- tax90bul
- OP
- 118 mesaje
- din 26 Nov 2009
- Vectra 2003
- Valcea
tax90bul
- Mesaje scrise: 118
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2009
- Mesaj Privat
- ionutxxl
- ****
- 1,255 mesaje
- din 04 Apr 2008
- Vectra 2004 y20dth
- Suceava
ionutxxl
- Mesaje scrise: 1,255
- Locatie: Suceava
- Masina: Vectra 2004 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Apr 2008
- Mesaj Privat
Nu face bine dar nici rau ca e mica diferenta de amperaj ...asa ca zic eu e bine sa fie putin mai mare sa ai curent mai mult la pornire dar nici prea mare amperajul ca fortezi alternatorul ..
In general masinile diesel au nevoie de putere mai mare la pornire ,daca ai de 55 si e cea originala e bine sa respecti amperajul ca nu ai nevoie la benzina de prea mult amperaj si e si mai scumpa la pret de 66 ..Daca o ai poti sda o folosest dar daca trebuie sa cumperi ramai la 55 ca iesi si mai bine la pret
In general masinile diesel au nevoie de putere mai mare la pornire ,daca ai de 55 si e cea originala e bine sa respecti amperajul ca nu ai nevoie la benzina de prea mult amperaj si e si mai scumpa la pret de 66 ..Daca o ai poti sda o folosest dar daca trebuie sa cumperi ramai la 55 ca iesi si mai bine la pret
- CapellaCt
- ****
- 1,592 mesaje
- din 27 Nov 2007
- Vectra 2004 Z18XE
- Deutschland
CapellaCt
- Mesaje scrise: 1,592
- Locatie: Deutschland
- Masina: Vectra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2007
- Mesaj Privat
- D_M_G
- ****
- 2,271 mesaje
- din 13 Feb 2009
- Alta tara
D_M_G
- Mesaje scrise: 2,271
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2009
- Mesaj Privat
Este indicat! Orice consumator al masinii isi ia curent cat are nevoie si nu se distruge nimic! Este ireala idea ca avand un acumulator cu amperaj mai mare, poti arde demarorul! Acesta isi ia curent exact cit are nevoie din acumulator! La fel si instalatiile electrice/electronice de pe masina! Mai grav este cand nu are de unde sa-si ia! Singurul subansamblu care "simte" putin diferenta, este alternatorul, care va incarca in cazul tau cu un curent mai mare de aprox. 1A. Dar nu-i problema, deoarece alternatoarele sunt concepute sa poata livra curent de 80 sau 100 A.
sorin.george- Suspendat
- 71 mesaje
- din 14 Jun 2009
- Vectra 1999 X18XE1
- Teleorman
sorin.george- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Teleorman
- Masina: Vectra 1999 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2009
- Mesaj Privat
- CapellaCt
- ****
- 1,592 mesaje
- din 27 Nov 2007
- Vectra 2004 Z18XE
- Deutschland
CapellaCt
- Mesaje scrise: 1,592
- Locatie: Deutschland
- Masina: Vectra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2007
- Mesaj Privat
Perfect adevarat,dar o idee PROASTA.Nu tot timpul functioneaza metoda ce e mare/greu/tare este bun.
Credeti ca instalatia electrica a fost conceputa de indianul talpa-iute? Daca inginerii Opel au considerat ca bateria de 55Ah indeplineste parametrii necesari pentru o buna functionare,de ce sa modificam noi?
Sa nu se simta nimeni ofensat,intrebarea de mai sus este o curiozitate personala.
Credeti ca instalatia electrica a fost conceputa de indianul talpa-iute? Daca inginerii Opel au considerat ca bateria de 55Ah indeplineste parametrii necesari pentru o buna functionare,de ce sa modificam noi?
Sa nu se simta nimeni ofensat,intrebarea de mai sus este o curiozitate personala.
- D_M_G
- ****
- 2,271 mesaje
- din 13 Feb 2009
- Alta tara
D_M_G
- Mesaje scrise: 2,271
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2009
- Mesaj Privat
@CapellaCt
Indiferent de amperajul acumulatorului, demarorul ia tot acelasi curent ! Este probata chestia pe diferite baterii cu intensitati diferite! Punct!
Acelasi lucru se intampla si cu electronica/electrica auto!
Doua ex:
1.) Poti conecta un radio/cas auto sau o statie CB, la un acumulator de TIR care are 12V/110A? DA! Si totul functioneaza perfect! (TIR urile au cate doua astfel de acumulatoare inseriate, ele functionand cu 24 V!) Iar pentru acest motiv se extrage "plusul" de la primul acumulator legat cu "minusul" la sasiul masinii!
2.) Un bec de 55W/12V lumineaza mai tare sau se arde, daca acumulatorul are amperaj dublu? NU!
