B74NIV
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2013 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Oct 2007
- Mesaj Privat
Nu dati cu pietre din prima.Nu fac magarii.Vreau sa imi activez butonul sport si dds-ul si ceasuri de bord nu sunt compatibile(am HK) si trebuie sa le schimb.Intrebarea mea este:dupa inlocuirea ceasurilor ce trebuie sa fac pt. afisarea km. vechi?Am citit ca trebuie tech2,sau e suficient inlocuirea foliei de plastic cu kilometrajul.Multumesc anticipat(cineva o sa dea si cu "pietre").Masina:opel astra h,2004,motor z 16 xep,benzina.
astrah- Suspendat
- 479 mesaje
- din 15 Jan 2010
- Alta tara
astrah- Mesaje scrise: 479
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2010
- Mesaj Privat
La Astra H KM sunt stocati atat in bord dar si in calculatorul masinii.(ECU)
Intrebarea ta este "cam pe ocolite" in esenta tu vrei sa dai km inapoi si vrei stii in cate locuri trebuie umblat pentru o "treaba completa" (instrumente bord + ECU).
De cele mai multe ori sunt modificati decat km din bord din 3 motive:
-e mai ieftin
-e mai usor.
-pentru doritorii de masini "pana in 100 000 km ".
Modificarea km decat din bord are si un dezavantaj:se pot citi km reali din ECU.
Intrebarea ta este "cam pe ocolite" in esenta tu vrei sa dai km inapoi si vrei stii in cate locuri trebuie umblat pentru o "treaba completa" (instrumente bord + ECU).
De cele mai multe ori sunt modificati decat km din bord din 3 motive:
-e mai ieftin
-e mai usor.
-pentru doritorii de masini "pana in 100 000 km ".
Modificarea km decat din bord are si un dezavantaj:se pot citi km reali din ECU.
- Stefan_BC
- ****
- 2,652 mesaje
- din 19 Oct 2009
- Zafira 2008 Z19DT
- Bacau
Stefan_BC
- Mesaje scrise: 2,652
- Locatie: Bacau
- Masina: Zafira 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2009
- Mesaj Privat
Asta a spus colegul
deci nu are nici o treaba cu schimbatul km ,ci doar cum poate face sa i vada din nou afisati pe ecran dupa ce schimba ceasurile din bord,raspunsul era simplu :iti vor aparea la activarea bordului,
ps:bordul lui nu suporta activarea functie sport pentru ca el are alt alfadigit HK
,si pt a putea beneficia de activarea functiei sport trebuie sa schimbe ceasurile cu unele compatibile
ca sa va faceti o idee documentativa de aici (poate mai sunt doritori de activarea functiei Sport) https://www.clubopel.com/vie...47&highlight=
Nu dati cu pietre din prima.Nu fac magarii.Vreau sa imi activez butonul sport si dds-ul si ceasuri de bord nu sunt compatibile(am HK) si trebuie sa le schimb
deci nu are nici o treaba cu schimbatul km ,ci doar cum poate face sa i vada din nou afisati pe ecran dupa ce schimba ceasurile din bord,raspunsul era simplu :iti vor aparea la activarea bordului,
ps:bordul lui nu suporta activarea functie sport pentru ca el are alt alfadigit HK
,si pt a putea beneficia de activarea functiei sport trebuie sa schimbe ceasurile cu unele compatibile
ca sa va faceti o idee documentativa de aici (poate mai sunt doritori de activarea functiei Sport) https://www.clubopel.com/vie...47&highlight=
- kallyo
- ****
- 1,366 mesaje
- din 16 Jun 2010
- Vectra 2001 z18xe
- Timis
kallyo
- Mesaje scrise: 1,366
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2010
- Mesaj Privat
- Edwin
- *******
- 5,989 mesaje
- din 27 Nov 2008
- Zafira 2006 z19dt
- Bistrita-Nasaud
Edwin
- Mesaje scrise: 5,989
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Zafira 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2008
- Mesaj Privat
kallyo a scris:Domnu Stefan deci daca iau un bord nou sa zicem 0km...cand il pun pe masina o sa-mi apara nr de km cati aveam inainte?
Nu. Pentru a afisa km reali trebuie setat. ( cesurile noi se pot seta o singura data cu Tech 2 ). Desigur cei care se ocupa cu asa ceva iti pot modifica nr. km de cate ori vrei tu
CBute
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2018
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Zilele trecute am fost la dezmembrari cu un coleg care vroia doua arcuri de Astra H 1.7cdti pentru puntea spate pe care avea unele ,,compatibile,, si uitandu-ma eu prin parc... gasesc o Astra H 1.9cdti Z19DTH Break din 2006 in echipare sport de fabrica. Masina a fost rasturnata, in urma unui accident. Decodez eu VIN-ul masinii, ma uit pe dotari... si-mi fac incet-incet calculele :
- ParkPilot de fabrica cu senzori BOSCH si consola cu buton P in bord
- DDS pe masina, cu buton in bord
- HillStartAssist de fabrica
- ESP, cu buton sport in consola
- carlig de remorcare in spate, care parea a fi montat de fabrica.
