Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discuții generale
  • mariusica

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2006

  • Mesaj Privat
salut!
imi poate spune cineva ce inseamna" servodirectie electrica,sensibila in functie de viteza"? e mare diferenta pana la servodirectie hidraulica ?

multumesc,
Skip ads

  • Xenomorph

  • Mesaje scrise: 72
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jan 2006

  • Mesaj Privat
E destul de simplu raspunsul: EPS, sau Electric Power Steering, este un sistem de servodirectie independent de motor prin eliminarea elementelor tipice celei electro-hidraulice. Concret, tipul asta de servo elimina pierderile parazitice din puterea motorului (precum necesitatea angrenarii de catre cureaua de transmisie, toata furtunaraia si pompa presupusa de mecanismul hidraulic si potentialele pierderi de lichid) si functioneaza "de capul lui" doar pe baza de curent (12 volti). In ceea ce priveste aspectul "progresiv", asta inseamna ca, pe masura ce viteza creste, manevrarea volanului se rigidizeaza. La relanti si rularea inceata vei avea o directie foarte moale si manevrabila, in timp ce la viteza crescuta, volanul se va invarti mai greu pentru ca soferul sa interpreteze mai bine raspunsul masinii in viraje/manevre si sa aiba un control mai bun asupra fortei aplicate. Un alt avantaj ar fi acela ca EPS este disponibila chiar si cu motorul oprit (doar contactul pus). Din cate stiu eu, Opel utilizeaza EPS produs de Delphi.
  • eduard33

  • Mesaje scrise: 1,502
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1997 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2004

  • Mesaj Privat
frumos explicat...10X
  • LEXXX

  • Mesaje scrise: 1,019
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Da, frumos explicat... o singura completare as mai aduce, ca eu am asa ceva pe masinutza. Nu merge cu motorul oprit, pentru ca se alimenteaza direct din alternator, consuma destul de mult dracia, si cu motorul pornit daca e la relanti pe loc si trag de volan mi se diminueaza nitzel luminile prin bord... dar in rest e misto, pacat ca are mici intarzieri in luarea deciziilor. Eu am momente cand merg gen talpa-frana si daca ii dau talpa, franez si dau sa iau imediat curba stransa la viteza mica trag nitzelus mai tare de volan la inceput, cateva grade pana isi da seama ce si cum.
  • Xenomorph

  • Mesaje scrise: 72
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jan 2006

  • Mesaj Privat
Hmmm... poate in descrierea caracteristicii "cu motorul oprit" cei de la Delphi se refereau la oarece situatii deosebite (moartea motorului in mers, etc)... Incerc si eu in dimineata asta sa vad ce rezultate obtin. Pe de alta parte, ciudat ca la tine se observa consumul de curent si delay-uri in raspuns. La mine nu s-a facut simtit nici unul dintre simptomele astea (inca :p).
  • LEXXX

  • Mesaje scrise: 1,019
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Dupa cum ziceam imi face delay-uri foarte rar, in cazuri speciale.... de exemplu pe Bd Basarabia plec de la Campia Libertatii de la stop si daca sunt primul la semafor fara sa-i dau cat poate ajung pe la 80-100 la ora in fatza intrarii principale a stadionului, unde franez in scurt si fac dreapta la 90 de grade, prima intentie a masinii e sa-mi pastreze volanul tare, dar isi da drumul imediat, in timp ce virez.... deh cazuri speciale, daca as merge tot timpul cu masina frumos fara sa-i omor franele nu as fi simtit vreodata chestia asta.
Chestia cu consumul de curent incearca noaptea, motorul la relanti si macar pozitiile aprinse, ca eu asa am observat.
Skip ads

  1. Home
  2. Discuții generale

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR