Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • copoiu007

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2005 1.7 CDTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2010

  • Mesaj Privat
de cca 2 saptamani am observat ca dupa ce pornesc masina(opel astra h 1.7 cdti-2005),o las sa se incalzeasca 2-3 min,totul e ok,dar dupa cca 2 min incepe sa sune turbina,ca si cum se porneste.e normal?e posibil sa nu fi sesizat pana acuma.ma ajuta cineva ca nu stiu daca e normala chestia
Skip ads

  • Stefan_BC

  • Mesaje scrise: 2,652
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Zafira 2008 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2009

  • Mesaj Privat
nu este normal ca turbina sa ti porneasca la relanti
  • dj05fmx

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1990 C20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jan 2010

  • Mesaj Privat
depinde de zgomotul pe care il face...daca este metalic ascutit sau ca o hârâiala subtire si semiconstanta nu este de bine... desfa un furtun din trasseul de turbo si vezi daca ai urme de ulei in el...eventual desfa intrarea cu aer in turbina si misca de ax, observa jocul axial-longitudinal...daca este mai mare "mânometric" de 1-2,5 mm se poate sa iti atinga pelele in comresor din cauza uzurii....

ma ocup cu reparatii de turbine, crede-ma ca ai cel mai mic dubiu ca ai probleme cu ea, nu ezita si desfa-o sau du-o la verificat...vei scuti ffff multi bani! daca continui sa mergi cu ea consecinteele pot fi destul de costisitoare. salut
  • copoiu007

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2005 1.7 CDTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2010

  • Mesaj Privat
merci.o sa merg la mecanic
  • ratoiu2001

  • Mesaje scrise: 284
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Stefan_BC a scris:nu este normal ca turbina sa ti porneasca la relanti

Turbina functioneaza de cand ai pornit motorul.


Cel mai bine du-te la service si vezi cam care ar fi problema.
  • inginerul1986

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 1996 X17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mar 2010

  • Mesaj Privat
De la ce turatie incepe sa sune?Si cat de tare suna?Ai fost la mecanic?Daca ai fost spune-ne si noua ce ai rezolvat,sunt tare curios pentru ca si turbosuflanta mea are un suierat puternic.bafta
  • 44amo

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2007 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2010

  • Mesaj Privat
de obicei cand incepe sa suiere ar trebui dusa la rectificat. trebuie avut grija unde pentru ca sunt foarte multi "mesteri"
  • astrah

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2010

  • Mesaj Privat
De obicei cand incepe sa fluiere insemna ca turbofulanta "e acolo" Smile adica functioneaza.
Bineinteles nu trebuie sa suiere la ralanti si bineinteles nu trebuie confundat fluieratul cu zgomototul ascutit produs de palele rotorului care ating de carcasa(joc mare in ax).
Este foarte important pentru cei care nu se pricep sa nu confunde spre ex zgomotul unei pompe de servo sau a unei role etc cu cel al turbosuflantei.
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,575
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Turbinele cu geometrie variabila au un mic suierat de noi, atunci cand sunt in sarcina sau cand dai un mic sprit la relanti.
  • 44amo

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2007 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2010

  • Mesaj Privat
nu vreau sa intru in polemica cu nimeni dar suiratul se datoreaza ori uzurii mari( joc longitudinal prea mare) ori este posibil sa se rupa vreo paleta( caz care mi s-a intimplat) dar probalitatea asta este f mica. intradevar turbina variabila este mai "zgomotoasa" dar nu deranjanta
  • astrah

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2010

  • Mesaj Privat
@44amo Afla cum functioneaza o turbosuflanta si dupa aia o sa-ti dai seama de unde vine suieratul in sarcina.
La turbo cu geometrie FIXA exista wastegate-ul care sta inchis la ralanti dar la accelerare se deschide pentru a elibera din presiunea de care ECU nu are nevoie in acel moment=suierat
  • 44amo

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2007 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2010

  • Mesaj Privat
astrah nu pretind ca as fi mare specialist in turbine dar suieratul despre care te referi tu seamana mai mult cu un suflu puternic si care este chiar "placut" si care se aude at cind conduci mai sportiv dar colegul nostru cred ca se referea la altfel de suierat mai ales dc se auzea la relanti cind wastegate-ul "sta inchis"
  • florinp13

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Olt
  • Masina: Vectra 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Sep 2010

  • Mesaj Privat
la mine dupa ce am mers vreo 50 km cu 180-200 la ora am observat ca a inceput sa se auda un zgomot mai ciudat ca o sirena de politie
si asa merg cu ea de vreo 500 km cu fluieratu ala sper sa nu se fi dus turbo dar trage la fel ca inainte doar ca a aparut fluieratu ala
  • aco_008

  • Mesaje scrise: 4,219
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Verifica tubulatura traseului turbo, sa nu ai vreun colier slabit.
Ai grija ca fluierat in turatie inseamna si cutie de viteze fara ulei, localizeaza corect de unde vine acel zgomot.
  • florinp13

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Olt
  • Masina: Vectra 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Sep 2010

  • Mesaj Privat
se aude de pe undeva de pe la motor dar nu reusesc sa imi dau seama
pt ca sunt singur si nu pot sa o accelerez si sa fiu si atent la motor acolo langa el sa imi dau seama de unde se aude si pierderi de ulei nu am vazut sub ea deloc deci cutia are ulei
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,575
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Daca ar fi probleme la cutie, are trebui sa dispara suieratul daca stai pe loc si turezi motor cu ambreiaj apasat. Practic in cazul asta cutia e inerta.
  • florinbucsa

  • Mesaje scrise: 732
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Oct 2008

  • Mesaj Privat
salut...astazi,cand am ajuns aproape de casa dupa un drum de 100km am observat ca in jurul turatiei de 1400-1800rpm am un zgomot ca un huruit.precizez ca sunetul se aude in functie de turatia motorului,indiferent daca este pe loc sau in mers.am observat ca sunetul se aude si in decelerare pe plaja de turatii 1400-1800rpm.poate sa fie turbina?motorul nu scoate fum absolut deloc,nici macar cand e rece(bineinteles doar daca ii dai "talpa" la rece)si trage foarte bine.poate sa fie turbina?motorul are aprox. 150k km.precizez ca am un mers sportiv(schimb frecvent in 3500-4000-4500rpm),dar pana motorul nu ajunge la 90 de grade nu depasesc 2500rpm.cat de curand o sa pun si un filmulet cu zgomotul.multumesc anticipat!
Zgomotul nu este ca acesta https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=87481 ci este un zgomot infundat(seamana cu un huruit).sunt sigur ca acest zgomot nu era pana azi!


Ultima modificare făcută de florinbucsa la Dum 01 Apr, 2012 9:53 pm
  • aco_008

  • Mesaje scrise: 4,219
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Asteptam o inregistrare a sunetului, insa mi-e greu sa cred ca in plaja de turatii 1400-1800 se aude turbina.
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,575
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Eu i-am tras un tuning italian azi pe cca 20 km... dupã, am avut surpriza plãcutã sa constat ca șuieratul s-a diminuat considerabil...trebuia sa fiu atent ca sa îl depistez. Sa vedem cum o sa șuiere dimineațã cu motorul rece.
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,544
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
O alta cauza poate fi blocarea EGR pe inchis, caz in care la relanti gazele de evacuare trec numai prin turbina marindu-i astfel viteza peste cea normala.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR