- b82bog
- OP
- 400 mesaje
- din 19 Sep 2005
- Astra Y17DT
- Bucuresti
b82bog
- Mesaje scrise: 400
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2005
- Mesaj Privat
- denilson2160
- **
- 155 mesaje
- din 07 Jan 2005
- Astra 2001 Y 20 DTH
- Constanta
denilson2160
- Mesaje scrise: 155
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2001 Y 20 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jan 2005
- Mesaj Privat
1. daca face zgomot (huruie) - probleme
2. in mers cand ajungi la turatia motorului (modelului tau la 1800 rpm cred ) trebuie sa simti ca incepe sa traga motorul mai bine , simti o zvacnire
3. testare electronica- presiunea de supralimentare care o da turbina trebuie sa fie 0,4-0,8 bar (daca turbina nu asigura presiunea necesara oricum se aprinde becul chek engine)
2. in mers cand ajungi la turatia motorului (modelului tau la 1800 rpm cred ) trebuie sa simti ca incepe sa traga motorul mai bine , simti o zvacnire
3. testare electronica- presiunea de supralimentare care o da turbina trebuie sa fie 0,4-0,8 bar (daca turbina nu asigura presiunea necesara oricum se aprinde becul chek engine)
- GabiB77
- ****
- 2,357 mesaje
- din 05 Jul 2005
- Corsa 2011 A12XER
- Bucuresti
GabiB77
- Mesaje scrise: 2,357
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2011 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2005
- Mesaj Privat
Am probleme iar cu turbina... nu mai pleaca in jur de 2000-2200 de turatii cand trebuia sa plece.... mai exact nu mai pleaca de loc...
Daca data trecuta aveam probleme cu un solenoid de vacum, acum vad ca am vacum inainte de turbina, dar la pornire nu se mai trage tija de la valva wastegate..., daca trag prin furtunas aer se trage si tija, deci nu e vorba sa fie intepenita...
Intrebarea mea este cu ce sau unde pot merge sa-mi verifice daca pompa de vacuum functioneaza la parametrii normali? Se pot masura astea sa vad daca e vreuna defecta? (de fapt nu defecta, ca face vid si trage aer, dar am impresia ca nu suficient)
Astept recomandari de la un meserias bun ca parca vad ca merg in vreo reprezentanta si se uita ciudat si-mi spun ca turbina e de vina sau ca trebuie schimbat un solenoid, si de fapt trebuie altu'
Astept raspuns
Daca data trecuta aveam probleme cu un solenoid de vacum, acum vad ca am vacum inainte de turbina, dar la pornire nu se mai trage tija de la valva wastegate..., daca trag prin furtunas aer se trage si tija, deci nu e vorba sa fie intepenita...
Intrebarea mea este cu ce sau unde pot merge sa-mi verifice daca pompa de vacuum functioneaza la parametrii normali? Se pot masura astea sa vad daca e vreuna defecta? (de fapt nu defecta, ca face vid si trage aer, dar am impresia ca nu suficient)
Astept recomandari de la un meserias bun ca parca vad ca merg in vreo reprezentanta si se uita ciudat si-mi spun ca turbina e de vina sau ca trebuie schimbat un solenoid, si de fapt trebuie altu'
Astept raspuns
- denilson2160
- **
- 155 mesaje
- din 07 Jan 2005
- Astra 2001 Y 20 DTH
- Constanta
denilson2160
- Mesaje scrise: 155
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2001 Y 20 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jan 2005
- Mesaj Privat
Verifica prima data iesirea directa de la pompa daca face vaccum. Verifica apoi furtunul care vine de la pompa de vaccum la valva solenoid (ptr. westagate) daca nu e ciupit si daca are vaccum , apoi vezi daca solenoidul scoate vaccum pe iesirea cealalta spre westgate , furtunul dintre solenoid si westgate si la sfarsit verifica si westgate cu furtunul scos de la solenoid trage aer si vezi daca tine vaccum.In orice caz trebuie verificat tot sistemul de vaccum si pentru celelate valve.
