Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • FLORIN M. POPOVICI

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Nov 2009

  • Mesaj Privat
buna,
sunt un nou membru in club si va spun povestea mea: am achizitionat acum 3 luni un OPEL VECTRA elegance 5 usi Y20DTH din 11.2000 cu 62000km pe bord. masina e foarte buna si totul pare sa fie in regula doar ca o data la cateva zile se ridica temperatura lichidului de racire aproape de 100 de grade- opresc motorul si dupa aprox 10 min pornesc din nou dupa care ramane undeva sub 90 grade. i-am schimbat termostatul(cu senzor de temp) si termocontactul de pe radiator si continua sa-mi de-a aceeasi problema. in tot acest timp cat temperatura e ridicata nu porneste nici unul din ventilatoare, in schimb cand e sub 90 si dupa aceea atinge in jur de 92 grade pornesc amandoua. nu inteleg care ar fi problema
sau daca exista una.
Skip ads

  • VEROLIUB

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Vectra 1997 x16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2009

  • Mesaj Privat
pai din cate am intzeles eu, la 110 grade tre sa porneasca ventilatoru in treapta a 2-a, am un prieten caruia ii sta apa la 100 de grade, dar e benzinar de 1.8 si nu i-a facut nik, merge normal , fara probleme
  • FLORIN M. POPOVICI

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Nov 2009

  • Mesaj Privat
deci sa inteleg ca nu are nimica daca urca aproape de 100?!
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Mie mi se pare cam mult sa se duca pana-n 100. 96-97 e ok
  • FLORIN M. POPOVICI

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Nov 2009

  • Mesaj Privat
tonytm a scris:Mie mi se pare cam mult sa se duca pana-n 100. 96-97 e ok


tocmai asta e - ca si eu stiam ca de obicei la un motor care nu lucreaza la turatii foarte mari temperatura optima e undeva la 90 grade
  • FLORIN M. POPOVICI

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Nov 2009

  • Mesaj Privat
plus ca nu mi se pare logic- normal cand sare de 90 grade imi pornesc ventilatoarele - amandoua, iar cand o ia razna ajunge aproape de 100 si nu se intampla nimica
adica nu porneste nici un ventilator
  • FLORIN M. POPOVICI

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Nov 2009

  • Mesaj Privat
exista vreo parte electronica cu care s-ar putea sa am probleme ?
  • bazare

  • Mesaje scrise: 2,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2008

  • Mesaj Privat
fiecare ventilator e comandat de cate un releu. Cu un tester poti verifica daca merg corect.
  • ratoiu2001

  • Mesaje scrise: 284
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Iti pornesc ambele ventilatoare? Normal este unu pentru racirea antigelului si unu este pentru aer conditionat.Cel putin asa este la a mea, tot vectra b y20dth, din 2001. Sa nu fie modificata instalatia de vreun mini tehnicus.
  • FLORIN M. POPOVICI

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Nov 2009

  • Mesaj Privat
exista un releu sau asa ceva sub vasul de espansiune care comanda ventilatoarele?

Hecu ?
  • bimmer54

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Pe radiator gasesti o mufa cu 4 fire, numerotate de la 1 la 4 ... termocupla.
Pune contactul si fa punte intre pinul 1 si pe rand 2, 3, 4 => daca circuitele sunt in regula, vei vedea functionand cele 3 trepte ale ventilatorului.
  • FLORIN M. POPOVICI

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Nov 2009

  • Mesaj Privat
bimmer54 a scris:Pe radiator gasesti o mufa cu 4 fire, numerotate de la 1 la 4 ... termocupla.
Pune contactul si fa punte intre pinul 1 si pe rand 2, 3, 4 => daca circuitele sunt in regula, vei vedea functionand cele 3 trepte ale ventilatorului.



da, multumesc - am incercat si intr-adevar merg toate cele 3 viteze ale ventilatorului, dar sunt momente cand la 93 grade ventilatorul e pornit si alte dati e pe la 97-98 grade si nu porneste nimik- REPET AM CUMPARAT TERMOCUPLA NOUA (DE LA UN MAGAZIN DE PIESE AUTO) SI TERMOSTAT CU CAPAC SI CU SENZOR DE TEMP. NOU DE LA REPREZENTANTA OPEL

chiar nu stiu ce sa mai fac si culmea ironiei -am fost la mecanic si timp de 2 ore in care am turat masina si am fortat-o la maxim nu a depasit 93 grade -la care era deja pornita prima viteza a ventilatorului
  • stefy_726

  • Mesaje scrise: 308
  • Locatie: Bucuresti, Romania
  • Masina: Ascona 1986 18E
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2006

  • Mesaj Privat
daca la drum lung temperatura sta la 100*c atunci ceva nu este
in regula daca asta este temperatura la mers in oras atunci totul
este in regula pt. ca si afara este foarte cald.
  • FLORIN M. POPOVICI

