- ionutz_sarcina
- OP
- 1 mesaje
- din 03 Nov 2009
- Corsa 2006 z12xep
- Bucuresti
ionutz_sarcina
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2006 z12xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2009
- Mesaj Privat
am si eu o problema la opelul meu si nu reusesc deloc sa imi dau seama ce ar putea avea?!
ieri de dimineata can l-am pornit nu mi-a pornit din prima dar a doua oara a pornit normal...acum i-am pus contactul si am dat sa il pornesc,,a dat sa porneasca si s-a oprit imediat,iar acum ii tot dau sa porneasca si face ceva de genu "tzac" si atat,nimic mai mult sigur nu e de la baterie .
cineva mi-a spus ca ar putea fi de la electromotor ,cica ar fi ramas carbunii blocati pe rotorma poate ajuta si pe mine cineva ,va rog,cu o idee un sfat ceva ca sa dau de capat problemei...merci mult
ieri de dimineata can l-am pornit nu mi-a pornit din prima dar a doua oara a pornit normal...acum i-am pus contactul si am dat sa il pornesc,,a dat sa porneasca si s-a oprit imediat,iar acum ii tot dau sa porneasca si face ceva de genu "tzac" si atat,nimic mai mult sigur nu e de la baterie .
cineva mi-a spus ca ar putea fi de la electromotor ,cica ar fi ramas carbunii blocati pe rotorma poate ajuta si pe mine cineva ,va rog,cu o idee un sfat ceva ca sa dau de capat problemei...merci mult
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Despre ce Opel e vorba? ma refer la motorizare...Ca prim sfat nu mai insista acel 'tzac'poate fi facut de starter deci va trimite tensiunea si multi amperi pe niste carbuni care stau pe rotor si fiecare asemenea flamare distruge cate putin o piesa de cel putin 200 RON
1.Verifica tensiunea la bornele bateriei.
2.Verifica contactele de la borna sa nu fie oxidate,slabite contacte imperfecte.
Daca sunt bine asezate contactele OK fire la locul lor tensiunea la borne de aprox 12,5v masoara tensiunea la borne in timp ce se da la automat(se aude acel tzac)atunci daca tensiunea scade brusc sub 10v ai bateria dusa ori scurt in electromotor daca scaderea e nesemnificativa carbunii dusi,ori firele slabe,oxidate etc deci contact imperfect.
Ceva amanunte despre motorizare si concluziile in urma verificarilor ...daca nu o vizita la electrician.
1.Verifica tensiunea la bornele bateriei.
2.Verifica contactele de la borna sa nu fie oxidate,slabite contacte imperfecte.
Daca sunt bine asezate contactele OK fire la locul lor tensiunea la borne de aprox 12,5v masoara tensiunea la borne in timp ce se da la automat(se aude acel tzac)atunci daca tensiunea scade brusc sub 10v ai bateria dusa ori scurt in electromotor daca scaderea e nesemnificativa carbunii dusi,ori firele slabe,oxidate etc deci contact imperfect.
Ceva amanunte despre motorizare si concluziile in urma verificarilor ...daca nu o vizita la electrician.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- deleted-18977
- ****
- 2,340 mesaje
- din 28 Mai 2008
deleted-18977
- Mesaje scrise: 2,340
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mai 2008
- Mesaj Privat
blanarugh
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jan 2009
- Mesaj Privat
- deleted-18977
- ****
- 2,340 mesaje
- din 28 Mai 2008
deleted-18977
- Mesaje scrise: 2,340
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mai 2008
- Mesaj Privat
blanarugh a scris:Da si tu de doua ori cu coada ciocanului in corpul electromotorului; Cum au zis colegii, au ramas carbunii blocati.
Sfatul meu nu este chiar elegant dar functioneaza, insa in viitorul apropiat o sa trebuiasca sa desfaci electromotorul cu siguranta.
Sfatul meu nu este chiar elegant dar functioneaza, insa in viitorul apropiat o sa trebuiasca sa desfaci electromotorul cu siguranta.
colegu`, inainte de a lua la `bataie` electromotorul , lasa-l sa schimbe bateria si dupa aia se vede cu adevarat daca e ori bateria ori electromotorul.
blanarugh
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jan 2009
- Mesaj Privat
tncosmin
- Mesaje scrise: 96
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2000 y 20 dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mai 2007
- Mesaj Privat
am oproblema asemanatoare :
acum 1 luna masina nu a mai vrut sa porneasaca deloc : ma asteptam bateria avea 5 ani si asteptam sa cada pt. ca invartea din ce in ce mai greu. am incercat anterior sa o mai revigorez refacind concentratia electrolitului si incarcind-o pe redresor dar nu a mai vrut sa mai tina decit 1 luna dupa acest tratament.