- GabiB77
- ****
- 2,357 mesaje
- din 05 Jul 2005
- Corsa 2011 A12XER
- Bucuresti
GabiB77
- Mesaje scrise: 2,357
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2011 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2005
- Mesaj Privat
Pai am verificat tot, are vacuum, dar cred ca nu are suficient din moment ce tija aia cu ceva verde pe ea de la wastegate nu se trage cand pornesc motorul (si am vazut inainte ca isi facea treaba)
Vreau sa merg undeva unde sa-mi masoare vacumurile astea... ca de facut fac vid, dar nu cred ca suficient... stie cineva unde? cunoaste cineva vreun specialist?
Vreau sa merg undeva unde sa-mi masoare vacumurile astea... ca de facut fac vid, dar nu cred ca suficient... stie cineva unde? cunoaste cineva vreun specialist?
- denilson2160
- **
- 155 mesaje
- din 07 Jan 2005
- Astra 2001 Y 20 DTH
- Constanta
denilson2160
- Mesaje scrise: 155
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2001 Y 20 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jan 2005
- Mesaj Privat
Daca tragi prin furtunas aer ai zis ca se trage si tija ,dar ai incercat dupa ce ai facut vid sa ramai cu limba pe furtun si sa vezi daca se mentine si tija nu se duce inapoi. Poate e fisurata membrana de la westgate si nu tine vacumul continuu ? Depresiunea care o face pompa de vacum trebuie sa fie de 0,7 bari. Poate gasesti un manometru la cineva si poate sa-ti masoare.
- GabiB77
- ****
- 2,357 mesaje
- din 05 Jul 2005
- Corsa 2011 A12XER
- Bucuresti
GabiB77
- Mesaje scrise: 2,357
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2011 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2005
- Mesaj Privat
- dumitrache marius
- **
- 258 mesaje
- din 11 Aug 2006
- Vectra 2001 y20dth
- Tecuci-GL
dumitrache marius
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Tecuci-GL
- Masina: Vectra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2006
- Mesaj Privat
Solenoidul de vacuum iti comanda capsula Westgate mai precis iti permite trecerea sau sistarea depresiunii de la pompa de vacum catre capsula westgate in functie de presiunea de supraalimentare din galeria de admisie.
In momentul cind pornesti motorul solenoildul permite trecere depresiunii catre capsula westgate si aceasta inchide clapeta de by-pass a turbinei permitind ca toata cantitatea de gaze de ardere sa se descarce pe turbina. In momentul in care accelerezi cantitatea de gaze de ardere se mareste deci si energia produsa de turbina se mareste implicit compresorul iti mareste presiunea de supraalimentare din galeria de admisie. Cind aceasta presiune atinge o anumita valoare (la motoarele turbo clasice, negestionate electronic este in jur de 0.8 bari, nu stiu la astea moderne cit este) ECU da comanda solenoidului de vacuum acesta intrerupe alimentarea capsulei westgate cu depresiune si permite deschiderea clapetei de by-pass a turbinei si o parte din gazele de ardere sunt scurtcircuitate, nu se mai descarca pe turbina, asfel scazind energia produsa de turbina implicit presiunea de supraalimentare din galeria de admisie.
Deci rolul solenoidului de vacuum este sa comande capsula westgate de limitare a presiunii de supraalimentare din galeria de admisie.
Normal ar fi ca la iesirea din solenoid sa fie tot o depresiune de 0,7 bari deoarece el inchide sau deschide o canalizatie si nu cred ca ar trebui sa fie caderi de depresiune pe ea.
Eu am scos mufa ce alimenteaza solenoidul de vacuum si nu s-a mai miscat tija la pornirea motorului dar s-a aprins si martorul check engine deci ECU a sesizat ca este o prblema cu acest solenoid.
Daca la tine nu se aprinde nimic inseamna ca el este bun din punct de vedere electric dar s-ar putea sa nu deschida cum trebuie canalizatia si sa ai o cadere e depresiune pe el.
Oricum verifica si daca capsula westgate tine depresiunea ca nu se compara debitul cind tragi cu gura cu debitul de la pompa de vacuum si daca ai o fisura mica cind tragi cu gura nu o observi decit daca pui limba si o tii in depresiune.
Bafta.
In momentul cind pornesti motorul solenoildul permite trecere depresiunii catre capsula westgate si aceasta inchide clapeta de by-pass a turbinei permitind ca toata cantitatea de gaze de ardere sa se descarce pe turbina. In momentul in care accelerezi cantitatea de gaze de ardere se mareste deci si energia produsa de turbina se mareste implicit compresorul iti mareste presiunea de supraalimentare din galeria de admisie. Cind aceasta presiune atinge o anumita valoare (la motoarele turbo clasice, negestionate electronic este in jur de 0.8 bari, nu stiu la astea moderne cit este) ECU da comanda solenoidului de vacuum acesta intrerupe alimentarea capsulei westgate cu depresiune si permite deschiderea clapetei de by-pass a turbinei si o parte din gazele de ardere sunt scurtcircuitate, nu se mai descarca pe turbina, asfel scazind energia produsa de turbina implicit presiunea de supraalimentare din galeria de admisie.
Deci rolul solenoidului de vacuum este sa comande capsula westgate de limitare a presiunii de supraalimentare din galeria de admisie.
Normal ar fi ca la iesirea din solenoid sa fie tot o depresiune de 0,7 bari deoarece el inchide sau deschide o canalizatie si nu cred ca ar trebui sa fie caderi de depresiune pe ea.
Eu am scos mufa ce alimenteaza solenoidul de vacuum si nu s-a mai miscat tija la pornirea motorului dar s-a aprins si martorul check engine deci ECU a sesizat ca este o prblema cu acest solenoid.
Daca la tine nu se aprinde nimic inseamna ca el este bun din punct de vedere electric dar s-ar putea sa nu deschida cum trebuie canalizatia si sa ai o cadere e depresiune pe el.
Oricum verifica si daca capsula westgate tine depresiunea ca nu se compara debitul cind tragi cu gura cu debitul de la pompa de vacuum si daca ai o fisura mica cind tragi cu gura nu o observi decit daca pui limba si o tii in depresiune.
Bafta.
- GabiB77
- ****
- 2,357 mesaje
- din 05 Jul 2005
- Corsa 2011 A12XER
- Bucuresti
GabiB77
- Mesaje scrise: 2,357
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2011 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2005
- Mesaj Privat
Multumesc pentru explicatie... nu stiam chiar exact, dar am vrut o confirmare... Problema e ca mi se aprinde nici un martor, am pus testerul si dpdv al lui nu este nici o problema... O sa mai verific inca o data sa fiu sigur...
Later edit: revin cu ultimele constatari...
Din out de la solenoidul de vacuum iese ceva vid (daca pun degetul face vid, dar am impresia ca nu suficient), daca scot furtunul si trag cu gura se misca tija de la turbina, si ramane acolo daca pun limba, deci furtunasul nu e fisurat.... DAR TOTUSI turbina nu e declansata cand merg cu masina la 2200 de turatii cum eram obisnuit...
Alte idei?
Chiar nu-mi poate nimeni recomanda un specialist? Am vorbit vu toti astia cu turbine, au zis ca mi-o repara dar ei nu fac teste, sa ma duc la ei doar daca stiu sigur ca turbina e de vina (iar eu unul nu sunt convins ca e de la turbina)
Erori pe tech2: NICI UNA
Later edit: revin cu ultimele constatari...
