oanat
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Ilfov
- Masina: Zafira 2005 z19cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2009
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
oanat
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Ilfov
- Masina: Zafira 2005 z19cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2009
- Mesaj Privat
- luca george
- **
- 142 mesaje
- din 24 Dec 2007
- Astra 2001 y 17 dt
- Bucuresti
luca george
- Mesaje scrise: 142
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 y 17 dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Dec 2007
- Mesaj Privat
chepuiu
- Mesaje scrise: 49
- Locatie: Suceava
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2008
- Mesaj Privat
- costi petrescu
- **
- 380 mesaje
- din 10 Nov 2006
- Vectra 1991 C20NE
- Bucuresti
costi petrescu
- Mesaje scrise: 380
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1991 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Nov 2006
- Mesaj Privat
oanat a scris:............................ nu schimb niciodata vitezele sub 2500 r/min
Total gresit daca motorul nu ajunge la temperatura lui de lucru adica 90 gr. !
Daca atunci cand motorul ajunge la temperatura sa de lucru este bine sa-l "forjam" (dar nu mai jos de 1.800 / 1.900 rpm) ; atunci cand temperaturile exterioare sunt scazute trebuie procedat invers. Si asta pt ca exista in functie de motor, 2 sau 3 "rezistente" ce ajuta la incalzirea lichidului de racire dar numai in anumite conditii. 2500 rpm cum ai mers tu este prea mult pt. motor, il fortezi iar consumul va fi maricel. Eu nu scot mai mult de 8 l / 100 km in oras in conditii de trafic greu si motorul este de 1.9 . ( nu este masina din semnatura, asadar).
Pentru a avea caldura trebuie :
1. sa tii motorul intre 1.800 si 2.000 rpm
2. schimbarea treptelor la max. 2.000 rpm
3. la reducere vitezei de deplasare nu se scoate din viteza ci se va rula in frana de motor pana la aprox. 1.000 rpm ( important pt. mentinerea motorului in turatie dar si reducerea consumului , ajuta si la racirea turbinei)
Incearca sa procedezi asa si ne spui si noua daca se incalzeste mai repede.. In mod normal in 5-6 km ar trebui sa ajunga la 90 gr. si asta fara inovatii gen "carton la radiator". Dupa ce a ajuns la aceasta temperatura ii dai forja fara probleme, vei avea si caldurica
oanat
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Ilfov
- Masina: Zafira 2005 z19cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2009
- Mesaj Privat
zyku- Mesaje scrise: 43
- Locatie: Alba
- Masina: Frontera 1999
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2009
- Mesaj Privat
oanat a scris:Pentru Costi:Am facut tot ce mi-ai zis dar degeaba,tot la 60g ramane si daca merg cu ia sub 2000 de ture mi se regenereaza foarte repede filtrul de particule.MULTUMESC frumos pt sfaturi.
Salut, 100% termostat blocat pe deschis sau lipsa totala a acestuia! Intradevar un motor diesel se raceste in regim de relanti daca sunt temp scazute si nu mai da caldura, dar la drum indiferent de felul de condus trebuie sa stea in 90 de grade, exceptie facand cazurile cand e f f f frig afara ceea ce inca nu a fost la noi in tara.
P.S.: nu pune orice termostat ca s-ar putea sa ai aceasi prb. ca cele ieftine sunt decalibrate sau se decalibreaza f repede, iti zic din exp personala.
Bafta si Sarbatori Fericite tuturor ca numai azi nu e maine!
oanat
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Ilfov
- Masina: Zafira 2005 z19cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2009
- Mesaj Privat
zyku- Mesaje scrise: 43
- Locatie: Alba
- Masina: Frontera 1999
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2009
- Mesaj Privat
oanat
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Ilfov
- Masina: Zafira 2005 z19cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2009
- Mesaj Privat