sipos11
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2007
- Mesaj Privat
salut ... am si eu un Opel astra G fab 2000 motor 1.7 DTI... am o problema naspa rau de tot nu mai vrea sa porneasca numai daca il trag vreo distanta de 50-100 de metri ce poate avea ? .... bateria il invarte da nu vrea sa porneasca ... nu se aprinde nici un bec la bord ca sa imi arate ceva eroare ... am facut un drum de vreo 200 km am avut ceva treaba 2 ore si cand am vrut sa o pornesc nu porneste ... am traso si a pornit... multuumesc anticipat
Ultima modificare făcută de sipos11 la Vin 22 Jan, 2010 1:33 am
Ultima modificare făcută de sipos11 la Vin 22 Jan, 2010 1:33 am
- StefanTolos
- ******
- 4,220 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,220
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
- alre
- ****
- 1,654 mesaje
- din 28 Mar 2008
- Bucuresti
alre
- Mesaje scrise: 1,654
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2008
- Mesaj Privat
- mihai0308
- ***
- 812 mesaje
- din 08 Feb 2009
- Astra 2001 y17dt
- Iasi
mihai0308
- Mesaje scrise: 812
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Feb 2009
- Mesaj Privat
sipos11
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2007
- Mesaj Privat
- mihai0308
- ***
- 812 mesaje
- din 08 Feb 2009
- Astra 2001 y17dt
- Iasi
mihai0308
- Mesaje scrise: 812
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Feb 2009
- Mesaj Privat
- alre
- ****
- 1,654 mesaje
- din 28 Mar 2008
- Bucuresti
alre
- Mesaje scrise: 1,654
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2008
- Mesaj Privat
- Bunicu
- ****
- 2,192 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Astra 2003 Y20DTH
- Ialomita
Bunicu
- Mesaje scrise: 2,192
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
mihai0308 a scris:NU mai pormi masina trasa...exista riscul sa sara cureaua de distributie de la punct si nu cred ca vrei sa stii care o sa fie deznodamantul.
Care este logica? Poate ai dreptate sau poate nu.
Daca analizam logic pornirea motorului, pornirea din cheie este egala cu pornirea trasa. De ce?
-Pentru ca eletromotorul invarte volanta si implicit arborele cotit. Trasul sau impinsul, invart aceleasi componente adica planetare, cutia de viteze ambreiaj si implicit arborele cotit. De ce ar sari de la punct? Stiu ca circula legenda conform careia daca tragi masina sare de la punct dar nu am vazut niciun caz. Voi?
- alre
- ****
- 1,654 mesaje
- din 28 Mar 2008
- Bucuresti
alre
- Mesaje scrise: 1,654
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2008
- Mesaj Privat
bine spus.... e legenda! vreau si eu sa vina cineva sa spuna ca i-a sarit de la punct trasa. In completarea afirmatiei tale Dl Invest. In frina de motor consumul de carburant instant indicat pe computer este 0. Asta dovedeste ca alimentarea este taiata, desi motorul se invarte. sa ma contrazica cineva.
- mihai0308
- ***
- 812 mesaje
- din 08 Feb 2009
- Astra 2001 y17dt
- Iasi
mihai0308
- Mesaje scrise: 812
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Feb 2009
- Mesaj Privat
invest20042001 a scris:De ce ar sari de la punct? Stiu ca circula legenda conform careia daca tragi masina sare de la punct dar nu am vazut niciun caz. Voi?
De ce ar sari de la punct? Simplu motorul sufera "un soc" cand este pornit tras...si personal am vazut 2 masini cu pagube serioase dupa ce au pornit masina trasa motor y1.7dt).Se zice ca este o legenda deoarece riscul sa raca cureaua apare cand aceasta este uzata iar zimtii nu mai sunt la fel de proeminenti.
- Bunicu
- ****
- 2,192 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Astra 2003 Y20DTH
- Ialomita
Bunicu
- Mesaje scrise: 2,192
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
sipos11
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2007
- Mesaj Privat
- anndy
- **
- 135 mesaje
- din 14 Jan 2008
- Astra 2001 1700
- Galati
anndy
- Mesaje scrise: 135
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2001 1700
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jan 2008
- Mesaj Privat
sipos11 a scris:azi dimineatza la temperatura de - 11 grade celsius am pus contactu sa aprins becul de la bujiile incandescente l-am lasat sa se stinga i-am dat cheie si a pornit fara probleme... nu mai inteleg nimik sa nu fie pompa de injectie de asta mie teama ...
fai testul pseudoagrafa si vezi ce erori da.
sipos11
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2007
- Mesaj Privat
- anndy
- **
- 135 mesaje
- din 14 Jan 2008
- Astra 2001 1700
- Galati
anndy
- Mesaje scrise: 135
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2001 1700
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jan 2008
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
invest, din cate stiu eu, diferenta intre o masina pornita cu electromotorul ei, si una pornita prin procedura tras-impins e ca la pornirea cu electromotorul, din cauza masei volantei (inertii, etc) turatia motorului creste oarecum mai lin. Adica de la 0 la 900 rpm ajunge in 3-5 zecimi de secunda. Cu metoda tras-impins greutatea masinii invinge inertia volantei, si motorul ajunge cam brusc de la 0 la x... RPM. Acel soc POATE face distributia sa sara de la punct. Sau poate sa rupa, in caz extrem, cureaua de distributie.