Din out de la solenoidul de vacuum iese ceva vid (daca pun degetul face vid, dar am impresia ca nu suficient), daca scot furtunul si trag cu gura se misca tija de la turbina, si ramane acolo daca pun limba, deci furtunasul nu e fisurat.... DAR TOTUSI turbina nu e declansata cand merg cu masina la 2200 de turatii cum eram obisnuit...
Alte idei?
Chiar nu-mi poate nimeni recomanda un specialist? Am vorbit vu toti astia cu turbine, au zis ca mi-o repara dar ei nu fac teste, sa ma duc la ei doar daca stiu sigur ca turbina e de vina (iar eu unul nu sunt convins ca e de la turbina)
Erori pe tech2: NICI UNA
- denilson2160
- **
- 155 mesaje
- din 07 Jan 2005
- Astra 2001 Y 20 DTH
- Constanta
denilson2160
- Mesaje scrise: 155
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2001 Y 20 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jan 2005
- Mesaj Privat
Referitor la explicatia data de Dumitrache Marius privind functionarea solenoidului care comanda westgate , daca accelerezi(cu masina pe loc , nu in sarcina) si se atinge presiunea normla de supraalimentare in galeria de admisie este vizibil cum tija revine in pozitia initiala ? (intradevar pentru o perioada scurta de timp )sau s-ar vedea numai in sarcina ?
In situatia cand solenoidul nu primeste comanda sau nu raspunde la comanda ECU , va creste presiunea in galeria de admisie , senzorul de sub capac citeste aceasta valoare mai mare si va limita debitul de injectie.
Am constatat ca la opelul meu astra g , Y20 DTH , 2001, acea tija nu se mai misca la acceleratie , este trasa la inceput cand se face vacum dar nu stiu daca solenoidul comanda sa-i dea drumul inapoi cand se acceleraza.
De aici sa am si o pierdere de putere fara nici o eroare in bord ?
In situatia cand solenoidul nu primeste comanda sau nu raspunde la comanda ECU , va creste presiunea in galeria de admisie , senzorul de sub capac citeste aceasta valoare mai mare si va limita debitul de injectie.
Am constatat ca la opelul meu astra g , Y20 DTH , 2001, acea tija nu se mai misca la acceleratie , este trasa la inceput cand se face vacum dar nu stiu daca solenoidul comanda sa-i dea drumul inapoi cand se acceleraza.
De aici sa am si o pierdere de putere fara nici o eroare in bord ?
- GabiB77
- ****
- 2,357 mesaje
- din 05 Jul 2005
- Corsa 2011 A12XER
- Bucuresti
GabiB77
- Mesaje scrise: 2,357
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2011 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2005
- Mesaj Privat
- dumitrache marius
- **
- 258 mesaje
- din 11 Aug 2006
- Vectra 2001 y20dth
- Tecuci-GL
dumitrache marius
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Tecuci-GL
- Masina: Vectra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2006
- Mesaj Privat
Daca accelerezi cu masina pe loc turbina nu debiteaza destula energie si implicit compresorul sa ridice la presiunea maxima ca sa intre in functiune solenoidul. Am incercat asta si eu si la citiva prieteni cu motoare ca al tau si ca al meu, de fapt, si tot la fel, nu se intimpla nimic tija este trasa la inceput si acolo sta. Doar in sarcina in reprizele de acceleratie sa intre in functiune dar nu prea ai cum sa vezi.
Un alt prieten are un Fiat uno de 1.4 TD si bordul plin de ceasuri si cesulete cu temperaturi la ape ulei si printre altele si cu barometru pentru presiunea din galeria de admisie, si pe masina lui am aprofundat functionarea turbinei.
Deci la accelerarea pe loc, in gol, presiunea nu creste mai mult de 0.5 bari oricit de mult ai accelerao in schimb in reprize se schimba calimera pina la 0.5 bari nu simti mare lucru dar odata depasita aceasta valoare, si o depaseste foarte repede in reprize, se simte cum pleaca masina si presiunea ajunge pina la 0.7 bari preisunea maxima de lucru, la 0.8 se aprinde un bec in bord si se deschide o supapa de suprapresiune de siguranta aflata pe galeria de admisie.
