rslite
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Tg-Mures
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2006
- Mesaj Privat
Am un Opel Astra G, motor Z16XEP. Din cand in cand mi se aprinde becul de emisii ("motorasul cu elice") si imi merge in 3 cilindri. Am fost la reprezentanta unde m-au usurat de 100 de lei ca sa-mi spuna ca e o problema de aprindere la cilindrul 2. Nu am vrut sa "investigheze" mai departe, mai ales la asemenea costuri, dar si pentru ca intre timp problema s-a "rezolvat" (adica a inceput sa mearga bine si becul s-a stins).
De atunci a mai facut de cateva ori figura. Se intampla dupa o pornire la cald, merge aiurea (in trei cilindri), apoi dupa cateva opriri incepe sa mearga OK si dupa inca o zi sau doua se stinge becul. Totdeauna la fel, diferind doar intervalele. Si nu se intampla chiar la fiecare pornire la cald.
Am citit si eu codul cu pedalele - este 0352, si corespunde cu ce mi-au zis la service (atunci nu mi-au dat codul, doar mi-au zis explicatia). Am cautat pe forum si am mai gasit mesaje cu codul acesta si in principal ziceau ca trebuie schimbata bobina de inductie, dar n-au mai zis nimica dupa aceea (daca li s-a rezolvat problema), deci tot nu m-am lamurit daca asta e solutia.
E destul de urgent, ca am de facut un drum lung in curand si as vrea sa stiu problema rezolvata inainte.
Intrebarile mele sunt:
- a mai avut cineva asemenea probleme si, daca da, cum le-a rezolvat (schimband bobina?)
- stie cineva un mecanic bun in Targu Mures? (minus reprezentanta, cu care daca se poate as vrea sa nu mai imi fac de lucru - nici macar nu te lasa sa stai langa masina cand lucreaza la ea)
De atunci a mai facut de cateva ori figura. Se intampla dupa o pornire la cald, merge aiurea (in trei cilindri), apoi dupa cateva opriri incepe sa mearga OK si dupa inca o zi sau doua se stinge becul. Totdeauna la fel, diferind doar intervalele. Si nu se intampla chiar la fiecare pornire la cald.
Am citit si eu codul cu pedalele - este 0352, si corespunde cu ce mi-au zis la service (atunci nu mi-au dat codul, doar mi-au zis explicatia). Am cautat pe forum si am mai gasit mesaje cu codul acesta si in principal ziceau ca trebuie schimbata bobina de inductie, dar n-au mai zis nimica dupa aceea (daca li s-a rezolvat problema), deci tot nu m-am lamurit daca asta e solutia.
E destul de urgent, ca am de facut un drum lung in curand si as vrea sa stiu problema rezolvata inainte.
Intrebarile mele sunt:
- a mai avut cineva asemenea probleme si, daca da, cum le-a rezolvat (schimband bobina?)
- stie cineva un mecanic bun in Targu Mures? (minus reprezentanta, cu care daca se poate as vrea sa nu mai imi fac de lucru - nici macar nu te lasa sa stai langa masina cand lucreaza la ea)
- deleted-5946
- ****
- 1,737 mesaje
- din 13 Mai 2007
deleted-5946
- Mesaje scrise: 1,737
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2007
- Mesaj Privat
rslite
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Tg-Mures
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2006
- Mesaj Privat
rslite
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Tg-Mures
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2006
- Mesaj Privat
Vreau sa mai adaug urmatoarele precizari - daca are cineva probleme asemanatoare.
Am observat ca problema se manifesta totdeauna la cald, dar numai dupa ce las masina undeva sa stea (de exemplu in parcare la supermarket). Cu motorul rece (dupa o noapte de obicei), merge OK, chiar daca becul ramane inca aprins (se stinge cam dupa o zi de la aprindere).
