valhelen
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Vaslui
- Masina: Corsa 1988
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2006
- Mesaj Privat
Salutare tuturor opelistilor!
Am un Opel Corsa din 1988, motor 1,5 Diesel, non-euro.
Asta vara am dus masina la un "mecanic de meserie" si am facut o segmentare a motorului, schimbat pistoane totul ok.
A pus distributia cica la punct si nu a mai pornit. De fapt nu o aliniase bine intrucat am luat masina de la acesta si am dus-o la un alt mecanic care a aliniat-o si a pornit-o.
Totul bine insa dupa ce am facut 3 drumuri de Iasi-Barlad, la pornire a inceput sa-mi faca probleme. Am schimbat filtrul de motorina, si apoi furtunele de alimentare mizand pe faptul ca prinde aer instalatia insa nimic, tot nu pornea.
Am verificat bujiile si am constatat ca erau arse insa din cate stiu eu pornirea, vara nu ar trebui sa fie o problema la diesel-urile fara calculator.
Am schimbat bujiile si le-a ars iara. Am scos releul de bujii considerand ca el e vinovatul , i-am luat alte bujii si am improvizat aprinderea la buton insa tot nu porneste.
Am venit cu o alta baterie sa verific de nu e dusa a mea cu toate ca e veche de 1 an de zile si de firma..degeaba
Am scos pompa de injectie am dat-o la reglat si verificat tot nu a pornit, am schimbat periile la electromotor mizand pe faptul ca mi-ar fura curent si nu ar avea suficienta putere sa invarta motorul, am schimbat oring-urile de la injectoare
Mentionez ca daca tractez masina in 20 de metri o ia fara probleme iar motorul toarce foarte bine si are putere. Dupa ce e incalzit o ia foarte greu ca si cum nu ar fi aliniata.
V-as ruga stimati colegi care v-ati intalnit cu o problema similara sa interveniti cu uun sfat, o sugestie intrucat nu stiu ce sa mai fac. De ramas am ramas cu buzunarele goale si fara masina.
Am un Opel Corsa din 1988, motor 1,5 Diesel, non-euro.
Asta vara am dus masina la un "mecanic de meserie" si am facut o segmentare a motorului, schimbat pistoane totul ok.
A pus distributia cica la punct si nu a mai pornit. De fapt nu o aliniase bine intrucat am luat masina de la acesta si am dus-o la un alt mecanic care a aliniat-o si a pornit-o.
Totul bine insa dupa ce am facut 3 drumuri de Iasi-Barlad, la pornire a inceput sa-mi faca probleme. Am schimbat filtrul de motorina, si apoi furtunele de alimentare mizand pe faptul ca prinde aer instalatia insa nimic, tot nu pornea.
Am verificat bujiile si am constatat ca erau arse insa din cate stiu eu pornirea, vara nu ar trebui sa fie o problema la diesel-urile fara calculator.
Am schimbat bujiile si le-a ars iara. Am scos releul de bujii considerand ca el e vinovatul , i-am luat alte bujii si am improvizat aprinderea la buton insa tot nu porneste.
Am venit cu o alta baterie sa verific de nu e dusa a mea cu toate ca e veche de 1 an de zile si de firma..degeaba
Am scos pompa de injectie am dat-o la reglat si verificat tot nu a pornit, am schimbat periile la electromotor mizand pe faptul ca mi-ar fura curent si nu ar avea suficienta putere sa invarta motorul, am schimbat oring-urile de la injectoare
Mentionez ca daca tractez masina in 20 de metri o ia fara probleme iar motorul toarce foarte bine si are putere. Dupa ce e incalzit o ia foarte greu ca si cum nu ar fi aliniata.
V-as ruga stimati colegi care v-ati intalnit cu o problema similara sa interveniti cu uun sfat, o sugestie intrucat nu stiu ce sa mai fac. De ramas am ramas cu buzunarele goale si fara masina.
- gcom61
- ***
- 936 mesaje
- din 25 Mai 2008
- Meriva 2005 z14xep
- Giurgiu
gcom61
- Mesaje scrise: 936
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Meriva 2005 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2008
- Mesaj Privat
"Am scos pompa de injectie am dat-o la reglat si verificat tot nu a pornit"
Cine a fost cel care s-a ocupat de pompa de injectie?
Presupunand ca pompa este bosch,singurul reglaj care se poate face este verificarea debitului/turatie si presiunea maxima realizata.Ma indoiesc ca a facut verificarea presiunii maxime a pompei.
Daca se mareste putin debitul de injectie,masina va porni la sfert insa va consuma mai mult.
Nu cunosc constructia injectoarelor,dar,daca se poate regla presiunea de deschidere,prin micsorarea acesteia masina va porni mai usor avand acelasi consum.
Din cele spuse de tine eu cred ca pompa este suficient de uzata sa nu mai faca presiune atunci cand motorina este calda si deci mai fluida.Pune o poza cu pompa (de sus) si iti pot indica surubelul de unde se mareste debitul de injectie(pt.bosch)
Cine a fost cel care s-a ocupat de pompa de injectie?
Presupunand ca pompa este bosch,singurul reglaj care se poate face este verificarea debitului/turatie si presiunea maxima realizata.Ma indoiesc ca a facut verificarea presiunii maxime a pompei.
Daca se mareste putin debitul de injectie,masina va porni la sfert insa va consuma mai mult.
Nu cunosc constructia injectoarelor,dar,daca se poate regla presiunea de deschidere,prin micsorarea acesteia masina va porni mai usor avand acelasi consum.
Din cele spuse de tine eu cred ca pompa este suficient de uzata sa nu mai faca presiune atunci cand motorina este calda si deci mai fluida.Pune o poza cu pompa (de sus) si iti pot indica surubelul de unde se mareste debitul de injectie(pt.bosch)
valhelen
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Vaslui
- Masina: Corsa 1988
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2006
- Mesaj Privat
In privinta pompei ai dreptate a fost uzata insa am pompagiul a reconditionat-o. Am avut o pompa de injectie de Corsa B si a luat elementele mecanice de pe aia si le-a pus pe asta. In privinta avansului si cu avansul mare nu o ia, am incercat si situatia asta.In privinta injectoarelor ai putea fi mai detaliat? Aspectul asta nu l-am incercat
- gcom61
- ***
- 936 mesaje
- din 25 Mai 2008
- Meriva 2005 z14xep
- Giurgiu
gcom61
- Mesaje scrise: 936
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Meriva 2005 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2008
- Mesaj Privat
La unele tipuri de injectoare se poate regla presiunea de injectie.ex:pt fiat de se demonteaza injectorul (fiind scos de pe motor) si in interior se gaseste un arc ce are la partea superioara(sus)niste[banuti] de diferite grosimi(sunt poansonate).Prin introducerea sau scoaterea acestor [banuti] se tensioneaza arcul mai mult sau mai putin in functie de grosimea lor.(la unele tipuri de injectoare tensionarea arcului se face cu un surub).
Aceasta operatie de reglare a injectoarelor se executa pe un stand special prevazut cu manometru de inalta presiune ( 0-500 bar ) care este alimentat cu motorina filtrata.(unele sunt manuale pt un singur injector ,altele sunt electrice pt mai multe injectoare simultan).
De regula se scade presiunea standard a injectorului cu pana la 10-30 bari,folosind aceeasi pompa de injectie,fara a se interveni la pompa.
Daca spui ca s-a intervenit la pompa si s-a facut din bucati nu stiu ce sa-ti mai spun.Ar trebui pusa pe un banc,montat injectoare care au reglaj de presiune usor (tip aro cu motor brasov)la care sa se regleze presiunea pt. inceput la 250 bari,invarti pompa si vezi daca deschid injectoarele.Repeti reglajul de presiune in sus sau jos pana vezi presiunea care o debiteaza pompa.Ai grija ca presiunea obtinuta este in realitate ceva mai mica atunci cand motorina este mai calda.
Desigur sunt standuri (pt.pompe) care arata si presiunea maxima a pompei,dar majoritatea ''specialistilor'' nu folosesc asta,si cer sa li se aduca si injectoarele pt a le ''regla impreuna cu pompa'',adica ce am enuntat eu mai sus.
Practic se coboara presiunea de deschidere a injectorului sub cea maxima a pompei pt a realiza pulverizarea.
Aceasta operatie de reglare a injectoarelor se executa pe un stand special prevazut cu manometru de inalta presiune ( 0-500 bar ) care este alimentat cu motorina filtrata.(unele sunt manuale pt un singur injector ,altele sunt electrice pt mai multe injectoare simultan).
De regula se scade presiunea standard a injectorului cu pana la 10-30 bari,folosind aceeasi pompa de injectie,fara a se interveni la pompa.
Daca spui ca s-a intervenit la pompa si s-a facut din bucati nu stiu ce sa-ti mai spun.Ar trebui pusa pe un banc,montat injectoare care au reglaj de presiune usor (tip aro cu motor brasov)la care sa se regleze presiunea pt. inceput la 250 bari,invarti pompa si vezi daca deschid injectoarele.Repeti reglajul de presiune in sus sau jos pana vezi presiunea care o debiteaza pompa.Ai grija ca presiunea obtinuta este in realitate ceva mai mica atunci cand motorina este mai calda.
Desigur sunt standuri (pt.pompe) care arata si presiunea maxima a pompei,dar majoritatea ''specialistilor'' nu folosesc asta,si cer sa li se aduca si injectoarele pt a le ''regla impreuna cu pompa'',adica ce am enuntat eu mai sus.
Practic se coboara presiunea de deschidere a injectorului sub cea maxima a pompei pt a realiza pulverizarea.
valhelen
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Vaslui
- Masina: Corsa 1988
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2006
- Mesaj Privat