La Vectra cu motor Y22 DTH sau DTR are turbina cu geometrie variabila si la ea se misca acea tija tot timpul chiar si la acceleratii in gol, pe loc, pentru ca aceea tija misca niste voleti care dirijeza gazele de ardere in functie de regimul motorului astfel incit turbina sa mearga la capacitate maxima indiferent de cantitatea de gaze care se descarca pe ea.
In legatura cu problema d-nului gabib 77 ias sugera sa uneasca direct furtunul care intra in solenoid cu cel care iese din solenoid si sa vada efectul;
-daca trage tija inseamna ca are o cadere de depresiune pe solenoid, acesta functioneaza d.p.d.v. electric dar nu deschide destul canalizatia
-daca nu trage tija inseamna ca problema este intre pompa de vacum si solenoid sau chiar la pompa de vacum dar mai putin probabil ca ar trebui sa aiba probleme si cu servofrina.
Un alt prieten are un Fiat uno de 1.4 TD si bordul plin de ceasuri si cesulete cu temperaturi la ape ulei si printre altele si cu barometru pentru presiunea din galeria de admisie, si pe masina lui am aprofundat functionarea turbinei.
Deci la accelerarea pe loc, in gol, presiunea nu creste mai mult de 0.5 bari oricit de mult ai accelerao in schimb in reprize se schimba calimera pina la 0.5 bari nu simti mare lucru dar odata depasita aceasta valoare, si o depaseste foarte repede in reprize, se simte cum pleaca masina si presiunea ajunge pina la 0.7 bari preisunea maxima de lucru, la 0.8 se aprinde un bec in bord si se deschide o supapa de suprapresiune de siguranta aflata pe galeria de admisie.
La Vectra cu motor Y22 DTH sau DTR are turbina cu geometrie variabila si la ea se misca acea tija tot timpul chiar si la acceleratii in gol, pe loc, pentru ca aceea tija misca niste voleti care dirijeza gazele de ardere in functie de regimul motorului astfel incit turbina sa mearga la capacitate maxima indiferent de cantitatea de gaze care se descarca pe ea.
In legatura cu problema d-nului gabib 77 ias sugera sa uneasca direct furtunul care intra in solenoid cu cel care iese din solenoid si sa vada efectul;
-daca trage tija inseamna ca are o cadere de depresiune pe solenoid, acesta functioneaza d.p.d.v. electric dar nu deschide destul canalizatia
-daca nu trage tija inseamna ca problema este intre pompa de vacum si solenoid sau chiar la pompa de vacum dar mai putin probabil ca ar trebui sa aiba probleme si cu servofrina.
- GabiB77
- ****
- 2,357 mesaje
- din 05 Jul 2005
- Corsa 2011 A12XER
- Bucuresti
GabiB77
- Mesaje scrise: 2,357
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2011 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2005
- Mesaj Privat
dumitrache marius a scris:
In legatura cu problema d-nului gabib 77 ias sugera sa uneasca direct furtunul care intra in solenoid cu cel care iese din solenoid si sa vada efectul;
-daca trage tija inseamna ca are o cadere de depresiune pe solenoid, acesta functioneaza d.p.d.v. electric dar nu deschide destul canalizatia
-daca nu trage tija inseamna ca problema este intre pompa de vacum si solenoid sau chiar la pompa de vacum dar mai putin probabil ca ar trebui sa aiba probleme si cu servofrina.
In legatura cu problema d-nului gabib 77 ias sugera sa uneasca direct furtunul care intra in solenoid cu cel care iese din solenoid si sa vada efectul;
-daca trage tija inseamna ca are o cadere de depresiune pe solenoid, acesta functioneaza d.p.d.v. electric dar nu deschide destul canalizatia
-daca nu trage tija inseamna ca problema este intre pompa de vacum si solenoid sau chiar la pompa de vacum dar mai putin probabil ca ar trebui sa aiba probleme si cu servofrina.
Mda, la asta nu ma gandisem... multumesc mult de idee... o sa incerc maine si-o sa spun rezultatul
- denilson2160
- **
- 155 mesaje
- din 07 Jan 2005
- Astra 2001 Y 20 DTH
- Constanta
denilson2160
- Mesaje scrise: 155
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2001 Y 20 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jan 2005
- Mesaj Privat
Asa m-am gandit si eu ca numai in sarcina s-ar vedea daca tija de la westgate revine inapoi la acceleratie . Cei mai rau este ca nu putem verifica daca lucreaza solenoidul la accelerare . In TIS am gasit cum se verifica aceste valve electropneumatice dar numai cu motorul oprit , scos mufele electrice de la solenoid si se masoara niste tensiuni care vin de la ECU ,intre pinii ei si masa. Testul cel mai important s-ar face cu motorul pornit , mufele conectate dar iti trebuie un soft si ar arata niste procente ceva de 4-5% daca lucreaza normal.De fapt avem 3 valve una pentru turbina , una pentru EGR si una pentru admisie (este o capsula cu tija care misca niste voleti inchizand si deschizand accesul aerului spre admisie). La aceasta din urma am observat ca la accelerare cand turatia ajunge in jur de 2200 rpm , capsula face vaccum si trage tija care inchide pentru o secunda cu ajutorul voletilor locasurile pentru admisia aerului , ma gandesc pentru a crea o presiune suplimentara ca apoi sa intre presiunea de la turbina cand se ajunge la 2500 rpm . Daca am inteles corect aceasta capsula are rolul ca la accelerare sa nu existe acea intarziere (lag al turbinei) intre momentul accelerarii si supraalimentarii turbinei de 1 bar. Interesant este faptul ca pe tija sunt numai 4 voleti cate unul pentru fiecare piston fata de opt locasuri pe unde patrunde presiunea aerului . Intre alte discutii de pe forum am inteles ca acesti voleti au si rolul ca oprirea motorului sa se faca lin fara trepidatii.
- GabiB77
- ****
- 2,357 mesaje
- din 05 Jul 2005
- Corsa 2011 A12XER
- Bucuresti
GabiB77
- Mesaje scrise: 2,357
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2011 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2005
- Mesaj Privat
Multumesc inca o data Marius pentru idee... am unit cele 2 furtune de la vacuumul cu pricina si ... SURPRIZA... masina trage de rupe, turbina intra in functiune cand trebuie etc... deci clar e de vina solenoidul dinainte de wastegate... ce are? nu-mi dau seama pentru ca el face vid la fel ca si celelalte 2 de langa baterie...
Acum am 3 intrebari:
1. Daca am unit cele 2 furtune si turbina a mers e posibil sa fie altceva de vina? (eu sunt convins ca solenoidul e de vina, dar mai intreb sa nu dau banii pe el degeaba)
2. Ce se intampla daca las cele 2 furtune unite? (deocamdata le-am pus la loc in solenoid ca nu vreau sa fac vreo prostie) Care e rolul solenoidului? sa intrerupa turbina la turatii mai mari?
3. Stie cineva cat costa un astfel de solenoid nou? Si unde as putea gasi? (am vorbit si cu Eduard33 si cu inca 2 furnizori de piese si dupa codul GM nu-l gasesc nicaieri)... Dar unul din dezmembrari cat o costa?
Later edit: am vazut ca se poate si curata: https://www.clubopel.com/vie...p;highlight=vacum
S-o incerc si pe asta inainte s-o inlocuiesc pentru ca eu cred ca din moment ce mai face vacum nu e bobina dusa...
Acum am 3 intrebari:
1. Daca am unit cele 2 furtune si turbina a mers e posibil sa fie altceva de vina? (eu sunt convins ca solenoidul e de vina, dar mai intreb sa nu dau banii pe el degeaba)
2. Ce se intampla daca las cele 2 furtune unite? (deocamdata le-am pus la loc in solenoid ca nu vreau sa fac vreo prostie) Care e rolul solenoidului? sa intrerupa turbina la turatii mai mari?
3. Stie cineva cat costa un astfel de solenoid nou? Si unde as putea gasi? (am vorbit si cu Eduard33 si cu inca 2 furnizori de piese si dupa codul GM nu-l gasesc nicaieri)... Dar unul din dezmembrari cat o costa?
Later edit: am vazut ca se poate si curata: https://www.clubopel.com/vie...p;highlight=vacum
S-o incerc si pe asta inainte s-o inlocuiesc pentru ca eu cred ca din moment ce mai face vacum nu e bobina dusa...
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
Un coleg forumist mi-a spus ca poti sa inlocuiesti solenoidul de la wastegate cu cel de la switchover. De fapt de toate 3 (si cel de la EGR) sunt identice.
Solenoidul de la wastegate trebuie sa aiba apendicele orientat catre habitaclu.
Nu tine pe direct turbina ca o supraalimentezi....
Switchover se inchide dupa ce s-a depasit 1500 rpm (scrie in TIS) daca e mai tarziu e o problema la sistemul vacuum.
Solenoidul de la wastegate trebuie sa aiba apendicele orientat catre habitaclu.
Nu tine pe direct turbina ca o supraalimentezi....
Switchover se inchide dupa ce s-a depasit 1500 rpm (scrie in TIS) daca e mai tarziu e o problema la sistemul vacuum.
- GabiB77
- ****
- 2,357 mesaje
- din 05 Jul 2005
- Corsa 2011 A12XER
- Bucuresti
GabiB77
- Mesaje scrise: 2,357
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2011 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2005
- Mesaj Privat
chiciuc a scris:Un coleg forumist mi-a spus ca poti sa inlocuiesti solenoidul de la wastegate cu cel de la switchover. De fapt de toate 3 (si cel de la EGR) sunt identice.
Solenoidul de la wastegate trebuie sa aiba apendicele orientat catre habitaclu.
Nu tine pe direct turbina ca o supraalimentezi....
Switchover se inchide dupa ce s-a depasit 1500 rpm (scrie in TIS) daca e mai tarziu e o problema la sistemul vacuum.
Solenoidul de la wastegate trebuie sa aiba apendicele orientat catre habitaclu.
Nu tine pe direct turbina ca o supraalimentezi....
Switchover se inchide dupa ce s-a depasit 1500 rpm (scrie in TIS) daca e mai tarziu e o problema la sistemul vacuum.
Nu am inteles prea bine ce ai vrut sa spui... daca e stricat asta de la turbina sa-l pun in locul aluia de la switchover? Pai acolo merge pus unul stricat...?
Asta am vazut si eu ca sunt identice... la mine 2 au acelasi cod, al treilea (cred ca cel de la switchover) are un alt cod dar la fizionomie e la fel...
Si pana la urma "swichover" ce reprezinta? (m-am uitat la primul si am vazut ca merge la EGR - piesa pe care am curatat-o acum cateva luni - dar la furtunasele celui de-al treilea solenoid nu m-am mai uitat)
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- GabiB77
- ****
- 2,357 mesaje
- din 05 Jul 2005
- Corsa 2011 A12XER
- Bucuresti
GabiB77
- Mesaje scrise: 2,357
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2011 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2005
- Mesaj Privat
- GabiB77
- ****
- 2,357 mesaje
- din 05 Jul 2005
- Corsa 2011 A12XER
- Bucuresti
GabiB77
- Mesaje scrise: 2,357
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2011 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2005
- Mesaj Privat