Masina mea, Astra H 1.7cdti Z17DTH hatchback, fabricata in decembrie 2004, ESP, sasiu sport fara IDS+, buton Sport in consola, cu carlig original montat ulterior in Germania, cu care insa orice am incercat eu cu Op-COm nu am putut sa vad ca se aprinde vre-un led de carlig in bord. Poate totusi nu am bord compatibil pentru carlig, cine stie...
Pretul pe componente este confidential si desigur net avantajos in favoarea mea. Acum, ce am facut eu deocamdata... am imprumutat casetofonul GRUNDIG CD 30 original al masinii, ca sa-mi scoata un prieten codul masinii din el. Deci azi mi-a extras eeprom-ul... l-am salvat in calculator... l-am decodat cu programul OSCR (care a fost creat de un entuziast special pentru decodarea CD 30 si CD 30 MP3 si care este GRATUIT, a fost gandit a fi GRATUIT si asa ar trebui sa ramana mereu oricat ar vrea sa castige bani cu el unii terti care-l vand pe bani pe Internet, o procarie dar.. in fine, oricine mi-l cere i-l dau GRATUIT ca asa a fost gandit el sa fie).
Acum ca am codul masinii donoare... mai urmeaza sa-mi montez pompa ABS (alphacode AK) si bordul de 1.9cdti pe masina mea si apoi sa le recodez pe masina. Ceva intrebari aici :
- ce se intampla cu km deja stocati in memoria bordului cumparat? Electronistul mi-a spus ca exista un cip in bord care nu-ti permite sa stergi prima cifra din numarul de km afisati in bord, un fel de protectie. Dar daca bordul care l-am cumparat are de exmplu 199.999km o sa poata sa mi-l modifice la orice km vreau eu incepand cu 200.000km in sus. Mi se pare cinstit si voi opta pentru asta deoarece masina mea are acum 230.000km in bord. Insa, daca bordul are mai mult de 230.00km stocati in bord lucrurile se complica si necesita ,,interventii,, mai complicate sa ma intorc la km pe care-i are acum masina mea in bord. Imi dau seama ca intrebarea asta a mea e de genul... carul inaintea boilor... pâna nu vad exact ce km am in noul bord, dar daca vrea cineva (care stie) sa elaboreze un pic eu sunt ,,pe receptie,, cu privire la orice informatie in aceasta directie.
- exista vre-o procedura de reset pentru ceasurile noi, sau imi ramâne doar sa-i schimb (cu Op-Com) indexcode-ul si alte setari pentru bord ca sa lucreze corect pe masina mea ? Inainte sa demontez bordul de pe masina mea o sa fac ceva poze cu setarile bordului doar ca sa am o referinta.
- la pompa de ABS... nu cred ca trebuie codat altceva decat VIN-ul masinii (presupun), sau e nevoie de o procedura de reset pentru pompa ?
ParkPilot-ul il las pe mai tarziu, deocamdata am de rezolvat dauna totala economica pe care am primit-o din partea EUROINS cu privire la ultimul accident, momentan nu gasesc o aripa la culoare sa termin cu chestiunea asta privind caroseria exterioara a masinii.
- ParkPilot de fabrica cu senzori BOSCH si consola cu buton P in bord
- DDS pe masina, cu buton in bord
- HillStartAssist de fabrica
- ESP, cu buton sport in consola
- carlig de remorcare in spate, care parea a fi montat de fabrica.
Masina mea, Astra H 1.7cdti Z17DTH hatchback, fabricata in decembrie 2004, ESP, sasiu sport fara IDS+, buton Sport in consola, cu carlig original montat ulterior in Germania, cu care insa orice am incercat eu cu Op-COm nu am putut sa vad ca se aprinde vre-un led de carlig in bord. Poate totusi nu am bord compatibil pentru carlig, cine stie...
Pretul pe componente este confidential si desigur net avantajos in favoarea mea. Acum, ce am facut eu deocamdata... am imprumutat casetofonul GRUNDIG CD 30 original al masinii, ca sa-mi scoata un prieten codul masinii din el. Deci azi mi-a extras eeprom-ul... l-am salvat in calculator... l-am decodat cu programul OSCR (care a fost creat de un entuziast special pentru decodarea CD 30 si CD 30 MP3 si care este GRATUIT, a fost gandit a fi GRATUIT si asa ar trebui sa ramana mereu oricat ar vrea sa castige bani cu el unii terti care-l vand pe bani pe Internet, o procarie dar.. in fine, oricine mi-l cere i-l dau GRATUIT ca asa a fost gandit el sa fie).
Acum ca am codul masinii donoare... mai urmeaza sa-mi montez pompa ABS (alphacode AK) si bordul de 1.9cdti pe masina mea si apoi sa le recodez pe masina. Ceva intrebari aici :
- ce se intampla cu km deja stocati in memoria bordului cumparat? Electronistul mi-a spus ca exista un cip in bord care nu-ti permite sa stergi prima cifra din numarul de km afisati in bord, un fel de protectie. Dar daca bordul care l-am cumparat are de exmplu 199.999km o sa poata sa mi-l modifice la orice km vreau eu incepand cu 200.000km in sus. Mi se pare cinstit si voi opta pentru asta deoarece masina mea are acum 230.000km in bord. Insa, daca bordul are mai mult de 230.00km stocati in bord lucrurile se complica si necesita ,,interventii,, mai complicate sa ma intorc la km pe care-i are acum masina mea in bord. Imi dau seama ca intrebarea asta a mea e de genul... carul inaintea boilor... pâna nu vad exact ce km am in noul bord, dar daca vrea cineva (care stie) sa elaboreze un pic eu sunt ,,pe receptie,, cu privire la orice informatie in aceasta directie.
- exista vre-o procedura de reset pentru ceasurile noi, sau imi ramâne doar sa-i schimb (cu Op-Com) indexcode-ul si alte setari pentru bord ca sa lucreze corect pe masina mea ? Inainte sa demontez bordul de pe masina mea o sa fac ceva poze cu setarile bordului doar ca sa am o referinta.
- la pompa de ABS... nu cred ca trebuie codat altceva decat VIN-ul masinii (presupun), sau e nevoie de o procedura de reset pentru pompa ?
ParkPilot-ul il las pe mai tarziu, deocamdata am de rezolvat dauna totala economica pe care am primit-o din partea EUROINS cu privire la ultimul accident, momentan nu gasesc o aripa la culoare sa termin cu chestiunea asta privind caroseria exterioara a masinii.
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Asa, foarte rapid, o sa incerc sa raspund la cateva dintre intrebari:
- Exista instrumente (ceasuri) care pur si simplu nu au LED montat pentru acel carlig verde;
- Sa nu te superi (sper ca stii deja ca nu am intentii ascunse si nici nu sunt ironic), dar treaba cu CD-ul, ai facut-o cam degeaba. Oricum o sa ai instrumentele (ceasurile) originale jos, o sa poti citi partea de eeprom si aici, codul de securitate il vei gasi in clar, fara nevoia de alte programe ajutatoare; (pot detalia putin in privat, daca se considera necesar);
- Treaba cu modificarea numarului de Km, este aproape cum a spus-o acel electronist. Acel cip, este defapt o memorie eeprom de tip SPI cu registri cu incrementare. Ceva mai putin tehnic, zona de memorie unde sunt inregistrati km, poate fi modificata doar cu valori mai mari. (pot detalia putin in privat, daca se considera necesar);
- Nu este chiar atat de greu sa ajungi la numarul real de Km, indiferent de cati vor fi in cele noi (SH) (pot detalia putin in privat, daca se considera necesar);
- Vei avea nevoie de codul de securitate din noile instrumente (ceasuri), apoi poti face configurarile necesare si cu un OpCom mai bunicel;
P.S. Desi nu obisnuiesc sa discut in privat, temele respective sunt putin sensibile in ceea ce priveste riscul unor astfel de interventii, risc de care nu vreau sa fiu responsabil. Valabil pentru colegul caruia m-am adresat, alte solicitari in privat, nu le voi lua in seama.
- Exista instrumente (ceasuri) care pur si simplu nu au LED montat pentru acel carlig verde;
- Sa nu te superi (sper ca stii deja ca nu am intentii ascunse si nici nu sunt ironic), dar treaba cu CD-ul, ai facut-o cam degeaba. Oricum o sa ai instrumentele (ceasurile) originale jos, o sa poti citi partea de eeprom si aici, codul de securitate il vei gasi in clar, fara nevoia de alte programe ajutatoare; (pot detalia putin in privat, daca se considera necesar);
- Treaba cu modificarea numarului de Km, este aproape cum a spus-o acel electronist. Acel cip, este defapt o memorie eeprom de tip SPI cu registri cu incrementare. Ceva mai putin tehnic, zona de memorie unde sunt inregistrati km, poate fi modificata doar cu valori mai mari. (pot detalia putin in privat, daca se considera necesar);
- Nu este chiar atat de greu sa ajungi la numarul real de Km, indiferent de cati vor fi in cele noi (SH) (pot detalia putin in privat, daca se considera necesar);
- Vei avea nevoie de codul de securitate din noile instrumente (ceasuri), apoi poti face configurarile necesare si cu un OpCom mai bunicel;
P.S. Desi nu obisnuiesc sa discut in privat, temele respective sunt putin sensibile in ceea ce priveste riscul unor astfel de interventii, risc de care nu vreau sa fiu responsabil. Valabil pentru colegul caruia m-am adresat, alte solicitari in privat, nu le voi lua in seama.