Am facut un drum lung weekend-ul trecut si a mers OK in majoritatea drumului, pana am ajuns la coborarea din munti in spatele unui camion, sir lung de masini, viteza mica. Dupa ce am mers in acest regim destul de mult, s-a aprins becul si a inceput sa mearga in trei cilindri. La destinatie am incercat sa scot bobina, dar nu am avut surubelnita potrivita - cred ca trebuie T40, iar eu nu aveam decat un T30. Insa am lasat capacul de la bobina scos (cel cu 'Ecotec'). Mi-am zis ca poate e de la incalzirea bobinelor si asa se aerisesc mai bine. Drumul de intoarcere a mers OK si a pornit bine si dupa o oprire mai lunga la un supermarket (unde ce-i drept am stat vreo 10 minute cu capota ridicata ).
Asta a fost in weekend. In restul saptamanii am fost cu ea in mod normal si nu mi-a mai facut probleme. O fi posibil sa fie supraincalzirea bobinelor de vina? Sau cumva caldura suplimentara sa afecteze ECU? Cine stie... Daca imi mai face probleme o sa mai postez.
Am observat ca problema se manifesta totdeauna la cald, dar numai dupa ce las masina undeva sa stea (de exemplu in parcare la supermarket). Cu motorul rece (dupa o noapte de obicei), merge OK, chiar daca becul ramane inca aprins (se stinge cam dupa o zi de la aprindere).
Am facut un drum lung weekend-ul trecut si a mers OK in majoritatea drumului, pana am ajuns la coborarea din munti in spatele unui camion, sir lung de masini, viteza mica. Dupa ce am mers in acest regim destul de mult, s-a aprins becul si a inceput sa mearga in trei cilindri. La destinatie am incercat sa scot bobina, dar nu am avut surubelnita potrivita - cred ca trebuie T40, iar eu nu aveam decat un T30. Insa am lasat capacul de la bobina scos (cel cu 'Ecotec'). Mi-am zis ca poate e de la incalzirea bobinelor si asa se aerisesc mai bine. Drumul de intoarcere a mers OK si a pornit bine si dupa o oprire mai lunga la un supermarket (unde ce-i drept am stat vreo 10 minute cu capota ridicata ).
Asta a fost in weekend. In restul saptamanii am fost cu ea in mod normal si nu mi-a mai facut probleme. O fi posibil sa fie supraincalzirea bobinelor de vina? Sau cumva caldura suplimentara sa afecteze ECU? Cine stie... Daca imi mai face probleme o sa mai postez.
- OctavianM
- **
- 308 mesaje
- din 06 Sep 2006
- Astra 2002 Z16XE
- Bucuresti
OctavianM
- Mesaje scrise: 308
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2006
- Mesaj Privat
Salut,
Incearca sa faci rost de o bobina de la un alt opel cu acelasi motor si vezi cum se comporta, in cazul in care ai gasit o regula prin care reusesti sa aprinzi martorul.
In cazul in care nu se mai intampla este posibil sa fie de la bobina.
Poti sa mai incerci sa vorbesti si cu Mihai aka 1.7DTI de pe forum (www.ecu.ro) sa vezi ce zice si el, pentru ca exista posibilitatea sa fie de la ECU si nu de la bobina, caz in care nu are rost sa dai banii de pe o bobina noua.
Bafta
Incearca sa faci rost de o bobina de la un alt opel cu acelasi motor si vezi cum se comporta, in cazul in care ai gasit o regula prin care reusesti sa aprinzi martorul.
In cazul in care nu se mai intampla este posibil sa fie de la bobina.
Poti sa mai incerci sa vorbesti si cu Mihai aka 1.7DTI de pe forum (www.ecu.ro) sa vezi ce zice si el, pentru ca exista posibilitatea sa fie de la ECU si nu de la bobina, caz in care nu are rost sa dai banii de pe o bobina noua.
Bafta
rslite
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Tg-Mures
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2006
- Mesaj Privat
shmaph
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Sep 2009
- Mesaj Privat
rslite
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Tg-Mures
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2006
- Mesaj Privat
Am fost cu ea la mecanic si nu mi-a putut recomanda mare lucru.
Banuind ca problema e data de incalzirea puternica a bobinelor de inductie, am scos capacul de deasupra lor (cel pe care scrie EcoTec) sperand sa se raceasca mai usor asa. Nu stiu daca asta a fost cauza, dar de cand l-am scos am mai patit-o o singura data, iar inainte o pateam de 2-3 ori pe saptamana.
Ai putea sa incerci acelasi lucru si sa vezi cum se comporta. Nu sunt sigur care e metoda cea mai buna de scos capacul. La mine a iesit putin fortat in sus, dupa ce m-am tot chinuit sa-l trag intr-o parte (sunt acolo niste conectori electrici care-l blocheaza lateral si pe care nu i-am putut scoate). Daca incerci asta sa-mi spui si mie daca a rezolvat ceva sau nu.
Banuind ca problema e data de incalzirea puternica a bobinelor de inductie, am scos capacul de deasupra lor (cel pe care scrie EcoTec) sperand sa se raceasca mai usor asa. Nu stiu daca asta a fost cauza, dar de cand l-am scos am mai patit-o o singura data, iar inainte o pateam de 2-3 ori pe saptamana.
Ai putea sa incerci acelasi lucru si sa vezi cum se comporta. Nu sunt sigur care e metoda cea mai buna de scos capacul. La mine a iesit putin fortat in sus, dupa ce m-am tot chinuit sa-l trag intr-o parte (sunt acolo niste conectori electrici care-l blocheaza lateral si pe care nu i-am putut scoate). Daca incerci asta sa-mi spui si mie daca a rezolvat ceva sau nu.
shmaph
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Sep 2009
- Mesaj Privat
rslite
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Tg-Mures
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2006
- Mesaj Privat
shmaph
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Sep 2009
- Mesaj Privat
shmaph
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Sep 2009
- Mesaj Privat
rslite
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Tg-Mures
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2006
- Mesaj Privat
- andrey_f_c
- *
- 45 mesaje
- din 26 Aug 2007
- Astra 1993 C14NZ
- Arad
andrey_f_c
- Mesaje scrise: 45
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 1993 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2007
- Mesaj Privat
Dragi prieteni, cam aceeasi problema o am si eu desi se manifesta diferit..... pun problema aici in speranta ca o sa fie cineva care imi da sfaturi "bune", sa nu ma apuc sa dau banii degeaba
Deci:
In momentul de fata, se aude un shuierat puternic in pompa de injectie , mai exact la injector.
Nu mai trage ca inainte si mai imi si da rateuri in galerie.
Am schimbat fisele de bujii cu unele noi si nici o diferenta nu se simte.
Un mecanic a descoperit ca a fost arsa (de-a dreptul) o bujie, aceasta a fost schimbata de 2 zile, marca bosch.
Dupa ce am schimbat bujia a mers putin bine, aprox 5 km si apoi a facut la fel.
Un alt mecanic mi-a spus ca nu am presiune in cilindru respectiv de aia merge asa, si s-a oferit sa imi segmenteze motorul.
La testul cu agrafa nu imi da nici o eroare, deci nu pot citi eroarea din calculator.
Inainte de a da banii aiurea astept sugestii....
Multumesc!
Deci:
In momentul de fata, se aude un shuierat puternic in pompa de injectie , mai exact la injector.
Nu mai trage ca inainte si mai imi si da rateuri in galerie.
Am schimbat fisele de bujii cu unele noi si nici o diferenta nu se simte.
Un mecanic a descoperit ca a fost arsa (de-a dreptul) o bujie, aceasta a fost schimbata de 2 zile, marca bosch.
Dupa ce am schimbat bujia a mers putin bine, aprox 5 km si apoi a facut la fel.
Un alt mecanic mi-a spus ca nu am presiune in cilindru respectiv de aia merge asa, si s-a oferit sa imi segmenteze motorul.
La testul cu agrafa nu imi da nici o eroare, deci nu pot citi eroarea din calculator.
Inainte de a da banii aiurea astept sugestii....
Multumesc!