Si de aici concluziile....
Ca si completare, fiind bine de stiut....
Sigurantele fuzibile calibrate pe intensitati, au rolul de a preveni incendierea masinii si nicidecum protectia unor device-uri electrice/electronice! In practica ...daca o siguranta este intrerupta in circuit, avaria componentelor electrice/electronice este deja produsa! Ex:Se scurcircuiteaza accidental finalul radiocass-ului, automat intensitatea pe circuitul de alimentare creste de cateva zeci/sute de ori si daca in acest circuit nu ar exista inseriata siguranta fuzibila calibrata, firele ar lua foc instantaneu si odata cu ele ...masinica! Ce exemple "babesti" am ajuns sa dau.... ...dar si cate masini nu au luat foc din cauza unor sigurante puse dupa ureche....
Indiferent de amperajul acumulatorului, demarorul ia tot acelasi curent ! Este probata chestia pe diferite baterii cu intensitati diferite! Punct!
Acelasi lucru se intampla si cu electronica/electrica auto!
Doua ex:
1.) Poti conecta un radio/cas auto sau o statie CB, la un acumulator de TIR care are 12V/110A? DA! Si totul functioneaza perfect! (TIR urile au cate doua astfel de acumulatoare inseriate, ele functionand cu 24 V!) Iar pentru acest motiv se extrage "plusul" de la primul acumulator legat cu "minusul" la sasiul masinii!
2.) Un bec de 55W/12V lumineaza mai tare sau se arde, daca acumulatorul are amperaj dublu? NU!
Si de aici concluziile....
Ca si completare, fiind bine de stiut....
Sigurantele fuzibile calibrate pe intensitati, au rolul de a preveni incendierea masinii si nicidecum protectia unor device-uri electrice/electronice! In practica ...daca o siguranta este intrerupta in circuit, avaria componentelor electrice/electronice este deja produsa! Ex:Se scurcircuiteaza accidental finalul radiocass-ului, automat intensitatea pe circuitul de alimentare creste de cateva zeci/sute de ori si daca in acest circuit nu ar exista inseriata siguranta fuzibila calibrata, firele ar lua foc instantaneu si odata cu ele ...masinica! Ce exemple "babesti" am ajuns sa dau.... ...dar si cate masini nu au luat foc din cauza unor sigurante puse dupa ureche....
- tax90bul
- OP
- 118 mesaje
- din 26 Nov 2009
- Vectra 2003
- Valcea
tax90bul
- Mesaje scrise: 118
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2009
- Mesaj Privat
Capela vreau sa schimb bateria pentru.cand stau cu masina pe loc cu luminile aprinse cand i-au viraje stanga dreapta mi se incetinesc luminile in faruri .si servo bazaie rau de tot si in orice pozitie si cred ca daca as schimba bateria poate nu mai face bazaitul la servo .sa nu credeti ca nu am ulei in servo ca am .din cate am vazut c-am de la baterie este .Eu as vrea sa-mi spuneti este ceva grav daca schimb am inteles ca merge alfel ambreajul .si alceva as vrea sa mai aud.multumesc
- tax90bul
- OP
- 118 mesaje
- din 26 Nov 2009
- Vectra 2003
- Valcea
tax90bul
- Mesaje scrise: 118
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2009
- Mesaj Privat
- Edwin
- *******
- 5,984 mesaje
- din 27 Nov 2008
- Zafira 2006 z19dt
- Bistrita-Nasaud
Edwin
- Mesaje scrise: 5,984
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Zafira 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2008
- Mesaj Privat
tax90bul a scris:Hai ca sa ma intelegeti mai bine ca eu normal vreau sa pun bateria de 66A in loc de 55A pentru ca imi bazai servo directia .si vreau sa pun bateria de 66 A daca mai bazaie servo nu cred ca o tin o pun tot pe aceea de 55.daca nu ar mai face bazaitul as vrea sa o las pe aceea multumesc
Ai cumpãrat deja acumulatorul de 66A? Dacã nu ºi motivul pentru care vrei sã-l schimbi este cel menþionat de tine sfatul meu este sã cauþi la cineva un acumulator de 66 A pentru o probã. Fã schimbul dupã care vezi dacã mai persistã problemele la servo, lumini etc. Dacã persistã nu are rost sã cumperi un acumulator nou. Numai bine.
- Cassino
- **
- 129 mesaje
- din 27 Oct 2007
- Vectra 2005 Z19DT
- Constanta
Cassino
- Mesaje scrise: 129
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2007
- Mesaj Privat
- calin1945
- ***
- 997 mesaje
- din 28 Aug 2008
- Vectra 2005 z18xe
- Timis
calin1945
- Mesaje scrise: 997
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2005 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2008
- Mesaj Privat
La masina mea a bazait servodirectia (in limite rezonabile, pentru ca orice motor electric bazaie) si cu bateia veche din 2005, si bazaie si cu bateria noua din Oct 2009, deci mai mult ca sigur ca nu au nici o legatura.