in fine am luat alta baterie Rombat Pilot de 77 Ah cu ochi magic speciala pt. diesel ( asa scrie pe ea ).
ideea este acum ca masina porneste foarte greu dimineata la a 3- 4 cheie iar bateria cu toate ca mi s-a spus ca e ok ( are ochiul verde l-am verificat), abia invarte, nu da bine motorul peste cap. daca tin mai mult timp la automat invarte dar bateria veche ( care nu era cine stie ce firma - era nemteasa dar nu o firma tare ca Bosch sau Varta ) cind dam sa pornesc invartea mai repede motorul mai cu vlaga - si masina pornea la prima cheie, asta parca e anemica abia invarte. ce ar fi de facut? daca v-ati intalnit cu aceasta problema cum ati rezolvat ? O sa merg la garantie dar parca vad ca or sa zica ca bateria e ok.
acum 1 luna masina nu a mai vrut sa porneasaca deloc : ma asteptam bateria avea 5 ani si asteptam sa cada pt. ca invartea din ce in ce mai greu. am incercat anterior sa o mai revigorez refacind concentratia electrolitului si incarcind-o pe redresor dar nu a mai vrut sa mai tina decit 1 luna dupa acest tratament.
in fine am luat alta baterie Rombat Pilot de 77 Ah cu ochi magic speciala pt. diesel ( asa scrie pe ea ).
ideea este acum ca masina porneste foarte greu dimineata la a 3- 4 cheie iar bateria cu toate ca mi s-a spus ca e ok ( are ochiul verde l-am verificat), abia invarte, nu da bine motorul peste cap. daca tin mai mult timp la automat invarte dar bateria veche ( care nu era cine stie ce firma - era nemteasa dar nu o firma tare ca Bosch sau Varta ) cind dam sa pornesc invartea mai repede motorul mai cu vlaga - si masina pornea la prima cheie, asta parca e anemica abia invarte. ce ar fi de facut? daca v-ati intalnit cu aceasta problema cum ati rezolvat ? O sa merg la garantie dar parca vad ca or sa zica ca bateria e ok.
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Asta este diferenta dintre service si 'reparatia' de urgenta pentru a ajunge macar pana acasa.In general se intervine asupra cauzei nu a efectului (respectiv lipit carbunii) pentru ca o revenire oricat de spectaculoasa e tot de moment.Dieselul este cu atat mai dependet de turatia de pornire pentru ca aprinderea se face prin compresie ceea ce inseamna ca invartitul anemic normal ca nu asigura o pornire usoara.Mai sus este scrisa fiecare cauza in parte care determina ori un tzac si atat ori turatie de pornire sub minimul general de aprox 80tr/min.
Electromotorul se intretine ,simplu ori se verifica starea carbunilor,lagarelor(unse)colector(urme de flamare,curatare) izolatii strapunse ,legaturi ...etc ori se asteapta sa crape si se schimba.O verificare a instalatiei electrice cuprinde,atat electromotorul cat si acumulatorul si alternatorul(masurat tensiune incarcare)cat si fire legaturi ,de aceea cam greu de diagnosticat dupa un simptom care are mai multe cauze.In cazul colegului de mai sus daca acumulatorul este nou (si considerat bun) electromotorul invarte asa anemic poate fi de vina alternatorul care incarca sub cei 14,5v necesari si de aceea la pornire avem o scadere de tensiune sub cei 10v necesari minimi deci merge da nu prea merge ... asa ca inarmati cu rabdare si un aparat de masura incepeti verificarile o cauza exista iar de multe ori mai descoperiti si altele pe care nici nu le banuiati.
Electromotorul se intretine ,simplu ori se verifica starea carbunilor,lagarelor(unse)colector(urme de flamare,curatare) izolatii strapunse ,legaturi ...etc ori se asteapta sa crape si se schimba.O verificare a instalatiei electrice cuprinde,atat electromotorul cat si acumulatorul si alternatorul(masurat tensiune incarcare)cat si fire legaturi ,de aceea cam greu de diagnosticat dupa un simptom care are mai multe cauze.In cazul colegului de mai sus daca acumulatorul este nou (si considerat bun) electromotorul invarte asa anemic poate fi de vina alternatorul care incarca sub cei 14,5v necesari si de aceea la pornire avem o scadere de tensiune sub cei 10v necesari minimi deci merge da nu prea merge ... asa ca inarmati cu rabdare si un aparat de masura incepeti verificarile o cauza exista iar de multe ori mai descoperiti si altele pe care nici nu le banuiati.