Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tuning
  • bende83

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Cluj-Napoca
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Salut. Felicitari pt. forum
sunt cam nou pe aici.

Am un opel astra din2002 motor 2000 DI(adica y20dtl) de 82 cai/cutie automata cu 4 trepte
el nu are intercooler din fabrica insa are turbina.

Intrebarea este pot sa montez intercooler, de care?
si cam ce ar trebui sa mai schimb ca sa mearga ok cu inercoolerul?
exita riscuri ca sa fac ceva defectiuni majore daca montez intercooler?
Si ultima, oare ma va ajuta cu ceva caluti in plus?
Skip ads

  • ealex

  • Mesaje scrise: 166
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1990 C20XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2005

  • Mesaj Privat
bende83 a scris:Salut. Felicitari pt. forum
sunt cam nou pe aici.

Am un opel astra din2002 motor 2000 DI(adica y20dtl) de 82 cai/cutie automata cu 4 trepte
el nu are intercooler din fabrica insa are turbina.

Intrebarea este pot sa montez intercooler, de care?
si cam ce ar trebui sa mai schimb ca sa mearga ok cu inercoolerul?
exita riscuri ca sa fac ceva defectiuni majore daca montez intercooler?
Si ultima, oare ma va ajuta cu ceva caluti in plus?


am si eu acelasi motor pe astra caravan automata. nu e o configuratie sportiva, si nici nu cred ca vei simti vreo diferenta decat eventual lag. la jucaria de turbina care o are...
  • bende83

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Cluj-Napoca
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Si daca totusi as insista pe partea aceea cu intercoolerul, si turbo. ce ar trebui sa mai pun linga intercooler ca sa se si simta diferenta.

In al doilea pas as vre sa pun si chip dar pina acolo as vre in plus vre 10 caluti ca motorul meu are numai 82.

Sau aveti alta suggestie mai ieftina si mai eficienta(fara a schimba masina s-au mototrul)


ps. si al meu este tot caravan
  • bende83

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Cluj-Napoca
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Intre timp am gasit la dezmembrai intercooler de la isuzu 1.7 care ar pasui foarte bine ca si arhitectura la astra.
Intrebare: isuzuzu 1.7=?opel astra 1.7 ; ii itercoolerul de pe 2.0dti identic cu cel de 1.7?

Este 250 roni un pret corect pt intrcooler?

PS: ROG SI PE ALTII SA DEA CU PAREREA
din cate am inteles de la altii nu poate face intercooler'u nimic rau.
  • ealex

  • Mesaje scrise: 166
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1990 C20XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2005

  • Mesaj Privat
bende83 a scris:Intre timp am gasit la dezmembrai intercooler de la isuzu 1.7 care ar pasui foarte bine ca si arhitectura la astra.
Intrebare: isuzuzu 1.7=?opel astra 1.7 ; ii itercoolerul de pe 2.0dti identic cu cel de 1.7?

Este 250 roni un pret corect pt intrcooler?

PS: ROG SI PE ALTII SA DEA CU PAREREA
din cate am inteles de la altii nu poate face intercooler'u nimic rau.


cel mai bine ar fi sa intrebi pe cineva care se ocupa cu rescrieri de soft de turbo dieseluri. in orice caz, intercooleru nu va face rau, dar probabil ca la presiunea mica stock nici nu prea ajuta cu nimic
  • bende83

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Cluj-Napoca
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Cam asta ziceu si altii, in ori ce caz eu m-am dus pe ideea ca vreau sa fac ceva la motor de cu minim de riscuri, si afland ca al meu nu are intercooler si vazand ca furunul care iese din turbo si intra in motor se-n fierbinta tare, de aceea m-am gandit l-a varianta acesta in prima faza.

oFF topic tu cat ai mers cel mult cu a ta, si cat iti consuma(ziceai ca si a ta ii automata) eu am mers 175 si consuma cam 10oras/6.5afara(mers lejer)
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
problema s-a mai discutat:
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=5414
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=152
dar fara un rezultat vizibil.

Chiar daca iei un intercooler de pe un motor DTH, atunci trebuie sa iei cam tot ansamblul radiator+intercooler ca sa ai loc (in plus iti trebuie alt rezervor pt servo-directie-sau mutat cel existent, si furtunele de la turbina la intercooler si intercooler motor, poate si alta iesire la turbina) . Deci fara bani nu se prea poate.

O alta solutie ar fi plasezi intercooler sub capota si sa faci o fanta de admisie aer pt racire.

Intercoolerul ar permite o cantitate mai mare de aer in cilindrii, dar daca nu e compensata si de o cantitate de motorina, nu cred ca faci nimic.
  • bende83

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Cluj-Napoca
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Eu ma gindeam sa pun intercoolerul cinga ventilatorul de climatizare adica inpartea dreapta a radiatorului. Eu am acolo destul loc ca sa doarma si o pisica grasa. Dar totusi as ruga pe cineva daca nu e mare lucru sa-mi trimita citeva poza de cu motor si inercooler DTH. Iar iesirea din turbina intr-adevar e putin diferita dar nu in asa fel ca sa ma incomodeze, in a trage furtune.

In rest cu ECU-ul momentan nu umblu pt. ca am vazut ca este identic cu unul dintr-e cele 2 ECU-uri puse pe DTH

PS: Nu uitati ca motorul meu este din 2002 si poate ca nu difera asa mult de DTH ca cele de inainte de98

inercoler 1,7 astra este identic cu 2.0?
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
nu e vorba de ECU fizic, e vorba de soft. Sigur difera de la DTL la DTH.
Il pui in fata dar ai loc sa tragi furtune in/out, tine cont sa sunt grase.
  • bende83

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Cluj-Napoca
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Da am loc, cam chiar cat trbuie pt furtunuri (in an out).
eventula nu am pute vorbi si pe messenger ca as mai avea citeva intrebari?
mersi petntu implicare.
  • ealex

  • Mesaje scrise: 166
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1990 C20XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2005

  • Mesaj Privat
in afara consuma 6 dk merg cu 100 fix constant.
in oras imi ia si 12 daca dau putin. dar acu merg mai mult cu calibra. acelasi consum, dublu distractia Wink
  • bende83

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Cluj-Napoca
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Feb 2006

  • Mesaj Privat
salutare.(dupa o scurta pauza)

postul acesta scriu mai mult pt. ceilalti posesori de dtl.
I timp de o saptamina m-am documentat, am cumparat un intercooler si ca urmare am ajuns l-a doua concluzi.
1.trebuie sa ma duc sa-mi scim intercooler'u Embarassed ca nu-mi pace cum pot sa-l montez si trebuie sa impovizez pre mult (asta sper sa se rezolve)
2.multi mi-au zis ca ar trebui sa ma orientez spre chip tuning decit sa ma complic cu intercoolreu. ei raspunsul pt aceasta intebare e ca chiar daca pun chip nu prea o sa fie foarte mare diferenta in putere ci evantu ca va trage bine si la turatii mai mari de 3500-4000(cam pina aici imi trage bine, depinde de aerul de afa si cit de incinsa e conducta care merge de la compresor in motor), de aceea din cite am aflat eu un IC. ar fi chiar necesar si atunci de la 82cp s-ar putea urca pina la 120-130cp ce-a ce mi-mi suna chiar frumusel adaugand cutia cu patru trepte lungi.

In concluzie(cel putin teoretic) ar fi o prostie sa pui chip pe dtl fara a mai investin in-tr-un IC chiar si second car costa 2-3 mill lei.

Cu aceasta ocazie invit pe cei care au alta opinie s-au stiu mai multe la o discutie pe mess. sa-au chiar si pe forum.poate mai invat si eu cate ceva

Ps. romit ca va tin la curent cu detaliile si sper ca peste 1 saptamina sa fi montat IC-ul( se pare ca am gasit pe cineva s-mi faca conductele din aluminie Twisted Evil )

scuze daca am scris un pic aiurea
Skip ads

  1. Home
  2. Tuning

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR