov
89dam
- Mesaje scrise: 1,152
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2006 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2008
- Mesaj Privat
freeware- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Sep 2009
- Mesaj Privat