Iti dau un exemplu: tata, la tara, si-a facut o moara electrica cu ciocane de macinat porumb. La un moment dat s-au dus condensatorii de pornire de la motor, si trebuia sa il ajuti cu mana. Ridicai motorul (pus pe suport cu balam) sa nu tina cureaua intinsa, dadeai curent, si ajutai fulia cu mana. Apoi lasai motorul asa, mai usurel, sa coboare la loc, astfel incat tot angrenajul sa porneasca progresiv. E, eu am scapat odata motorul, si a cazut brusc. Noroc ca mai avea tata curele. Ca pe aia am rupt-o. E drept ca era si cam uzata, dar... se poate intampla.
Iti dau un exemplu: tata, la tara, si-a facut o moara electrica cu ciocane de macinat porumb. La un moment dat s-au dus condensatorii de pornire de la motor, si trebuia sa il ajuti cu mana. Ridicai motorul (pus pe suport cu balam) sa nu tina cureaua intinsa, dadeai curent, si ajutai fulia cu mana. Apoi lasai motorul asa, mai usurel, sa coboare la loc, astfel incat tot angrenajul sa porneasca progresiv. E, eu am scapat odata motorul, si a cazut brusc. Noroc ca mai avea tata curele. Ca pe aia am rupt-o. E drept ca era si cam uzata, dar... se poate intampla.
sipos11
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2007
- Mesaj Privat
cand dau pornire normala se sting becurile de la ulei si baterie din cate stiu se sting ca urca presiunea de ulei si alternatorul incepe sa incarce numai luminile de la kilometraj ramane prinsa si dislayul de la ceas de pe consola ... acuma e tata cu ea prin oras si merge cat merge nu stiu banuiesc ca merge pana se incalzeste iarasi..
- Bunicu
- ****
- 2,192 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Astra 2003 Y20DTH
- Ialomita
Bunicu
- Mesaje scrise: 2,192
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
jE a scris:invest, din cate stiu eu, diferenta intre o masina pornita cu electromotorul ei, si una pornita prin procedura tras-impins e ca la pornirea cu electromotorul, din cauza masei volantei (inertii, etc) turatia motorului creste oarecum mai lin. Adica de la 0 la 900 rpm ajunge in 3-5 zecimi de secunda. Cu metoda tras-impins greutatea masinii invinge inertia volantei, si motorul ajunge cam brusc de la 0 la x... RPM. Acel soc POATE face distributia sa sara de la punct. Sau poate sa rupa, in caz extrem, cureaua de distributie.
Iti dau un exemplu: tata, la tara, si-a facut o moara electrica cu ciocane de macinat porumb. La un moment dat s-au dus condensatorii de pornire de la motor, si trebuia sa il ajuti cu mana. Ridicai motorul (pus pe suport cu balam) sa nu tina cureaua intinsa, dadeai curent, si ajutai fulia cu mana. Apoi lasai motorul asa, mai usurel, sa coboare la loc, astfel incat tot angrenajul sa porneasca progresiv. E, eu am scapat odata motorul, si a cazut brusc. Noroc ca mai avea tata curele. Ca pe aia am rupt-o. E drept ca era si cam uzata, dar... se poate intampla.
Iti dau un exemplu: tata, la tara, si-a facut o moara electrica cu ciocane de macinat porumb. La un moment dat s-au dus condensatorii de pornire de la motor, si trebuia sa il ajuti cu mana. Ridicai motorul (pus pe suport cu balam) sa nu tina cureaua intinsa, dadeai curent, si ajutai fulia cu mana. Apoi lasai motorul asa, mai usurel, sa coboare la loc, astfel incat tot angrenajul sa porneasca progresiv. E, eu am scapat odata motorul, si a cazut brusc. Noroc ca mai avea tata curele. Ca pe aia am rupt-o. E drept ca era si cam uzata, dar... se poate intampla.
O fi ca voi dar pentru mine, deocamdata, aceasta teorie nu sta in picioare. Am sa mai studiez si ce aflu, voi posta aici.
Trebe cercetata treaba.
Pana una alta, evitati sa porniti masina prin alte metode decat cea normala, adica cu baterie si electromotor.
Edit:
Am gasit solutiaaaa:
Se ridica mai lent piciorul de pe ambreiaj . astfel timpul in care motorul ajunge de la 0 la 300 rot/min (turatia minima nesesara pornirii) se mareste iar distributia nu mai are de suferit. Am dreptate?
Ultima modificare făcută de Bunicu la Vin 22 Jan, 2010 3:05 pm
sipos11
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2007
- Mesaj Privat
- adilos
- ***
- 629 mesaje
- din 30 Sep 2007
- Astra 2010 A16LET
- Bucuresti
adilos
- Mesaje scrise: 629
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A16LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2007
- Mesaj Privat