Eu am schimbat bateria deoarece dadea alte semne de "oboseala", adica era gata viata ei, mentionez ca am cumparat baterie de acelasi amperaj pe considerentul, de ce sa modific?
Daca cu bateria de fabrica a mers 4 ani si 5 luni masina, de ce nu ar fi buna o baterie de acelasi amperaj?
Bafta cu bateriile.
Eu am schimbat bateria deoarece dadea alte semne de "oboseala", adica era gata viata ei, mentionez ca am cumparat baterie de acelasi amperaj pe considerentul, de ce sa modific?
Daca cu bateria de fabrica a mers 4 ani si 5 luni masina, de ce nu ar fi buna o baterie de acelasi amperaj?
Bafta cu bateriile.
- tax90bul
- OP
- 118 mesaje
- din 26 Nov 2009
- Vectra 2003
- Valcea
tax90bul
- Mesaje scrise: 118
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2009
- Mesaj Privat
nu am cumparato am imprumutato .si chiar azi am pus bateria de 66A si tot asa imi bazaie servo.deci inseamna ca nu e din cauza baterie .nu e o problema ca bazaie dar sa nu pice iar servo la ea .ca e pompa de servo noua din magazin .si e schimbata recent cu ce-a veche care o aveam nu facea asa .va multumesc inca odata
- viorelonly
- **
- 128 mesaje
- din 11 Mai 2008
- Vectra 2004 Z18XE
- Bucuresti
viorelonly
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2008
- Mesaj Privat
E asa pacat ca aici lumea intreaba despre o componenta foarte importanta pentru pornirea automobilului si are este produsa de atatea marci de nu mai stim ce sa alegem, si anume bateria; si totusi sunt persoane care nu inteleg foarte bine partea electrica a fizicii si dau sfaturi in gol sau dupa ureche.
E destul de simplu de inteles ca nu amperajul maxim care poate fi "stors" din baterie nu ar arde ceva ci un eventual supravoltaj.
Gandindu-ne la o teava, voltajul este viteza cu care vine apa prin ea si amperajul este cata apa vine cu acea viteza.
Deci, asa cum putem bea apa dintr-un lac de acumulare cu cana fara sa murim, asa cum putem pune in functie un prajitor de paine de 1000W in instalatia casei care poate trage minim 25A(5,5 kW) fara sa se arda asa putem pune si un incarcator (sau electromotr sau orice alt consumator al masinii) la bateria auto de 12v fara sa il "solcitam/ardem/forta/chinui/etc".
Problema cu un acumulator mai mare apare bineinteles pentru ca alternatorul teoretic o va incarca mai greu, adica in mai mult timp...dar nu cred csa fie cazuri prea frecvente in viata reala din motive constructive ale alternatoarelor si din cauza modului normal de utilizare al automobilului...
E destul de simplu de inteles ca nu amperajul maxim care poate fi "stors" din baterie nu ar arde ceva ci un eventual supravoltaj.
Gandindu-ne la o teava, voltajul este viteza cu care vine apa prin ea si amperajul este cata apa vine cu acea viteza.
Deci, asa cum putem bea apa dintr-un lac de acumulare cu cana fara sa murim, asa cum putem pune in functie un prajitor de paine de 1000W in instalatia casei care poate trage minim 25A(5,5 kW) fara sa se arda asa putem pune si un incarcator (sau electromotr sau orice alt consumator al masinii) la bateria auto de 12v fara sa il "solcitam/ardem/forta/chinui/etc".
Problema cu un acumulator mai mare apare bineinteles pentru ca alternatorul teoretic o va incarca mai greu, adica in mai mult timp...dar nu cred csa fie cazuri prea frecvente in viata reala din motive constructive ale alternatoarelor si din cauza modului normal de utilizare al automobilului...
glo
- Mesaje scrise: 49
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2007
- Mesaj Privat
- blue_maniak
- ***
- 940 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Vectra 2004 Z18XE
- Cluj
blue_maniak
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
adrian_b
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2007
- Mesaj Privat
Salut,a venit sezonul de moarte a bateriilor!Detin o vectra c combi de 150 cp si am observat la baterie ca este mereu uda si cu urme albe uscate pe partea de sus ,la capacele!Am ramas de doua ori cu ea descarcata din cauza puntii de diode ,am mai adaugat niste apa distilata intre timp .Masina o am de 3 ani si ma gandeam sa o schimb,numai ca nu stiu cu ce model si tip este indicat deoarece bateria nu este cea originala ci una d-acilea...ce ma sfatuiti?