ansy_dumy
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1993
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2009
- Mesaj Privat
Salutare. Am o vectra A din '93 , motor 1.6 monopunct, cu codul C16NZ. Acum, cu gerul asta , am avut o problema cu ea. Dupa ce intr-o noapte au fost -23 grade, dimineata m-am dus sa o pornesc. I-am pus contactul , iar cand am dat sa o pornesc electromotorul invartea foarte foarte greu. Am mai incercat o data, am fortat-o sa porneasca, electromotorul se chinuia incontinuu. Am lasat-o asa, iar a 2-a zi am incercat iar. Am pus contactul , am dat sa o pornesc , dar nimic , electromotorul nu mai invarte absolut deloc, nu face nimic nimic, nici tzac nici nimic. De la baterie nu este, pentru ca bateria e noua, are vreo 3 saptamani. Am zis ca o fi inghetat electromotorul , asa ca am incercat sa o imping , iar asa a pornit. Am lasat-o 10 minute pornita, am mers cu ea, am oprit motorul , apoi, cand sa incerc sa o pornesc din nou, iar nu mai facea nimic. Aveti idee de la ce ar fi? Sunt 95% sigur ca e de la electromotor, dar trebuie sa imi schimb tot electromotorul sau e posibil sa fie doar de la carbuni? Astept raspunsuri. Bafta
- ExpressVectra
- ***
- 597 mesaje
- din 16 Jun 2009
- Vectra 2001 Z16XE
- Iasi
ExpressVectra
- Mesaje scrise: 597
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2009
- Mesaj Privat
Asa am patit si eu iar mecanicu a zis ca nu se merita investit in el la cum arata al meu , dar varianta cea mai buna e sa cumperi altu de la dezmembrari . o vreme a mers daca bateam in el cu o cheie sau surubelnita si se debloca dar la un moment dat a cedat de tot ! bafta
Acum un an la dezmembrari ma costat 200 lei!
Daca il schimbi sa-l pastrezi si pe cel vechi ca nu se stie niciodata !
Acum un an la dezmembrari ma costat 200 lei!
Daca il schimbi sa-l pastrezi si pe cel vechi ca nu se stie niciodata !
tery
- Mesaje scrise: 97
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jan 2010
- Mesaj Privat
la ger imi facea si mie probleme electromotorul adica invirtea dar raminea un timp cuplat pe volanta cam 2sec dupa ce pornea motorul.cauza ,imbxit cu praf iar gerul amplifica fenomenul.l-am dat jos de pe masina l-am dezmembrat ,l-am curatat cu diluant l-am uns putin si functioneaza normal.este posibil si la tine acceiasi dar si carbunii. dai o cautare pe internet ,,manual reparatie cielo ,, si o gasesti mai multe despre electromotoare acolo.
ionut_11
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Feb 2010
- Mesaj Privat
- iuliansfilie
- *
- 35 mesaje
- din 03 Nov 2005
- Vectra 1992 C16NZ
- suceava
iuliansfilie
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: suceava
- Masina: Vectra 1992 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2005
- Mesaj Privat
ansy_dumy
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1993
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2009
- Mesaj Privat
am rezolvat problema. m-am dus la mecanicul meu , mi-a dat jos electromotorul doar dupa ce a urcat-o pe rampa, ca altfel sa da destul de greu jos, si l-a desfacut. Din cauza ca l-am fortat prea mult si pentru ca erau dusi 2 dintre carbuni , 2 arcuri din cele 4 ale carbunilor au ramas blocate pe rotor si s-a produs un scurtcircuit. Tot rotorul era plin de funingine si mirosea a ars, asa ca a trebuit sa schimb tot electromotorul. M-a rezolvat mecanicul , a trimis electromotorul meu la un baiat si cu 250 ROn mi-a dat altul la schimb, mi l-a probat acolo pe loc, sa vad ca merge si mi-a dat si garantie un an la el. Mi se pare destul de convenabil asa, pentru ca din cate am mai citit pe forum , daca il iei de la dezmembrari, e posibil sa nu mearga, pentru ca nu ai habar ce e in el.
Oricum, pentru ca tot au intrebat cativa cat costa sa schimbi carbunii, mi-a zis mecanicul ca daca ar fi fost doar carbunii de schimbat, m-ar fi costat pe undeva pe la 90-100 RON.
Bafta in continuare.
Oricum, pentru ca tot au intrebat cativa cat costa sa schimbi carbunii, mi-a zis mecanicul ca daca ar fi fost doar carbunii de schimbat, m-ar fi costat pe undeva pe la 90-100 RON.
Bafta in continuare.
- iuliansfilie
- *
- 35 mesaje
- din 03 Nov 2005
- Vectra 1992 C16NZ
- suceava
iuliansfilie
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: suceava
- Masina: Vectra 1992 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2005
- Mesaj Privat
ansy_dumy
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1993
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2009
- Mesaj Privat
iuliansfilie a scris:masina mea e deja pe rampa, la serviciu, si tot nu-mi dau seama cum s-ar demonta electromotorul mai simplu. mecanicul tau cum a facut-o, a mai demontat si altceva?
nu. a scos doar borna de la baterie ) ca sa nu mai aiba curent. a ridicat-o pe rampa , a desfacut niste suruburi foarte repede, apoi a lasat-o jos si dupaia a fost mai greu de demontat. dar in maxim 10 min l-a dat jos. in orice caz, ca sa iti raspund la intrebare, nu a demontat altceva.
tery
- Mesaje scrise: 97
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jan 2010
- Mesaj Privat
iuliansfilie a scris:masina mea e deja pe rampa, la serviciu, si tot nu-mi dau seama cum s-ar demonta electromotorul mai sim plu. mecanicul tau cum a facut-o, a mai demontat si altceva?
dai jos bornele de la baterie,apoi firele de pe electromotor. electromotorul este prins in doua suruburi de 13 si incepi cu cel de jos ,adica te bagi sub masina ,iar celalalt pe deasupra motorului.la cel de-al doilea o sa fie mai intai o piulita care tine cablu de masa apoi surubul cu filet in doua parti.la montare incepi cu cel de deasupra dar o sa fie mai dificil.pentru a avea loc cheia ar fi bine sa mai dai jos din mufe ,fire, furtunase ce se gasesc in dreptul surubului de deasupra.bafta.