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Nov 2009

  • Mesaj Privat
stefy_726 a scris:daca la drum lung temperatura sta la 100*c atunci ceva nu este
in regula daca asta este temperatura la mers in oras atunci totul
este in regula pt. ca si afara este foarte cald.


da, intr-adevar asa este doar ca de foarte multe ori urca si in afara cand rulez cu 100-110km/h si temp. exterioara e undeva intre 7-10 grade
  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,583
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
indiferent de tmperatura exterioara ,acul la temperatura trebuie sa stea la 90-92 gr.In momentul in care mergi undeva unde implica urcat(zona de deal sau munte) atunci normal ca temperatura sa creasca.Dar in nici un caz daca mergi prin oras sau in afara orasului temperat trebuie sa creasca, ea trebuie sa fie constantaUndeva este o problema.Am inteles ca ai schimbat si termostatul si senzorul de temperatura .Veifica ca problema sa nu vina de undeva de la electroventilatoare.erifica etansietatea sistemului de racire -poti face vizual si o verificare a pompei de apa
@ din ce zici tu sa inteleg ca nu ai pierderi de antigel ,sa dispara din vasul de expansiune antigel.
In cele 2 ore cat ai forjat-o la mecanic si apa nu sa ridicat mai mult de 93gr in tot acest timp aerul conditionat era pornit?De ce intreb -daca ai observat daca pornesc ambele electroventilatoare(normal este sa porneasca ambele)daca sunt functionabile .


Ultima modificare făcută de gabiopel la Sam 07 Aug, 2010 1:24 pm
  • FLORIN M. POPOVICI

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Nov 2009

  • Mesaj Privat
buna gabiopel

gabiopel a scris:indiferent de tmperatura exterioara ,acul la temperatura trebuie sa stea la 90-92 gr.In momentul in care mergi undeva unde implica urcat(zona de deal sau munte) atunci normal ca temperatura sa creasca.Dar in nici un caz daca mergi prin oras sau in afara orasului temperat trebuie sa creasca, ea trebuie sa fie constantaUndeva este o problema.Am inteles ca ai schimbat si termostatul si senzorul de temperatura .Veifica ca problema sa nu vina de undeva de la electroventilatoare.



electroventilatoarele le-am testat facand puntea necesara intre pinii de la mufa termocuplei si merg toate cele 3 viteze

poti sa-mi cam ce ar trebui sa verific in continuare: - presupun ca sigurantele sunt OK daca merg facand punte
  • FLORIN M. POPOVICI

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Nov 2009

  • Mesaj Privat
poate sa fie vreun releu(apropo cate relee sunt pentru electroventilator) stie cineva?


Folositi va rog frumos butonul 'modifica' este activ timp de 60 de minute de la postare.
edit by StefanTolos

  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,583
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Ia incearca sa-i faci o intrebare lui Victor (mecanicul nostru de pe forum) o sa gasesti numerele d telefon in acest topic ,fa-i o intrebare ,explica-i ce ai schimbat si care sunt simptomele si poate iti va da o solutie)
https://www.clubopel.com/vie...p?p=868543#868543
  • FLORIN M. POPOVICI

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Nov 2009

  • Mesaj Privat
gabiopel a scris:indiferent de tmperatura exterioara ,acul la temperatura trebuie sa stea la 90-92 gr.In momentul in care mergi undeva unde implica urcat(zona de deal sau munte) atunci normal ca temperatura sa creasca.Dar in nici un caz daca mergi prin oras sau in afara orasului temperat trebuie sa creasca, ea trebuie sa fie constantaUndeva este o problema.Am inteles ca ai schimbat si termostatul si senzorul de temperatura .Veifica ca problema sa nu vina de undeva de la electroventilatoare.erifica etansietatea sistemului de racire -poti face vizual si o verificare a pompei de apa
@ din ce zici tu sa inteleg ca nu ai pierderi de antigel ,sa dispara din vasul de expansiune antigel.
In cele 2 ore cat ai forjat-o la mecanic si apa nu sa ridicat mai mult de 93gr in tot acest timp aerul conditionat era pornit?De ce intreb -daca ai observat daca pornesc ambele electroventilatoare(normal este sa porneasca ambele)daca sunt functionabile .


asa este : NU pierd nici o picatura- in 10 luni si 20.000km nu am completat nimik
am turat-o si cu aerul conditionat pornit si fara - rezultatul acelasi cu diferentele de rigoare(de temperatura) intre functionare cu AC oprit si AC pornit
  • FLORIN M. POPOVICI

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Nov 2009

  • Mesaj Privat
si scuze, da mergeau amandoua - adica porneau pe la 91-92grade cu AC oprit si 93-94 cu AC pornit
mersi gabiopel am gasit nr de telefon pe care mi le-ai recomandat - am sa sun sper sa-mi de-a un sfat ptr ca imi place tare mult masina si nu as vrea sa-i stric motorul
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR