Buddy
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 1994
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jul 2009
- Mesaj Privat
Deoarece sezonul rece se apropie cu pasi repezi, m-am gandit sa postez aici cateva sfaturi pentru cei care sunt soferi sau detin o masina de scurt timp si nu au avut "norocul' sa treaca prin iarna cu ea. De multe ori stim ce trebuie facut, eventual ii sfatuim si pe ceilalti, insa primii fulgi de zapada ne iau, la fel ca si pe autoritati, prin surprindere totala in fiecare an.
In primul rand, masina trebuie sa fie in buna stare de functionare. O masina care merge prost vara, iarna va merge si mai prost, de aceea nu trebuie sa ne prinda anotimpul rece cu reviziile nefacute (schimbul de ulei, filtru ulei, filtru de motorina/benzina, eventual placute de frana, etc).
Bateria masinii trebuie verificata si daca uneori a fost nevoie sa impingeti masina pentru a o porni, a venit momentul sa schimbati acumulatorul. Chiar daca bateriile fara intretinere "no maintenance" va dau senzatia ca isi poarta singure de grija, trebuie sa verificati daca se incarca, din motivele explicate aici.
In instalatia de racire este nevoie de antigel. Nu numai ca va ajuta sa nu inghete motorul, dar face si ungerea pompei de apa si ajuta la intretinerea ei. E de recomandat sa faceti un drum pana la service pentru a completa sau schimba (dupa caz) antigelul, al carui amestec trebuie realizat in conformitate cu specificatiile producatorului de automobile.
Desi cunoscatorii spun ca pneurile de iarna va ajuta in proportie de cca 30% sa controlati masina pe zapada, din proprie experienta cred ca procentul e mult mai mare. Nu va amagiti cu pneuri all-season, fiindca veti lua teapa. Iarna nu-i ca vara si chiar nu se poate incadra la categoria "all season". Pneurile de iarna sunt fabricate dintr-un alt tip de cauciuc si va asigura o buna traiectorie, stabilitate si sanse mai mari de a frana. Ar fi de preferat iarna sa folositi jante de tabla, care nu va distrug emotional daca se mai "intalnesc" cu bordura trotuarului sau prind sloiuri de gheata si se zgarie.
In cazul motoarelor Diesel, la un plin de motorina este bine sa puneti un flacon de aditiv, care impiedica formarea de cristale de gheata in combustibil si ajuta la pornirea masinii mai usor, daca si bujiile functioneaza bine (deci ar trebui verificate si ele).
E bine sa va procurati si un set de clesti pentru pornirea bateriei si redresor de baterie. Chiar daca e noua bateria, la un moment dat ar putea avea o sincopa si sa nu porneasca masina, moment in care sunteti nevoit sa apelati la un vecin sa va dea curent. In cazul in care nu circulati o perioada de timp mai lunga cu masina, puteti lua acumulatorul in casa sa-l incarcati la redresor.
Desi toti stim ca trebuie sa le avem, putini dintre noi pun iarna in portbagaj lopata, lanturi, saci de nisip, cablu de tractare, din simplul motiv ca nu credem ca ni se poate intampla tocmai noua sa avem nevoie de ele. Deasemeni, e bine sa mentineti plinul de combustibil. In cazul in care ramaneti inzapeziti (sau sunteti nevoie sa stati in faimoasele coloane de pe Valea Prahovei), este nevoie de combustibil pentru a mentine caldura in habitaclu.
Intreaga suprafata vitrata trebuie dezaburita si mentinuta in bune conditii de vizibilitate (aici intra si oglinzile laterale!), iar distanta fata de autovehiculul din fata trebuie respectata cu sfintenie. In mod evident, viteza de rulare trebuie neaparat adaptata la conditiile meteo si de drum.
Luminile masinii trebuie sa functioneze corect si este bine sa aveti la dvs. mai multe becuri de schimb. Daca masina este prevazuta cu proiectoare de ceata, in cazul in care se formeaza ceata, este indicat sa le folositi.
Frana de motor este la ordinea zilei, chiar daca posedati ABS. Folosirea franei de motor incetineste masina, dar nu il atentioneaza pe cel din spate de intentia dvs. Cum nu doriti sa folositi pedala de frana, pentru a nu pierde traiectoria (chiar daca astfel s-a aprinde stopurile masinii), puteti sa il atentionati pe cel din sptele dvs. folosind luminile de avarie inainte de momentul franarii, ca sa nu va treziti "incalecati".
Trusa de prim-ajutor trebuie sa fie completa si cu termenul de valabilitate verificat. Iarna va raniti mult mai des si mult mai usor: de la mici cioburi de gheata care va pot taia, pana la montarea lanturilor, deschiderea unei yale intepetnite, etc. Alcoolul medicinal si compresele sterile or sa vi se para foarte utile si o sa ii multumiti celui care le-a inventat. Dar sa speram ca nu veti avea nevoie de ele.
Sursa http://automobil-info.blogspot.com
In primul rand, masina trebuie sa fie in buna stare de functionare. O masina care merge prost vara, iarna va merge si mai prost, de aceea nu trebuie sa ne prinda anotimpul rece cu reviziile nefacute (schimbul de ulei, filtru ulei, filtru de motorina/benzina, eventual placute de frana, etc).
Bateria masinii trebuie verificata si daca uneori a fost nevoie sa impingeti masina pentru a o porni, a venit momentul sa schimbati acumulatorul. Chiar daca bateriile fara intretinere "no maintenance" va dau senzatia ca isi poarta singure de grija, trebuie sa verificati daca se incarca, din motivele explicate aici.
In instalatia de racire este nevoie de antigel. Nu numai ca va ajuta sa nu inghete motorul, dar face si ungerea pompei de apa si ajuta la intretinerea ei. E de recomandat sa faceti un drum pana la service pentru a completa sau schimba (dupa caz) antigelul, al carui amestec trebuie realizat in conformitate cu specificatiile producatorului de automobile.
Desi cunoscatorii spun ca pneurile de iarna va ajuta in proportie de cca 30% sa controlati masina pe zapada, din proprie experienta cred ca procentul e mult mai mare. Nu va amagiti cu pneuri all-season, fiindca veti lua teapa. Iarna nu-i ca vara si chiar nu se poate incadra la categoria "all season". Pneurile de iarna sunt fabricate dintr-un alt tip de cauciuc si va asigura o buna traiectorie, stabilitate si sanse mai mari de a frana. Ar fi de preferat iarna sa folositi jante de tabla, care nu va distrug emotional daca se mai "intalnesc" cu bordura trotuarului sau prind sloiuri de gheata si se zgarie.
In cazul motoarelor Diesel, la un plin de motorina este bine sa puneti un flacon de aditiv, care impiedica formarea de cristale de gheata in combustibil si ajuta la pornirea masinii mai usor, daca si bujiile functioneaza bine (deci ar trebui verificate si ele).
E bine sa va procurati si un set de clesti pentru pornirea bateriei si redresor de baterie. Chiar daca e noua bateria, la un moment dat ar putea avea o sincopa si sa nu porneasca masina, moment in care sunteti nevoit sa apelati la un vecin sa va dea curent. In cazul in care nu circulati o perioada de timp mai lunga cu masina, puteti lua acumulatorul in casa sa-l incarcati la redresor.
Desi toti stim ca trebuie sa le avem, putini dintre noi pun iarna in portbagaj lopata, lanturi, saci de nisip, cablu de tractare, din simplul motiv ca nu credem ca ni se poate intampla tocmai noua sa avem nevoie de ele. Deasemeni, e bine sa mentineti plinul de combustibil. In cazul in care ramaneti inzapeziti (sau sunteti nevoie sa stati in faimoasele coloane de pe Valea Prahovei), este nevoie de combustibil pentru a mentine caldura in habitaclu.
Intreaga suprafata vitrata trebuie dezaburita si mentinuta in bune conditii de vizibilitate (aici intra si oglinzile laterale!), iar distanta fata de autovehiculul din fata trebuie respectata cu sfintenie. In mod evident, viteza de rulare trebuie neaparat adaptata la conditiile meteo si de drum.
Luminile masinii trebuie sa functioneze corect si este bine sa aveti la dvs. mai multe becuri de schimb. Daca masina este prevazuta cu proiectoare de ceata, in cazul in care se formeaza ceata, este indicat sa le folositi.
Frana de motor este la ordinea zilei, chiar daca posedati ABS. Folosirea franei de motor incetineste masina, dar nu il atentioneaza pe cel din spate de intentia dvs. Cum nu doriti sa folositi pedala de frana, pentru a nu pierde traiectoria (chiar daca astfel s-a aprinde stopurile masinii), puteti sa il atentionati pe cel din sptele dvs. folosind luminile de avarie inainte de momentul franarii, ca sa nu va treziti "incalecati".
Trusa de prim-ajutor trebuie sa fie completa si cu termenul de valabilitate verificat. Iarna va raniti mult mai des si mult mai usor: de la mici cioburi de gheata care va pot taia, pana la montarea lanturilor, deschiderea unei yale intepetnite, etc. Alcoolul medicinal si compresele sterile or sa vi se para foarte utile si o sa ii multumiti celui care le-a inventat. Dar sa speram ca nu veti avea nevoie de ele.
Sursa http://automobil-info.blogspot.com
- Furdui
- ****
- 1,067 mesaje
- din 09 Mar 2008
- Agila 2001 Z12XE
- Hunedoara
Furdui
- Mesaje scrise: 1,067
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mar 2008
- Mesaj Privat
- dumitru florin
- ***
- 742 mesaje
- din 11 Jul 2008
- Vectra 2004 Y22DTR
- Alta tara
dumitru florin
- Mesaje scrise: 742
- Locatie: Alta tara
- Masina: Vectra 2004 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jul 2008
- Mesaj Privat
- Daniel
- ****
- 2,854 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,854
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
@Buddy: "In cazul motoarelor Diesel, la un plin de motorina este bine sa puneti un flacon de aditiv, care impiedica formarea de cristale de gheata in combustibil si ajuta la pornirea masinii mai usor,"
Mai bine pui o motorina buna decat sa bagi aditivi sau alte alea. eu de cand am masina, nu am pus decat motorina si niciodata nu am avut probleme.
Mai bine pui o motorina buna decat sa bagi aditivi sau alte alea. eu de cand am masina, nu am pus decat motorina si niciodata nu am avut probleme.
- Pitbull
- **
- 134 mesaje
- din 02 Jun 2008
- Astra 2003
- Valcea
Pitbull
- Mesaje scrise: 134
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2008
- Mesaj Privat
- dumitru florin
- ***
- 742 mesaje
- din 11 Jul 2008
- Vectra 2004 Y22DTR
- Alta tara
dumitru florin
- Mesaje scrise: 742
- Locatie: Alta tara
- Masina: Vectra 2004 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jul 2008
- Mesaj Privat
- Pitbull
- **
- 134 mesaje
- din 02 Jun 2008
- Astra 2003
- Valcea
Pitbull
- Mesaje scrise: 134
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2008
- Mesaj Privat
- aco_008
- ******
- 4,219 mesaje
- din 11 Mai 2008
- Astra 2004 Z17DTL
- Prahova
aco_008
- Mesaje scrise: 4,219
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2008
- Mesaj Privat
- dumitru florin
- ***
- 742 mesaje
- din 11 Jul 2008
- Vectra 2004 Y22DTR
- Alta tara
dumitru florin
- Mesaje scrise: 742
- Locatie: Alta tara
- Masina: Vectra 2004 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jul 2008
- Mesaj Privat
Buddy
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 1994
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jul 2009
- Mesaj Privat
@ dumitru florin
am lucrat la o statie peco si, din cate am vazut acolo, aditivarea se facea de catre angajatii statiei, dupa ureche (pur si simplu se turna aditiv dintr-un bidon-canistra in tancuri)
@ daniel
nu te pot contrazice, eu am masina pe benzina, dar din ce am auzit de la prietenii cu diesel, care circula si pe afara, motorina romaneasca e printre cele mai proaste din UE, fiindca are un procent prea mare de parafina in ea
am lucrat la o statie peco si, din cate am vazut acolo, aditivarea se facea de catre angajatii statiei, dupa ureche (pur si simplu se turna aditiv dintr-un bidon-canistra in tancuri)
@ daniel
nu te pot contrazice, eu am masina pe benzina, dar din ce am auzit de la prietenii cu diesel, care circula si pe afara, motorina romaneasca e printre cele mai proaste din UE, fiindca are un procent prea mare de parafina in ea
- dumitru florin
- ***
- 742 mesaje
- din 11 Jul 2008
- Vectra 2004 Y22DTR
- Alta tara
dumitru florin
- Mesaje scrise: 742
- Locatie: Alta tara
- Masina: Vectra 2004 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jul 2008
- Mesaj Privat
- valix
- **
- 214 mesaje
- din 06 Aug 2009
- Astra 2012 A16XER
- Bucuresti
valix
- Mesaje scrise: 214
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2009
- Mesaj Privat
- sandu_18smd
- **
- 175 mesaje
- din 02 Jun 2009
- Zafira 2006 Z19DT
- Constanta
sandu_18smd
- Mesaje scrise: 175
- Locatie: Constanta
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2009
- Mesaj Privat
Meuu
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2008
- Mesaj Privat
- valix
- **
- 214 mesaje
- din 06 Aug 2009
- Astra 2012 A16XER
- Bucuresti
valix
- Mesaje scrise: 214
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2009
- Mesaj Privat
sandu_18smd a scris:sa nu ma intelegi gresit -valix- dar eu alimentez aproape numai de la aceasta firma si nu am gasit apa in motorina asta"ieftina" de care zici.cumva la capitala se obisnuieste asa ceva?(schimba locul de unde alimentezi).nu sant fanul firmei dar la noi nu avem decat firma asta ca optiune.
m-am exprimat si eu putin incomplet in postul meu anterior .
intr-adevar, nu peste tot gasesc apa in motorina ieftina, INSA, iarna fiind cu temperaturi frecvente sub 0 grade, in caz ca nimeresc o astfel de motorina o data din 10 ... tot imi face probleme. ma gandesc la varianta cea mai nasoala ... ca apa din motorina sa se transforme in cristale de gheata . n-am auzit inca pe nimeni concret ca ar fi patit lucrul asta, insa fizic nu e imposibil din ce stiu eu.
in cazul asta cam ce se poate face? ... punem masina pe gratar sa o dezghetam? )
- sandu_18smd
- **
- 175 mesaje
- din 02 Jun 2009
- Zafira 2006 Z19DT
- Constanta
sandu_18smd
- Mesaje scrise: 175
- Locatie: Constanta
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2009
- Mesaj Privat
- Shiva
- ****
- 1,977 mesaje
- din 22 Aug 2009
- Corsa 2002 Z12XE
- Cluj
Shiva
- Mesaje scrise: 1,977
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2009
- Mesaj Privat
- aco_008
- ******
- 4,219 mesaje
- din 11 Mai 2008
- Astra 2004 Z17DTL
- Prahova
aco_008
- Mesaje scrise: 4,219
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2008
- Mesaj Privat
- coldbreath11
- **
- 101 mesaje
- din 24 Sep 2007
- Tigra 1998 X16XE
- Bucuresti
coldbreath11
- Mesaje scrise: 101
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Tigra 1998 X16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2007
- Mesaj Privat
Aderenta pe zapada difera de la un tip de masina la alta. Conteaza cum este distribuita greutatea masini, suspensia masini si anvelopele. la un moment dat aveam un Fiat Grande Punto(diesel, un picut mai greu, suspensie confort-moale, roti diametru mai mare, anvelope vara) si un Ford Fiesta( benzina, ami usoara decat fiat, suspensie mai rigida, roti ami mici, anvelope vara). Punto era tanc pe zapada, nu am avut nici o problema, cu Fiesta ramaneam impotmolit din 20 in 20 de metri. Cu Punto treceam prin zapezi prin care alte masini cu anvelope de iaran ramanea impotmolite. Concluzia este prima propozitie a post-ului. Vorbesc din experienta, comparatie reala facuta pe aceleasi conditii.
Cel mai relevant exemplu a fost cand am intrat pe aceeasi straduta eu cu Punto si anvelope de vara si un prieten cu Loganul(tot diesel) cu anvelope de iarna(vredestein snowtrack 2). Eu mergeam fara probleme, ma opream si plecam de pe loc fara nici un fel de dificultate ceea ce nu se intampla si cu loganul.
Cel mai relevant exemplu a fost cand am intrat pe aceeasi straduta eu cu Punto si anvelope de vara si un prieten cu Loganul(tot diesel) cu anvelope de iarna(vredestein snowtrack 2). Eu mergeam fara probleme, ma opream si plecam de pe loc fara nici un fel de dificultate ceea ce nu se intampla si cu loganul.
- colbert
- **
- 314 mesaje
- din 17 Mar 2009
- Astra 2009 1.7 cdti Z 1.7 DTH
- Iasi
colbert
- Mesaje scrise: 314
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2009 1.7 cdti Z 1.7 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mar 2009
- Mesaj Privat
valix a scris:legat de combustibili ... in ultima vreme am si eu o intrebare:
ce e mai recomandat si mai putin daunator pt motor? ... motorina mai ieftina (petrom) cu apa in ea sau motorina mai scumpa (petrom/omv/petromv/rompetrol) cu aditivi in ea?
ce e mai recomandat si mai putin daunator pt motor? ... motorina mai ieftina (petrom) cu apa in ea sau motorina mai scumpa (petrom/omv/petromv/rompetrol) cu aditivi in ea?
Motorina de la petrom este cea mai buna! Parerea meaAm un prieten care lucreaza pe o cisterna . mai multe nu va spun , dar folositi Petrom cu incredere ! A nu se intelege ca fac reclama !