Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  • octav_bz

  • Mesaje scrise: 1,047
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2009 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Prieteni,am nevoie urgenta de sfatul vostru.La sfarsitul saptamanii plec in concediu si ieri am vrut sa completez cu freon instalatia e AC.De la fostul proprietar al masinii stiu ca freonul din instalatie este de tip R12.Smecherii de la serviceul la care am fost au masurat presiunea din compresor,mi-au zis ca am destula insa voiau sa imi goleasca instalatia si sa imi bage gaz ecologic 324.Toata treaba asta ma costa 1 milion.In mod normal, prin completarea cu 150-250 ml R12 m-ar fi costat 200.000 lei.Insa acel mecanic ff priceput incerca sa imi spuna ca nu mai gasesc R12 si ca cel mai bine ar fi sa bag 324.Vreau un sfat.Voi ce ziceti sa fac?Stiu sigur ca in compresor este R12!Odata ce presiune este inseamna ca nu am pierderi,o completare ar fi suficienta?Astept cu nerabdare sfaturi pertinente.Totusi pe canicula asta AC face minuni,la mine nu raceste cum trebuie,si incepe sa raceasca abia in 20-30 sec dupa ce apas butonul.
Skip ads

  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,853
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
pai e normal sa raceasca in 20-30 sec dupa ce apesi butonul. eu am un astra nou nout si tot asa raceste.
  • octav_bz

  • Mesaje scrise: 1,047
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2009 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Da Daniel insa aerul nu este rece cum ar trebui.Am facut comparatie cu un Espero,e altceva.Am pus mana pe conducte,nici alea nu sunt reci.Problema era gazul....
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Daca se gaseste (INCA) R12, baga R12, e mai eficace decat rahatul ala "ecolojic" daca nu, nu ai de ales...
  • Gutenberg

  • Mesaje scrise: 398
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Bine... m-am gasit si eu sa adaug ceva la topicul asta dupa ani si ani...
Voiam doar sa spun ca (din umilele mele tangente cu domeniul aerului conditionat si al frigotehniei) cele 2 tipuri de freon nu prea sunt compatibile; adica (cel putin in cazul frigiderelor si al aparatelor de AC) instalatia facuta ptr R12 nu suporta freon din celalalt tip si invers; din cate am citit si mi-au spus cei care repara asemenea instalatii, este vorba de conditii diferite de functionare intre instalatiile cu freon eco si neeco, respectiv in cazul celui ecologic, instalatia e altfel dimensionata (diametrul mai mic al conductelor) si lucreaza la o alta presiune decat in cazul freonului R12 neecologic.
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Asa este. Se poate face adaptarea instalatiei pentru a folosi freon R134a in loc de R12, dar asta presupune un kit de adaptare care cuprinde in general "O"-ringuri rezistente la R134a. Si cam costa...De asemeni dupa cate stiu la R12 nu exista valva de expansiune ci tub cu orificii, deci trebuie facuta modificarea.
  • tm16gts

  • Mesaje scrise: 116
  • Locatie: timisoara
  • Masina: Vectra 1997 x18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2006

  • Mesaj Privat
R134A,la mine asa scrie,900g,si eu am probleme cu ac,am undeva o scapare si complectez o data pe an.............comparatia cu espero nu e valabila,am un prieten cu espero si baga un aer rece de ingheti,nu am mai vazut asa ceva,prea rece,deranjant.
  • Sagetuza

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Cine ma ajuta si pe mine : e prima oara cind trebuie sa completez freonul si nu stiu ce tip este. Am o vectra B 2.0 Diesel fabricata in 2000 cu climatronic si nu am gasit nicaieri scris ... am inteles ca pe compresor ar trebui sa fie scris ceva numai ca e cam greu de ajuns pina acolo Smile
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Nu pe compresor, cand ridici capota la motor, iti sare in ochi un abtibild, in partea de jos a parbrizului pe care scrie ce tip de freon si cantitatea. Daca e Vectra B/2000, freonul este sigur R134a.
  • Sagetuza

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Man sint o gramada de abtipile pe acolo dar din pacate cred ca tocmai asta lipseste, oricum se pare ca ai dreptate R134a e tipul folosit ptr modelul asta de masina.

Multzam fain
  • dumitrache marius

  • Mesaje scrise: 258
  • Locatie: Tecuci-GL
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Salut
Deasupra farului din partea stinga a masinii, se afla un abtipild argintiu lipit. Pe el scrie ca pentru toate masinile cantitatea este de 900g R134a,exceptind pe cele diesel 2.0 si 2.2 pentru care cantitate este de 750g R134a.
Am si o poza care e de o foarte proasta calitate dar macar sa-ti faci o idee cum ar trebui sa arate.

Numai bine.
  • cont-sters-3673

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Oct 2006

  • Mesaj Privat
yep! eu m-am uitat la vreo 4 vectre (b2 ce-i drept) ... si toate au exact acelasi abtzibild cu exact acelasi tip si cantitate de freon recomandata!

... concluzia mi se pare evidenta.
  • Sagetuza

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2007

  • Mesaj Privat
k multumesc inca odata din pacate la mine nu exista o astfel de eticheta poate ca masina a avut ve-un accident ceva si a fost vopsita sau inlocuita bara aceea din fata dat fiind ca si placuta de aluminu cu seria este vopsita in culoarea caroseriei (din cite stiam aia nu se vopseste din fabrica)
  • csandu

  • Mesaje scrise: 80
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Apr 2007

  • Mesaj Privat
in autodata 2004 se precizeaza urmatoarele pt vectra b 2001 cu motorizare 2.0 DTI:
agent = R134a, 750 gr,
refrigerant oil type 90 443 840, vascosity ISO 150, 295 ml, presiune la ambient 20 grade si motorul la 1500 ture:
- high pressure = 14 - 20 bar
- low pressure = 1,55 - 1,85 bar
  • manu-2lgp

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1993 C16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Bine v-am gasit!
Am si eu aceeasi nedumerire, ce tip de freon am in instalatie la un opel Astra F din 93?
Am fost la un service pt AC din Timisoara, si ei aveau numai R134A.
1. Cum pot sti ce tip de freon am?
2. Completez sau nu cu R134A?
3. Stie cineva in Timisoara sau imprejurimi, unde gasesc R12?
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
In '93 sigur era doar R12. Iti poti da seama dupa filtrul acumulator. La R12 este mare, cam 200-250mm lungime si 90-100mm diametru. Nu completa cu R134a ca dupa aceea cauti toate garniturile si O-ring-urile. Se poate pune R134a numai dupa inlocuirea tuturor garniturilor si a tubului cu orificii, cu valva de expansiune. De asemeni si filtrul acumulator este altul. Pentru a putea face inlocuirea, exista kit-uri de inlocuire.


Ultima modificare făcută de LDivora la Lun 13 Aug, 2007 3:57 pm
  • mctoto

  • Mesaje scrise: 1,839
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2006

  • Mesaj Privat
http://brandkreative.com/bk...ages/DSCN4145.JPG

daca e ca aici e r12 sigur
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
In coltul din stanga jos se vede (langa baterie, lucios, racordat cu 2 hollendere) filtrul acumulator mare, deci e R12.
  • manu-2lgp

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1993 C16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Aug 2007

  • Mesaj Privat
@ldivora: asta m-a derutat si pe mine, faptul ca filtrul acumulator este mic (are cam 200 mm, si diametrul de 500-600). Este posibil sa fie modificat deja pt R134A?

@mctoto: nu, nu e asa, o sa incerc sa-i fac miine o poza sa vorbim la concret.
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
La cele care au R134a, pe filtrul acumulator (in capatul lui) este montata sonda de freon. De asemeni filtrul acumulator este montat intr-un capat al radiatorului de A/C (condensor).
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR