- Bogdan86_12
- OP
- 3 mesaje
- din 20 Nov 2009
- Vectra 1992
- Bucuresti
Bogdan86_12
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1992
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2009
- Mesaj Privat
Buna,
Sunt nou pe forum si am o intrebare. Am un Opel Vectra A din 92, motor de 1598 cmc si de ceva timp am observat o mare anomalie. Daca merg cu ea pe timp de zi se comporta normal, dar noaptea cand ii aprind farurile, folosesc butoanele pentru geamuri, pun casetofon, turatia incepe sa fie inconstanta la inceput (de la 900 scade la 600-700) iar dupa cativa kilometri se comporta si mai rau, ajunge chiar sa-mi moara motorul cand o pun pe liber. Am observat ca daca stau pe loc si apas butoanele sa dau jos geamurile imi scade turatie in timp real pana ce iau mana de pe butoane. Am inteles ca poate sa fie o problema de alternator, de baterie sau chiar un scrut pe undeva. Stiu ca un tester imi rezolva problema, dar inainte sa o duc la tester ce pot sa ii verific in prealabil? Sa o conectez la alta baterie sa vad daca face la fel?
P.S: Mai mentionez faptul ca desi este noapte si aprind farurile, se comporta ok cativa kilometri dupa care incep problemele, de parca nu ar mai avea putere in motor iar pedala de acceleratie parca numai face nici ea fata ca pe timp de zi.
Va multumesc.
Sunt nou pe forum si am o intrebare. Am un Opel Vectra A din 92, motor de 1598 cmc si de ceva timp am observat o mare anomalie. Daca merg cu ea pe timp de zi se comporta normal, dar noaptea cand ii aprind farurile, folosesc butoanele pentru geamuri, pun casetofon, turatia incepe sa fie inconstanta la inceput (de la 900 scade la 600-700) iar dupa cativa kilometri se comporta si mai rau, ajunge chiar sa-mi moara motorul cand o pun pe liber. Am observat ca daca stau pe loc si apas butoanele sa dau jos geamurile imi scade turatie in timp real pana ce iau mana de pe butoane. Am inteles ca poate sa fie o problema de alternator, de baterie sau chiar un scrut pe undeva. Stiu ca un tester imi rezolva problema, dar inainte sa o duc la tester ce pot sa ii verific in prealabil? Sa o conectez la alta baterie sa vad daca face la fel?
P.S: Mai mentionez faptul ca desi este noapte si aprind farurile, se comporta ok cativa kilometri dupa care incep problemele, de parca nu ar mai avea putere in motor iar pedala de acceleratie parca numai face nici ea fata ca pe timp de zi.
Va multumesc.
- alcapone
- **
- 205 mesaje
- din 02 Nov 2009
- Omega 1994 x20xev
- Prahova
alcapone
- Mesaje scrise: 205
- Locatie: Prahova
- Masina: Omega 1994 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2009
- Mesaj Privat
salut! nu ai niciun scurt, problemele sunt de la alternator! merge cativa km pe curentul din baterie si dp aceea, pa. cel mai sigur verifica, releul si puntea de diode. acum ceva timp a mai patit un coleg de forum la fel, dar avea omega a cu c20ne si a fost puntea de diode. asa ca ia un aparat de masura si vezi ce valori are alternatorul cu acesti consumatori porniti si fara acestia. teoretic poti sa-ti dai seama simplu daca e alternatorul, pt ca ar trebui sa iti mearga masina si cu bornele deconectate, dupa ce pornesti. si mai incerca sa cureti cu un spray degresant contactii din spatele alternatorului, pt ca se coxeaza usor! bafta!
- Bogdan86_12
- OP
- 3 mesaje
- din 20 Nov 2009
- Vectra 1992
- Bucuresti
Bogdan86_12
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1992
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2009
- Mesaj Privat
- alcapone
- **
- 205 mesaje
- din 02 Nov 2009
- Omega 1994 x20xev
- Prahova
alcapone
- Mesaje scrise: 205
- Locatie: Prahova
- Masina: Omega 1994 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2009
- Mesaj Privat
nu-i frate nevoie de niciun service! iti trebuie unu' care sa se priceapa cat de cat la electronica! eu de ex puteam sa ti le schimb, dar stau langa urlati, deci departe dom'le! nu cred ca se gaseste noua pt un alternator asa vechi, tu totusi intreaba! nu cred ca poate costa decat maxim 50 ron, avand in vedere ca eu am dat pe un alternator nou delco remy pt omega ~4mil. cred ca se si poate face acea punte. o punte de diode este formata din 4 diode lipite in forma de romb si are rolul de a transforma curentul alternativ in continuu. mai nou se gasesc unele in magazinele de electronice sub forma unor tranzistori si rezista pana la un anumit amperaj, in functie de cat alegi tu si sunt ieftine, <10ron. deci cred ca se poate improviza ceva daca nu gasesti noua. dar tu verifica mai intai sa ai contactii de la alternator si releu fixi, fara coroziune si dupa aceea masoara tensiunea la borne cu un voltmetru. atunci vei sti sigur ce este.
- Bogdan86_12
- OP
- 3 mesaje
- din 20 Nov 2009
- Vectra 1992
- Bucuresti
Bogdan86_12
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1992
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2009
- Mesaj Privat